Runding Gabungan Tanpa Izin Umno Ku Li Tak Kisah Dipecat


freemalaysiatoday.com
FMT Reporters
-May 15, 2022 7:30 PM

Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah, berkata beliau tidak pernah mencadangkan gabungan dibentuk bagi menewaskan PAS di Kelantan, sebaliknya menerima pelawaan daripada parti pembangkang bagi tujuan itu.
PETALING JAYA: “Dia (parti) nak buang saya, dia buanglah. Saya rasa makan garam lebih dulu,” kata veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah, selepas dikaitkan akan mengetuai Angkatan Amanah Merdeka Rakyat Kelantan, tanpa keizinan parti.

Tengku Razaleigh atau lebih dikenali sebagai Ku Li, berkata beliau tidak pernah mencadangkan dirinya untuk mengetuai gerakan demi menjatuhkan PAS di Kelantan, bahkan beliau menerima permintaan daripada beberapa parti bagi tujuan itu.

“Sebenarnya diorang secara tak semena-mena datang….daripada semua parti, DAP pun ada, Pejuang pun ada, semua hadir.

“Diorang datang kata nak buat kunjungan hormat, minum teh berbual-bual, diorang kata boleh ke tidak saya bantu diorang dalam kempen nak jatuhkan PAS di Kelantan,” katanya menurut wawancara dalam video ringkas Sinar Harian.

Susulan daripada permintaan parti terbabit, Ku Li berkata,”Saya dok lawan PAS tak henti-henti daripada dulu sampai sekarang.”

“…tapi saya kata ini semua bergantung kepada ketua-ketua parti, parti masing-masing perlu memutuskan sikap, kalau kita betul-betul bersatu, betul-betul bersatu dan kerah tenaga bersama kita, jatuh PAS,” katanya.

Pada 28 Apr, Timbalan Ketua Amanah Kelantan Che Ibrahim Mohamed, mengesahkan Ku Li akan mengetuai Angkatan Amanah Merdeka Rakyat Kelantan dalam usaha menumbangkan kerajaan PAS menjelang pilihan raya umum ke-15 (PRU15).

Pada hari sama, bekas setiausaha agung Umno Annuar Musa menyifatkan pertemuan Ku Li dengan pemimpin Kelantan, termasuk daripada Amanah, dalam majlis berbuka puasa, adalah tindakan individu, bukan keputusan parti.

Pada 22 Jan, Ketua Umno Kelantan Ahmad Jazlan Yaakub berkata, Umno negeri membuat keputusan untuk tidak bekerjasama dengan PAS melalui Muafakat Nasional (MN).

Dalam pada itu, Ku Li ketika mengulas berhubung pertemuan dengan ahli Amanah dalam majlis berbuka puasa, bekas menteri kewangan itu, berkata, pertemuan di kediamannya adalah lanjutan daripada pertemuan sebelum ini.

“Jadi, ramai yang hadir tak habis berbincang (dalam pertemuan pertama), jadi saya kata kalau nak cakap lebih lanjut lagi, kita jumpa di rumah saya di Kota Bharu.

“Jadi, diorang datanglah, yang datang ini ramai daripada parti Mat Sabu nak berbuka puasa, jadi kita bincanglah. Diorang yang buat cadangan, saya tak buat apa-apa cadangan.”

Katanya, dalam usaha menjatuhkan PAS di Kelantan memerlukan restu daripada pimpinan parti masing-masing.

Ku Li berkata, sekiranya sudah mendapat restu berkenaan, beliau sedia berbincang dengan lebih lanjut.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/05/runding-gabungan-tanpa-izin-umno-ku-li.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ku Li Tak Kisah Dibuang Umno

Ku Li Tak Kisah Dibuang Umno

papar berkaitan - pada 19/5/2022 - jumlah : 114 hits
Ikuti berita semasa bersama Ahli Parlimen Gua Musang Tan Sri Tengku Razaleigh Hamzah yang mengulas mengenai perjumpaan beliau dengan pemimpin parti Amanah
Selagi Nama Umno Kuat Saja Sapu Sana Sini

Selagi Nama Umno Kuat Saja Sapu Sana Sini

papar berkaitan - pada 9/5/2022 - jumlah : 182 hits
STEVEN SIMSudah tiba masanya kita mansuhkan khidmat outrider polis kepada Menteri Timbalan Menteri wakil rakyat Menteri Timbalan Menteri wakil rakyat jauh lagi kaum kerabat mereka semuanya bukan Raja Menteri Timbalan Menteri dah ada pilot d...
Pas Umno Dah Tak Tidur Sebilik Ceraikan Lafaz Talak Tiga

Pas Umno Dah Tak Tidur Sebilik Ceraikan Lafaz Talak Tiga

papar berkaitan - pada 9/5/2022 - jumlah : 181 hits
mykmu net8 5 2022Bagi mengelak salah faham tentang status kewujudan Muafakat Nasional Veteran Umno menyarankan supaya kerjasama antara Umno dan PAS itu dimatikan secara rasmi kata Setiausahanya Mustapha Yaakub Justeru pihaknya mendesak agar...
Mastermind Pushing For Melaka Cm To Quit Says Umno Man

Mastermind Pushing For Melaka Cm To Quit Says Umno Man

papar berkaitan - pada 9/5/2022 - jumlah : 185 hits
Rospandi Leman admitted that there is some form of coercion from certain quarters for Sulaiman Md Ali to sign a resignation letter PETALING JAYA Speculation about the purported resignation of the Melaka chief minister took a new twist when ...
End Muafakat Officially Umno Veterans Tell Party Leaders

End Muafakat Officially Umno Veterans Tell Party Leaders

papar berkaitan - pada 9/5/2022 - jumlah : 153 hits
Umno Veterans Club has suggested that the party should officially terminate the cooperation with PAS in order to avoid misunderstanding about the status of the Muafakat Nasional pact Its secretary Mustapha Yaakub urged Umno president Ahmad ...
Lebih 800 Ahli Bersatu Keluar Parti Sokong Umno

Lebih 800 Ahli Bersatu Keluar Parti Sokong Umno

papar berkaitan - pada 9/5/2022 - jumlah : 151 hits
Lebih 800 ahli Bersatu keluar parti sokong UMNO KANGAR Lebih 800 ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia cawangan Kampung Hujung Tanjung Kuala Perlis membuat keputusan keluar parti berkuat kuasa serta merta dan menyatakan sokongan kepada UMNO B...
Pas Tikam Belakang Umno Dr Jeniri Amir

Pas Tikam Belakang Umno Dr Jeniri Amir

papar berkaitan - pada 9/5/2022 - jumlah : 125 hits
Langkah UMNO untuk tidak meneruskan kerjasama politik bersama Pas menerusi Muafakat Nasional disifatkan relevan susulan sikap pemimpin parti itu Tan Sri Abdul Hadi Awang yang masih mahu bersama Parti Pribumi Bersatu Malaysia dalam Perikatan...
Talam Dua Muka Dan Tak Setia Dua Hujah Presiden Umno Tolak Berbaik Semula Dengan Pas

Talam Dua Muka Dan Tak Setia Dua Hujah Presiden Umno Tolak Berbaik Semula Dengan Pas

papar berkaitan - pada 8/5/2022 - jumlah : 195 hits
Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi menyifatkan pandangan PAS yang masih menganggap konsep penyatuan ummah digagaskan parti itu dan Umno di bawah payung Muafakat Nasional adalah formula terbaik bagi menghadapi pilihan raya umum ke 15 sebagai t...
Filem Reeza Gtr

Ringgit Opens Slightly Lower Against Us Rises Vs Other Major Currencies

Optimizing Gold Trading With The Moving Average Convergence Divergence Indicator

Kl Bird Park

Expert Malaysians Deeply Involved In Online Scams Human Trafficking

Zus Coffee With Ceo Latte

Absolute Thai Port Lepak Makan Sedap One Utama Damansara

Generate Unique Brand Names


echo '';
Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral


Other Coffee Approved

Doa Perbaiki Akhlak Diri Dan Urusan

Issam Alnajjar Hadal Ahbek Chord

Koi Tiwikarma Chord

Youtuber Ishowspeed Sumbang Rm235 000 Hadiah Kemenangannya Dari Mrbeast Kepada Tabung Kemanusiaan Palestin

Resipi Rojak Petis Sedap Begini Cara Buat Kuahnya Secara Homemade