Prn Johor Bn Ikrar Rampas Parlimen Pasir Gudang Dan Dun Permas



PASIR GUDANG – Barisan Nasional (BN) nekad akan merampas semula kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor Jaya dan DUN Permas dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor nanti.
Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, dua kerusi dalam Parlimen Pasir Gudang itu akan cuba diambil semula yang kini disandang wakil rakyat DAP dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).
“Saya nyatakan kepada ahli parti bahawa kita semua ada tanggungjawab dan peranan untuk kembalikan Johor sebagai tiang seri UMNO.
“Kita akan pastikan, segala retorik janji dan tipu daya Pakatan Harapan (PH) serta mereka yang pernah menjadi sebahagian dari PH yang menipu pengundi, tidak akan berulang lagi,” katanya.
Beliau yang juga Ketua UMNO Bahagian Pasir Gudang berkata demikian semasa melakukan tinjauan ke Pusat Daerah Mengundi (PDM) di Parlimen Pasir Gudang, di sini pada malam Jumaat.
Mohamed Khaled yang tewas semasa bertanding sebagai calon DUN Permas dan Parlimen Pasir Gudang sebelum ini, melawat PDM Telok Jawa di Kampung Kuala Masai dan PDM Sri Amar di Taman Sri Pandan.
Pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15), beliau semasa menjadi Menteri Besar Johor tewas di Parlimen Pasir Gudang dengan penyandang, Hassan Abdul Karim (Parti Keadilan Rakyat) dengan majoriti undi 24,276 dan DUN Permas tersungkur melawan Datuk Che Zakaria Mohd Salleh (Bersatu) dengan majoriti undi 8,746.
PRN Johor langkah UMNO bersihkan saingan politik sebelum PRU-15

Mohamed Khaled berkata, BN mempunyai ‘track record’ dalam menguruskan Malaysia yang majmuk hingga mampu memacu kestabilan dan kemakmuran negara berdasarkan pengalaman dimiliki.
Atas sebab itu katanya, amat penting untuk BN kembali mendapat mandat penuh daripada rakyat dan walau apa juga keadaannya, UMNO Pasir Gudang sudah bersedia memenangkan calon DUN Johor Jaya dan DUN Permas.
“PRU ke14 telah membuktikan bahawa, wakil-wakil rakyat PH yang dipilih gagal berkhidmat dan tidak membawa apa-apa perubahan kepada Pasir Gudang,” ujarnya.
Pada Sabtu, Menteri Besar Johor, Datuk Hasni Mohammad dijangka mengadakan sidang akhbar selepas beliau mempengerusikan Mesyuarat UMNO negeri di Ibu Pejabat UMNO Johor di bandaraya ini.
Khabar angin bahawa Johor bakal berdepan pelaksanaan PRN dalam waktu terdekat selepas kedudukan kerajaan negeri dilihat goyah kerana hanya mempunyai majoriti satu kerusi DUN iaitu 28 berbanding 27 kerusi pembangkang.
Perkembangan itu selepas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kempas, Datuk Osman Sapian yang juga merupakan bekas Menteri Besar Johor meninggal dunia pada 21 Disember lalu sebelun diputuskan tiada keperluan mengadakan pilihan raya kecil (PRK) di Kempas.
PRN Johor, BN Ikrar rampas Parlimen Pasir Gudang dan DUN Permas
Baca Artikel Menarik:
Lori kontena rempuh puluhan kenderaan, 5 maut (Video) Tampal jalan berlubang dengan baju bundle, mana YB? -netizen Pemilihan DAP, Anthony bakal ganti Guan Eng sebagai Setiausaha Agung DAP Tuan Ibrahim bidas Mat Sabu minta bom pam air di Sungai Muda Dijel kerana cuba curi tumbuhan lebih setengah juta ringgit Malaysia mungkin tenggelam? Bolehkah Muhyiddin bertahan dalam PRN Johor? Bengang dikeluarkan, Ronaldo lempar jaket Pencuri Tabung Masjid Dikafankan AJK Masjid (Video) Suami Ajak Rakan ‘Ratah’ & Bogelkan Isteri Tengah Baring Atas Katil Sempat selfie semasa kereta karam dalam sungai Layari Laman Facebook MYKMU.NET
Hanya 6 bahagian Umno mahu pemilihan parti sebelum PRU15 – Zahid

The post PRN Johor, BN Ikrar rampas Parlimen Pasir Gudang dan DUN Permas appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/01/22/prn-johor-bn-ikrar-rampas-parlimen-pasir-gudang-dan-dun-permas/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prn Johor Diadakan Untuk Desak Ismail Sabri Bubar Parlimen Ph

Prn Johor Diadakan Untuk Desak Ismail Sabri Bubar Parlimen Ph

papar berkaitan - pada 25/1/2022 - jumlah : 151 hits
agendaily com24 1 2022Pakatan Harapan menolak tindakan membubar DUN bagi memberi laluan PRN Johor diadakan UMNO didakwa cuba memberi tekanan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob supaya membubarkan Parlimen dengan mengambil ...
Kalau Yakin Sangat Bubar Parlimen Juga Kata Salahuddin Selepas Spekulasi Prn Johor

Kalau Yakin Sangat Bubar Parlimen Juga Kata Salahuddin Selepas Spekulasi Prn Johor

papar berkaitan - pada 15/1/2022 - jumlah : 210 hits
freemalaysiatoday com January 15 2022 9 10 PMTimbalan Presiden Amanah Salahuddin Ayub yakin rakan parti lain dalam PH turut berkongsi pandangan sama dengannya bahawa gabungan itu akan menarik balik MoU bersama kerajaan jika PRN diadakan di ...
Umno Bn Johor Berkeyakinan Akan Sapu Bersih Di Semua Kerusi Dun Apabila Prn Johor Diadakan

Umno Bn Johor Berkeyakinan Akan Sapu Bersih Di Semua Kerusi Dun Apabila Prn Johor Diadakan

papar berkaitan - pada 15/1/2022 - jumlah : 154 hits
PRN JOHOR MKT BERI LAMPU HIJAU BUAT UMNO JOHOR KUALA LUMPUR 15 Jan Majlis Tertinggi UMNO memberi lampu hijau kepada parti itu untuk bersiap sedia menghadapi Pilihan Raya Negeri Johor bagi mencari mandat baharu mendirikan kerajaan yang lebih...
Anwar Akui Bimbang Kalah Prn Lagi Jika Dun Johor Dibubar

Anwar Akui Bimbang Kalah Prn Lagi Jika Dun Johor Dibubar

papar berkaitan - pada 13/1/2022 - jumlah : 167 hits
agendaily com13 1 2022Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan anak muridnya Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak dapat menyembunyikan kebimbangannya bakal kalah teruk sekali lag...
Sultan Ibrahim Perkenan Bubar Dewan Dun Johor Berkuatkuasa Hari Ini Beri Laluan Prn

Sultan Ibrahim Perkenan Bubar Dewan Dun Johor Berkuatkuasa Hari Ini Beri Laluan Prn

papar berkaitan - pada 23/1/2022 - jumlah : 123 hits
JOHOR BAHRU Sultan Johor Sultan Ibrahim Iskandar berkenan menandatangani watikah pembubaran Dewan Negeri Johor berkuatkuasa hari ini bagi memberi laluan kepada Pilihan Raya Negeri diadakan Terdahulu Sultan Ibrahim berkenan menerima mengadap...
Prn Johor Tidak Perlu Pertembungan Kuasa Umno Punca Dun Dibubar Syed Ibrahim

Prn Johor Tidak Perlu Pertembungan Kuasa Umno Punca Dun Dibubar Syed Ibrahim

papar berkaitan - pada 23/1/2022 - jumlah : 161 hits
Pilihan Raya Negeri Johor yang ditentang oleh Pakatan Harapan pada waktu rakyat masih belum pulih akibat kesan pandemik Covid 19 dan bencana banjir baru baru ini tetap menjadi pilihan terbaik pemimpin Umno BN Menurut Pengerusi Majlis Pimpin...
Muhyiddin Umum Tak Bertanding Di Prn Johor Mahu Tumpukan Parlimen Sahaja

Muhyiddin Umum Tak Bertanding Di Prn Johor Mahu Tumpukan Parlimen Sahaja

papar berkaitan - pada 26/1/2022 - jumlah : 201 hits
tuncarlos comSHAH ALAM Pengerusi Perikatan Nasional Tan Sri Muhyiddin Yasin berkata beliau tidak akan bertanding bagi mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri Gambir yang disandangnya sebelum ini pada Pilihan Raya Negeri Johor akan datan...
Mb Johor Mahu Prn Diadakan Beri Isyarat Bakal Bubar Dun

Mb Johor Mahu Prn Diadakan Beri Isyarat Bakal Bubar Dun

papar berkaitan - pada 21/1/2022 - jumlah : 159 hits
Menteri Besar Johor Datuk Hasni Mohammad memberi isyarat bakal membubarkan Dewan Undangan Negeri dalam masa terdekat bagi memberi laluan pilihan raya negeri dijalankan Hasni dalam kenyataan terbaharunya hari ini memberi jaminan bahawa siste...
Apakah Muhyiddin Akan Dipilih Semula Dun Gambir Prn Johor

Apakah Muhyiddin Akan Dipilih Semula Dun Gambir Prn Johor

papar berkaitan - pada 17/1/2022 - jumlah : 173 hits
YB Peja usah keliru dan pening pening kepala Maksud pengkhianat parti itu mudah sahaja Yang melompat parti dan mengkhianat mandat rakyat Contoh Di Pagoh daripada 23 558 pengundi yang mengundi Tan Sri Muhyiddin pada PRU 14 yang lepas lebih d...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis