Ini Antara Sebab Tokyo Jepun Jadi Destinasi Mesra Muslim


Bagi mereka yang dah dapat bonus dan nak pergi bercuti tu, plan betul-betul cuti anda ye? Bagi mereka yang tak tahu lagi nak pergi mana sebab bimbang nak cari halal food tempat solat dan sebagainya, apa kata anda ke Tokyo, Jepun.
Serius cantik dan menarik sangat especially pertengahan bulan Mac hingga awal April adalah Musim bunga Sakura mekar berkembang.
KE TOKYO, JEPUN JOM!!!
 

 
Ramai yang tertanya-tanya kan kenapa Tokyo, Jepun? Okay Jepun adalah sebuah negara yang sangat maju. Sejarah mereka pun sangat unik. Hanya di Jepun ada samurai ye?
 

 
Bahkan budaya dan amalan tradisional di negara mereka masih kekal hingga ke hari ini.Negara matahari terbit terbit ni, memang wajib anda kunjungi at least sekali seumur hidup sebab ketinggian budaya, disiplin dan kemajuan negaranya mampu memberikan persekitaran positif pada diri.
KEMUDAHAN MESRA MUSLIM!
 

 
Bagi kita yang Islam ni mesti la nak ada kemudahan tempat solat dan juga makanan halal. Baru la percutian tu jadi lebih bermakna. Tak gitu? Barulah bermakna percutian tu!
 

 
Sebenarnya dekat area Tokyo sahaja ada lebih kurang 15 buah masjid dan surau ya. Banyakkan? Antaranya ialah Dar al-Arqam masjid, As-salaam Masjid, Shin Okubo Musallah, Internatioanal Passenger Terminal, Tokyo Camii Turkish Culture Center, Takashimaya Shinjuku Store dan banyak lagi. Jadi nak solat bukan satu masalah lagi. Bercuti… tu bercuti jugak tapi solat kena la buat ye…
BANYAK TEMPAT MENARIK!
 

 
Dekat Tokyo ni ada banyak sangat tempat menarik. Macam-macam anda boleh buat dekat sini. Tambahan pula, bila tiba musim bunga sakura. Antara aktiviti yang anda tak boleh lepaskan ialah menaiki bot kecil sambil menikmati pemandangan bunga sakura yang cukup menawan dan cantik. Jangan bimbang, akiviti ini selamat dilakukan walaupun, anda ada anak kecil… Cuma kena pastikan anda tak leka dan sentiasa mengawasi pergerakan anak anda.
Kalau rasa nak cari sedikit hiburan, anda boleh ke Disneyland atau Disneysea Tokyo. Macam-macam karakter Disney anda boleh jumpa dekat sana. Taman tema yang terbahagi kepada 7 bahagian ni sangat luas dan ianya merupakan Disneyland kedua yang dibina pada tahun 1983  setalah Disneyland pertama ditubuhkan di Anaheim, California pada tahun 1955.
 

 
Tokyo jugak ada banyak taman rekreasi dan tempat beriadah yang bersih dan sesuai dijadikan tempat berkelah antaranya ialah Shinjuku Gyoen National Garden dan Yoyogi Park.  Yoyogi Park dekat dengan Meiji Shrine! Cantik kawasannya. Dekat sini kalau musim bunga sakura memang sesak sangat tempatnya.
 

 
Anda jugak boleh melawat ke Tokyo Senso-ji, Temple di Asakusa. Kuil ni merupakan kuil tertua di Tokyo tau!kedua-dua taman ni memang banyak sangat pokok bunga sakura terutamanya, di Shinjuku Gyoen National Garden. Taman ni memang popular dengan kecantikan landskap dan keindahan bunga sakuranya.
HALAL FOOD HUNTING
 

 
Dah penat-penat jalan mesti la kita nak makan kan? Rugilah kalau kita melawat negara orang tapi tak rasa keenakkan masakan tradisional mereka. Inilah masa untuk memburu makanan! pertama, dekat Tokyo memang banyak sangat kedai makanan yang halal cuma kena pandai cari la.
 

 
Antara kedai yang wajib anda try adalah Sumiyakiya, Shinjuku Gyoen Ramen Ouka, Stone Grilling MOKUSHUNDO, AYAM-YA, Al-Mina, Aladdin, Halal Ramen Honolu Ebisu dan banyak lagi.
 
PENGINAPAN YANG HEBAT!
Jalan sudah, Makan pun sudah… So dah tiba masa check in hotel pulak. Bagi kita yang muslim ni better cari hotel yang sediakan tempat solat dan ada tawarkan makanan halal.
Admin cadangkan beberapa hotel yang admin rasa memang okay sangat kalau anda nak menginap. Harga pun boleh berpatutan la untuk kita antaranya Keio Plaza Hotel Tokyo, The Prince Park Tower Tokyo, Hotel Marutani, Sakura Hotel Hatagaya dan Shibuya Servised Apartment.
Apa-apa pun pastikan anda plan berul-betul percutian korang. Jangan minit terakhir dah ada di Jepun baru nak plan nanti kelaut plak cuti tu. Kalau anda nak tahu lebih lanjut mengenai Tokyo, Jepun apa kata korang ke page Tokyo Tourism. Pelbagai maklumat ada disitu.
Jadi jangan lepaskan peluang anda untuk merasai sendiri suasana dimana yang lama bertemu dengan sesuatu yang baru, kesenian bertembung dengan kebudayaan tradisonal dan bagaimana elemen pemodenan tidak memakan pemeliharaan alam sekitar yang rancak berlangsung. Inilah Tokyo, bandar dimana keindahan keseluruhan Jepun dapat dihayati dan dinikmati oleh semua.
The post Ini Antara Sebab Tokyo, Jepun Jadi Destinasi Mesra Muslim! appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/ini-antara-sebab-tokyo-jepun-jadi-destinasi-mesra-muslim/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pusat Kesuburan Sophea Menawarkan Perkhidmatan Mesra Muslim

Pusat Kesuburan Sophea Menawarkan Perkhidmatan Mesra Muslim

papar berkaitan - pada 8/11/2019 - jumlah : 432 hits
Pusat Kesuburan SOPHEA Menawarkan Perkhidmatan Mesra Muslim Assalamualaikum semua Bagi setiap pasangan yang dah berkahwin pasti inginkan anak kan Tapi tak semua pasangan gembira dan terus mendapat cahaya mata Ada yang sampai dah kahwin bert...
Raja Permaisuri Agong Berkenan Berangkat Ke Majlis Ramah Mesra Bersama Bakat

Raja Permaisuri Agong Berkenan Berangkat Ke Majlis Ramah Mesra Bersama Bakat

papar berkaitan - pada 3/11/2019 - jumlah : 242 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
5 Potret Mesra Afgan Dan Rossa Dalam Konser Tegar 2 0 Di Bandung

5 Potret Mesra Afgan Dan Rossa Dalam Konser Tegar 2 0 Di Bandung

papar berkaitan - pada 3/11/2019 - jumlah : 193 hits
Rossa melanjutkan rangkaian tur konsernya bertajuk Tegar 2 0 Konser ini sendiri digelar di empat kota besar yakni Jakarta Bandung Yogyakarta dan Surabaya
Hotel Furama Bukit Bintang Hotel Mesra Keluarga Dengan Wakawakakl Dan Bilik Bertema

Hotel Furama Bukit Bintang Hotel Mesra Keluarga Dengan Wakawakakl Dan Bilik Bertema

papar berkaitan - pada 6/11/2019 - jumlah : 666 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraHotel Furama Bukit Bintang yang lokasinya begitu strategik di kawasan Bukit Bintang Kuala Lumpur melancarkan beberapa tarikan terbaru yang menjadikan hotel ini mesra keluarga dan sesuai sebagai salah satu ...
Rayakan 3 Tahun Anniversary Sandra Dewi Unggah Foto Mesra

Rayakan 3 Tahun Anniversary Sandra Dewi Unggah Foto Mesra

papar berkaitan - pada 8/11/2019 - jumlah : 209 hits
Di usia pernikahan ke 3 ini Sandra sudah dikaruniai dua orang putra Raphael Moeis dan Mikhael Moeis
Muslim Child Born Out Of Wedlock Cannot Use Father S Name Court Hears

Muslim Child Born Out Of Wedlock Cannot Use Father S Name Court Hears

papar berkaitan - pada 15/11/2019 - jumlah : 248 hits
A Muslim child conceived out of wedlock should not be allowed to adopt the father s name as a surname because the father s name does not amount to a family name the Federal Court heard today Senior federal counsel Suzana Atan tells the seve...
5488 Memberi Erti Pada Buy Muslim First Sinar Harian 13 11 2019

5488 Memberi Erti Pada Buy Muslim First Sinar Harian 13 11 2019

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 489 hits
BARU BARU ini sementara menunggu Zuhur saya berbincang dengan beberapa rakan sekerja mengenai isu isu keusahawanan Melayu Banyak masalah yang klise disebut sebagai antara sebab mengapa usahawan Melayu sukar meningkat maju Alasan yang klise ...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Titah Addendum Kenyataan Dan Pendirian Anwar Didorong Pemegang Saham Terbesar Pakatan Harapan

Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams