Prestasi Hambar Skuad Tok Gajah Sudah Tiba Masanya Pengurusan Sri Pahang Fc Di Tukar


 

KUANTAN - Sudah tiba masanya pengurusan Sri Pahang FC ditukar sekiranya mahu melihat Skuad Tok Gajah kembali gah dipersada bolasepak tanahair.
Bukan hanya tukar pemain, tapi mereka yang berada dibelakang tabir juga perlu dilantik dikalangan individu yang benar-benar cinta dan sayangkan bolasepak.
Kenyataan dibuat oleh aktivis masyarakat, Mohd Shukri Mohd Ramli selepas kecewa dengan kekalahan 2-5 Sri Pahang kepada Penang FC pada saingan suku akhir Piala FA di Stadium Darul Makmur malam tadi.
Beliau menggesa pengurusan Sri Pahang FC dirombak, ketepikan mereka yang ternyata gagal ini dan lantik pihak lain yang benar-benar  profesional, jujur dan mempunyai iltizam terhadap pembangunan bolasepak di negeri ini.
"Sepatutnya lebih ramai bekas pemain Pahang dilibatkan untuk bersama dalam pengurusan, atau setidak-tidaknya lantik mereka sebagai konsultan yang bertanggungjawab memilih pemain.
"Dengan kepakaran yang mereka ada, saya rasa sudah pasti ia dapat membantu Sri Pahang FC terutamanya dalam hal ehwal pemilihan pemain tempatan dan import yang lebih berwibawa, tambahan pula FAM telah menetapkan setiap pasukan boleh mendaftar sembilan orang pemain import pada musim hadapan," kata aktivis terbabit.
Menurut Shukri lagi, beliau takut lama-lama peminat memboikot skuad Tok Gajah gara-gara terlalu kecewa dengan prestasi yang ditunjukkan mutakhir ini. Lihat saja kehadiran penyokong ke Stadium Darul. Makmur malam tadi.
"Saya juga hairan kenapa Dollah Salleh masih lagi dikekalkan? Walhal beliau nyata telah gagal dua musim berturut-turut. Apa alasan lantik Dollah jadi Ketua Jurulatih Interim hingga ke hujung musim?.
"Adengan yang sama disajikan seperti musim lepas. Dollah diangkat jadi Ketua Jurulatih selepas prestasi Thomas Dooley dipertikaikan akibat beberapa kekalahan diawal musim.
"Selepas Dollah ambil alih, semakin banyak kekalahan yang dialami Sri Pahang FC hingga hampir terjerumus ke Liga Perdana," katanya.
Prestasi buruk itu dikejutkan apabila Dollah dikekalkan sebagai Pengurus pasukan  walhal dia turut bertanggungjawab atas kegagalam skuad Tok Gajah pada musim lalu.
"Skrip yang sama berlaku musim ini, bila Christophe Gamel pula digantikan dan Dollah dilantik semula sebagai Ketua Jurulatih (interim) dibantu Fandi Ahmad selaku Penasihat Teknikal baru-baru ini.
"Namun, lihatlah apa yang berlaku? Peminat disajikan dengan episod kekalahan cukup memalukan kepada Penang FC di gelanggang sendiri.  Bayangkan didepan penyokong tempatan Harimau Kumbang membaham Gajah. tidakkah ini menambahkan lagi kekecewaan peminat?," dakwa Shukri lagi.
Justeru katanya, tidak perlu lagi untuk cuba berdolak-dalih, Dollah dan pengurusan Sri Pahang FC perlulah ditukarkan demi maruah bolasepak Pahang pada masa yang akan datang. Sudahlah nama Sri Pahang itu sendiri dipertikaikan peminat selama ini. Kini prestasi hambar pula disajikan, selaras dengan nama yang langsung tidak melambangkan semangat perjuangan.
Filem Mat Kilau semakin gah, tapi pemain Sri Pahang FC langsung tidak bersemangat untuk bangkit demi maruah bolasepak Pahang. Ubahlah demi masa depan! #PDO


http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://pahangdaily.blogspot.com/2022/07/prestasi-hambar-skuad-tok-gajah-tiba.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ceo Sri Pahang Dakwa Kehadiran Fandi Ahmad Akan Jadi Kepuasan Terbesar Skuad Tok Gajah

Ceo Sri Pahang Dakwa Kehadiran Fandi Ahmad Akan Jadi Kepuasan Terbesar Skuad Tok Gajah

papar berkaitan - pada 22/7/2022 - jumlah : 171 hits
KUALA LUMPUR Kedatangan penyerang legenda Singapura Fandi Ahmad ke pasukan Sri Pahang FC boleh dianggap sebagai kepuasan terbesar buat skuad Tok Gajah jika menjadi kenyataan kata Ketua Pegawai Eksekutif Kelab Bolasepak Sri Pahang Datuk Moha...
Belasah Skuad Tok Gajah 5 2 Di Stadium Darul Makmur Zainal Tabik Dan Puji Pemain Penang

Belasah Skuad Tok Gajah 5 2 Di Stadium Darul Makmur Zainal Tabik Dan Puji Pemain Penang

papar berkaitan - pada 24/7/2022 - jumlah : 105 hits
KUANTAN Pengendali Penang FC Zainal Abidin Hassan memuji kebangkitan anak buahnya dalam kemenangan 5 2 ke atas Sri Pahang FC pada aksi suku akhir Piala FA di Stadium Darul Makmur malam tadi Bagaimanapun Zainail mengakui laluan sukar bakal d...
Pengurusan Stadium Tun Razak Jengka Batal Kelulusan Pas Pahang Anjur Himpunan Hijau 3 0 Program Pindah Ke Pantai Sepat

Pengurusan Stadium Tun Razak Jengka Batal Kelulusan Pas Pahang Anjur Himpunan Hijau 3 0 Program Pindah Ke Pantai Sepat

papar berkaitan - pada 14/7/2022 - jumlah : 231 hits
KUANTAN Hasrat PAS Pahang mahu mengadakan Himpunan Hijau 3 0 dengan meriah di Stadium Tun Abdul Razak di Bandar Tun Razak Jengka pada hujung bulan ini nampaknya tidak kesampaian Hal itu kerana pihak pengurusan stadium terbabit membatalkan k...
Liga Super Atasi Selangor 2 0 Dollah Salleh Anggap Tuah Memihak Kepada Sri Pahang Fc

Liga Super Atasi Selangor 2 0 Dollah Salleh Anggap Tuah Memihak Kepada Sri Pahang Fc

papar berkaitan - pada 28/7/2022 - jumlah : 228 hits
KUANTAN Pengendali baharu Sri Pahang FC Dollah Salleh melihat tuah nyata memihak skuad kendaliannya sehingga mampu meraih kemenangan 2 0 ke atas Selangor pada aksi ke 12 Liga Super Malaysia 2022 malam tadi Tiga mata penuh yang berjaya dirai...
Christophe Gamel Bakal Tinggalkan Sri Pahang Fc Fandi Ahmad Di Sebut Bakal Jadi Pengganti

Christophe Gamel Bakal Tinggalkan Sri Pahang Fc Fandi Ahmad Di Sebut Bakal Jadi Pengganti

papar berkaitan - pada 15/7/2022 - jumlah : 192 hits
KUANTAN Jodoh jurulatih berasal dari Perancis Christophe Gamel bersama Sri Pahang FC tidak berpanjangan apabila dia dilepaskan daripada tugasnya selaku pembingan skuad Tok Gajah Sumber dalaman pasukan memaklumkan kedua dua pihak bersetuju d...
Tahukah Anda Operasi Memburu Datuk Bahaman Mat Kilau Tok Gajah Berlangsung Dari 1895 Hingga 1896

Tahukah Anda Operasi Memburu Datuk Bahaman Mat Kilau Tok Gajah Berlangsung Dari 1895 Hingga 1896

papar berkaitan - pada 19/7/2022 - jumlah : 167 hits
TAHUKAH ANDA Operasi Memburu Datuk Bahaman Mat Kilau Tok Gajah berlangsung dari 1895 hingga 1896 Pegawai Penjajah British dengan restu pihak istana iaitu Hugh Clifford ditugaskan untuk memburu mereka Misi bermula dari Pahang merentasi Teren...
Sri Pahang Fc Umum Dollah Salleh Jurulatih Baharu Fandi Ahmad Jadi Penasihat Teknikal

Sri Pahang Fc Umum Dollah Salleh Jurulatih Baharu Fandi Ahmad Jadi Penasihat Teknikal

papar berkaitan - pada 22/7/2022 - jumlah : 117 hits
KUANTAN Kelab Bolasepak Sri Pahang hari ini mengumumkan pelantikan pengurus pasukan Dollah Salleh dilantik sebagai Ketua Jurulatih skuad Tok Gajah Pelantikan itu diumumkan menerusi akaun Facebook rasmi Sri Pahang FC sambil turut mengesahkan...
Umum Lantik Dollah Facebook Sri Pahang Fc Di Serang Netizen Kecewa Di Saji Skrip Sama

Umum Lantik Dollah Facebook Sri Pahang Fc Di Serang Netizen Kecewa Di Saji Skrip Sama

papar berkaitan - pada 23/7/2022 - jumlah : 220 hits
KUANTAN Laman facebook rasmi kelab bolasepak teruk diserang netizen apabila diumumkan Pengurus Pasukan Dollah Salleh telah dilantik sebagai Ketua Jurulatih interim itu sehingga ke akhir musim ini Padan gitu la musim dpn umum jurulatih baru ...
Perghh Wang Tunai 17 85 Juta Rupee Ditemui Dalam Istana Presiden Sri Lanka

Perghh Wang Tunai 17 85 Juta Rupee Ditemui Dalam Istana Presiden Sri Lanka

papar berkaitan - pada 12/7/2022 - jumlah : 150 hits
GAMBAR fail 22 November 2019 menunjukkan Gotabaya Rajapaksa dan abangnya Perdana Menteri Mahinda Rajapaksa AFPCOLOMBO Wang tunai berjuta juta rupee Sri Lanka yang ditinggalkan oleh Presiden Gotabaya Rajapaksa apabila beliau melarikan diri d...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


Kerana Rasuah Rm100 Pekebun Kena Denda Rm10 000

Effective Market Research On A Budget

Lirik Lagu Sulit Betrand Putra Onsu

Buah Tin 10 Khasiat Kepada Kesihatan Lelaki Wanita

Waktu Solat Aidil Adha Bila Waktu Sesuai Untuk Bertakbir

Himpunan Resepi Ayam Masak Black Pepper Yang Simple Dan Sedap