Reformasi Ismail Sabri Tidak Ada Strategi Baru Tangani Covid



Pemabaharuan yang dicadangkan oleh pentadbiran Perdana Menteri (PM) Ismail Sabri Yaakob semalam tidak sepatutnya terhad kepada politik semata-mata.
Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebaliknya berkata, pembaharuan perlu juga dilakukan dalam sektor ekonomi dan paling penting strategi baharu melawan pandemik Covid 19.
“Saya mengalu-alukan kenyataan Perdana Menteri semalam terkait ikhtiar Kerajaan melaksana sejumlah penambahbaikan bagi Parlimen dan pentadbiran Kerajaan.
“Ini satu permulaan yang baik susulan daripada pertemuan saya dan pimpinan Pakatan Harapan (PH) bersama PM pada 25 Ogos lalu.
“Walaupun begitu, proses perbincangan masih berjalan untuk mencari titik persamaan yang terbaik bagi menangani krisis pandemik Covid-19 dalam menjaga nyawa dan keselamatan diri dari ancaman wabak serta membebaskan rakyat dari cengkaman ekonomi berikutan kehilangan pendapatan dan pekerjaan,” kata Anwar dalam kenyataan hari ini.
Menurut Ahli Parlimen Port Dickson itu, PH sebelum ini telah pun mengusulkan peruntukan tambahan sebanyak RM45 bilion dalam kadar segera bagi meringankan beban hidup rakyat.
Katanya, keutamaan PH adalah melihat reformasi di pelbagai sktor kerajaan berjalan seiring aspirasi rakyat.
“Keutamaan PH semestinya berteraskan reformasi Parlimen, reformasi fiskal dan program pro-rakyat termasuk moratorium pinjaman bank buat golongan M40 dan B40, dan kebebasan institusi kehakiman.
“Dalam isu usul Undi Percaya terhadap Perdana Menteri, PH melihat masih wujud keperluan ianya diadakan secepat mungkin pada sidang Parlimen kali ini berdasarkan titah Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong kepada ketua-ketua parti politik sewaktu sesi menghadap di Istana Negara pada 17 Ogos lalu, bagi mengabsahkan bahawa PM mendapat kepercayaan majoriti ahli Dewan Rakyat,” katanya.
Selain itu, Penterusi PH tersebut juga menegaskan pihak kerajaan Perikatan Nasional 2.0 sebaik-baiknya melayan dengan lebih saksama sebarang teguran dari pembangkang seandainya mahu penambahbaikan berjalan lancar dan memberi manfaat kepada rakyat.
“PH akan terus memainkan peranan sebagai pembangkang dengan menekankan isu tatakelola Kerajaan yang baik serta ketegasan membasmi rasuah.
“Wajar ditegaskan tuntutan agar pembangkang perlu diberi layanan setimpal, dan akan memainkan peranan sewajarnya dalam menyemak dan mengimbangi pihak Eksekutif. Kami akan sentiasa lantang memperjuangkan keadilan untuk rakyat,” katanya lagi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suarapakatandaily.com/archives/33043

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gabungan Ngo Tertanya Tanya Apakah Pelan Kecemasan Tangani Covid 19 Pm Ismail Sabri

Gabungan Ngo Tertanya Tanya Apakah Pelan Kecemasan Tangani Covid 19 Pm Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 143 hits
Hampir 2 minggu setelah Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengangkat sumpah jawatan Perdana Menteri ke 9 masih tidak kelihatan pelan kecemasan menangani pandemik Covid 19 yang dibuat oleh pentadbiran beliau Gabungan Bertindak Memorandum Rakyat...
Selepas Ismail Sabri Umum Barisan Kabinet Baru Mkt Umno Bermesyuarat Malam Ini

Selepas Ismail Sabri Umum Barisan Kabinet Baru Mkt Umno Bermesyuarat Malam Ini

papar berkaitan - pada 29/8/2021 - jumlah : 205 hits
August 27 2021 Selepas dua kali ditangguhkan Mesyuarat Khas Majlis Kerja Tertinggi UMNO dijadual berlangsung malam ini di ibu pejabat parti di Menara Dato Onn di sini Ini merupakan kali pertama mesyuarat MKT berlangsung selepas Naib Preside...
Ismail Sabri Hopes This Year S Merdeka Will Be The Last Under Covid 19 War

Ismail Sabri Hopes This Year S Merdeka Will Be The Last Under Covid 19 War

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 250 hits
Prime Minister Ismail Sabri Yaakob in his maiden National Day address said he hopes the celebrations this year will be the last under the cloud of the Covid 19 pandemic Drawing from the country s independence struggle he urged all Malaysian...
Lepas 2 Minggu Jadi Pm Apa Yang Mail Sabri Buat Tangani Covid 19

Lepas 2 Minggu Jadi Pm Apa Yang Mail Sabri Buat Tangani Covid 19

papar berkaitan - pada 1/9/2021 - jumlah : 275 hits
Hampir 2 minggu setelah Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengangkat sumpah jawatan Perdana Menteri ke 9 masih tidak kelihatan pelan bertindak menangani pandemik Covid 19 yang dibuat oleh pentadbiran beliau Gabungan Bertindak Memorandum Rakyat...
Ismail Sabri Perlu Segera Dakwa Pemimpin Ph Bersatu Dan Pejuang

Ismail Sabri Perlu Segera Dakwa Pemimpin Ph Bersatu Dan Pejuang

papar berkaitan - pada 1/9/2021 - jumlah : 313 hits
Oleh Sirajuddin Ahmad Walaupun Perdana Menteri Datuk Ismail Sabri telah mendapat sokongan penuh dari kedua pihak yakni UMNO dan Bersatu keraguan dan kesangsian ahli UMNO bawahan terhadap Datuk Ismail Sabri tetap ada Tentu ada sebab Bersatu ...
Hiburan Smart Pulak Kan Aaron Aziz Berminat Dengan Jam Tangan Camo Ismail Sabri

Hiburan Smart Pulak Kan Aaron Aziz Berminat Dengan Jam Tangan Camo Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 1/9/2021 - jumlah : 185 hits
Seutas jam tangan bercorak celoreng yang dipakai oleh Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob baru baru ini telah menarik perhatian pelakon Aaron Aziz ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementBiarpun Aaron kini sedang dirawat di hospi...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan