Periuk Nasi Philips Merah Beli Waktu Sales 7 7 2020


Periuk nasi Philips merah, apa keistimewannya? | Satu kegigihan nak bercerita pasal periuk nasi baru. Itupun sebab periuk nasi yang lama buat hal. Periuk nasi ni memang gajet wajib yang ada di dapur.
Periuk nasi Panasonic dah rosak Bye bye periuk nasi Panasonic, kenangan 16 tahun bersama. Tak buang pun masih simpan dalam kabinet dapur. Periuk nasi yang saya guna sebelum ni dah pun 16 tahun usianya. Periuk nasi Panasonic kapasiti 1.8 liter ni adalah hadiah masa kahwin dulu.
Lama kan?
16 tahun memang lama.
Saya pun tak percaya dah selama itu kami kahwin. Kalau ikutkan kami dah berpindah rumah 3 kali. Dan periuk inilah yang kami bawa ke sana ke mari.
Masak atas dapur gas jawabnya Tapi awal bulan ni, masa masak nasi tomato, on je switch dia tak panas pulak. Bagi masa 15 minit pun masih tak menggelegak. Akhirnya saya pindah periuk tu atas dapur.
Syukurlah pandai juga masak nasi atas dapur gas kan. Kalau tak, memang kami makan kat kedailah hari tu. Bila periuk nasi Panasonic dah mula meragam, saya cepat-cepat survey periuk nasi baru.
Hmm alang-alang survey kita cari yang sama tema dengan warna dapur. Apa lagi cari warna merahlah. Bertambah ceria lagilah dapur saya ni.
Kabinet dapur merah hitam Ini bukan entri berbayar, tapi review ikhlas dari hati. Antara Shopee dan Lazada siapa lagi murah? Ok bila dah pilih-pilih, saya berminat dengan Philips Rice Cooker HD3129 2 liter warna merah.
Harga periuk nasi Philips Bau kedai haha Seronoknya dah dapat periuk nasj baru Ok tengok pula harganya. Di Shopee RM130++, RM140++. Sama juga di Lazada. Dan nak dijadikan cerita, minggu tu ada Sales 7.7.2020.
Alhamdulillah saya kira ini memang rezeki Allah nak bagi. Saya dapat dengan harga RM127.20, penghantaran PERCUMA. Alhamdulillah dah tanya izin suami, dan dia pun bagi greenlight.
Makanya inilah gajet baru di dapur kecil kami. Nampak dah macam item barang deko pun ya. Rasa lagi bersemangat nak memasak 😄.
Apa yang bestnya periuk nasi Philips HD3129 ni? