Sanusi Nafi Dun Kedah Akan Dibubar


 



January 31, 2022Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor menegaskan dakwaan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah akan dibubarkan susulan penarikan sokongan empat Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) terhadap kepimpinannya hanya merupakan khabar angin.
Menurutnya, beliau sebelum ini tidak tahu mengenai perkara ini dan hanya menerima perkhabaran berkenaan daripada pihak media, hari ini.
“Tak adalah (isu tarik sokongan ini), (ia hanyalah) khabar angin sahaja, Alhamdulilah semua okey (di peringkat pentadbiran kerajaan), (sekarang ini pun) ada Datuk Sabrina (ADUN Bandar Baharu) di dalam (program) ini, tiada isu (tarik sokongan) (dalam pentadbiran kerajaan) Negeri Kedah.
“(Kepimpinan di peringkat negeri) aman, (selari dengan nama) Kedah Darul Aman, (lagipun) kita tidak buat benda atau perkara (yang membuatkan) orang (atau rakyat) marah (dan) saya harap (ia berterusan) macam itu.
“(Jadi) janganlah buat benda (yang buat) orang marah, ada apa-apa bincang, runding dan (berjumpa), saya tiada masalah, ‘anytime’ dan ‘anywhere’ dengan ‘anybody’ (kita) boleh jumpa.
“(Orang Kedah) mulut sahaja kasar (tetapi) hati baik, betul kan Datuk Sabrina?, mulut saja kasar dalam hati ada taman..orang Kedah memang cakap macam itu tetapi orang kedah semua baik-baik,” katanya sambil berseloroh.
Beliau berkata demikian ketika ditemui media selepas majlis menandatangani Memorandum Persafahaman (MoU) antara KXP Airport Holdings dengan POS Aviation dan KLIA College di Wisma Darul Aman, Alor Setar pada Ahad.
Sementara itu ADUN Barisan Nasional (BN) Bandar Baharu, Datuk Norsabrina Mohd Noor ketika ditemui turut menafikan dakwaan bahawa beliau bersama seorang lagi ADUN parti itu akan menarik sokongan terhadap kerajaan negeri Kedah.
Menurutnya, beliau tidak pernah sama sekali membincangkan mengenai perkara itu dengan mana-mana pihak sebaliknya mahu fokus kepada tanggungjawabnya sebagai wakil rakyat untuk membangunkan Kedah.
“Tidak dibincangkan, tidak diperkatakan dan tidak dipersoalkan (mengenai sokongan terhadap Menteri Besar) sebab dua adun (yang disebut) tu kamilah, (saya dan ADUN Sungai Tiang).,
“Ya (benar) tiada apa-apa (rancangan untuk tarik sokongan) maksudnya (kami) buat kerja macam biasa, hubungan (dengan pentadbiran) macam biasa, kalau tidak (saya) tak hadir (program) hari ni.
“(Sekarang ini masa) fikir pasal Kerajaan Kedah sahaja, apa (perkara) yang boleh majukan Kedah, itu sahaja, (jadi) prestasi jangan cari kontroversi,” katanya.
Terdahulu, tular di media sosial mengenai tangkap layar yang mendakwa dua ADUN UMNO dan dua ADUN Bebas di Kedah akan menarik sokongan terhadap kerajaan negeri sekali gus menyebabkan berlaku pilihan raya negeri.
Semakan yang dibuat di akaun media sosial Facebook terbabit hari ini, tidak menemui status tersebut dipercayai telah dipadamkan sejak petang semalam.
Kerajaan Negeri Kedah pimpinan Sanusi ketika ini memiliki 23 kerusi DUN dengan Pas mempunyai kerusi tertinggi iaitu 15 kerusi diikuti Bersatu (enam) dan BN (dua).
Pakatan Harapan pula memiliki 11 kerusi iaitu PKR (lima), Parti Amanah Negara (empat) dan DAP (dua), sementara dua lagi kerusi dimiliki Parti Pejuang Tanah Air.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/01/sanusi-nafi-dun-kedah-akan-dibubar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prn Johor Tidak Perlu Pertembungan Kuasa Umno Punca Dun Dibubar Syed Ibrahim

Prn Johor Tidak Perlu Pertembungan Kuasa Umno Punca Dun Dibubar Syed Ibrahim

papar berkaitan - pada 23/1/2022 - jumlah : 200 hits
Pilihan Raya Negeri Johor yang ditentang oleh Pakatan Harapan pada waktu rakyat masih belum pulih akibat kesan pandemik Covid 19 dan bencana banjir baru baru ini tetap menjadi pilihan terbaik pemimpin Umno BN Menurut Pengerusi Majlis Pimpin...
Adun Umno Nafi Mahu Tumbangkan Kerajaan Kedah

Adun Umno Nafi Mahu Tumbangkan Kerajaan Kedah

papar berkaitan - pada 31/1/2022 - jumlah : 123 hits
agendaily com30 1 2022ADUN UMNO Bandar Baharu Norsabrina Mohd Noor Ahli Dewan Undangan Negeri UMNO Bandar Baharu Datuk Norsabrina Mohd Noor menafikan dakwaan beliau dan seorang lagi ADUN parti itu akan menarik sokongan kepada Kerajaan Neger...
Made Up Stories Sanusi Says Of Snap Polls Claims In Kedah

Made Up Stories Sanusi Says Of Snap Polls Claims In Kedah

papar berkaitan - pada 3/2/2022 - jumlah : 140 hits
Kedah Menteri Besar Muhammad Sanusi Md Nor has dismissed speculations of snap polls also being called in Kedah This was after Umno deputy president Mohamad Hasan said there was no need for snap polls in Kedah but added that people should no...
Mb Johor Mahu Prn Diadakan Beri Isyarat Bakal Bubar Dun

Mb Johor Mahu Prn Diadakan Beri Isyarat Bakal Bubar Dun

papar berkaitan - pada 21/1/2022 - jumlah : 191 hits
Menteri Besar Johor Datuk Hasni Mohammad memberi isyarat bakal membubarkan Dewan Undangan Negeri dalam masa terdekat bagi memberi laluan pilihan raya negeri dijalankan Hasni dalam kenyataan terbaharunya hari ini memberi jaminan bahawa siste...
Tidak Pernah Terima Surat Bubar Dun Speaker Johor Minta Hentikan Spekulasi

Tidak Pernah Terima Surat Bubar Dun Speaker Johor Minta Hentikan Spekulasi

papar berkaitan - pada 21/1/2022 - jumlah : 137 hits
Oleh AMNI JAGAT January 21 2022Speaker Dewan Undangan Negeri Johor Suhaizan Kaiat menafikan bahawa pihaknya ada menerima sebarang surat memohon agar DUN dibubarkan Perkara itu sekaligus menafikan dakwaan bahawa ada pihak yang memaklumkan be...
Kedah Rubber City Bakal Wujudkan 15 000 Peluang Pekerjaan Ismail

Kedah Rubber City Bakal Wujudkan 15 000 Peluang Pekerjaan Ismail

papar berkaitan - pada 7/2/2022 - jumlah : 152 hits
Kedah Rubber City bakal wujudkan 15 000 peluang pekerjaan Ismail KUALA NERANG Projek berimpak tinggi Kedah Rubber City bakal menarik pelaburan berpotensi bernilai RM10 bilion dan mewujudkan 15 000 peluang pekerjaan menjelang tahun 2025 Perd...
Kenangan Ziarah Makam Syuhada Sejarah Peristiwa Memali Di Baling Kedah

Kenangan Ziarah Makam Syuhada Sejarah Peristiwa Memali Di Baling Kedah

papar berkaitan - pada 5/2/2022 - jumlah : 348 hits
Kenangan Ziarah Makam Syuhada Sejarah Peristiwa Memali di Baling Kedah Setiap kali aku ingin pulang ke Utara dari Kelantan aku akan melalui kawasan Baling Kedah Sebalik saja aku memandu melepasi sebuah bulatan roundbout terlihat papan tanda...
Hiburan Perbuatan Maki Hina Para Ulama Semakin Berleluasa Netizen Jangan Terlalu Ikut Emosi Mufti Kedah

Hiburan Perbuatan Maki Hina Para Ulama Semakin Berleluasa Netizen Jangan Terlalu Ikut Emosi Mufti Kedah

papar berkaitan - pada 5/2/2022 - jumlah : 156 hits
Rasanya korang pun mesti perasan makin ramai orang yang berani memaki dan menghina seorang ulama dan apa yang lebih menyedihkan apabila hinaan itu datangnya dari orang Islam sendiri Dek kerana jawapan seorang ulama itu tidak sama dengan apa...
Prn Johor Bn Ikrar Rampas Parlimen Pasir Gudang Dan Dun Permas

Prn Johor Bn Ikrar Rampas Parlimen Pasir Gudang Dan Dun Permas

papar berkaitan - pada 22/1/2022 - jumlah : 164 hits
PASIR GUDANG Barisan Nasional nekad akan merampas semula kerusi Dewan Undangan Negeri Johor Jaya dan DUN Permas dalam Pilihan Raya Negeri Johor nanti Naib Presiden UMNO Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata dua kerusi dalam Parlimen Pasi...
Ulangtahun Kelahiran Dak Kakak Dan Gerakan Reformasi

Perlis Issues Fatwa First State To Declare Gisbh A Deviant Group

Spinning The Wheel Of Fortune A Deep Dive Into Online Roulette Strategies

Gadis Diarah Tanggal Pakaian Sebagai Bukti Bukan Lelaki

Brand Names Case Studies

Ubisoft Di Ambang Kejatuhan Pelabur Mahu Ambil Alih Dan Pecat Ceo

Aktiviti Kunjungan Gerakan Daerah Barat Daya Pulau Pinang Ke Ppim Ppim 20 09 2024

Kuching Waterfront Yang Memukau


echo '';
10 Fakta Biodata Ustaz Wadi Annuar Wadi Anuar Termasuk Kisah Kahwin Bercerai Dan Bekas Isteri

Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Mengapa Khidmat Tukang Rumah Penting Di Lembah Klang

1 2 Rakyat S Pura Pindah Johor Up Dap Pap

Makan Malam Di Kampung Baru

Operation Grim Beeper In Lebanon

Trusted Scam Verification Services For Enhanced Online Safety

The Colours Of Life Selamat Kembali Ke Sekolah Bagi Penggal 3