Pisang Dapat Kuruskan Badan Diet Pisang




Perkongsian oleh Sophia Sufian ini boleh dijadikan sumber insirasi buat wanita-wanita, terutamanya ibu-ibu untuk mendapatkan berat ideal.
Dari berat 90 kg hingga berjaya mencecah 42 kg, wanita ini berjaya mengurangkan sebanyak 48 kg dalam masa 8 bulan sahaja yang pastinya boleh dijadikan ikutan semua.
Menariknya, dia mengamalkan diet pisang untuk mengurangkan rasa lapar. Jenis pisang yang digunakan adalah jenis Cavendish, dan paling sesuai dimakan ketika berdiet. Pisang ini bertindak sebagai sumber tenaga kerana kandungan karbohidrat sederhananya cukup untuk mengganjalkan perut seseorang itu.
KAEDAH YANG BAIK BEST BACA SINI 1.https://www.hijabista.com.my/wow-hanya-amal-diet-pisang-tanpa-senaman-wanita-ini-berjaya-turunkan-berat-badan-maintain-langsing/2. https://www.mingguanwanita.my/rupanya-makan-pisang-badan-lebih-cepat-kurus/3. https://says.com/my/seismik/amalkan-diet-pisang-ibu-anak-3-ini-berjaya-turunkan-42kg-dalam-masa-8-bulan-hebat5. https://says.com/my/seismik/amalkan-diet-pisang-ibu-anak-3-ini-berjaya-turunkan-42kg-dalam-masa-8-bulan-hebat6. https://www.infopelajar2u.com/hanya-diet-air-kosong-dan-pisang-dapat-hilangkan-18kg/KAEDAH PERTAMACara Diet Pisang  Sarapan Pagi-Sebiji Pisang bersama air suam Makan Tengahari-Makan seperti biasa tetapi dengan portion yang kurang dari biasa dan sebaiknya hindari makanan berminyak dan tinggi kalori. Makan Malam-Sebiji Pisang bersama air suam


Siapa sini yang badan jenis rangka besar dan tinggi (163cm) lebih kurang macam saya cuba mengaku. Takpe babe, jangan susah hati kalau dah beranak lebih dari 3 orang kalau berat badan cecah 90 kilo ke atas pun.


"KALAU NIAT DAN SEMANGAT NAK KURUS, BUAT SUNGGUH-SUNGGUH! TAK NAK JANGAN BUAT TERUS."


DALAM TEMPOH 8 BULAN ni akak dah berjaya loose dari waist 36 to 27 inch, dari 90 kilo to 48 kilogram.

TOTAL WEIGHT LOSS 42 KILOGRAM DALAM 8 BULAN, 27 KILO DALAM 3 BULAN PERTAMA.


1st step: WAJIB ADA "GENG KURUS" (Cara mudah ajak BFF kurus bersama).


2nd step: (sila baca penerangan di bawah)


DIET PISANG 12 HARI PERTAMA (2:2:1) atau (2:1:2).


Jenis pisang: Cavendish.

Percaya tak dalam tempoh 12 hari jer akak boleh reduce 5 kilo secara mendadak bila amalkan diet pisang ni? Percaya jer laaa memang menjadi pun. Syaratnya..

BANGUN PAGI:

1. Minum 200ml air masak suam (fungsi untuk detox dan tidaklah mengejut buah pinggang awak tiba-tiba nak kena proses air manis dulu).


2. Makan 2 biji pisang dan minum secawan air masak suam (nanti korang akan rasa macam kembang je dalam perut tu sebab pisang kaya dengan fiber).


3. Sarapan pagi boleh apply diet Atkins jika perlu. Akak pulak selang-selikan makan sosej goreng/omellete/roti wholemeal + salad + mayo.TENGAHARI:

1. Sebelum makan tengahari makan dulu 1 atau 2 biji pisang lagi (supaya awak tak rasa nak makan banyak pun waktu tengahari).

2. Boleh apply diet Atkins jika perlu. (Tapi akak ni anak dah 3 ada anak kecil lagi umur 3 tahun so kalau tak makan nasi akak boleh menggigil. Jadi akak limitkan makan nasi hanya setengah senduk, 1/2 pinggan WAJIB lauk sayur/ulam + 1/4 lagi ayam/ikan bakar).
MAKAN MALAM SEBELUM 6PM.

1. Boleh apply diet Atkins jika perlu (akak pulak petang-petang macam ni akak suka makan biskut Weetameal, so bila perut dah rasa kembang aakak stop makan biskut. Ataupun petang-petang akak suka makan sup sayur/tomyam sayur, nasi seboleh-bolehnya elakkan).


2. Then malam sebelum tidur makan lagi sebiji pisang.Macam tu lah yang akak amalkan setiap hari sampai lah masuk hari ke-12. Bila timbang berat jer, "Oh my God! Menjadi babe, reduce 5 kilo siapa nak kasi!"
Masuk hari ke-13 sampai lah ke hari ni akak cuma diet dengan cara kurangkan makan karbo, lebihkan protein.
TIPS PERUT KEMPIS: 

Rajin-rajinlah amalkan minum air lemon suam waktu pagi dan bila-bila masa saja (tidak campur gula). In shaa Allah perut korang akan kembali flat walaupun sebelum ni lepas beranak perut menggeleber jer.


Nak lagi bagus campurkan dengan halia boleh buang angin dalam badan, sebab bila kita tengah diet ni tak mustahil angin mudah masuk badan sebab kita kurang makan. Alang-alang nak kurus & cantik tu, tak rugi kalau amalkan penjagaan kesihatan dalaman & luaran. Baru lah lengkap. Seminggu sekali boleh amalkan juga minum air manjakani (tips mengikat hati suami).


Selamat mencuba! 


cc: Thanks to my lovely BFF dunia akhirat, Anas Ashikin yang menjadi PUNCA UTAMA kenapa akak boleh diet sampai sekarang. Kalau takde geng kurus bersama pun tak jalan jugak, betul tak geng? So nak kurus mesti kena ada kawan, baru semangat nak kurus menjadi-jadi.
Terima kasih ke sini


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.cikmudahimawary.com/2018/11/pisang-dapat-kuruskan-badan-diet-pisang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Diet Kuruskan Badan Ikut Sunnah Lisa Surihani Pun Guna Cara Ini

Diet Kuruskan Badan Ikut Sunnah Lisa Surihani Pun Guna Cara Ini

papar berkaitan - pada 21/11/2018 - jumlah : 1498 hits
Intermittent fasting adalah diet dengan cara mengatur pola makanan Ibarat seperti berpuasa cuma bezanya ialah ianya hanya dalam tempoh tertentu Walau bagaimanapun diet ini membenarkan pengamalnya untuk minum air sepanjang tempoh berpuasa ba...
Aizat Amdan Kongsikan Tips Cara Beliau Kuruskan Badan

Aizat Amdan Kongsikan Tips Cara Beliau Kuruskan Badan

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 696 hits
Aizat Amdan dulu memang bertubuh gempal Setelah keluar dari rancangan realiti Akademi Fantasia Aizat Amdan mengambil inisiatif untuk kurus terdahulu sebelum kembali aktif Selama 5 bulan Aizat Amdan mengamalkan gaya hidup yang sihat kini Aiz...
Rupanya Makan Pisang Badan Lebih Cepat Kurus Jom Cuba

Rupanya Makan Pisang Badan Lebih Cepat Kurus Jom Cuba

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 513 hits
Rupanya Makan Pisang Badan Lebih Cepat Kurus Makan pisang setiap pagi boleh menghilangkan berat sehingga 5kg dalam masa seminggu dan lagi menarik diet cara ini tidak memerlukan sebarang usaha keras untuk hasil yang sihat dalam tabiat pemaka...
5 Teknik Masakan Sihat Bagus Untuk Yang Nak Kuruskan Badan

5 Teknik Masakan Sihat Bagus Untuk Yang Nak Kuruskan Badan

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 563 hits
5 Teknik Masakan Sihat Bagus Untuk Yang Nak Kuruskan Badan Dah diet macam macam tapi tak turun berat badan Orang kata diet kena makan nasi juga Tapi kenapa makin bertambah berat Ok cuba check balik menu yang kita makan Apa jenis masakan yan...
Cuma Pakai Tips Diet Mudah Ini Berat Badan Wanita Ini Turun 138 Kg

Cuma Pakai Tips Diet Mudah Ini Berat Badan Wanita Ini Turun 138 Kg

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 469 hits
Memiliki berat badan ideal tak semata mata agar penampilan terlihat cantik Lebih dari itu berat badan ideal biasanya jadi salah satu indikator tubuh yang sehat Untuk kurus sebenarnya bukanlah satu perkara yang sukar Semua orang tidak kira u...
Turunkan Berat Badan Dengan Diet Es Batu Begini Caranya

Turunkan Berat Badan Dengan Diet Es Batu Begini Caranya

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 323 hits
Turunkan berat badan dengan diet es batu Begini caranya Konsumsi es batu setiap usai makan Es batu dapat dimasukkan ke air atau dikonsumsi langsung
Woww Untung Lah Empunya Badan Aeril Zafrel Hadiahkan Rumah Rm2 Juta Buat Isteri

Woww Untung Lah Empunya Badan Aeril Zafrel Hadiahkan Rumah Rm2 Juta Buat Isteri

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 1026 hits
Untung badan Wawa Zainal dapat suami seperti Aeril Zafrel Dengan wajah yang muka kacak penyayang dan paling penting bertanggungjawab Jika lihat pada laman Instagram mereka sering berkongsi detik detik kebahagian rumah tangga bersama dua ora...
Lelaki Melecur Teruk Di Badan Akibat Letupan Gas Di Kuantan

Lelaki Melecur Teruk Di Badan Akibat Letupan Gas Di Kuantan

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 298 hits
KUANTAN Seorang lelaki melecur teruk akibat letupan gas di rumahnya di Taman Sentosa di sini awal hari ini Timbalan Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Pahang Mohd Sani Harul berkata kejadian pukul 5 15 pagi itu menyebabkan mangsa Tan Eok...
Baru Lepas Berpantang Masih Menyusu Badan Dan Period Belum Lagi Tetap Berisiko Untuk Hamil

Baru Lepas Berpantang Masih Menyusu Badan Dan Period Belum Lagi Tetap Berisiko Untuk Hamil

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 673 hits
Belum hilang penat berpantang dan menyusukan anak sepenuhnya tiba tiba disahkan mengandung lagi Waktu ini ramai yang seakan tak percaya kerana menganggap masih menyusukan bayi dan period pun belum datang Adakah boleh untuk mengandung lagi s...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord