Rantau Bukan Semenyih Jangan Overconfident Sangat



Dengan peratusan lebih kurang 46.57 kaum bukan Melayu dikawasan Dewan Undangan Negeri Rantau (DUN Rantau) yang dimenangi Barisan Nasional (BN) tanpa bertanding pada pilihan raya umum ke-14 (PRU-14) bukanlah tugas mudah untuk BN menang pada PRK kali ini.

Dengan kerjasama BN PAS DUN Semenyih kembali dirampas dari terus dikuasai Pakatan Harapan (PH) dengan majoriti 1,914 undi dan bukanlah kayu ukur sebenar untuk PRK Rantau.

Dari pemerhatian penulis, terdapat penyokong BN overconfident apabila kejayaan meranapkan PH di DUN Semenyih. Tanpa membuat kaji selidik ringkas seolah-olah DUN Rantau akan dimenangi BN seperti mengoyak daun pisang.

Apa yang perlu di ketahui umum, Rantau bukan Semenyih, oleh itu undi parlimen dalam DUN Rantau pada PRU-14 perlu di ambil kira. Apakah undi parlimen berpihak kepada BN pada PRU-ke 14?.





Kiranya undi parlimen dari DUN Rantau hangus dibaham api PH, maknanya undi DUN itu juga bermasalah. Oleh itu penyokong BN PAS jangan overconfident sangat, kerana perjuangan dimedan sebenar tidak semudah menulis di medium media sosial.

Oleh kerana DUN Rantau dalam kawasan pilihan raya parlimen Rembau, para penulis boleh bertanya kepada Ahli Parlimen Khairy Jamaluddin Abu Bakar atau Timbalan Presiden UMNO yang juga insan yang menang tanpa bertanding pada PRU lalu.

walaupun saya sendiri berada dalam kawasan pilihan raya parlimen Rembau. Saya tidak berniat untuk memaklumkan kepada pembaca, sama ada undi parlimen dari DUN Rantau berpihak kepada BN atau PH pada PRU ke-14 lalu.

Peratusan undi Melayu sahaja tidak cukup untuk memenangi calon BN , oleh itu saya membantah rakan-rakan yang mengatakan dalam tulisan, kononya BN tidak memerlukan undi dari MCA dan MIC setelah BN dan PAS berganding bahu meranapkan PH di dua PRK sebelum ini (Cameron Highland dan Semenyih).

Dengan 53 peratus lebih pengundi kaum Melayu di kawasan pilihan raya Rantau ia tidak boleh dikira kuat kerana jumlah itu bukan 100% undi BN.

Dengan sikap menolak rakan-rakan dalam MCA dan MIC ia akan menjadi modal besar untuk PH mengapi-apikan pengundi bukan Melayu, sedangkan satu undi kemenangan bukan nilai yang boleh dipertaruhkan.

Kita sebagai penyokong UMNO boleh berperang pendapat dengan pemimpin MCA dan MIC, namun jangan sesekali memperkecilkan usaha dari dua parti itu meraih satu undi kemenangan kepada calon BN.

Rasanya cukuplah overconfident yang membolehkan padah menimpa diri calon BN memandangkan Datuk Seri Mohamad Hasan adalah timbalan presiden parti.

Sudah tentu para penyokong BN, PAS, MCA, MIC tahu apa yang perlu dilakukan untuk mempastikan kemenangan berpihak kepada BN.

Sepatutnya penulis pro BN sedar bahawa PRK Rantau lebih kritikal berbanding PRK Semenyih kerana ia melibatkan timbalan presiden.

Saya sebagai penyokong parti (BN) memohon maaf kepada rakan-rakan kiranya artikel tidak bernilai ini telah mengurangkan rasa confident untuk menang di PRK Rantau.





N.27 RANTAU
Pengundi: 20,472 (M-53.43%, C-18.81%, I-27.01%, L-0.
Media Shah Alam Kini di Tukar Kepada www.suarabiru.com (https://mediashahalam.blogspot.com)

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mediashahalam.blogspot.com/2019/03/rantau-bukan-semenyih-jangan.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+SuaraBiru+%28SUARA+BIRU%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Calon Bn Atau Pas Di Prk Rantau Analisa Prk Semenyih

Calon Bn Atau Pas Di Prk Rantau Analisa Prk Semenyih

papar berkaitan - pada 28/2/2019 - jumlah : 735 hits
Siapakah yang bertanding di PRK Rantau Calon BN atau PAS Segalanya terjawab apabila PAS membuat kenyataan mengenainya Dilaporkan bahwa PAS akan meneruskan kerjasama dengan BN bagi menghadapi PRK DUN Rantau Malah PAS Negeri Sembilan turut me...
Prk Semenyih Cukuplah Sekali Kita Kena Tipu Jangan Kena Tipu Lagi Batin Aleh Minta Orang Asli Semenyih Undi Bn

Prk Semenyih Cukuplah Sekali Kita Kena Tipu Jangan Kena Tipu Lagi Batin Aleh Minta Orang Asli Semenyih Undi Bn

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 614 hits
Seorang Tok Batin meluahkan apa yang masyarakat Orang Asli di PDM Ulu Semenyih rasai sejak 9 bulan PH memerintah Malaysia Pendedahan ini dibuat Batin Aleh ketika ditemui semalam Beliau yang kecewa dengan cara PH sekarang turut membongkar pe...
Pas Terus Bantu Bn Di Semenyih Jangan Terpengaruh Dakyah Luar Pas Selangor

Pas Terus Bantu Bn Di Semenyih Jangan Terpengaruh Dakyah Luar Pas Selangor

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 310 hits
Pesuruhjaya PAS Selangor Ustaz Sallehen Mukhyi mengingatkan pengundi di Dewan Undangan Negeri Semenyih khususnya penyokong parti terbabit agar tidak mudah percaya dengan pelbagai khabar angin serta desas desus berhubung kait sokongan parti ...
Annuar Ingatkan Umno Jangan Lalai Lepas Tawan Semenyih

Annuar Ingatkan Umno Jangan Lalai Lepas Tawan Semenyih

papar berkaitan - pada 3/3/2019 - jumlah : 274 hits
MALAYSIAKINI Umno dan BN diingatkan agar tidak mudah lupa atau terlalu leka dengan kemenangan pada pilihan raya kecil DUN Semenyih kata Setiausaha Agungnya Annuar Musa Sebesar mana sekalipun kemenangan Umno BN jangan mudah lupa atau terlala...
Anak Sulung Ni Sangat Banyak Berkorban Jangan Pandang Rendah Pada Mereka

Anak Sulung Ni Sangat Banyak Berkorban Jangan Pandang Rendah Pada Mereka

papar berkaitan - pada 24/2/2019 - jumlah : 523 hits
Anak Sulung Ni Sangat Banyak Berkorban Jangan Pandang Rendah Pada Mereka Kasih sayang adik beradik sama ada anak sulung sehinggalah anak bongsu sememangnya pasti ada dalam sesebuah keluarga dan rasa kasih itu telah dipupuk oleh ibu bapa sem...
Jangan Pertikai Pemimpin Bersatu Bantu Pengundi Semenyih Melalui Sumbangan

Jangan Pertikai Pemimpin Bersatu Bantu Pengundi Semenyih Melalui Sumbangan

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 261 hits
Pemberian hadiah sumbangan kepada pengundi di Prk Semenyih oleh Parti Bersatu adalah tidak salah kerana ianya bukanlah melanggar sebarang undang undang negara kata seorang Ahli Majlis Tertinggi Bersatu Ini sebagai selingan Bila ada penyerah...
Rasuah Rm100 Diumum Untuk Anak Muda Menjelang Prk Semenyih Dan Rantau Tapi 6 Minit Kemudian Lim Guan Eng Buat U Turn

Rasuah Rm100 Diumum Untuk Anak Muda Menjelang Prk Semenyih Dan Rantau Tapi 6 Minit Kemudian Lim Guan Eng Buat U Turn

papar berkaitan - pada 20/2/2019 - jumlah : 481 hits
Sekali lagi nampaknya Menteri Kewangan Malaysia buat lawak Bantuan Sara Hidup Bujang 2019 diumumkan pada jam 4 10 petang Jumlahnya adalah RM100 berbanding RM450 yang diberikan oleh Kerajaan Barisan Nasional menerusi BR1M untuk golongan buja...
Deria Rasa Bayi Sangat Kuat Jangan Tambah Perasa Dalam Makan Buah Pinggang Bayi Belum Cukup Matang

Deria Rasa Bayi Sangat Kuat Jangan Tambah Perasa Dalam Makan Buah Pinggang Bayi Belum Cukup Matang

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 443 hits
Kita mungkin tak rasa tapi bayi akan rasa kerana deria rasa bayi sangat kuat Penambah rasa dalam makanan bayi sangat dilarang keras kerana boleh menyebabkan pelbagai kemudaratan kepada bayi Permulaan pemakanan yang baik bagi bayi enam bulan...
Jangan Jual Aset Negara

Jangan Jual Aset Negara

papar berkaitan - pada 4/3/2019 - jumlah : 348 hits
SELEPAS Pilihan Raya Umum Ke 14 yang lalu rakyat dihebohkan mengenai hutang negara yang dikatakan mencecah sebanyak RM1 065 trilion yang terdiri daripada RM752 2 bilion hutang rasmi kerajaan RM155 8 bilion komitmen luar jangka dan juga RM18...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Negara Paling Banyak Menang Tilawah Al Quran Peringkat Antarabangsa

Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Pulut Sambal

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Apa Saja Yang Anda Berikan Tumpuan Dalam Fikiran Akhirnya Akan Jadi Kenyataan

Contact Lens Trial Experience The Difference Risk Free