Pusat Kesuburan Sophea Menawarkan Perkhidmatan Mesra Muslim


Pusat Kesuburan SOPHEA Menawarkan Perkhidmatan Mesra Muslim | Assalamualaikum semua.. Bagi setiap pasangan yang dah berkahwin pasti inginkan anak kan. Tapi tak semua pasangan gembira dan terus mendapat cahaya mata. Ada yang sampai dah kahwin bertahun-tahun tapi masih belum ada rezeki. Kadang tu sampai ada yang bercerai berai hanya kerana belum menimang cahaya mata. Allahu, jangan la sampai macam tu. Ya, mungkin ada yang menyalahkan sebelah pihak dan mungkin ada juga yang kata belum ada rezeki tetapi sebagai manusia kita tak boleh terus mengalah begitu sahaja kerana setiap kemahuan pasti ada jalannya

Pusat Kesuburan SOPHEA Menawarkan Perkhidmatan Mesra Muslim
Zaman sekarang ni dah ada banyak kaedah boleh dicuba namun apa yang penting adalah jangan putus asa untuk berusaha dan jangan malu untuk berjumpa pakar bagi mendapatkan rawatan kesuburan. Sebenarnya ada banyak pusat rawatan di seluruh dunia yang menyediakan rawatan kesuburan bagi setiap pasangan yang ingin mendapat anak. Tapi masih ramai yang malu malah ada yang ego untuk mendapatkan rawatan. Tidak kurang juga ada yang kurang yakin dengan rawatan kesuburan ni dan bimbang ia menyalahi syariat Islam.

Bangunan Sophea di Jalan Gasing Petaling Jaya
Jadi atas inisiatif untuk membantu dan memberi keyakinan kepada pasangan yang ingin memperolehi anak terutama yang beragama Islam, Pusat Kesuburan SOPHEA ditubuhkan dan dirasmikan pada 1 November 2019 bagi menawarkan rawatan kesuburan dengan kaedah yang patuh syariah dan hospitaliti yang mesra muslim. Alhamdulillah, sis juga berkesempatan untuk menghadiri majlis perasmian Sophea dan melihat dengan mata sendiri segala kemudahan dan juga perkhidmatan yang ditawarkan di Pusat Kesuburan Sophea yang terletak di Jalan Gasing, Petaling Jaya.

Dr Wong Pak Seng (Pengasas & Direktor Sunfert Group) bersama Dr Norazlin Rosli (Pengarah Perubatan)
Bagi yang belum tahu, Pusat Kesuburan Sophea adalah sebuah pusat rawatan kesuburan yang menawarkan pakej pemeriksaan dan rawatan kesuburan yang lengkap berlandaskan prinsip dan rukun islam agar pasangan dapat menjalani rawatan dengan tenang dan selesa. Menggunakan tagline "Melangkah Suci Menuju Impian", Sophea menyediakan perkhidmatan :

✔ Ujian-Ujian Pemantauan
✔ Rawatan Kesuburan :
    🔰 In-Vitro Fertilisation (IVF)
    🔰 Intra-Uterine Injection (IUI)
    🔰 Intra-Cytoplasmic Sperm Injection (ICSI)
✔ Saringan Genetik Perimplantasi

Apa yang menarik perhatian sis, doktor dan jururawat di Sophea ni semuanya perempuan. Jadi para isteri tak perlu rasa malu dan suami juga tak perlu khuatir. Kalau pergi ke tempat lain kemungkinan doktor lelaki yang akan merawat. So, faham-faham je la kalau orang lelaki yang check bahagian bawah kita. Segan weiii..

Salah seorang Jururawat di Sophea
Pada hari perasmian tersebut kami sangat bertuah kerana dapat berjumpa sendiri dengan Doktor Norazlin Rosli iaitu Pengarah Perubatan di Sophea. Apa lagi, macam-macam la soalan yang diberikan kepada Dr Noazlin terutama dari segi prosedur dan juga kaedah yang digunakan di sini. Menurut Dr Norazlin setiap pasangan yang datang ke sini akan membuat pemeriksaan awal dan diberi khidmat nasihat terlebih dahulu. Maknanya doktor akan memeriksa tahap kesihatan setiap pasangan bagi memastikan apa masalah yang dihadapi dan diberi tempoh untuk pasangan ini hamil secara semulajadi dengan bantuan ubat dari doktor.

Dr Norazlin memberi penerangan mengenai prosedur di Sophea
Jika masih belum berjaya, barulah pasangan ini disarankan untuk membuat rawatan kesuburan. Sebenarnya ada banyak faktor seseorang tu sukar mengandung. Antaranya disebabkan masalah rahim, telur yang tidak besar, sperma yang tidak sihat dan macam-macam lagi. Semua ini akan dikaji dahulu barulah doktor akan memberikan rawatan kesuburan. Oh ya, sebelum buat rawatan kesuburan bagi isteri yang ada masalah kesihatan seperti sakit jantung ke kencing manis ke perlu la mendapat kebenaran dari doktor pakar untuk mengandung. Ini sangat penting bagi memastikan isteri tidak membahayakan kesihatannya dan juga menjejaskan kandungan.

Jika semuanya ok, doktor akan mengambil telur dari isteri dan juga sperm dari suami untuk melakukan proses persenyawaan. Jika berjaya, Alhamdulillah pasangan tersebut akan menimang cahaya mata. Tapi mesti ramai nak tahu kan berapa peratus proses ini akan berjaya. Jawapannya adalah 55%-70% bergantung pada kesihatan telur. Jadi nasihat Dr Norazlin bagi pasangan yang dah berkahwin melebihi setahun jika masih belum dapat anak cepat-cepat la berjumpa dengan doktor. Jangan tunggu sehingga umur dah lewat baru nak dapatkan rawatan. Ini kerana menurut Dr Norazlin kebanyakan pesakit yang datang melebihi umur 40 tahun. So, sape nak anak tu cepat-cepat la jumpa doktor ye.

Perkongsian mengenai kaedah rawatan kesuburan di Sophea
Pada hari perasmian tempoh hari kami juga sangat bertuah kerana dapat melawat sekitar Pusat Kesuburan Sophea. Segala kemudahan dan peralatan yang digunakan adalah yang terbaik dan setanding dengan pusat kesuburan yang lain sama ada di dalam mahupun di luar negara. Jadi tak perlu la mengeluarkan belanja yang tinggi untuk membuat rawatan di luar negara.

Perasmian Bangunan Pusat Kesuburan Sophea
Ya, memang diakui rawatan kesuburan ni memang agak mahal tapi jika dibuat di dalam negara lebih mudah dan yang penting mengikut garis panduan agama Islam. Di Pusat Kesuburan Sophea segala prosedur dilakukan dengan telus. Tiada sebarang proses pendermaan telur atau sperma (sperm & egg donation) dilakukan di sini. Ini kerana dalam agama islam melarang sekali proses kehamilan dengan berlainan pasangan.

Antara kemudahan yang ada di Pusat Kesuburan Sophea adalah :

a. Consult Room - Bilik untuk pesakit mendapat khidmat nasihat
b. Theatre Room - Bilik untuk prosedur rawatan kesuburan
c. Men's Room - Bilik privacy untuk suami bagi pengeluaran sperma
d. Recovery Room - Bilik untuk isteri berehat selepas rawatan kesuburan
e. Lab Office - Bilik simpanan segala data dan fail mengenai pesakit
f. Lab - Bilik pemeriksaan dan penyimpanan telur dan sperma bagi proses persenyawaan

Antara kemudahan yang disediakan di Sophea
Selain dari kemudahan di atas, di sini juga disediakan surau, bilik air dan bilik mandi. Ini membolehkan pesakit yang beragama Islam untuk mandi hadas dan juga menunaikan solat. Bagus kan. Jadi pesakit yang beragama islam tak perlu khuatir. Pusat Kesuburan Sophea memang menawarkan perkhidmatan yang terbaik dan mesra muslim.

Surau juga ada disediakan
Ruang solat yang selesa
Semoga perkongsian dari sis ini dapat membantu anda semua. Bak kata orang putih "Sharing is Caring". Jika ada yang berjaya mendapatkan anak setelah mendapat rawatan di Sophea, pastinya sis juga turut tumpang gembira. Tambahan pula sekarang ada promosi bagi mereka yang pertama kali ke sini untuk mendapatkan rawatan. Hanya perlu gunakan diskaun kod seperti dibawah :

Discount Code : SPH01NOVExpiry : 31 Dec 2019
* 10% discount on all packages (new cycle and IVF) at Sophea* Not available for current patients
Bergambar bersama Dr Norazlin Rosli
Jadi saranan sis kepada pasangan yang masih belum mempunyai anak cepat-cepat la datang ke Pusat Kessuburan Sophea. Untuk maklumat lanjut boleh rujuk info di bawah :

Website :https://www.sopheafertility.com
Alamat :Pusat Kesuburan SOPHEA106 Jalan Gasing, Seksyen 546000 Petaling JayaSelangor Darul Ehsan, Malaysia
Tel :Careline: +6016 739 5006Tel: +603 7622 8622
Email :[email protected]
Waktu Operasi:Isnin - Jumaat: 7:30am – 5:00pmSabtu: 7.30am – 1.00pmAhad & Cuti Umum : Tutup




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.dikbee.com/2019/11/pusat-kesuburan-sophea-mesra-muslim.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ini Antara Sebab Tokyo Jepun Jadi Destinasi Mesra Muslim

Ini Antara Sebab Tokyo Jepun Jadi Destinasi Mesra Muslim

papar berkaitan - pada 8/11/2019 - jumlah : 452 hits
Bagi mereka yang dah dapat bonus dan nak pergi bercuti tu plan betul betul cuti anda ye Bagi mereka yang tak tahu lagi nak pergi mana sebab bimbang nak cari halal food tempat solat dan sebagainya apa kata anda ke Tokyo Jepun Serius cantik d...
5488 Memberi Erti Pada Buy Muslim First Sinar Harian 13 11 2019

5488 Memberi Erti Pada Buy Muslim First Sinar Harian 13 11 2019

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 489 hits
BARU BARU ini sementara menunggu Zuhur saya berbincang dengan beberapa rakan sekerja mengenai isu isu keusahawanan Melayu Banyak masalah yang klise disebut sebagai antara sebab mengapa usahawan Melayu sukar meningkat maju Alasan yang klise ...
Diskon 50 Persen Untuk Wanita Bercadar Dan Pria Bercelana Cingkrang Gerai Muslim Padat Pengunjung

Diskon 50 Persen Untuk Wanita Bercadar Dan Pria Bercelana Cingkrang Gerai Muslim Padat Pengunjung

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 223 hits
Pernyataan Menteri Agama RI Fachrul Razi membawa berkah tersendiri bagi perempuan bercadar dan pria bercelana cingkrang Mereka justru mendapat simpati luas Sejumlah gerai muslim memberikan diskon khusus bagi perempuan bercadar dan pria berc...
What Would You Do Waitress Discriminates Against Muslim Family Wwyd

What Would You Do Waitress Discriminates Against Muslim Family Wwyd

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 285 hits
The hostess tells a Muslim couple they must wait for a booth in the back so they don t make other diners uncomfortable WATCH FULL EPISODES OF WWYD https abc go com shows what would you do Watch brand new WWYD episodes on Friday at 9PM on AB...
Jejak Pertemuan Muslim Dengan Bangsa Viking

Jejak Pertemuan Muslim Dengan Bangsa Viking

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 209 hits
Secara geografis semenanjung Skandinavia terletak di sisi paling utara benua Eropa Adapun negara negara yang terletak di wilayah Skandinavia atau disebut juga nordic country adalah Norwegia Swedia Denmark Islandia dan Finlandia Sebagaimana ...
13 Platform Ecommerce Baru Produk Muslim Muncul Dari Kempen Bmf

13 Platform Ecommerce Baru Produk Muslim Muncul Dari Kempen Bmf

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 712 hits
Secara tiba tiba cetusan dari kempen BMF atau utamakan produk Muslim ini kelihatannya berjaya mewujud dan melahirkan beberapa platform eCommerce atau platform online baru yang khusus samada untuk membuat listing direktori atau emarketplace ...
Risalah Vote Muslim First Diedar Di Ceramah Ph

Risalah Vote Muslim First Diedar Di Ceramah Ph

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 286 hits
Diterbitkan Hari ini 9 58 malamPRK TG PIAI Risalah mempromosikan calon Pakatan Harapan Karmaine Sardini yang menggunakan kempen Buy Muslim First diedarkan di ceramah utamanya malam ini Risalah itu diletakkan di kira kira 1 000 kerusi dalam ...
Dalam Bab Arak Kita Kalah Dengan Singapura Negara Majoriti Non Muslim

Dalam Bab Arak Kita Kalah Dengan Singapura Negara Majoriti Non Muslim

papar berkaitan - pada 12/11/2019 - jumlah : 498 hits
SHAH ALAM Kerajaan Selangor menetapkan tiada larangan untuk mana mana individu meminum arak di kawasan awam EXCO Kerajaan Tempatan Pengangkutan Awam dan Pembangunan Kampung Baru Ng Sze Han berkata perkara itu selaras dengan ketetapan Undang...
Alasan Lebai Kenapa Hukum Mengundi Non Muslim Di Cameron Highland Tidak Sama Seperti Di Tg Piai

Alasan Lebai Kenapa Hukum Mengundi Non Muslim Di Cameron Highland Tidak Sama Seperti Di Tg Piai

papar berkaitan - pada 13/11/2019 - jumlah : 310 hits
Calon PH seorang bekas pendidik dan bekas Imam Kata si penjual agama ini ialah di Cameron Highland dulu hukumnya wajib undi calon Islam dari Umno kerana calon PH dari Dap itu bukan Islam Tetapi di Tg Piai pula hukumnya berubah Wajib undi ca...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Adab Apabila Menghadiri Majlis Kenduri Kahwin

Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ

Wanita Cedera Diragut Ketika Menunggang Motosikal

Kes Lelaki Israel 10 Ditahan Semula Bawah Sosma