Sedih Orang Cakap Bersalin Czer Shortcut Yuyu Akui 3 Anak Czer Sakitnya Tetap Sama


Ibu adalah wanita yang hebat! Sesukar mana pun melalui cabaran anak adalah nombor satu. Itu belum lagi ketika bertarung nyawa melahirkan anak, tak cukup tidur untuk bangun menyusu atau berjaga ketika anak sakit.

Namun seorang ibu itu dia tetap nak pastikan anaknya sentiasa dalam keadaan yang baik walaupun diri perlu bersusah payah. Seperti kisah penuh inspirasi ibu hebat yang menerima Anugerah Pa&Ma Gala Moms, Asmida Zulaikha atau mesra dipanggal Yuyu Zulaikha kisahnya cukup menyentuh hati.
Tegas dengan anak
Mempunyai tiga hero, Yuyu yang juga seorang instafamous akui bukan mudah nak uruskan anak-anak kecil jika tiada bantuan dari suami. Bayangkan riuhnya macam mana dalam rumah, jika masing-masing bergaduh.

“Walaupun suara ibu hari-hari menjerit, tapi inilah momen yang akan menjadi kenangan bila mereka dah besar nanti. Walaupun ibu jadi ‘singa’, anak tetap datang nak bermanja.
“Memang ramai tak percaya Yuyu tegas dengan anak-anak kerana nampak lemah lembut, tapi jika anak buat salah, Yuyu akan terus tegur. Walaupun anak masih kecil, didikan dari awal itu penting.

“Yuyu akui sangat manjakan anak, suka peluk-peluk cium manja tapi bab disiplin tiada kompromi. Anak-anak pun dah faham,” katanya.
Ibu czer sakitnya tetap sama 
Kongsi Yuyu lagi, disebalik kehadiran tiga adiwira kecil dalam hidup, sebenarnya perjuangan melahirkan mereka semuanya melalui pembedahan.

Ramai sebenarnya orang-orang yang menganggap ibu bersalin czer ini sebab nak kerja senang dan tak mahu merasai sakit secara alami. Yuyu pun tak terkecuali dengan kata-kata ini.
Sebenarnya kalau kita beranak secara czer orang akan tanya kenapa tak cuba normal dulu. Seolah-olah macam kita nak sangat lahir czer. Masa anak pertama Yuyu memang dah cuba nak normal tapi akhirnya terpaksa czer sebab pelvik Yuyu kecil.

Sedangkan waktu itu air ketuban dah pecah dan bukaan pun dah ada. Disebabkan dah lebih 12 jam dan masa scan, kepala baby dah lonjong, doktor terpaksa lakukan emergency czer untuk selamatkan kedua-duanya.
Cuma Yuyu tak suka orang kata czer ni pengalaman bersalin tak rasa sedangkan hakikatnya bagi Yuyu ibu yang czer sakitnya akan dirasai selepas itu. Sama je pun.

Kongsi Yuyu lagi, disebabkan ketiga-tiga anak dilahirkan secara czer dan semuanya lelaki, sebagai ibu tetap juga berharap akan dapat seorang perempuan. Memang ramai yang cakap bila dah tiga kali czer, tak boleh hamil lagi.
Tapi rezeki Yuyu, doktor masih lagi bagi peluang untuk yang keempat kerana keadaan rahim masih elok dan umur muda lagi. Cuma buat masa sekarang Yuyu rehat sekejap, mungkin tunggu 5 tahun anak ketiga dapatlah lagi seorang.

Jika yang keempat ni dapat perempuan alhamdulillah, cuma jika tetap juga lelaki, Yuyu dan suami tetap syukur, asalkan sihat semua.
Pernah alami migrain teruk
Walaupun bergelar ibu di usia muda, Yuyu juga tak terlepas mengalami masalah migrain yang teruk kerana tak cukup tidur. Ini kerana Yuyu memang tak boleh tidur lambat atau kurang tidur.

Mungkin masa anak pertama kita kurang ilmu jadi apabila waktu tidur tak cukup, Yuyu mengalami migrain dan penat melampau sampaikan anxiety Yuyu makin teruk.
Keadaan ini ambil masa yang lama juga untuk kembali pulih sehingga anak sulung Yuyu berusia 5 bulan. Disebabkan keadaan Yuyu yang agak teruk juga, doktor nasihatkan Yuyu banyak berehat. Pada masa itu, suami yang ambil alih tugas menjaga anak. Tugas Yuyu waktu itu hanya uruskan penyusuan anak je.

Selepas kejadian itu dan kesihatan kembali pulih barulah ok. Inilah fasa yang sangat strugle bagi Yuyu dan tak akan dilupakan sampai bila-bila.

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post Sedih Orang Cakap Bersalin Czer ‘Shortcut’. Yuyu Akui 3 Anak Czer, Sakitnya Tetap Sama!  appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/sedih-orang-cakap-bersalin-czer-shortcut-yuyu-akui-3-anak-czer-sakitnya-tetap-sama/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Main Teka Teka Berdebar Nak Bezakan Anak Kembar Sebab Sama Sangat Zizie Izette Akui Keliru Tertukar

Main Teka Teka Berdebar Nak Bezakan Anak Kembar Sebab Sama Sangat Zizie Izette Akui Keliru Tertukar

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 384 hits
Pelakon Datin Sri Zizie Ezette menerusi laman instagramnya berkongsi sebuah video berkenaan anak kembar Adam Zac Izette dan Aaleph Zeke Izette yang kini sudah berusia 4 tahun Video yang dimuatnaik di laman instagram Datin Zizie mendapatkan ...
Hiburan Sedih Saya Siapa Tahu Fiza Halim Akui Rindu Anak 3 Bulan Tak Jumpa

Hiburan Sedih Saya Siapa Tahu Fiza Halim Akui Rindu Anak 3 Bulan Tak Jumpa

papar berkaitan - pada 27/7/2021 - jumlah : 595 hits
Pelakon Fiza Halim akui telah menerima pelbagai tohmahan selepas dituduh oleh adik iparnya sendiri bahawa dia merupakan kaki sondol dan mata duitan baru baru ini AdvertisementMenurut Fiza atau nama sebenarnya Siti Zaidatul Fiza Abdul Halim ...
Pertama Kali Nak Bersalin Elakkan Bawa Terlalu Banyak Baju Ibu Anak Akan Menyusahkan Nanti

Pertama Kali Nak Bersalin Elakkan Bawa Terlalu Banyak Baju Ibu Anak Akan Menyusahkan Nanti

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 315 hits
Apakah persediaan bersalin di hospital yang perlu bakal ibu ketahui Selain beg hospital adakah terdapat borang pra pendaftaran hospital yang perlu diisi Persediaan bersalin di hospital Sebelum kita mengetahui apakah keperluan beg hospital y...
Suka Lawan Cakap Ibu Bapa Anak Dihantar Ke Pulau Terpencil

Suka Lawan Cakap Ibu Bapa Anak Dihantar Ke Pulau Terpencil

papar berkaitan - pada 14/7/2021 - jumlah : 352 hits
BEIJING Sepasang suami isteri di China sanggup membawa anak perempuan mereka yang berusia 13 tahun ke sebuah pulau terpencil untuk memberi pengajaran kepada anaknya yang didakwa suka melawan cakap mereka Lapor Oddity Central polis di bandar...
Masa Sikat Rambut Anak Doa Ciumlah Dahinya Percayalah Anak Lebih Dengar Cakap

Masa Sikat Rambut Anak Doa Ciumlah Dahinya Percayalah Anak Lebih Dengar Cakap

papar berkaitan - pada 20/7/2021 - jumlah : 249 hits
Ada beberapa cara yang boleh ibu bapa lakukan untuk anak sentiasa lembut hati dengar cakap dan rapat Bukan dengan niat yang baik baik sahaja semasa memasak atau menidurkan anak tapi ketika menyikat rambut pun tetap boleh dilakukan Tertarik ...
Anak Tak Pernah Menyusahkan Cuma Kita Selalu Cakap Macam Ni Deep Perkongsian Aisyah

Anak Tak Pernah Menyusahkan Cuma Kita Selalu Cakap Macam Ni Deep Perkongsian Aisyah

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 451 hits
Anak amanah Allah buat ibu bapa Ibu bapalah guru yang pertama dalam mendidik anak Sama seperti harta dan jawatan kedua duanya bukan untuk kita nikmati tapi untuk digunakan di jalan Allah Pernah tak kita dengar mak ayah cakap ee budak ni men...
Pengalaman Bersalin Anak Kedua Di Hospital Selayang Waktu Pandemik

Pengalaman Bersalin Anak Kedua Di Hospital Selayang Waktu Pandemik

papar berkaitan - pada 28/7/2021 - jumlah : 409 hits
Assalamualaikum Kronologi bersalin 9 Julai 2021 38 Week 5 day zaman pandemik Pengalaman bersalin anak kedua di Hospital Selayang waktu pandemik Pagi tu qaseh rasa sakit perut dalam pukul 8 a m lebih sakit perut tu datang sekali dengan perut...
Hiburan Turun 20 Kg Lepas Bersalin Anak Kedua Siti Nurhaliza Mahu Lebih Kurus

Hiburan Turun 20 Kg Lepas Bersalin Anak Kedua Siti Nurhaliza Mahu Lebih Kurus

papar berkaitan - pada 26/7/2021 - jumlah : 297 hits
Penyanyi tersohor negara Datuk Seri Siti Nurhaliza memberitahu bahawa dia ingin menurunkan lagi berat badan sehingga mencapai tahap ideal BACA AdvertisementUjar Siti setelah melahirkan anak keduanya Muhammad Afwa kira kira tiga bulan yang l...
Rupanya Dah 9 Tahun Masuk Islam Sanggup Berjauhan Dari Anak Kecil Scha Akui Ini Pengorbanan Terbesar Pengasuh Lara

Rupanya Dah 9 Tahun Masuk Islam Sanggup Berjauhan Dari Anak Kecil Scha Akui Ini Pengorbanan Terbesar Pengasuh Lara

papar berkaitan - pada 22/7/2021 - jumlah : 443 hits
Bukan mudah untuk meninggalkan anak kecil dan keluarga di kampung demi mencari rezeki Namun itulah pengorbanan yang dilakukan oleh pengasuh Lara Alana yang mesra dipanggil Auntie Joy Baca Sedar tak sedar rupanya dah masuk tahun ke 7 perkhid...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats

Semua Pm Setuju Isu Subsidi Bersasar

Rancangan Televisyen Itali Menjemput Bayi Kembar Sembilan