Samila Beach Songkla Cantik Sangat

Hi semua, okay kali ini aku nak sambung story perjalanan aku masuk ke Thailand guna kereta sendiri ke Songkla dan Hatyai.Kami gerak hari pertama ke Songkla. Kami menuju ke Masjid Songkla dan juga ke Samila Beach pada hari pertama. Sebabnya hari ini kononnya nak main dengan air lautlah gitu. Dan memandangkan ini juga kali pertama kami kesana, jadi kami pergi yang jauh dahulu. Dalam perjalanan ke Samila B. kami singgah dulu ke Taj Mahal Thailand. Bila scroll ke instagram, memang tak dinafikan gambar-gambar sekitar kawasan Masjid Songkla sangat cantik. Ianya seolah-olah mini taj mahal yang dibina demi sebuah tanda kasih dan sayang. Selepas kami menikmati saat indah di bawah mentari terik di masjid songkla, kami menuju ke Samila Beach yang tak jauh dari situ. Perjalanan lebih kurang 1 jam perjalanan. Selepas ke Samila Beach kami menuju ke sekitar kawasan Songkla, sehingga ke k Aqaurium Songkla, malangnya hari Isnin aquarium tutup. Jadi kami melawat kawasan sekitar sebelum ke Samila B yang lebih kurang 7 minit dari Aquarium. Samila Beach, Songkla Thailand Kami sampai di tepi pantai tengahari juga. Keadaan panas terik tidak menghalang kami untuk menikmati suasana dan kecantikkan pantai disini. Kami makan bekalan yang dibawa disekitar pantai sambil nikmati suasana kat sini. Kalau korang datang sini, ada macam-macam jualan buah, dan makanan disekitar. Buah satu plastik dijual dengan harga 20baht satu plastik. Beli ice cream kat Samila Beach Ice cream kelapa pula ada 2 pilihan yang masing -masing berharga 50baht dan 25baht. Boleh la kalau nak rasa, kelainan rasa ice cream kat sini, tapi kalau nak jimat boleh balik dan buat sendiri..ehhehe Mercu tanda duyong Memandangkan cuasa amat terik, jadi kami tak mandi, lagipun kawasan ini tak ada pula yang mandi. Untuk keselamatan, kami hanya jalan-jalan dan anak-anak main pasir je kat Samila ini. Keseluruhannya , trip ke sini tak boleh lama-lama, jemu juga kalau tak boleh mandi. Sekadar pergi duduk menikmati suasana pantai okay la. Dan kat sini, tshirt murah-murah, boleh beli untuk kenangan. Tapi aku tak beli pun, sebab kalau beli pun belum tentu pakai. Anak-anak memang tak suka baju kain cotton, depa prefer tshir kain jersey. Bagi korang kalau nak datang Thailand, Songkla ini boleh la pergi , tapi autrkan itenary lain , sebab kalau tumpu pada Samila, rugi masa nanti. Okay, setakat ini dulu, lepas ini aku update apa aku buat kat Asean Night Market. Selamat bercuti.
The post Samila Beach Songkla cantik sangat.. appeared first on Ummi Nani.

Kasih Sayang Anak Lelaki Pada Ibu Sangat Special Dia Tiru Cara Ayahnya

papar berkaitan - pada 4/12/2019 - jumlah : 506 hits
Tidak boleh dinafikan peranan seorang bapa juga sama pentingnya ketika membentuk sahsiah diri seorang anak Anak lelaki misalnya sangat memerlukan sokongan serta bimbingan dari ayah mereka untuk membesar sebagai seorang berani penuh semangat...
Betul Ke Harga Vivo S1 Pro Sangat Murah Dan Berbaloi Untuk Dibeli

papar berkaitan - pada 4/12/2019 - jumlah : 1463 hits
Apa yang menarik dengan Vivo S1 Pro Untuk artikel kali ini saya akan kongsikan dengan korang semua berkenaan dengan Vivo S1 Pro yang baru dilancarkan pada 3 Disember yang lepas Smartphone Vivo S1 Pro ini mempunyai kamera yang unik dan beber...
Di Kelantan Barang Dalam Kain Sangat Laku Di Musim Tengkujuh

papar berkaitan - pada 4/12/2019 - jumlah : 951 hits
Setiap kali tibanya musim tengkujuh masyarakat di negeri Kelantan tidak akan terlepas untuk mendapatkan barang dalam kain yang menjadi fenomena tahunan Barang dalam kain lazimnya muncul semasa musim tengkujuh kerana ia merupakan benda yang ...
Confirm Hamil Elak Kopi 12 Minggu Pertama Jangan Ikut Sangat Rasa Tekak Tu

papar berkaitan - pada 4/12/2019 - jumlah : 357 hits
Tabiat minum kopi memang sesuatu yang sukar dielakkan terutamanya jika seseorang itu hantu kopi Rasa seperti tidak lengkap jika tidak menikmati minuman beraroma itu dalam sehari Apabila seseorang wanita hamil dan kebetulan pula dia penggema...
Pakai Tudung Makcik Pun Lawa Sangat Foto Sarah Hildebrand Cari Ikan Kering Untuk Suami Jadi Perhatian Netizen

papar berkaitan - pada 3/12/2019 - jumlah : 1249 hits
Siapa yang tidak kenal dengan pelakon baru yang juga pengacara terkenal Sarah Hildebrand kini sedang rancak menempa nama dalam industri hiburan tanah air meskipun telah lama mencipta nama sebagai model komersial Pakai tudung makcik pun lawa...
Anak Suka Sangat Makan Roti Roti Silang 3 Bahan Ni Mama Wajib Cuba Senang

papar berkaitan - pada 3/12/2019 - jumlah : 524 hits
Bukan semua anak anak kita suka makan nasi Ada juga anak anak yang suka makan roti berbanding nasi Makan roti kosong pun dah cukup sedap pada anak kita Bagi mama yang mempunyai anak yang terlebih suka makan roti apa kata kali ini mama tak p...
Ejen Ali The Movie Buat Hati Sangat

papar berkaitan - pada 1/12/2019 - jumlah : 1183 hits
Beli online senang dapat survey tempat paling murah Antaranya di Times Square Baru RM37 untuk 3 orang tempat lain semua RM45 ke atas Jimat sikit survey online dari walk in Sempat tengahari semalam singgah pasaraya Giant beli barang dapur ya...
Awas Hujan Sangat Lebat Tahap Bahaya Dijangka Landa Kelantan Terengganu Hingga Esok

papar berkaitan - pada 1/12/2019 - jumlah : 539 hits
Jabatan Meteorologi Malaysia telah mengeluarkan notis amaran cuaca peringkat bahaya di Kelantan dan Terengganu yang dijangka berterusan sehingga esok MET Malaysia dalam kenyataan hari ini mengeluarkan amaran bahaya iaitu hujan sangat lebat ...
Ibu Hendak Melahirkan Terjebak Macet Masalah Di Jalur Puncak Sangat Serius

papar berkaitan - pada 2/12/2019 - jumlah : 207 hits
Kemacetan kian parah setiap akhir pekan di Jalur Puncak Kepadatan volume kendaraan perlu ditangani dengan segera Salah satu caranya mempercepat pembangunan Jalur Poros Tengah Timur atau biasa disebut Jalur Puncak Dua
Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria