Polis Masih Siasat Jangan Terpedaya Laporan Media Israel Kpn


 





Dakwaan laporan media Israel berhubung seorang lelaki warga negara itu yang ditahan di sebuah hotel di Jalan Ampang, Rabu lalu adalah untuk membunuh ketua keluarga kumpulan penjenayah seteru, bukanlah satu-satunya fakta yang boleh diterima pakai dalam konteks siasatan polis.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Razarudin Husain berkata, dakwaan itu bukanlah fakta yang boleh diterima pakai dalam konteks siasatan secara mudah sehinggalah ia dapat dibuktikan.

“Malah, ia mungkin boleh dianggap sebagai alasan propaganda untuk mengalihkan sebab utama suspek berusia 36 tahun itu masuk ke negara ini,” katanya ketika dihubungi pada Ahad.

Razarudin berkata, siasatan Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman menjurus semua sudut dan elemen yang boleh dikaitkan dengan keberadaan suspek di negara ini.

“Kita masih meneliti dan menyiasat motif sebenar suspek masuk ke negara ini serta dia mendapatkan enam pucuk senjata api bersama 200 butir peluru dan faktor-faktor lain yang mungkin berkait dengan isu yang berlaku membabitkan Palestin dan Israel.

“Kita juga sedang meneliti pergerakan suspek sebelum dia diberkas, siapa orang hubungannya termasuk melihat latar belakang dirinya dengan bantuan dan maklumat perisikan kita,” katanya.

Razarudin berkata, PDRM pada masa ini sedang memberikan tumpuan sepenuhnya terhadap bukti dan fakta yang ada selain mendapatkan maklumat tambahan yang diperoleh daripada siasatan yang sedang dijalankan.

“Beri kita ruang, melengkapkan siasatan sebelum saya dapat berkongsikan maklumat terbaru kepada umum esok (Isnin),” katanya.

Tambah beliau, PDRM tetap sentiasa siap-siaga dalam mengawasi keselamatan dan ketenteraman awam termasuk keselamatan orang-orang berkepentingan.

Pada Jumaat, Razarudin dilaporkan berkata, polis merampas enam pistol termasuk SIG Sauer, Smith dan Wesson serta Glock selain 200 butir peluru susulan penahanan suspek warga Israel itu.

Turut dijumpai, dua pasport dimiliki lelaki berkenaan iaitu pasport Perancis yang digunakannya untuk masuk ke Malaysia dari Emiriah Arab Bersatu (UAE) pada 12 Mac lalu serta satu pasport Israel.

Melalui soal siasat, suspek mendakwa datang ke negara ini untuk mencari seorang individu yang juga rakyat negaranya untuk dibunuh kononnya berkaitan isu keluarga, namun polis tidak mempercayai dakwaan itu.

Pada Sabtu, media melaporkan sepasang suami isteri diberkas polis pada Jumaat dipercayai membeli senjata api di Thailand sebelum menjualnya kepada suspek.

Dua suspek masing-masing berumur 42 dan 40 tahun itu ditahan sepasukan pegawai dan anggota JSJ Bukit Aman di bazar Ramadan di Kuala Selangor pada jam 7.15 malam.

Polis turut menemukan sepucuk pistol dalam sebuah beg galas dalam kereta Honda Jazz di kediaman mereka yang terletak di Kuala Selangor.

Polis sebelum ini turut menahan seorang lelaki tempatan di Cameron Highlands, Pahang yang dipercayai pemandu kepada lelaki Israel terbabit sejak memasuki negara ini pada 12 Mac lalu.

 





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2024/04/polis-masih-siasat-jangan-terpedaya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mcmc Bekerjasama Dengan Polis Untuk Menjejaki Pemilik Akaun Media Sosial Provokatif Isu Stoking

Mcmc Bekerjasama Dengan Polis Untuk Menjejaki Pemilik Akaun Media Sosial Provokatif Isu Stoking

papar berkaitan - pada 29/3/2024 - jumlah : 171 hits
KUALA LUMPUR Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia bekerjasama dengan Polis Diraja Malaysia untuk mengesan pemilik akaun media sosial yang menyebarkan kandungan provokatif berkaitan isu stoking ada kalimah Allah Suruhanjaya itu ber...
Kerajaan Selangor Buat Laporan Polis Ambil Tindakan Lelaki Cerca Sultan

Kerajaan Selangor Buat Laporan Polis Ambil Tindakan Lelaki Cerca Sultan

papar berkaitan - pada 28/3/2024 - jumlah : 81 hits
Kerajaan Selangor bertindak membuat laporan polis terhadap individu yang didakwa menghina Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah dan institusi diraja dalam media sosial Exco Perumahan Borhan Aman Shah berkata berkata laporan terhadap...
Polis Tingkat Keselamatan Agong Pm Ekoran Penahanan Lelaki Disyaki Ejen Perisikan Israel

Polis Tingkat Keselamatan Agong Pm Ekoran Penahanan Lelaki Disyaki Ejen Perisikan Israel

papar berkaitan - pada 30/3/2024 - jumlah : 116 hits
Nurul Hidayah Bahaudinnurul hidayah hmetro com myKuala Lumpur Polis Diraja Malaysia akan meningkatkan kawalan keselamatan di seluruh negara termasuk terhadap golongan kenamaan Ia susulan tangkapan seorang lelaki warga Israel bersama enam se...
Bekal Senjata Api Kepada Lelaki Israel Polis Berkas Suami Isteri

Bekal Senjata Api Kepada Lelaki Israel Polis Berkas Suami Isteri

papar berkaitan - pada 30/3/2024 - jumlah : 129 hits
Polis Diraja Malaysia dilapor telah memberkas pasangan suami isteri yang disyaki menjadi pembekal senjata api kepada lelaki warga Israel yang ditahan di Jalan Ampang pada Rabu Menurut Sinar Harian pasangan itu yang masing masing berusia 42 ...
Perisik Israel Polis Akan Ambil Tindakan Terhadap Beberapa Individu

Perisik Israel Polis Akan Ambil Tindakan Terhadap Beberapa Individu

papar berkaitan - pada 31/3/2024 - jumlah : 113 hits
BERNAMALahad Datu Polis akan mengambil tindakan terhadap beberapa lagi individu yang dikaitkan dengan penahanan seorang lelaki warga Israel bersama enam senjata api di sebuah hotel di Jalan Ampang Kuala Lumpur baru baru ini Menteri Dalam Ne...
Gempar Polis Tahan Lelaki Israel Bersama 6 Senjata Api

Gempar Polis Tahan Lelaki Israel Bersama 6 Senjata Api

papar berkaitan - pada 30/3/2024 - jumlah : 123 hits
Gempar Polis Tahan Lelaki Israel Bersama 6 Senjata Api Berita tergempar apabila polis tahan lelaki Israel bersama senjata api Ketua Polis Negara Tan Sri Razarudin Husain berkata semasa pemeriksaan dilakukan suspek dikatakan menggunakan pasp...
Hina Nabi Muhammad Pn Johor Gerak 26 Bahagian Buat Laporan Polis

Hina Nabi Muhammad Pn Johor Gerak 26 Bahagian Buat Laporan Polis

papar berkaitan - pada 28/3/2024 - jumlah : 3469 hits
NOR AZURA MD AMINJOHOR BAHRU Perikatan Nasional Johor akan membuat laporan polis berhubung hantaran komen di media sosial yang menghina Nabi Muhammad SAW dan agama Islam Pengerusi PN Johor Datuk Datuk Dr Sahruddin Jamal berkata bagi tujuan ...
Stoking Tertera Kalimah Allah Kerajaan Beri Laluan Penuh Polis Siasat Anwar

Stoking Tertera Kalimah Allah Kerajaan Beri Laluan Penuh Polis Siasat Anwar

papar berkaitan - pada 26/3/2024 - jumlah : 140 hits
Kerajaan tidak campur tangan terhadap sebarang proses siasatan berkaitan isu penjualan stoking tertera kalimah Allah oleh KK Mart cawangan Bandar Sunway di Petaling Jaya baru baru ini Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata kerajaa...
Polis Terima Lima Laporan Kes Liw T Suspek Adalah Naib Ketua Pemuda Sebuah Parti Politik Mangsa Diugut Kalau Buka Mulut

Polis Terima Lima Laporan Kes Liw T Suspek Adalah Naib Ketua Pemuda Sebuah Parti Politik Mangsa Diugut Kalau Buka Mulut

papar berkaitan - pada 22/3/2024 - jumlah : 94 hits
Polis Daerah Mersing mengesahkan telah menerima lima laporan berhubung kes liwat yang membabitkan seorang lelaki dipercayai naib ketua pemuda sebuah parti politik Menurut Ketua Polis daerah itu Supritendan Abdul Razak Abdullah Sani setakat ...
10 Vacuum Cordless Terbaik Untuk Bersihkan Rumah 2024

Drama Terjerat Kisah Cinta Terlarang Hingga Terjerat Dan Menjerat Hidup Hakiki

Jangan Bersangka Sudah Beriman

Aku Menyesal Kahwin Dengan Warga Asing Enggan Tunaikan Nafkah Sebab Tak Tahu

For Winning Games Slot Gacor123 Apply Strategies

Plan Nak Pergi Holiday

Laporan Dosm Inflasi Malaysia Naik 2 Mei 2024

Alliance Bank Rakan Mytaman Untuk Meluaskan Kebolehcapaian Kad Kredit Maya Kepada 150 000 Pengguna



10 Fakta Biodata Harissa Adlynn Halim Pelakon Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Astro Ria Gandingan Redza Rosli

6 Makhluk Mitos Yang Digeruni dan Disanjung Masyarakat Asia Tenggara

10 Filem Komedi Lawak Terbaru Yang Best Juga Tersedia Online Netflix Prime Video HBO GO Dengan Sarikata Bahasa Melayu

Info Dan Sinopsis Filem Ipar Adalah Maut 2024 Kini Di Pawagam Malaysia

Kahwin Beristerikan Bella Hanna Bella Luna Ini 10 Fakta Biodata Pelakon Redza Rosli Yang Ramai Tak Tahu


Drama Dedaun Hijau Di Angin Lalu Lakonan Harissa Adlynn Redza Rosli

Panduan Praktis Mengetahui Umur Burung Cendet

Aidil Adha

Leadership 5 0 Navigating The Future Of Leadership In A Rapidly Changing World

Confidence Starts Here Invest In Yourself At Your Orlando Med Spa

Isu Projek Rm1 2 Bilion Pegawai Felcra Ditangkap