Perubahan Dan Kejayaan Asyraf Khalid Dengan Bimbingan Azizan Osman


Baru-baru ini pendedahan dibuat oleh Datuk Khalid mengenai perubahan sikap anaknya Asyraf Khalid disebabkan Azizan Osman. Bapa kepada Asyraf  Khalid iaitu Datuk Khalid atau lebih dikenali sebagai Datuk K meluahkan perasaan bahawa beliau sangat bangga dengan perubahan sikap anaknya ke arah yang lebih positif. 
Siapa tidak kenal dengan Datuk K kan? Datuk K juga yang merupakan suami kepada penyanyi nombor satu negara Dato’ Seri Siti Nurhaliza berkata beliau sangat berterima kasih kepada Azizan Osman kerana berjaya mendidik dan membimbing anaknya dalam bisnes.
Menurut Datuk K lagi kejayaan Asyraf Khalid bukan sahaja dalam dunia bisnes tetapi juga dalam hidup dalam tempoh tiga (3) tahun sahaja.
Manakala nama Dato’ Wira Dr Azizan Osman pula memang sudah dikenali ramai di Malaysia malahan juga di negara luar. Dengan kesungguhan dan juga cara didikan beliau yang telah terbukti berkesan, ramai usahawan dan jutawan berjaya dilahirkan dibawah program mentor usahawan beliau bersama RichWorks.
Dr. Azizan Osman diraikan ketika sambutan hari lahir Dato’ Khalid Ingin Bapanya Berasa Bangga Terhadapnya Menurut Asyraf ketika ditemui berkata ucapan bapanya itu dizahirkan ketika sambutan hari lahir dan makan malam bersama beliau baru-baru ini. Datuk Khalid juga turut meraikan dan merakamkan setinggi penghargaan kepada Dr. Azizan Osman kerana perubahan positif Asyraf ketika berada dibawah program mentor keusahawanannya. 
Manakala menurut Asyraf pula antara impiannya yang paling besar selama ini ialah untuk melihat bapanya bangga dengan dirinya. Beliau meluahkan perasaan sangat bersyukur kerana impiannya selama ini menjadi kenyataan. 
“Membuat beliau bangga dengan saya merupakan ‘BIG WHY’ selama ini” Kata Asyraf. Dengan menjadi salah seorang anak didik Dr. Azizan Osman ataupun menjadi salah seorang Titan RichWorks beliau telah dibimbing dan digilap potensinya untuk menjadi usahawan yang berjaya. 
“Alhamdulillah, semuanya berubah bila bertemu dengan mentor saya yang betul-betul ubah bisnes Mutyara, malah hidup dan memberikan saya banyak perspektif lebih baik,” katanya dalam hantaran itu yang telah ditonton hampir 15,000 orang dalam tempoh beberapa jam saja.
View this post on Instagram
A post shared by Asyraf Khalid (@asyrafkhalid)
Saya juga pernah kongsikan juga sebelum ini tentang Program Live Session percuma yang boleh diikuti oleh semua orang di telegram setiap ahad sepanjang bulan Februari ini. Ianya juga merupakan salah satu usaha team RichWorks untuk membantu para usahawan dalam memberi gambaran tentang cabaran bisnes tahun 2022.
Pernah Jadi Budak Nakal  Kata Asyraf lagi, beliau dahulu seorang yang nakal dan pernah mengecewakan bapanya serta berasa dirinya sangat tidak berjaya. Tambah Asyraf, beliau juga faham bahawa perjalanannya masih jauh.  Namun beliau sangat bersyukur dengan luahan bapanya buat pertama kali di hadapan mentor sendiri.
“Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada bapa yang membesarkan saya sebegini, sentiasa beri bimbingan, tak berikan saya kesenangan dan sentiasa percaya meskipun banyak kegagalan dalam hidup.”
“Saya ambil kegagalan itu sebagai pengajaran dan terima kasih kepada Mentor yang dapat mengeluarkan potensi yang ada dalam diri ini,” jelasnya.
Bimbingan program keusahawanan di bawah team RichWorks dan Dr.Azizan Osman bukanlah semata-mata mengejar dunia sahaja namun juga kejayaan dalam mendekatkan diri dengan yang Maha Esa. 
Asyraf melihat Azizan sebagai seorang mentor yang terbaik buat dirinya. Ini kerana Dr.Azizan bukan hanya membimbingnya mengenai bisnes semata-mata malah secara holistik termasuk kepimpinan dan perhubungan sesama manusia dan bersama yang Maha Esa.
“Malah nilai-nilai baik ada dalam lingkungan anak didik Azizan dan RichWorks membuatkan beliau menjadi lebih baik lagi.
“Mereka meskipun sudah mencapai kejayaan pada satu tahap yang baik dengan jualan jutaan ringgit masih rendah diri, tidak lokek berkongsi ilmu dan perkara betul dilakukan,” ujarnya.


Kagum Dengan Dr. Azizan Osman Sementara itu, Datuk K dalam ucapannya turut berkata beliau mencemburui dan kagum dengan kebolehan yang dimiliki Azizan dalam melahirkan ramai usahawan jutawan
“Saya pun cemburu dan kagum dengan Azizan, kerana ada kebolehan membina ramai jutawan yang mana saya tak boleh buat
“Bayangkan jutawan yang Azizan bimbing ini, boleh mengingati Tuhan, beribadah, bersedekah daripada hasil kejayaan mereka, saya percaya sebahagian pahala akan dapat kepada beliau kembali kerana hasil bimbingan, didikan dan tunjuk ajarnya
“Azizan memimpin tangan mereka semua, tunjuk mereka mana longkang, mana tempat nak kena langkah, mana tempat nak kena lompat, awak semua (rakan usahawan jutawan) sangat beruntung. Saya tak dapat ini semua ketika seusia anda dan masa memulakan perniagaan,” jelasnya
Sementara itu, Datuk K turut mengingatkan bangsa usahawan yang berjaya tidak melupakan individu yang masih merangkak dan berusaha keras untuk mencapai kejayaan
“Jangan lupa masyarakat lain, di luar sana ada juga orang yang tak berjaya seperti kita, jangan terlalu berbangga dan ego, tapi ‘be humble, more humble and more humble’, ajar mereka untuk capai kejayaan,” ujarnya
Bangkit Bersama RichWorks : Jadi Usahawan Yang Berjaya  Saya secara peribadi juga turut berasa kagum dan sangat bangga atas kejayaan usahawan-usahawan yang telah berjaya melebarkan sayap perniagaan masing-masing. Lebih lagi ianya juga disertai dengan ilmu bisnes dan bimbingan daripada seluruh team RichWorks dan Dr.Azizan Osman terutamanya. 
Setiap usaha yang cekal pasti akan dibalas dengan kejayaan. Setiap usahawan cabarannya pasti berlainan dan tentunya tidak mudah untuk mencapai kejayaan jika tidak mempunyai ilmusnes yang betul. Kejayaan Asyraf boleh dijadikan contoh buat para usahawan untuk sentiasa mencari ilmu keusahawanan dengan mentor yang betul. 
Timba ilmu sebanyak mungkin dalam berbisnes dan juga jangan mudah lupa diri serta stay humble bak kata Datuk Khalid jika sudah berjaya. Untuk anda yang sedang berusaha dan mencari jalan untuk menjadi usahawan jutawan yang berjaya anda juga boleh sertai kelas bimbingan usahawan bersama RichWorks. 
Selamat maju jaya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://eksplorasilea.com/perubahan-dan-kejayaan-asyraf-khalid-dengan-bimbingan-azizan-osman/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Masih Gigih Belajar Walau Dah Sukses Siti Nurhaliza Puji Dr Azizan Osman Tiada Had Umur Masa Menimba Ilmu

