Piala Malaysia Sabah Fc Ikat Kelantan Fc Kedua Dua Pasukan Terus Kemarau Kemenangan


Aksi penuh perlawanan Kelantan FC Vs Sabah FC di Stadium Muhammad IV Kota Bharu berkesudahan dengan keputusan 2-2. Kedua-dua jaringan Sabah FC terhasil dari dua sepakan penalti yang disempurnakan oleh Ketua Pasukan, Risto Mitrevski
klik 👉 Follow Telegram Obsesbola untuk berita bolasepak terkini (large-bt) FT : KELANTAN FC 2-2 SABAH FC
⚽️ Ringo ‘39, Haziq ‘70 ⚽️ Mitrevski ‘32 (P), ‘79 (P)
Kelantan FC turun bertemu dengan Sabah FC di Stadium Sultan Muhammad IV dalam perlawanan kedua Kumpulan D Piala Malaysia 2021. Kelantan FC bagaimanapun terikat 2-2 dengan Sabah FC sekali gus kedua-dua pasukan masih mencari kemenangan pertama dalam peringkat kumpulan Piala Malaysia 2021.

Turun dengan misi memburu kemenangan, Kelantan FC bagaimanapun keciciran mata selepas diikat 2-2 oleh Sabah FC 2-2 pada aksi Kumpulan D Piala Malaysia di Stadium Sultan Muhammad IV, di sini sebentar tadi.

Pasukan pelawat juga mengejutkan tuan rumah dengan gol pembukaan pada minit ke-31 selepas Risto Mitrevski menyempurnakan sepakan penalti setelah bola lambungan Mohd. Amri Yahyah terkena tangan kapten Kelantan FC, Mohd. Zubir Azmi.

The Red Warriors (TRW) bagaimanapun tidak menunggu lama untuk mengikat kedudukan 1-1, lapan minit kemudian selepas ayam tambahan mereka, Natanael Ringo yang tidak dikawal tenang melambung bola lorongan Mior Dani Armin Mior Ariffin untuk menewaskan penjaga gol Sabah FC, Reny Rining.

KAPTEN Kelantan FC, Zubir Azmi (kanan) mengasak penyerang Sabah, N. Thanabalan dalam perlawanan Piala Malaysia hari ini. – UTUSAN/ZULHANIFA SIDEK
Kedua-dua pasukan kemudian saling berbalas-balas serangan, namun dihampakan oleh ketumpulan penyudah menyaksikan kedudukan 1-1 itu kekal hingga tamat babak pertama.


Bersambung separuh masa kedua, Kelantan hampir menambah jaringan pada minit ke-53, namun sepakan percuma Christos Intzidis hanya beberapa meter tersasar dari ‘mulut’ gol Sabah.

MUHAMMAD Haziq Subri (kiri) sempat meraikan jaringannya bersama rakan sepasukan yang diusung keluar akibat kecederaan pada aksi Piala Malaysia menentang Sabah di Stadium Sultan Muhammad Ke-IV , Kota Bharu hari ini. - UTUSAN/ZULHANIFA SIDEK
Minit ke-57, TRW terus bernafsu memburu jaringan tambahan menerusi rembatan padu pemain gantian, Haziq Subri, namun berjaya diselamatkan Reny Rining.

Kem Kelantan FC bersorak gembira apabila Haziq akhirnya meledak gol kedua TRW pada minit ke-70 menerusi rembatan dalam kotak penalti selepas ‘tenang’ menyudahkan susulan sepakan kencang Ringo yang sebelum itu terkena tiang gol pelawat.

Pelawat kembali mengikat kedudukan menjadi 2-2 menerusi sepakan penalti yang disempurnakan Mitrevski pada minit ke-78 selepas Muhammad Yusri Yuhasmadi menjatuhkan N. Thanabalan.

Tersentak dengan jaringan penyamaan itu, TRW cuba bangkit menjarakkan kedudukan, bagaimanapun sepakan percuma Haziq pada masa tambahan babak kedua diselamatkan Reny.


Kelantan FC turun dengan formasi 4-2-3-1 dengan menurunkan Ismail Ibrahim sebagai penyerang utama bagi menggantikan Nurshamil Abdul Ghani yang tercedera dalam perlawanan yang lalu. Sabah FC pula menggunakan formasi 3-4-3 dan meletakkan pemain muda, Naem Harith selaku penyerang tengah pasukan.

32' Gol | Kapten Sabah, Risto Mitrevski menyudahkan sepakan penalti untul gol pendahuluan! @kelantanfc_trw 0-1 @SabahFCofficial #TMPialaMalaysia2021 pic.twitter.com/OpGbC73xGT
— Malaysian Football League (@MFL_MY) September 30, 2021
Penguasaan bola pada separuh masa pertama jelas memihak pasukan Kelantan FC yang kerap memegang bola namun Sabah FC lebih banyak melakukan percubaan ke gawang gol apabila pertahanan Kelantan beberapa kali berjaya dilepasi pemain Sabah FC.


Namun insiden bola terkena tangan Zubir Azmi didalam kotak penalti Kelantan FC memberikan peluang kepada Sabah FC untuk menjaringkan gol pertama perlawanan menerusi sepakan penalti oleh Risto Mitrevski pada minit ke 31.

39' Gol | "Finishing" yang tenang oleh Natanael Siringo Ringo untuk gol penyamaan Kelantan!@kelantanfc_trw 1-1 @SabahFCofficial #TMPialaMalaysia2021 pic.twitter.com/3Y0iOQAq9D
— Malaysian Football League (@MFL_MY) September 30, 2021
Kelantan FC kemudiannya berjaya menyamakan kedudukan menerusi pemain Indonesia, Ringo pada minit ke 39 perlawanan. Ringo mudah melakukan chipping untuk menerjah gawang akibat kesilapan penjaga gol Sabah FC, Rendy yang gagal melakukan clearance diluar kawasan kotak penalti.


Bermula separuh masa kedua, Sabah hampir meraih gol menerusi percubaan Naem Harith yang menerima hantaran Park Tae Su namun bola hanya melepasi gawang gol. Kelantan turut mempunyai peluang keemasan melalui percubaan luar kotak penalti oleh Haziq Subri tetapi bola berjaya ditepis keluar oleh penjaga gol Sabah FC.

70’ Gol | Pemain gantian, Haziq Subri kembali meletakkan Kelantan di depan!@kelantanfc_trw 2-1 @SabahFCofficial #TMPialaMalaysia2021 pic.twitter.com/5nNzDCAZc7
— Malaysian Football League (@MFL_MY) September 30, 2021
Kelantan FC berpeluang meraih sepakan penalti namun tiada sebarang sepakan penalti diberikan oleh pengadil malah permainan diteruskan walaupun Ummareng melakukan terjahan keatas Ismail Ibrahim sehingga pemain tersebut tidak dapat meneruskan permainan dan terpaksa digantikan.


Haziq Subri bagaimanapun menghadiahkan gol kedua Kelantan FC apabila percubaan Ringo yang terkena tiang gol melantun tepat ke arah pemain itu. Haziq mudah merobek gawang gol Sabah FC pada minit ke 70 permainan.

80' Gol | Risto Mitrevski mengikat kedudukan dengan gol kedua peribadinya! @kelantanfc_trw 2-2 @SabahFCofficial #TMPialaMalaysia2021 pic.twitter.com/VxlNejyzyW
— Malaysian Football League (@MFL_MY) September 30, 2021
Ketika perlawanan seakan-akan memihak kepada pasukan Kelantan, Sabah FC kemudiannya menyamakan kedudukan menerusi sepakan penalti oleh Risto setelah pemain Kelantan FC, Yusri melakukan kekasaran keatas Thanabalan.


Kelantan FC mempunyai beberapa percubaan yang berbahaya namun tiada sebarang gol dapat dihasilkan. Dominasi jelas dimiliki pasukan Kelantan FC namun 2 sepakan penalti Sabah FC menghalang The Red Warrior untuk meraih 3 mata berharga.


Tamat perlawanan, Kelantan FC terikat 2-2 dengan Sabah FC. Kelantan meraih mata pertama manakala Sabah pula kini mempunyai 2 mata dalam Kumpulan D Piala Malaysia 2021.

SOURCE: RED BULL

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita bolasepak terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/Obsesbola




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://obsesbola.blogspot.com/2021/09/piala-malaysia-sabah-fc-ikat-kelantan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sabah Fc Akan Diperkemas Hadapi Saingan Piala Malaysia 2021

Sabah Fc Akan Diperkemas Hadapi Saingan Piala Malaysia 2021

papar berkaitan - pada 25/9/2021 - jumlah : 339 hits
Datuk Ong Kim Swee menandatangani kontrak selama dua tahun bersama Sabah FC Target utama untuk membawa Sabah FC kembali digeruni dan memberi saingan di Liga Malaysia KOTA KINABALU Presiden Persatuan Bola Sepak Sabah Datuk Seri Bung Moktar R...
Sabah Fc Boleh Jadi Bom Jangka Di Piala Malaysia

Sabah Fc Boleh Jadi Bom Jangka Di Piala Malaysia

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 345 hits
Datuk Ong Kim Swee mengadakan pertemuan dengan pasukan Sabah FC di Stadium Likas Kota Kinabalu pada Sabtu lalu Kim Swee akan memulakan tugas secara rasmi sebagai ketua jurulatih skuad Badak bermula 1 Oktober ini selepas mengikat kontrak sel...
Piala Malaysia Jaringan Gila Park Tae Su Dan Darren Lok Hiasi Pertembungan Pj City Sabah

Piala Malaysia Jaringan Gila Park Tae Su Dan Darren Lok Hiasi Pertembungan Pj City Sabah

papar berkaitan - pada 28/9/2021 - jumlah : 722 hits
Sabah FC PJ City kongsi mata Foto Official Sabah FC FT PJ City FC 1 1 Sabah FC Darren 80 Park Taesu 20 Dalam perlawanan pertama kumpulan D Piala Malaysia hari ini pertemuan melibatkan pasukan Lembah Klang PJ City dan Sabah FC berakhir denga...
Piala Sudirman Skuad Negara Berjaya Catat Kemenangan Kedua Menewaskan Mesir 5 0

Piala Sudirman Skuad Negara Berjaya Catat Kemenangan Kedua Menewaskan Mesir 5 0

papar berkaitan - pada 29/9/2021 - jumlah : 198 hits
FINLAND Skuad badminton negara meneruskan rentak kemenangan pada saingan Piala Sudirman 2021 selepas mudah menewaskan Mesir 5 0 dalam perlawanan kedua peringkat Kumpulan D malam tadi Kemenangan itu sekali gus meletakkan Malaysia berada dala...
Kim Swee Akui Tiada Tekanan Dari Pengurusan Pasukan Dalam Kempen Piala Malaysia

Kim Swee Akui Tiada Tekanan Dari Pengurusan Pasukan Dalam Kempen Piala Malaysia

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 392 hits
Datuk Ong Kim Swee 50 yang pernah memenangi Piala FA pada tahun 1995 dan Liga Perdana 1996 ketika menyarung jersi The Rhinos mengatakan tidak ada penanda aras yang ditetapkan oleh Sabah FC untuk kejohanan berprestij yang menyambut ulang tah...
Piala Sudirman Sejarah Dan Prestasi Pasukan Badminton Malaysia

Piala Sudirman Sejarah Dan Prestasi Pasukan Badminton Malaysia

papar berkaitan - pada 29/9/2021 - jumlah : 469 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraPiala Sudirman 2021 sedang berlangsung rancak di Vantaa Finland Ketika artikel ini disunting pasukan Malaysia telah pun layak ke peringkat Suku Akhir Artikel kali ini adalah tentang Piala Sudirman dan juga...
Malaysia Tak Layan Tuntutan Ke Atas Sabah

Malaysia Tak Layan Tuntutan Ke Atas Sabah

papar berkaitan - pada 7/10/2021 - jumlah : 339 hits
Kerajaan sekali lagi menegaskan pendirian tidak mengiktiraf dan tidak akan melayan sebarang tuntutan mana mana pihak ke atas sebahagian atau keseluruhan Sabah KUALA LUMPUR Kerajaan sekali lagi menegaskan pendirian tidak mengiktiraf dan tida...
Tinjauan Sabah Selepas Setahun Pilihanraya Negeri Yang Mencetuskan Gelombang Covid 19 Ke 3 Di Malaysia

Tinjauan Sabah Selepas Setahun Pilihanraya Negeri Yang Mencetuskan Gelombang Covid 19 Ke 3 Di Malaysia

papar berkaitan - pada 29/9/2021 - jumlah : 257 hits
Hajiji telah menjaga kedamaian di dalam dan di luar dari pergolakan dalaman dan pergolakan kekuasaan untuk kedudukan dari dalam 9 komponen parti GRS dan bahkan memiliki hubungan baik dengan Pembangkang Gambar Bernama Setahun GRS Bersama Rak...
Perjuangan Malaysia Di Piala Sudirman Berakhir

Perjuangan Malaysia Di Piala Sudirman Berakhir

papar berkaitan - pada 4/10/2021 - jumlah : 230 hits
China dinobatkan sebagai juara Piala Sudirman 2021 selepas menewaskan Jepun 3 1 Malaysia turut menerima pingat gangsa bersama Korea Selatan China julang Piala Sudirman KUALA LUMPUR China membuktikan pasukan itu masih kuasa besar badminton d...
Check Alat Tulis Anak

10 Vacuum Cordless Terbaik Untuk Bersihkan Rumah 2024

Drama Terjerat Kisah Cinta Terlarang Hingga Terjerat Dan Menjerat Hidup Hakiki

Penjelasan Isu Blackrock Oleh Pm Diterima Baik

Jangan Bersangka Sudah Beriman

How Brain Drain Can Be Beneficial To Malaysia And Why It Should Be Encouraged

For Winning Games Slot Gacor123 Apply Strategies

Plan Nak Pergi Holiday



6 Makhluk Mitos Yang Digeruni dan Disanjung Masyarakat Asia Tenggara

10 Filem Komedi Lawak Terbaru Yang Best Juga Tersedia Online Netflix Prime Video HBO GO Dengan Sarikata Bahasa Melayu

Info Dan Sinopsis Filem Ipar Adalah Maut 2024 Kini Di Pawagam Malaysia

Kahwin Beristerikan Bella Hanna Bella Luna Ini 10 Fakta Biodata Pelakon Redza Rosli Yang Ramai Tak Tahu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Terjerat iQIYI Malaysia Gandingan Aliff Aziz Dan Ruhainies


Hukum Memakai Pendakap Gigi

Hukum Bawa Anak Istimewa Ke Masjid

Bunga Orkid Rosak

Subsidi Bersasar Bendung Ketirisan Diesel Bersubsidi

Muhyiddin Pernah Cadang Laksana Subsidi Bersasar

Bank Staff Colluded With Syndicate To Steal Client S Money Pula