Rahsia Ibu Menyusu Bertenaga Semasa Berpuasa


Ramai ibu menyusu risau mereka tidak mempunyai tenaga sewaktu berpuasa kerana mereka tidak boleh makan dan minum disiang hari. Akan tetapi terdapat satu rahsia yang boleh membuatkan ibu menyusu bertenaga semasa berpuasa.
Ibu menyusu memang akan cepat rasa lapar. Mana tak nya, setiap kali anak menyusu, dianggarkan sebanyak 500 kcal kalori akan hilang. Sebab tu ibu menyusu ni lebih mudah rasa penat dan tidak bertenaga sekiranya mereka tidak makan. Ibu menyusu juga memang memerlukan banyak air sebab kita mudah rasa haus terutama selepas menyusu.
Apabila air berkurang dalam badan kita, kita mudah rasa letih dan lesu. Tambah-tambah pula mereka yang menyusu 2 anak sekali gus (tandem nursing). Memang perlukan banyak air untuk pastikan badan kita sentiasa bertenaga dan dapat memastikan bekalan susu tidak merudum. 
Memang terdapat rukhsah atau keringanan untuk ibu menyusu berpuasa. Sekiranya risaukan anak, maka ibu perlu qada’ dan bayar fidyah. Tapi kalau risaukan kesihatan ibu terjejas, maka ibu hanya perlu qada’ puasa sahaja. Tetapi selagi kita boleh berusaha untuk berpuasa, adalah lebih baik untuk kita meneruskan berpuasa.
Jadi, ikuti rahsia ini untuk memastikan badan ibu menyusu bertenaga walaupun telah seharian berpuasa dan tidak menjejaskan sedikitpun jumlah susu yang dihasilkan.
Pengalaman Bertenaga walaupun Berpuasa Sambil Menyusukan Anak Ini pengalaman Mia berpuasa sewaktu menyusukan anak kedua Mia. Memang terasa sangat letih nya bila kita berpuasa dan menyusu. Tapi sekarang, masalah ini dah boleh diatasi. Daripada rasa tidak bertenaga, kini badan terasa makin bertenaga dan bertambah sihat. Malah kuantiti susu juga mencukupi untuk anak.
Kalau nak dibandingkan sewaktu berpuasa sambil menyusukan anak pertama dengan anak yang kedua, kalau dulu cepat je rasa lapar dan haus. Bermula pukul 10 pagi tu dah rasa perut dah mula berkeroncong. Waktu petang memang rasa menggigil badan sebab lapar.
Waktu sahur memang akan makan nasi. Kita semua dah tahu kan, kalau nasi putih tu memang tinggi indeks glisemiknya. Ditambah pulak dengan lauk-lauk yang berlemak dan berminyak. Bila indeks glisemiknya tinggi, makanan akan lebih cepat dicerna, dan lebih cepat glukosa ditukarkan kepada tenaga.
Jadi, kita akan lebih cepat rasa penat dan letih kerana tenaga dah dilepaskan dengan lebih awal. Bila dah masuk waktu tengah hari, dah takde glukosa dalam badan kita yang boleh ditukarkan kepada tenaga. Jadi, kita telah kehabisan tenaga diawal pagi.
Keadaan kini berubah, Ibu Menyusu Bertenaga walaupun seharian berpuasa Keadaan berubah apabila Mia telah mengambil secara konsisten produk ini sewaktu anak kedua. Mia pilih untuk mengambil Energizing Soy Protein (ESP) semasa sahur. Sebelum sediakan makanan untuk bersahur tu, Mia akan bancuh dulu ESP ni. Dan terus minum sambil-sambil hidangkan makanan sahur tu. Lepas tu baru ambil nasi.
Kadang-kadang kalau dah terlambat untuk bangun sahur, terjaga 5 minit sebelum imsak, memang Mia akan ambil ESP je. InsyaAllah akan boleh bertahan sehingga ke petang.
Disebabkan indeks glisemik ESP ni rendah, jadi ia akan ditukarkan kepada tenaga secara perlahan-lahan. Sebab tu sampai ke petang pon, Mia masih lagi rasa bertenaga seperti orang yang tak berpuasa.
Produk kedua yang ibu menyusu boleh ambil adalah Perfomance Drink (PD). PD ni adalah minuman yang mengandungi elektrolit yang mampu untuk memastikan badan kita sentiasa cukup keperluan bendalirnya. PD ni fungsinya sama macam air 100 plus tu, tapi bezanya ia tidak mengandungi karbonat (gas) dan berperisa oren.  Sedap sangat rasanya.
Mia pon ambil PD ni waktu bersahur dan berbuka. Memang terasa kelainannya. Bila dan ambil PD ni, memang tak terasa sangat kehausannya. Selalunya waktu buka puasa kita terasa sangat nak minum air ais kan, sebab terasa sangat haus. Kadang-kadang 3-4 gelas air dah kita minum sebaik sahaja masuk waktu berbuka.
Tetapi sekarang, setelah mengambil PD, Mia dah takde terasa nak minum air banyak-banyak. Cukup sekadar yang perlu sahaja. Badan pon bertenaga sebab PD ni membantu badan kita daripada terdehidrasi.  
Dan produk terakhir yang boleh diambil oleh ibu menyusu yang inginkan tenaga dibulan puasa ini adalah Mealshakes. Mealshake ini mengandungi 24 jenis vitamin dan mineral yang sangat diperlukan oleh badan. Ia dapat memberi tenaga berpanjangan kepada ibu menyusu untuk menyusukan anak mereka tanpa perlu membuka puasa.  
Ketiga-tiga ini terdapat didalam set Mighty 3 Germs. Memang inilah produk yang paling laris pada bulan puasa ini.
Testimoni Ibu Menyusu Bertenaga Walaupun Berpuasa Berikut adalah testimoni ibu menyusu yang mengambil set mighty 3 germs ini dan dapat menyusukan anak beliau tanpa perlu membuka puasanya. Walaupun beliau berkerja, beliau tetap bertenaga sepanjang hari, dan yang lagi best perahan susu tetap maintain 10-12 oz setiap hari.  
Cara untuk dapatkan set ini Jadi, dengan adanya set ini, dah takde alasan lagi untuk kita tidak berpuasa ketika kita menyusukan anak. Dah takde alasan lagi untuk kita rasa penat dan letih walaupun menyusu ketika berpuasa. Dan dah takde alasan lagi untuk kita rasa lapar walaupun menyusu anak ketika berpuasa. Semuanya dapat diatasi dengan set Mighty 3 Germs ni. Memang hot produk waktu bulan puasa ni. 

Untuk dapatkan set ini, boleh terus hubungi Mia melalui whatsapp ke 012-928 3726 atau terus je klik link ini www.wasap.my/60129283726

Jangan tangguh-tangguh lagi. Selain kita bertenaga sewaktu berpuasa, anak juga akan dapat susu yang berkhasiat, kerana apa yang kita makan, anak juga akan dapat rasainya melalui air susu yang diminum. Jadi, dapatkan sekarang dan rasai kelainannya. 
——————————————————————————-
Saya MiaZain
(ID Shaklee : 1081104)
adalah pengedar sah Shaklee anda

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :
✆ SMS | WhatsApp : 012 928 3726 [Mia]

Setiap pembelian di laman web ini, anda layak menerima :
Jadual pengambilan vitamin
Tips ekslusif
Konsultasi percuma berterusan
Layak dijemput ke group eksklusif di Whatsapp

FB : Salmiah Md Zain
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan
Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia

PENAFIAN
Kenyataan dihalaman ini tidak dinilai oleh badan FDA (Food And Drug Adminstration).
Ia tidak bertujuan untuk mendiagnos, menyembuh, merawat atau mencegah sebarang jenis penyakit
———————————————————————————
The post Rahsia Ibu Menyusu Bertenaga semasa Berpuasa appeared first on MiaZain.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.miazain.com/rahsia-ibu-menyusu-bertenaga-semasa-berpuasa/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bakar Kalori Semasa Menyusu Macam Berlari Dalam Tempoh 30 Minit Sebab Tu Ibu Menyusu Slim

Bakar Kalori Semasa Menyusu Macam Berlari Dalam Tempoh 30 Minit Sebab Tu Ibu Menyusu Slim

papar berkaitan - pada 26/4/2019 - jumlah : 457 hits
Fakta menarik buat ibu menyusu Sebenarnya ibu yang menyusu anda tak perlu takut pun badan naik kerana dengan hanya menyusukan anak sahaja sebanyak 300 700 kalori terbakar Macam tak percaya kan tapi itulah hakikatnya Sebab itu ada ibu menyus...
Memang Menyakitkan Ibu Menyusu Kena Liang Susu Tersumbat Legakan Dengan Air Suam Bergaram

Memang Menyakitkan Ibu Menyusu Kena Liang Susu Tersumbat Legakan Dengan Air Suam Bergaram

papar berkaitan - pada 20/4/2019 - jumlah : 676 hits
Memang ia menyakitkan blocked duct Susu tidak dapat keluar kerana tersumbat Hanya yang pernah mengalaminya tahu bagaimana sakitnya apabila liang susu tersumbat Panduan yang diberikan Kaunselor Laktasi ini boleh dijadikan panduan buat ibu ib...
Ibu Menyusu Mungkin Hari Ini Kamu Penat Tapi Mungkin Bakal Jadi Tiket Ke Syurga Kelak

Ibu Menyusu Mungkin Hari Ini Kamu Penat Tapi Mungkin Bakal Jadi Tiket Ke Syurga Kelak

papar berkaitan - pada 20/4/2019 - jumlah : 463 hits
Bingkisan buat semua ibu ibu yang sedang berjuang dan berusaha menyempurnakan penyusuan anakmu hari ini kalian rasa kalian penat sangat penat Hari ini kalian rasa sakit sangat sakit Hari ini kalian rasa lenguh sangat lenguh Hari ini kalian ...
Momma Pregolact Susu Milk Booster Terbaik Untuk Ibu Mengandung Dan Menyusu

Momma Pregolact Susu Milk Booster Terbaik Untuk Ibu Mengandung Dan Menyusu

papar berkaitan - pada 20/4/2019 - jumlah : 418 hits
Bagi wanita yang sedang mengandung ataupun sudah melahirkan anak tentunya mempunyai impian untuk menyusukan anak mereka dengan susu ibu Namun tidak semua orang mempunyai rezeki sedemikian Disebabkan beberapa faktor antaranya masalah kesihat...
Kalau Nak Bagi Bayi Lebih Pintar Ibu Menyusu Amalkan Makan Makanan Ini

Kalau Nak Bagi Bayi Lebih Pintar Ibu Menyusu Amalkan Makan Makanan Ini

papar berkaitan - pada 23/4/2019 - jumlah : 447 hits
Sebarang makanan atau minuman yang anda ambil semasa penyusuan adalah amat penting terutama dalam tempoh dua hingga tiga minggu terawal iaitu sewaktu tubuh anda mula menghasilkan susu ibu Bagi menghasilkan susu badan tubuh anda memerlukan b...
Kalau Ibu Menyusu Sakit Mesti Beritahu Doktor Ada Ubat Tak Selamat Digunakan

Kalau Ibu Menyusu Sakit Mesti Beritahu Doktor Ada Ubat Tak Selamat Digunakan

papar berkaitan - pada 15/4/2019 - jumlah : 315 hits
Ibu yang menyusukan mesti tahu info ini Ada sesetengah ubat ubatan tidak boleh diambil semasa dalam proses penyusuan susu ibu kepada bayi Ibu tidak terkecuali akan mengalami masalah kesihatan Kadang kadang ada ibu yang ambil keputusan untuk...
Risiko Ibu Meninggal 3 Kali Ganda Jika Hamil Lewat Usia Kematian Ibu Disebabkan Komplikasi Semasa Hamil Bersalin

Risiko Ibu Meninggal 3 Kali Ganda Jika Hamil Lewat Usia Kematian Ibu Disebabkan Komplikasi Semasa Hamil Bersalin

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 329 hits
Ramai wanita yang hamil ketika berumur 35 tahun dan ke atas mungkin kehamilan pertama atau kedua atau seterusnya Jika kehamilan pertama di usia yang agak lewat sudah semestinya ingin kandungan selamat dan sihat Namun tahukah anda kehamilan ...
Macam Mana Tahan Lapar Lebih Lama Semasa Berpuasa

Macam Mana Tahan Lapar Lebih Lama Semasa Berpuasa

papar berkaitan - pada 20/4/2019 - jumlah : 452 hits
Alhamdulillah Sudah 11 bulan telah kita harungi makan minum makan minum tak henti henti kini bulan kerehatan bulan pesta ibadah bakal kunjung tiba tidak lama lagi MACAM MANA TAHAN LAPAR LEBIH LAMA SEMASA BERPUASANak sediakan juadah sahur ap...
Tips Kekal Cergas Bertenaga Ketika Berpuasa Di Bulan Ramadhan

Tips Kekal Cergas Bertenaga Ketika Berpuasa Di Bulan Ramadhan

papar berkaitan - pada 20/4/2019 - jumlah : 376 hits
Pejam celik pejam celik tinggal berapa hari je lagi nak puasa kan Inilah bulan yang ditunggu tunggu untuk tingkatkan amal ibadat kita Jadi kita haruslah kekal cergas bertenaga ketika berpuasa di bulan Ramadhan Ini supaya kita dapat berpuasa...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik