Lebih 80 Kerusi Dalam Tangan Ph Push Lebih Untuk 112




Lebih 80 kerusi dalam tangan PH, push lebih untuk 112Posted By: Redzuan RF8 Mediaon: November 07, 2022
ShareStrategi BN untuk meneruskan Pilihan Raya Umum (PRU) ke 15 dalam musim banjir berkemungkinan akan menyebabkan parti itu menemui kekalahan.
Menurut Timbalan Presiden KEADILAN, Rafizi Ramli, data terkini yang diperolehinya menunjukkan Pakatan Harapan (PH) akan bertahan di kubu sebelum ini seperti Pulau Pinang, Selangor dan Negeri Sembilan.
Malah katanya, PH mungkin membuat kejutan di kawasan kawasan tertentu.
“(Presiden Umno) Zahid Hamidi kerana ketinggalan zaman, dia salah bacaan. Dia ingat keputusan di Pilihan Raya Negeri Melaka dan Johor melambangkan keputusan PRU. Sebab itu dia paksa juga buat PRU tanpa kira banjir. Dengan perkiraan orang Cina tak keluar, orang muda marah, penyokong PH tak selesa. Akhirnya seperti Johor dan Melaka, kadar keluar mengundi rendah.
“Saya nak beritahu kepada BN, anak muda Cina, Melayu, India tak keluar dan kamu berharap orang tua bangka yang sokong Umno, Pas dan Bersatu itu menangkan kamu, maka sila datang ke Pandan dan tengok sendiri.
“IshaAllah gelombang anak muda mengundi kali pertama akan membawa gelombang memenangkan kita.
“Tahap sokongan penbundi Melayu, Cina, India di seluruh negara terutama di pantai barat Semenanjung, terutama minggu nak masuk penamaan calon ini, tahapnya sama seperti 2 minggu sebelum nak masuk mengundi 2018 dulu.
“Negeri prestasinya begitu baik adalah Negeri Sembilan (NS). Kita sedang mendahului dan kalau kena cara kejutan itu datang dari NS. Jadi Tok Mat berhati hati, Rembau tak selamat.
“Negeri kedua yang baik ialah Wilayah Persekutuan. InshaAllah 10 kerusi kita akan berjaya pertahankan, dan kalau kena cara boleh sapu 11 kerusi.
“Selangor kena push sikit lagi. Kita dalam keadaan baik untuk menang 19 – 20 kerusi daripada 22 kerusi,” katanya dalam ceramah Mega Ayuh Malaysia Kita Boleh di Pandan, malam tadi.
Tambah Pengarah Pilihanraya KEADILAN itu, strategi menjadi lebih mantap sekiranya PH berjaya melakukan kerja keras menarik sokongan di Melaka dan Johor.
Katanya, PH berpotensi menang 13 – 15 kerusi di Johor.
“Datuk Seri Anwar mengusahakan langkah kita di Perak. Kalau ada peralihan (sokongan popular) 3 – 4% kita juga dapat lihat pertambahan kerusi yang sebelum ini tak dimenangi oleh PH.
“Kita jangka (setakat ini mudah mendapat) 80 kerusi parlimen. Kita ada 2 minggu untuk kempen bawa seramai mana pengundi terutama yang muda untuk keluar mengundi.
“Kempen 2 minggu bermaksud kita kena yakinkan rakyat bahawa ini bukanlah soal kuasa. Memang saya nak Anwar jadi PM tetapi bukan batang tubuh dia. Saya mahu dia bawa pasukan yang baik dan membetulkan masalah yang dihadapi Malaysia satu per satu,” katanya.
Rafizi menjelaskan, semua data itu didapatkannya secara harian dengan menggunakan teknologi pengumpulan data raya terkini melibatkan sistem komputer yang membuat beribu ribu panggilan sehari secara rawak.
Semua dapatan kemudiannya dianalisis oleh saintis data yang memecahkan kepada kategori umur, jantina, pekerjaan juga sokongan ke atas parti parti politik.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/11/lebih-80-kerusi-dalam-tangan-ph-push.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kalau Tak Mahu Anwar Bekerjasama Dengan Bn Pastikan Ph Menang Lebih 112 Kerusi Parlimen

Kalau Tak Mahu Anwar Bekerjasama Dengan Bn Pastikan Ph Menang Lebih 112 Kerusi Parlimen

papar berkaitan - pada 15/11/2022 - jumlah : 155 hits
Dalam sekian ramai orang tidak berparti yang saya temui dan berbual bual dengan mereka hampir kesemuanya tidak ragu ragu mengatakan PH sedang berada di hadapan untuk memenangi PRU15 akan datang berbanding pesaingnya yang lain Daripada penia...
Bn Yakin Menang Lebih 112 Parlimen Ismail Sabri

Bn Yakin Menang Lebih 112 Parlimen Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 11/11/2022 - jumlah : 158 hits
malaysiakini comDiterbitkan Nov 10 2022 5 11 PMBarisan Nasional yakin mampu menguasai lebih 112 kerusi Parlimen pada Pilihan Raya Umum ke 15 bagi membentuk kerajaan Persekutuan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob yang juga Naib P...
Senarai Calon Bn Kj Ke Sg Buloh Zafrul Di Kuala Selangor Pn Pulse Tanding 169 Kerusi Parlimen

Senarai Calon Bn Kj Ke Sg Buloh Zafrul Di Kuala Selangor Pn Pulse Tanding 169 Kerusi Parlimen

papar berkaitan - pada 2/11/2022 - jumlah : 117 hits
Chia Wan RouKUALA LUMPUR Teka teki nasib pemimpin Umno Negeri Sembilan Khairy Jamaluddin pada PRU15 terjawab malam tadi dengan Barisan Nasional mengumumkan bekas menteri kesihatan itu akan bertanding di Parlimen Sungai BulohSeperti dijangka...
Pn Umum Bertanding 169 Kerusi Parlimen Pada Pru15

Pn Umum Bertanding 169 Kerusi Parlimen Pada Pru15

papar berkaitan - pada 2/11/2022 - jumlah : 140 hits
KUALA LUMPUR 8211 Perikatan Nasional mengumumkan akan bertanding di 169 kerusi Parlimen pada Pilihan Raya Umum Ke 15 ini Pengumuman tersebut dibuat oleh Pengerusi PN Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam Majlis Pengumuman Bakal Calon Perikatan
Kerusi Pas Di Tumpat Tergugat Kerana Status Che Lah

Kerusi Pas Di Tumpat Tergugat Kerana Status Che Lah

papar berkaitan - pada 2/11/2022 - jumlah : 115 hits
malaysiakini comDiterbitkan Nov 1 2022 8 00 PMChe Abdullah Mat NawiPRU15 Salah sebuah kerusi yang dilihat sebagai kawasan putih buat PAS di Kelantan dilaporkan membuat bantahan senyap apabila pemimpin mereka disebut sebut tidak lagi dicalon...
Amanah Umum Tanding Di Empat Kerusi Parlimen Dan 16 Kerusi Dun Di Pahang

Amanah Umum Tanding Di Empat Kerusi Parlimen Dan 16 Kerusi Dun Di Pahang

papar berkaitan - pada 2/11/2022 - jumlah : 188 hits
KUANTAN Parti Amanah Negara akan bertanding 16 kerusi Dewan Undangan Negeri dan empat Parlimen di Pahang pada Pilihan Raya Umum Ke 15 Pengerusi AMANAH Pahang Zulkifli Mohamed berkata parti itu menampilkan dua calon wanita di DUN Tanjung Lum...
Senarai Calon Kerusi Parlimen Dun Pn

Senarai Calon Kerusi Parlimen Dun Pn

papar berkaitan - pada 2/11/2022 - jumlah : 323 hits
Kuala Lumpur Berikut senarai bakal calon Perikatan Nasional bagi kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri Pilihan Raya Umum ke 15 yang diumumkan Pengerusi PN Tan Sri Muhyiddin Yassin PERLISP001 Padang Besar Rusydan RusmiP002 Kangar Zakri H...
Azmin Ali Dan Gerombolan Paling Tadah Pertahan Kerusi Masing Masing

Azmin Ali Dan Gerombolan Paling Tadah Pertahan Kerusi Masing Masing

papar berkaitan - pada 2/11/2022 - jumlah : 96 hits
AZMIN Ali akan mempertahankan Parlimen Gombak pada Pilihan Raya Umum ke 15 umum Pengerusi Perikatan Nasional Muhyiddin Yassin sekali gus menamatkan spekulasi bekas timbalan presiden PKR itu akan dicalonkan di tempat lain Selain Azmin beb
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih