Prn Melaka Perikatan Nasional Sedia Hadapi Pertembungan Tiga Penjuru Lawan Bn Dan Ph


 


MELAKA - Perikatan Nasional (PN) sedia berdepan pertembungan tiga penjuru pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka, jika Barisan Nasional (BN) terus berdiam diri mengenai kemungkinan kerjasama antara dua parti berkenaan.
Pengerusi PN, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata pihaknya sentiasa membuka pintu kerjasama dengan mana-mana parti bagi memastikan pertandingan satu lawan satu dengan pembangkang pada PRN Melaka 20 November ini.
"Persoalan berbangkit adakah pihak sana bersedia (bekerjasama), Kita tidak dapat jawapan tegas dan jelas. Masa begitu singkat dan juga sudah diumumkan tarikh penamaan calon, pemilihan dan pengundian.
"Perkara ini pernah disuarakan Datuk Mohd Rafiq (Pengerusi PN Melaka) yang menyatakan di peringkat awal lebih seminggu lalu bahawa kami bersedia bekerjasama," katanya selepas mempengerusikan sesi libat urus bersama pemain industri pelancongan Negeri Melaka di sini, hari ini.
Muhyiddin juga berkata, jika tiada syarat jelas, maka PN ujarnya akan mengikut keputusan peringkat Pusat.
"Sebagai sebuah parti gabungan dalam Perikatan Nasional (PN), bagi saya ini penting kita tidak boleh lengah, kalau tidak ada isyarat yang jelas kita akan ikut apa keputusan yang dibuat PN Kebangsaan," katanya.
Sementara itu, ketika berucap pada majlis perjumpaan bersama kepemimpinan PN Melaka di Ayer Keroh, Muhyiddin berkata, gabungan parti itu tidak boleh menunggu lama untuk mendapatkan keputusan kerjasama politik daripada UMNO untuk menghadapi PRN Melaka.
Sebaliknya, beliau berkata, gabungan parti politik yang disertai BERSATU, PAS dan GERAKAN itu bersedia untuk bertanding bersendiri sekiranya UMNO dan BN tidak memberi kata putus mengenai perkara itu.
"Kita (PN) sedia bekerjasama, tetapi berapa lama kita mahu tunggu (jawapan UMNO), setahun atau seminggu? Kita kena atur strategi untuk menghadapi pilihan raya kerana Suruhanjaya PIlihan Raya (SPR) dah umum tarikh penamaan calon dan mengundi.
"Masa sudah tak lama. Saya kira kalau pihak di sana (UMNO) setakat hari ini tidak ada menunjukkan apa-apa petanda untuk bekerjasama, berunding dan berbincang, saya hari ini boleh buat keputusan bahawa kita akan bertanding tiga penjuru dalam PRN Melaka," katanya.
Yang turut hadir, Pengerusi PN Melaka, Datuk Mohd Rafiq Naizamohideen dan Ketua Srikandi BERSATU, Datuk Seri Rina Mohd Harun.
Sebelum ini, Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dilaporkan berkata, pendirian UMNO dan BN untuk bekerjasama dengan mana-mana parti politik pada PRN Melaka, 20 November ini akan dimuktamadkan sedikit masa lagi.
Sehubungan itu, beliau menasihatkan mana-mana pihak termasuk penganalisis politik untuk tidak membuat sebarang spekulasi atau menelah mengenai pendirian parti itu pada pilihan raya kelak.
Mengulas lanjut, Muhyiddin yang juga Presiden BERSATU, berkata beliau terpaksa membuat keputusan tepat untuk menghadapi PRN berkenaan kerana beberapa strategi, termasuk pengagihan kerusi dalam kalangan parti komponen PN akan dilakukan segera.
Katanya, jika UMNO tidak berminat atau lambat membuat keputusan untuk bekerjasama, ia dikhuatiri akan menjejaskan hasrat PN untuk mengatur langkah awal untuk berhadapan pilihan raya terbabit. #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://pahangdaily.blogspot.com/2021/10/prn-melaka-perikatan-nasional-pn-sedia.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/LWFdy+(Pahang+Daily+Online)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prn Melaka Pas Mahu Elakkan Pertembungan Tiga Penjuru Dengan Umno Dan Juga Bersatu

Prn Melaka Pas Mahu Elakkan Pertembungan Tiga Penjuru Dengan Umno Dan Juga Bersatu

papar berkaitan - pada 15/10/2021 - jumlah : 184 hits
KUALA LUMPUR PAS memberi jaminan parti itu tidak akan meletakkan calon di kerusi yang bakal ditandingi UMNO dan BERSATU pada Pilihan Raya Negeri Melaka walaupun berdepan kemungkinan jumlah kerusi ditandingi mereka jauh lebih kecil berbandin...
Pn Sedia Tiga Penjuru Di Melaka

Pn Sedia Tiga Penjuru Di Melaka

papar berkaitan - pada 21/10/2021 - jumlah : 166 hits
malaysiakini comDiterbitkan Oct 21 2021 2 11 PMPerikatan Nasional bersedia berdepan pertembungan tiga penjuru dalam pilihan raya negeri Melaka jika tiada isyarat jelas daripada BN kata Muhyiddin Yassin Saya sebut kalau tak ada isyarat yang ...
Risau Pn Kalah Teruk Dalam Prn Melaka Ulamak Pas Merayu Jangan Berlaku Tiga Penjuru

Risau Pn Kalah Teruk Dalam Prn Melaka Ulamak Pas Merayu Jangan Berlaku Tiga Penjuru

papar berkaitan - pada 25/10/2021 - jumlah : 203 hits
October 25 2021 Ketua Dewan Ulama PAS Kelantan Hassan Mohamood menyuarakan harapan supaya partinya Umno dan Bersatu dapat mencari jalan bekerjasama dalam menghadapi PRN Melaka dan PRU15 akan datang Berpakat membawa rahmat dan kemenangan man...
Umno Sedia Terima Keputusan Zahid Untuk Tanding Solo Prn Melaka

Umno Sedia Terima Keputusan Zahid Untuk Tanding Solo Prn Melaka

papar berkaitan - pada 15/10/2021 - jumlah : 221 hits
agendaily com15 10 2021Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan dan Presiden Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Keputusan Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi untuk bertanding secara solo dalam pilihan raya negeri Melaka diterima den...
Elak Lompat Parti Gerakan Sedia Perjanjian Untuk Calon Prn Melaka Tandatangani

Elak Lompat Parti Gerakan Sedia Perjanjian Untuk Calon Prn Melaka Tandatangani

papar berkaitan - pada 24/10/2021 - jumlah : 288 hits
Dr Dominic Lau Hoe Chai KUALA LUMPUR Parti Gerakan Rakyat Malaysia sedang menyediakan satu perjanjian untuk ditandatangani calon calon parti itu yang bertanding pada Pilihan Raya Negeri Melaka akan datang Presidennya Datuk Dr Dominic Lau Ho...
Zahid Tiada Muafakat Nasional Pada Prn Melaka

Zahid Tiada Muafakat Nasional Pada Prn Melaka

papar berkaitan - pada 13/10/2021 - jumlah : 311 hits
malaysiakini comDiterbitkan Oct 13 2021 10 58 AM Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi berkata parti itu tidak akan bekerjasama dengan Bersatu mahupun PAS pada pilihan raya negeri Melaka yang akan datang Dalam sebuah program bual bicara malam ta...
Pas Bersatu Perkukuh Muafakat Hadapi Prn Melaka

Pas Bersatu Perkukuh Muafakat Hadapi Prn Melaka

papar berkaitan - pada 16/10/2021 - jumlah : 182 hits
Parti Pribumi Bersatu Malaysia dan PAS dilihat semakin mengukuhkan permuafakatan bersama bagi memastikan perpaduan parti Melayu semakin kuat yang memberi kelebihan kepada rakyat di negara ini Ini turut dibuktikan apabila kedua dua parti itu...
Umno Enggan Bekerjasama Pn Rangka Strategi Sendiri Hadapi Prn Melaka

Umno Enggan Bekerjasama Pn Rangka Strategi Sendiri Hadapi Prn Melaka

papar berkaitan - pada 16/10/2021 - jumlah : 365 hits
agendaily com16 10 2021Perikatan Nasional Melaka mempunyai kekuatan tersendiri tanpa kerjasama UMNO bagi menghadapi Pilihan Raya Negeri Melaka Perikatan Nasional akan merangka strategi sendiri untuk menghadapi Pilihan Raya Negeri Melaka set...
Prn Melaka Umno Pas Adakan Perbincangan Tak Rasmi Elak Pertembungan

Prn Melaka Umno Pas Adakan Perbincangan Tak Rasmi Elak Pertembungan

papar berkaitan - pada 21/10/2021 - jumlah : 179 hits
PRN Melaka Umno PAS adakan perbincangan tak rasmi elak pertembungan Bagi mengelak kemungkinan berlakunya pecah undi Melayu dan kehilangan kerusi kepada Pakatan Harapan Umno dan PAS dikatakan sedang mengadakan perbincangan tidak rasmi mengen...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord

8 Tanda Tanda Buasir Berdarah Mungkin Sebenarnya Kanser Usus

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan