Saya Menyewa Lelaki Untuk Pura Pura Jadi Ayah Anakku


  25 November 2018  Megumi masih bayi ketika orang tuanya berpisah dan ayahnya menghilang dari kehidupannya. Tetapi beberapa tahun kemudian, ibunya mengatakan ayahnya ingin bertemu kembali. Megumi mulai bertemu Yamada secara teratur. Dia berfikir lelaki itu adalah ayahnya dan Yamada adalah nama sebenarnya - tetapi ini semua sebenarnya adalah satu kebohongan.

"Sejak kecil dia bertanya keberadaannya," kata ibu Megumi, Asako. "Yang dia ketahui adalah bahwa dia pergi tidak lama setelah dirinya dilahirkan, sehingga dia menyalahkan dirinya sendiri."

Selama bertahun-tahun hal ini tidak jadi masalah. Tetapi ketika Megumi berumur 10 tahun, Asako melihat perubahan tingkah laku anaknya.
"Dia tidak berbicara denganku dan menjadi sangat pendiam serta suka bersendiri," kata Asako.

"Baru beberapa lama sesudahnya saya mengetahui dia dilecehkan."
Asako kemudian mengetahui bahwa Megumi bukan hanya menyalahkan dirinya terkait dengan perpisahan orang tunya, tetapi teman sekolahnya juga mengasingkannya kerana dia tidak memiliki ayah - anak orang tua single memang sering kali distigmatisasi di Jepun.

Akhirnya dia menjadi sangat tidak bahagia dan tidak mahu ke sekolah.
Dia berusaha mendapatkan pertolongan para guru, tetapi ketika itu mengalami kegagalan muncul sebuah idea.

"Yang saya  fikirkan adalah, bagaimana jika saya menemukan seorang lelaki yang baik, seorang ayah ideal, seseorang yang akan membuatnya merasa lebih baik?" kata Asako.

Dia mendengar tentang agen penyewaan keluarga yang dapat mengirimkan seorang aktor untuk menjadi tetamu pernikahan atau berkencan. Dia menyatakan apakah mereka dapat menyediakan ayah palsu. Setelah mengaudisi lima orang, Asako akhirnya memilih Takashi.

"Saya melihat dia sebagai seseorang yang paling mudah diajak bicara," kata Asako. "Dia sangat baik dan manis, jadi saya hanya mengikuti insting saja."
Sebagai aktor, Takashi pernah berperanan sebagai kekasih, pengusaha, teman, ayah dan pengantin pada lima pernikahan palsu. 

"Permintaan saya sangat sederhana," kata Asako. "Pertama, saya ingin dia meminta maaf kerana tidak dapat berada di dalam kehidupan Megumi. Kedua, saya ingin dia mendengarkan apapun yang dia inginkan."

Layanan Takashi tidaklah murah. Setiap kali Asako menyewanya untuk berperanan sebagai Yamada dia harus membayar 10,000 Yen  dan meskipun gajinya cukup, Asako tetap harus berhemat agar mampu membayar. 

Asako kemudian mengatakan kepada Megumi bahwa ayahnya sudah menikah kembali dan sekarang memiliki keluarga baru, tetapi baru-baru ini dia menghubungi lagi kerana ingin bertemu.

Megumi terkejut, tetapi akhirnya setuju untuk bertemu. Jadi setelah hampir 10 tahun, Takashi menjadi Yamada, ayah Megumi - peranannya yang paling lama dan paling dapat dipertanyakan secara etika. 

Takashi masih ingat pertemuan pertama mereka.
"Yang terjadi adalah perasaan yang sangat rumit," katanya. "Dia menyoal mengapa saya tidak menemuinya sebelumnya dan saya dapat merasakan penolakannya."

Takashi kemudian mulai bertemu Megumi dan ibunya beberapa kali dalam seminggu - bergabung saat mereka bepergian, menonton filem dan merayakan ulang tahun. 

"Setelah beberapa lama Megumi menjadi lebih gembira dan lebih terbuka," katanya. "Dia suka berbual, dia menjadi sangat hidup - dia bahkan ingin kembali ke sekolah, dan saat itulah saya berfikir, 'Ini semua memang berguna!'"

Dalam 10 tahun terakhir, karakter Takashi, Yamada menjadi sangat dekat dengan Megumi, yang sekarang sudah menjadi anak muda. Dia menjadi sebahagian dari keluarga. Dia bahkan mengatakan kepada Megumi, dirinya menyayangi seperti layaknya seorang ayah.

"Berganti-ganti keperibadian dan jati diri adalah sangat penting dalam pekerjaan ini," katanya. "Tetapi saya seorang manusia dan sudah pasti adalah satu penipuan yang saya tidak merasakan konflik perasaan saat mengatakan 'Saya menyayangimu' kepada anak itu. Tetapi ini adalah sebuah perniagaan, saya harus melakukannya dan saya harus terus mengingatkan diri saya sendiri."
Sementara itu Asako menjadi sangat terikat dengan tokoh fiksyen yang diperanankan Takashi. 

"Kami berbual, kami tertawa dan hubungan kami sangat baik. Dia ada di dalam kehidupan kami sudah lama, saya ingin menikahinya dan menjadi keluarga yang sebenarnya."

"Saya telah mengatakan kepadanya (tentang perasaan saya), tetapi dia langsung mengatakan dia bersama kami kerana ini adalah pekerjaannya," katanya.

Kenyataannya, Asako tidak berencana untuk mengakhiri pengaturan dengan Takashi dan dia menyatakan keinginan dia tetap berperanan sebagai ayah Megumi sampai waktu yang tidak ditentukan.

Dan bagaimana jika ayah asli Megumi muncul?
Itu bukanlah kemungkinan yang benar-benar difikirkan Asako. Kerana dia tidak berhubungan dengannya sejak bercerai, Asako fikir ini hal itu akan tidak akan terjadi. 

Sejumlah orang sukar memahami mengapa Asako melakukan sesuatu yang dapat mengganggu anaknya, jika Megumi mengetahui hal yang sebenarnya.
"Saya tahu sejumlah orang berfikir adalah suatu kebodohan membayar untuk berbohong kepada anakku, tetapi saya sudah tersudut," katanya.

Asako mengatakan dirinya memang khuatir kemungkinan pengaruhnya terhadap Megumi, tetapi dia berusaha untuk tidak memikirkannya.
 Tribunnews

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://idahsalam.blogspot.com/2018/11/saya-menyewa-lelaki-untuk-pura-pura.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Di Indragiri Hilir Jadi Budak Nafsu Ayah Tiri Hingga Hamil Tujuh Bulan

Anak Di Indragiri Hilir Jadi Budak Nafsu Ayah Tiri Hingga Hamil Tujuh Bulan

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 302 hits
Pelaku tega memerkosa anak tirinya berusia 13 tahun hingga hamil 7 bulan Padahal korban masih berstatus pelajar Sekolah Menengah Pertama
Anak Suruh Saya Cari Pemain Bola Sepak Jadi Ayah Baru

Anak Suruh Saya Cari Pemain Bola Sepak Jadi Ayah Baru

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 278 hits
Mengikut jejak langkah bapanya anak Rita Rudaini juga suka bermain bola sepak hinggakan meminta ibunya berkahwin dengan pemain bola sepak supaya dapat The post appeared first on
Ayah Telah Kembali Ke Rahmatullah

Ayah Telah Kembali Ke Rahmatullah

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 838 hits
as salam 14 November 2018 Ayah telah kembali ke Rahmatullah Pergi meninggalkan kami anak cucu dan cicit buat selamanya Tiada lagi gurau senda dan usikan yang diiringi gelak tawa cucu cicit Ayah tenanglah di sana Ya Allah moga Ayah sentiasa ...
Teruja Anak Anak Masuk Sekolah Ayah

Teruja Anak Anak Masuk Sekolah Ayah

papar berkaitan - pada 21/11/2018 - jumlah : 207 hits
Masa cuti raya cina ari tu kami balik kampung Muar Sebab nanti cuti sekolah bulan 3 nak balik kampung Tanjong Karang plak Alkisahnya hari Sabtu tu ada jemputan kawin sedara ayah Adik kepada abah mertua mama Yang jadi cerita diorg buat majli...
Ayah Mimie Datang Ni Calon Spm Minta Restu Ayah Sebelum Exam

Ayah Mimie Datang Ni Calon Spm Minta Restu Ayah Sebelum Exam

papar berkaitan - pada 20/11/2018 - jumlah : 421 hits
Ayah Mimie Datang Ni Calon SPM Minta Restu Ayah Sebelum Exam Kehilangan seorang ayah sebagai tempat bergantung merupakan sesuatu yang amat memeritkan Ayah yang sebelum ini menjadi pelindung kini sudah pergi buat selamanya Beberapa hari sebe...
Air Mata Ayah Jadi Pembakar Semangat Saya Hafizh

Air Mata Ayah Jadi Pembakar Semangat Saya Hafizh

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 359 hits
Sangat mengejutkan itulah yang mampu Tedi komen mengenai prestasi Hafizh Syahrin di perlumbaan MotoGP Sepang Dia bermula dari petak ke 21 dan kemudian di pusingan pertama telah memintas ramai pelumba untuk menduduki posisi ke 12 Akhirnya Ha...
Ayah Bangga Dengan Anak Ayah Tomok Gembira Anak Dapat Keputusan Straight A

Ayah Bangga Dengan Anak Ayah Tomok Gembira Anak Dapat Keputusan Straight A

papar berkaitan - pada 24/11/2018 - jumlah : 547 hits
Penyanyi terkenal Tomok berkongsi keputusan peperiksaan anaknya Arrianshah Akid yang memperoleh gred cemerlang Perkara itu dikongsi Tomok menerusi sebuah entri di akaun Instagram miliknya buat tatapan umum Ayah bangga dengan anak ayah tulis...
Aafiyah Makin Besar Makin Comel Follower Meneka Wajahnya Mirip Ibu Atau Ayah

Aafiyah Makin Besar Makin Comel Follower Meneka Wajahnya Mirip Ibu Atau Ayah

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 653 hits
Siti Aafiyah anak perempuan Dato Sri Siti Nurhaliza kini mencecah usia 8 bulan Semakin membesar dia juga semakin comel Para follower meneka wajahnya ialah gabungan kedua dua ayah dan ibunya Kata orang dulu dulu bayi akan berubah ubah wajahn...
Jamal Khashoggi Di Mata Keluarga Sosok Ayah Penuh Kasih Dan Berhati Besar

Jamal Khashoggi Di Mata Keluarga Sosok Ayah Penuh Kasih Dan Berhati Besar

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 289 hits
Putri wartawan Arab Saudi Jamal Khashoggi mengenang sosok sang ayah melalui sebuah artikel diterbitkan surat kabar Amerika Serikat Washington Post
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Buat Apa Jika Terseliuh

Lafaz Zikir Hari Jumaat Dan Selawat Nabi Serta Fadhilatnya

Apa Itu Istighfar

21 Amazing Mother S Day Gifts For The Food Lover

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia