Perniagaan Lingkup Jika Tunggu Enam Bulan Lagi Untuk Beroperasi Ameer



Perniagaan lingkup jika tunggu enam bulan lagi untuk beroperasi – Ameer
Kebanyakan perniagaan tidak akan mampu bertahan jika ditutup lagi dalam masa enam bulan akan datang.
Menurut Presiden Persatuan Peruncit Bumiputera, Datuk Ameer Ali Mydin, kerajaan seharusnya segera mengumumkan pembukaan perniagaan berkenaan dengan menukar beberapa kriteria dalam fasa Pelan Pemulihan Negara (PPN).
“Kalau hendak tunggu enam bulan, tidak payah tunggu, semua orang akan kibar bendera putih. Saya rasa tidak ada perniagaan yang mampu untuk bertahan untuk enam bulan. Semua akan lingkup. Hendak kata Mydin atau tidak, semua sudah tidak larat.

“Jadi saya cadangkan, tidak ada alternatif, kita tidak boleh, banyak negara sudah cuba. Alternatifnya buka sekarang. Kalau hendak guna fasa dua, tukar kriterianya sebab kita boleh buka, maksud saya vaksinasi, mengikut negeri dan pendekatan. Kalau Selangor besar, pergi ke bidang pembuatan. Lain semua kena buka
“Tiada alternatif, kita tidak boleh tunggu enam bulan, kita tidak boleh tunggu sebulan. Hendak tunggu satu minggu, saya berdoa In Sha Allah boleh tahan satu atau dua minggu ini,” katanya dalam program Niaga AWANI pada Jumaat.
Tan Sri Muhyiddin Yassin sebelum ini menjelaskan, Fasa 1 kawalan pergerakan kekal dalam PPN sehingga tiga indikator yang digariskan meliputi jumlah kes harian, tahap sistem kesihatan awam dan kadar vaksinasi dicapai.
Perdana Menteri menambah, peralihan fasa-fasa tersebut memerlukan kerjasama semua pihak dalam memastikan prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan dapat dipatuhi.
Melalui PPN, kriteria peralihan dari Fasa 1 ke Fasa 2 adalah kes harian COVID-19 di bawah 4,000; kapasiti katil unit rawatan rapi (ICU) berada pada tahap sederhana; dan 10 peratus penduduk sudah diberi vaksin sepenuhnya.
Peralihan ke Fasa ketiga pula akan berlangsung selepas purata kes harian tidak lebih 2,000, kapasiti ICU mencukupi dan 40 peratus rakyat Malaysia mendapat dos vaksin penuh.
Ia dijangka dapat dicapai pada bulan September.
Manakala, Fasa Ketiga kepada Fasa Keempat PKP hanya dilakukan setelah purata kes harian COVID-19 menurun ke paras bawah 500 kes.
Dalam pada itu kata Ameer, penggiat perusahaan kecil dan sederhana (PKS) serta industri kecil dan sederhana (IKS) diminta mengambil moratorium kerana mereka dilihat tidak lagi mempunyai alternatif lain.
Ujarnya, kerajaan juga diminta membuat sedikit pengecualian terutama dalam isu kadar faedah tinggi yang akan dihadapi pihak berkenaan.
“Saya cadangkan kerajaan dan bank dapat adakan sedikit pengecualian, nombor satu, jangan gunakan kadar biasa. Kedua apa yang kita kena tutup, tutup sahajalah. Kalau ada kiosk dan tidak larat, tutup. Daripada kita cuba bayar, bayar dan bayar (sewa, elektrik) dan kita tahu tidak mungkin boleh berniaga dua tiga bulan lagi, saya cadangkan, (kalau ada kanser potong sahaja) tutup sahaja.
“Harap ia jadi pengajaran, pada masa depan, bila kita jatuh, boleh naik semula, jangan takut, positif dan terus positif. Sekarang hendak minta tolong siapa? Dahulu boleh minta tolong bapa, abang atau adik.
“Sekarang bapa pun tiada kerja, adik tiada kerja, kerajaan pun tidak mampu menolong,” ujarnya.
Menteri Kewangan Tengku Datuk Seri Zafrul Abdul Aziz sebelum ini menjelaskan, moratorium enam bulan di bawah Pakej Perlindungan Rakyat dan Pemulihan Ekonomi (PEMULIH), dijangka memberi kelegaan sehingga RM80 bilion kepada kalangan peminjam individu dan perniagaan.
Pada masa sama, beliau turut mengingatkan bahawa pemberian moratorium itu merupakan langkah sementara dan sebahagian daripada inisiatif PPN.
Perniagaan lingkup jika tunggu enam bulan lagi untuk beroperasi – Ameer Baca Artikel Menarik :
Guna Saluran Rasmi, “Bendera Putih’ Tidak Diiktiraf Di Kedah – MB Kedah ‘Burnout’ mungkin ancaman kluster baharu Neelofa agih set kelengkapan jenazah dan keranda Amyra Rosli dikecam menunjuk-menunjuk makan durian Resepi Ayam Cordon Bleu Sos Lada Hitam COVID-19: Jawa, Bali diisytihar darurat Layari Laman Facebook MYKMU
Hina Pemangku Raja Pahang, Polis terima 23 laporan

Zarina Anjoulie nak saman pegawai polis wanita

Cucu tipu nenek anaknya masih hidup

The post Perniagaan lingkup jika tunggu enam bulan lagi untuk beroperasi – Ameer appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/07/02/perniagaan-lingkup-jika-tunggu-enam-bulan-lagi-untuk-beroperasi-ameer/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Moratorium Enam Bulan Kepada Semua Peminjam Individu

Moratorium Enam Bulan Kepada Semua Peminjam Individu

papar berkaitan - pada 28/6/2021 - jumlah : 218 hits
KUALA LUMPUR Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan dengan kerjasama pihak bank moratorium enam bulan akan diberikan kepada semua peminjam individu sama ada dari golongan B40 M40 atau T20 dan usahawan mikro AdvertisementKatany...
Ku Li Jangan Kita Tunggu Parlimen Bersidang Bulan Oktober

Ku Li Jangan Kita Tunggu Parlimen Bersidang Bulan Oktober

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 215 hits
FAZLI RADZIPemimpin veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah menegaskan sidang Parlimen perlu dilaksanakan secepat mungkin tanpa perlu menunggu tamat tempoh darurat Ahli Parlimen Gua Musang itu berkata sidang Parlimen perlu dilaksanakan secepat...
Tunggu 9 Bulan Baru Beli Ok Ke 6 Tahun Tak Ada Baby Siti Sarah Lupa Nak Beli Apa

Tunggu 9 Bulan Baru Beli Ok Ke 6 Tahun Tak Ada Baby Siti Sarah Lupa Nak Beli Apa

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 244 hits
Bila jarak anak terlalu jauh memang sedikit sebanyak buat kita sebagai ibu bapa lupa apa persiapan yang diperlukan untuk menyambut kelahiran anak baru Malah mungkin ada yang mula lupa bagaimana cara penjagaan bayi baru lahir Orang kata gap ...
Moratium 6 Bulan Automatik Dan I Citra Rm5000

Moratium 6 Bulan Automatik Dan I Citra Rm5000

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 249 hits
Kerajaan mengumumkan pakej bantuan moratorium automatik pinjaman selama enam bulan kepada semua peminjam individu Perdana Menteri Muhyiddin Yassin berkata kemudahan itu juga ditawarkan kepada pengusaha perusahaan kecil dan sederhana yang te...
Diskaun 5 Hingga 40 Peratus Bil Elektrik Bagi Tempoh 3 Bulan Mulai Bil Julai Ini Pm

Diskaun 5 Hingga 40 Peratus Bil Elektrik Bagi Tempoh 3 Bulan Mulai Bil Julai Ini Pm

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 215 hits
Terkini bagi meringankan beban perbelanjaan bulanan rakyat kerajaan bersetuju untuk memberikan diskaun bil elektrik antara lima hingga 40 peratus mulai Julai ini
Peminjam Golongan B40 M40 T20 Usahawan Mikro Dapat Moratorium 6 Bulan Tanpa Syarat

Peminjam Golongan B40 M40 T20 Usahawan Mikro Dapat Moratorium 6 Bulan Tanpa Syarat

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 242 hits
Sebentar tadi Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin sekali lagi telah mengumumkan bantuan yang akan disalurkan kepada rakyat Antara yang menarik perhatian dan paling diharapkan rakyat adalah pemberian moratorium secara automatik
Pengeluaran Kwsp Dibenarkan Moratorium 6 Bulan Tanpa Syarat Demi Bantu Rakyat

Pengeluaran Kwsp Dibenarkan Moratorium 6 Bulan Tanpa Syarat Demi Bantu Rakyat

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 162 hits
AGENDA DAILY Pengeluaran KWSP dan moratorium enam bulan tanpa syarat kepada orang diberikan kerajaan bagi berdepan cabaran Covid 19 melanda negara Orang ramai akan dibenarkan membuat pengeluaran Kumpulan Wang Simpanan Pekerja dan menerima m...
Sarat Hamil 6 Bulan Izreen Azminda Bimbang Isu Tertukar Bayi

Sarat Hamil 6 Bulan Izreen Azminda Bimbang Isu Tertukar Bayi

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 243 hits
Sejak kebelakangan ini berita tentang tertukar bayi dilaporkan media membuatkan ibu ibu hamil gusar Seperti yang terjadi kepada seorang usahawan kosmetik sebelum ini yang kesal apabila bayi dibawa pulang bukan anaknya Malah satu lagi kes te...
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Jangan Kahwin Pada Usia Terlalu Muda

Akhyar Cedera Dipukul Dompet Telefon Bimbit Disamun

Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord

Dani Kurama Sumpah Kali Ini Chord

Kedai Mamak Sorok Minyak Masak And Then