Masih Gigih Belajar Walau Dah Sukses Siti Nurhaliza Puji Dr Azizan Osman Tiada Had Umur Masa Menimba Ilmu

papar berkaitan - pada 18/4/2022 - jumlah : 209 hits
Penyanyi tersohor Datuk Seri Siti Nurhaliza memuji dan menghargai kejayaan tunjang utama Richworks International Sdn Bhd Datuk Wira Dr Azizan Osman dan Datuk Zafrol Rizal Mat yang lulus peperiksaan akhir Chartered Institute of Management Ac...
Khalid Bn Restructuring Toll Since 2002 Harapan Did It In 2 Years

Khalid Bn Restructuring Toll Since 2002 Harapan Did It In 2 Years

papar berkaitan - pada 7/4/2022 - jumlah : 133 hits
Shah Alam MP Khalid Samad took a jab at Works Minister Fadillah Yusof s remark that the BN government had been working on the toll restructuring exercise for four highways in the Klang Valley since 2002 He questioned the efficiency of the B...
Why Pakatan S Proposal On Toll Restructuring Better For Rakyat Khalid Samad

Why Pakatan S Proposal On Toll Restructuring Better For Rakyat Khalid Samad

papar berkaitan - pada 7/4/2022 - jumlah : 150 hits
The whole purpose of the exercise or so I thought is not how it would relieve the government of this and that duty or responsibility but how it would reduce the burden on the rakyat Still a number of unanswered questions on concession deal ...
Kalau Mamat Khalid Masih Hidup Usianya 59 Tahun Hari Ini

Kalau Mamat Khalid Masih Hidup Usianya 59 Tahun Hari Ini

papar berkaitan - pada 7/4/2022 - jumlah : 141 hits
PETALING JAYA Sekiranya sutradara prolifik Allahyarham Mamat Khalid masih hidup beliau akan menginjak usia 59 tahun hari ini Tanggal 6 April merupakan hari ulang tahun ke 59 pemilik nama lengkap Mohamad Mohamad Khalid itu yang meninggal dun...
Where Did You Get The Idea Khalid Asks Najib On Toll Forever Under Ph

Where Did You Get The Idea Khalid Asks Najib On Toll Forever Under Ph

papar berkaitan - pada 7/4/2022 - jumlah : 134 hits
Khalid Samad has reminded Najib Razak that under PH s plan the toll collection ends when the concession ends PETALING JAYA Amanah communications director Khalid Samad has hit back at former prime minister Najib Razak for saying that the pre...
Lirik Balik Kampung Siqma Asyraf Nasir Yonnyboii Kmy Kmo

Lirik Balik Kampung Siqma Asyraf Nasir Yonnyboii Kmy Kmo

papar berkaitan - pada 23/4/2022 - jumlah : 148 hits
telah kian lama berjauhan keadaan usah dikeruhkan ku harap boleh diampun jarangnya pulang setiap tahun bukannya ku tidak mahu ketikanya tidak mampu menahan oh rasa rindu nantikan ketibaanku ketibaanku perjalananku ditemaninya radio irama sh...
Beli Baju Raya Di Butik Aisy Asyraf By Imam Muda Asyraf

Beli Baju Raya Di Butik Aisy Asyraf By Imam Muda Asyraf

papar berkaitan - pada 7/4/2022 - jumlah : 257 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraRamadan sudah pun tiba Tak sangka waktu cepat berlalu Rasanya macam baru sahaja sambut Ramadan untuk tahun 2021 Okay alhamdulillah untuk kali ini nampak gayanya pelbagai situasi diberi kelonggaran bazar ra...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Article 153 Of The Federal Constitution Does Not Bar Opening Uitm To Non Bumiputera

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Pas Showing It Should Lead Pn Says Analyst

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Kangen Band Setengah Mati Mengejar Dia Chord

Airasia Santan Menu Baru Harga

Ulu Tiram Attack Suspect Not Ji Member Initial Link Made Due To Father S Past Says Igp

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Resepi Sos Hijau Vietnamese Rolls

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000