Ph Di Depan 100 Kerusi Bn Pn Makin Terdesak




PH di depan 100 kerusi, BN – PN makin terdesakPosted By: Redzuan RF8 Mediaon: November 16, 2022
ShareBerbaki 4 hari sebelum hari membuang undi Pakatan Harapan (PH) terus mendahului sokongan dengan kebanyakan pemerhati politik meramalkan PH akan memperolehi 95 – 100 kerusi.
Bagaimanapun menurut Timbalan Presiden KEADILAN Rafizi Ramli, PN dan BN yang terdesak kini menggunakan pelbagai taktik kotor untuk mengelirukan para pengundi terutamanya orang Melayu.
“PH sekarang berada di tempat pertama dalam negara. Laporan mana pun sekarang letakkan PH di tempat pertama. Yang berbeza jumlah kerusi kita menangi. Ada yang kata 90, ada kata 95. Laporan Merdeka Centre kata 99 kerusi, ada yang kata kita lepasi 100 kerusi.
“Kita ada 5 hari tetapi ada sebab kenapa kita ada di depan. Contohnya apa isu besar sepanjang kempen hampir 7 – 8 hari ini? Isu besar yang dibawa PH ialah soal calon mestilah ada rekod baik, bersih, integriti, tua, muda.
“Sebab itu kita isytihar harta,” katanya dalam ceramah Jelajah Trak Ayuh Malaysia di Parlimen Batu Pahat, malam tadi.
Pengarah Pilihanraya KEADILAN itu justeru mempersoalkan sikap BN dan PN yang enggan mengisytiharkan harta sebelum masuk pilihan raya.
Katanya, perisytiharan harta penting bagi memastikan harta waktil rakyat tidak bertambah mendadak selepas mereka mendapat kuasa.
“Di peringkat PN, Pas bila kita isytihar harta apa jawapan dia? Timbalan MB Kelantan kata dia malu tak ada duit. Nak jadi wakil rakyat jangan malu. Adam Adli di Hang Tuah Jaya dia memang tak ada duit pun.
“Kita minta isytihar harta ini supaya yang nak jadi wakil ini tidak curi duit macam dalam Umno, PN atau keluarga Malaysia.
“Biar wakil rakyat lebih hati hati. Presiden Pas Hj Hadi pula kata itu kerja bodoh. Siapa yang bodoh? Ahli politik yang nak sembunyikan (harta) atau yang isytihar macam kami, bodoh. Saya yakin kami lagi cerdik kerana rakyat mahu wakil rakyat dan pimpinan yang bersih.
“Misalnya calon kita Onn Abu Bakar (Batu Pahat) memang miskin, dia tak ada harta. Jadi rakyat boleh tengok. Calon PH sangat berbeza dari Umno BN.
“Ini kalau kita tengok Ketua Pemuda Umno, kelayakan tak ada, sekolah tingkatan 5, bisnes tak ada, cakap tak pandai tetapi kereta 20 biji. Orang tanya macam mana ada kereta 20 biji,” katanya.
Selain itu, Rafizi mempersoalkan sikap Pas yang menggunakan taktik kempen kuno dengan melabelkan DAP komunis dan undi sokong BN atau PH masuk neraka.
“Semasa Pas bersama sama dengan DAP dan PKR lawan Umno BN orang paling banyak peluk DAP, bukan PKR tetapi orang Pas.
“Masa tu tak timbul DAP komunis. Sekarang DAP komunis. Masa MCA, Umno berbaik baik dengan Parti Komunis China tak ada masalah komunis.
“Masa Najib berkawan baik, projek besar negara pergi ke syarikat milik kerajaan China. Masuk pilihan raya, musuh nombor satu DAP komunis.
“Kita cerita pasal gaji, peluang ekonomi PN – Pas cakap pasal komunis. Mereka tambah lagi api orang Melayu undi PH dan BN masuk neraka. Kita bincang nak selesai masalah rakyat, kita akui ekonomi negara dalam bahaya.
“Undi PH masuk neraka ini dia masuk gol sendiri. Saya di Kemaman, Hj Hadi di Marang. Saya membesar zaman Pas keras. Orang Melayu sokong BN boleh jadi kafir. Saya sempat lihat keluarga pecah belah, kalau buat kenduri Umno, Pas tak pergi. Takut makan tak halal. Itu zaman 1980an, kita ingat 2020 tak timbul dah undi parti tertentu masuk neraka,” katanya sinis.
Oleh itu, Rafizi menyeru orang Melayu Johor menolak calon PN – BN secara besar besaran dalam PRU ke 15 ini dan menghadkan parti parti tersebut mendapat beberapa kerusi sahaja agar mereka berubah menjadi lebih baik dalam PRU akan datang.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/11/ph-di-depan-100-kerusi-bn-pn-makin.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ph Di Depan 100 Kerusi Pn Main Taktik Kotor Tuduh Komunis Masuk Neraka Rafizi

Ph Di Depan 100 Kerusi Pn Main Taktik Kotor Tuduh Komunis Masuk Neraka Rafizi

papar berkaitan - pada 15/11/2022 - jumlah : 129 hits
Berbaki 4 hari sebelum hari membuang undi Pakatan Harapan terus mendahului sokongan dengan kebanyakan pemerhati politik meramalkan PH akan memperolehi 95 100 kerusi Bagaimanapun menurut Timbalan Presiden KEADILAN Rafizi Ramli PN dan BN yang...
Pru15 Keputusan Rasmi Kerusi Parlimen P 026 Ketereh P 100 Pandan

Pru15 Keputusan Rasmi Kerusi Parlimen P 026 Ketereh P 100 Pandan

papar berkaitan - pada 20/11/2022 - jumlah : 143 hits
SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Berita lanjut di http grid astroawani com Astro AWANI LIVE https www astroawani com video terkini Social Media FACEBOOK https www facebook com astroawani TWITTE
Rafizi Yakin Ph Akan Peroleh Hampir 100 Kerusi

Rafizi Yakin Ph Akan Peroleh Hampir 100 Kerusi

papar berkaitan - pada 15/11/2022 - jumlah : 238 hits
BALIK PULAU Pakatan Harapan yakin akan memperoleh 100 kerusi Parlimen dengan berbaki empat hari sebelum hari mengundi untuk Pilihan Raya Umum ke 15 Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat Rafizi Ramli berkata PH akan mengekalkan kemenangan ...
Ph Boleh Lepasi 100 Kerusi Tidak Lama Lagi Rafizi

Ph Boleh Lepasi 100 Kerusi Tidak Lama Lagi Rafizi

papar berkaitan - pada 16/11/2022 - jumlah : 142 hits
Malaysiakini Dengan berbekal hanya empat hari sebelum pengundian Timbalan Presiden PKR Rafizi Ramli mengunjurkan bahawa Pakatan Harapan sudah mempunyai 90 kerusi dalam tangan dan sedang cuba untuk mendapatkan 100 kerusi Ketika berceramah di...
Peluang Pak Cop Di Kerusi Parlimen Tasek Gelugor Nampak Makin Cerah Buat Barisan Nasional

Peluang Pak Cop Di Kerusi Parlimen Tasek Gelugor Nampak Makin Cerah Buat Barisan Nasional

papar berkaitan - pada 5/11/2022 - jumlah : 213 hits
Parlimen P042 Tasek Gelugor InsyaAllah Akan Kekal Milik Barisan Nasional Calon yg bakal dinamakan bagi mewakili BN sudahpun diumumkan oleh Presiden dan telah menerima watikah pencalonan daripada Pengerusi BN Negeri P Pinang beliau adalah ta...
Orang Ampang Kenal Saya Zuraida Confident Akan Menang Bergaya Di Kerusi Parlimen Ampang Korang Rasa

Orang Ampang Kenal Saya Zuraida Confident Akan Menang Bergaya Di Kerusi Parlimen Ampang Korang Rasa

papar berkaitan - pada 7/11/2022 - jumlah : 230 hits
Walaupun yakin rekod prestasinya di Parlimen Ampang memberi kelebihan untuk mempertahankan kerusi itu pada Pilihan Raya Umum ke 15 Datuk Zuraida Kamaruddin tetap memperhebat aktiviti kempennya kerana kali ini beliau tampil dengan logo bahar...
Lebih 80 Kerusi Dalam Tangan Ph Push Lebih Untuk 112

Lebih 80 Kerusi Dalam Tangan Ph Push Lebih Untuk 112

papar berkaitan - pada 8/11/2022 - jumlah : 90 hits
Lebih 80 kerusi dalam tangan PH push lebih untuk 112Posted By on November 07 2022Strategi BN untuk meneruskan Pilihan Raya Umum ke 15 dalam musim banjir berkemungkinan akan menyebabkan parti itu menemui kekalahan Menurut Timbalan Presiden K...
Mahathir Berucap Pada Kerusi Kosong

Mahathir Berucap Pada Kerusi Kosong

papar berkaitan - pada 8/11/2022 - jumlah : 218 hits
Untuk menang pilihanraya Mahathir perlukan keajaiban Tentulah kerusi kosong atas pengalaman lama politik bukanlah sesuatu yang tidak biasa tidaklah sangat pahit dan menyakitkan tetapi Yang lebih teruk Rakyat sudah jadikan amalan rasuah bole...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Patut Tak Boleh Daftar



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord