Pru 15 Umno Atau Dap Yang Musnah


Zulhisham Isahak
04 September 2019


JOHOR BAHRU 4 Sept. - Sama ada UMNO atau DAP yang akan musnah dalam arena politik hanya diketahui apabila Parlimen dibubarkan dan Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU-15) diadakan secepat mungkin.

Justeru Ketua Pemuda UMNO negeri, Mohd. Hairi Mad Shah meminta Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad memohon perkenan Yang di-Pertuan Agong bagi membolehkan Parlimen dibubarkan untuk memberi laluan PRU-15.

Jelas beliau, PRU-15 akan membuktikan parti mana yang akan lenyap berdasarkan prestasi semasa kerajaan Pakatan Harapan (PH) dan sumbangan terdahulu yang dibuat UMNO dan Barisan Nasional (BN).

"Rakyat sedar akan sumbangan besar BN kepada negara sejak dari kemerdekaan sehinggalah BN tumbang dan rakyat juga yakin bahawa UMNO bukan parti rasis tetapi berjaya menyatukan pelbagai kaum di bawah BN.

"Berbanding DAP, apa yang rakyat boleh banggakan selain daripada meniup sentimen kebencian antara kaum bagi mencapai matlamat politiknya," katanya dalam satu kenyataan di sini sebentar tadi.

Beliau mengulas tulisan Penasihat DAP, Lim Kit Siang disiarkan dalam sebuah portal pro pembangkang tajaan Yahudi yang

menyarankan kerajaan supaya tidak mengharamkan UMNO dan biarkan saja parti itu musnah dengan sendirinya.

Mohd. Hairi berkata, Kit Siang perlu sedar UMNO tidak akan musnah seperti mana diharapkan malah boleh katakan dengan yakin bahawa kini parti tersebut semakin kuat dan utuh.

"Untuk pengetahuan Lim Kit Siang, sokongan rakyat kepada UMNO semakin kuat, jumlah keahlian UMNO semakin meningkat setiap bulan. Rakyat sudah muak dan bosan dengan permainan politik DAP yang bersifat perkauman.

"Orang Melayu dan bumiputera bersatu teguh di bawah panji perjuangan UMNO yang sememangnya terbukti memperjuangkan agama dan tanah air sejak lebih 60 tahun. Begitu juga sokongan rakyat semakin padu apabila UMNO dan Pas menjalinkan taawun siyasi," katanya.

Hakikatnya kata beliau, PH khususnya DAP agak gusar dengan kerjasama UMNO-Pas apabila sedar akan kekuatan orang Melayu selaku kaum dominan akan bertambah utuh dan menjadi ancaman kepada mereka dalam PRU-15 nanti.

"Untuk pengetahuan apek Lim Kit Siang, rakyat sudah bosan dan marah dengan janji haprak PH yang hanya sekadar penipuan untuk menumbangkan BN," ujarnya.

Jelasnya, ini kerana kos sara hidup semakin tinggi, harga barang tidak turun, harga minyak tidak berubah, tol belum lagi dihapuskan, tiada peluang pekerjaan untuk anak muda, nilai matawang terus menjunam dan akhirnya manifesto diisytihar bukan kitab suci yang perlu dipatuhi.

Rakyat mahu perutnya terisi, namun katanya, harga komiditi sawit terus merudum dan pelabur mula angkat kaki manakala anak Kit Siang yang menjadi Menteri Kewangan, Lim Guan Eng terbukti gagal membangunkan ekonomi negara.

Menteri Kewangan hanya pandai menjual aset negara yang telah sekian lama dikumpul pentadbiran BN selama ini, dakwanya.

"Hutang negara semakin meningkat dan impian untuk melihat hutang negara mencapai RM1 Trilion telah berjaya dibuktikan kepemimpinan PH yang dikuasai DAP," katanya.
 - UTUSAN ONLINE

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2019/09/pru-15umno-atau-dap-yang-musnah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Umno Tidak Akan Musnah Sendiri

Umno Tidak Akan Musnah Sendiri

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 181 hits
Seorang pemimpin Pemuda Umno hari ini menyangkal dakwaan bahawa parti itu akan musnah dengan sendirinya seperti andaian yang dibuat oleh pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang berhubung masa depannya Umno tidak akan musnah seperti mana diharapk...
Mungkinkah Dap Akan Cuba Gagalkan Pru 15 Supaya Malaysia Menjadi Republik

Mungkinkah Dap Akan Cuba Gagalkan Pru 15 Supaya Malaysia Menjadi Republik

papar berkaitan - pada 28/8/2019 - jumlah : 352 hits
DAP takkan benarkan PRU 15 dijalankan kerana mereka sedar Kerajaan Malaysia sekarang sangat lemah dalam Urus Tadbir Negara Lebih menakutkan DAP adalah Penyatuan Ummah di antara PAS dan UMNO akan menyebabkan umat Islam khususnya bangsa Melay...
10 Bukti Dap Rasis Cukup Kita Jawab Umno Dan Pas Lebih Dahsyat Dari Rasis

10 Bukti Dap Rasis Cukup Kita Jawab Umno Dan Pas Lebih Dahsyat Dari Rasis

papar berkaitan - pada 5/9/2019 - jumlah : 503 hits
Maka pembangkang pun sudah kering idea dibawanya kononnya 10 bukti Dap tu rasis Kita tak payah senaraikan banyak untuk buktikan Umno pun rasis siapa tak kenal PEKIDA PERKASA PEWARIS dan geng2 veteren askar tunjuk punggung dulu Bukan setakat...
Jangan Batalkan Pendaftaran Umno Biarlah Ia Musnah Dengan Sendiri

Jangan Batalkan Pendaftaran Umno Biarlah Ia Musnah Dengan Sendiri

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 252 hits
Pada 4 September 2019Saya bersetuju dengan Ahli Parlimen DAP Kepong Lim Lip Eng yang mana kerajaan tidak sepatutnya membatalkan pendaftaran UMNO kerana kesalahan para pemimpinnya Namun begitu politik kotor parti tersebut haruslah dibendung ...
Pemuda Dap Ajak Pas Umno Teladani Nabi Muhammad

Pemuda Dap Ajak Pas Umno Teladani Nabi Muhammad

papar berkaitan - pada 6/9/2019 - jumlah : 382 hits
Ketua Pemuda DAP Howard Lee hari ini mengajak masyarakat Islam terutamanya pemimpin PAS dan Umno untuk mengambil teladan daripada cara Rasulullah SAW bermualamat Kata Lee ketika berada di Madinah Nabi Muhammad membenarkan orang Islam berjua...
Ini Kuman Dap Jangkit Ke Ph Su Agung Umno

Ini Kuman Dap Jangkit Ke Ph Su Agung Umno

papar berkaitan - pada 6/9/2019 - jumlah : 159 hits
PH terkena kuman DAP asingkan soal agama dan pentadbiranKERAJAAN Pakatan Harapan disifatkan sudah dijangkiti kuman DAP apabila menyarankan supaya Piagam Muafakat Nasional Pas UMNO hanya memberi tumpuan kepada soal ekonomi dan bukannya agama...
Dap Boikot Perkauman Sebelum Pru 13 Lagi

Dap Boikot Perkauman Sebelum Pru 13 Lagi

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 187 hits
DAP melakukan amalan BOIKOT berunsur perkauman sebelum PRU 13 lagi1 min readSecara am dan demi kebaikan keseluruhan ekonomi negara saya setuju dengan pendapat Mufti Perlis bahawa umat Islam boleh mengetengahkan kempen untuk membantu ekonomi...
K Siang Akui Dap Hilang 30 40 Undi Jika Pru Sekarang

K Siang Akui Dap Hilang 30 40 Undi Jika Pru Sekarang

papar berkaitan - pada 29/8/2019 - jumlah : 339 hits
Kit Siang mahu bersara dan lupakan Malaysia Baharu KUALA LUMPUR 29 Ogos Patutkah saya bersara dan lupakan Malaysia Baharu Itu pertanyaan pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang sambil berjanji DAP tidak akan memungkiri janji mereka kepada rakyat...
Dap Cuba Gagalkan Pru 15 Mengapa Ini Sebabnya

Dap Cuba Gagalkan Pru 15 Mengapa Ini Sebabnya

papar berkaitan - pada 29/8/2019 - jumlah : 215 hits
Mungkinkah DAP Akan Cuba Gagalkan PRU 15 Supaya Malaysia Menjadi Republik Posted by SnapShot at 8 28 2019DAP takkan benarkan PRU 15 dijalankan kerana mereka sedar Kerajaan Malaysia sekarang sangat lemah dalam Urus Tadbir Negara Lebih menaku...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb

Berjalanlah Di Atas Jalan Kebenaran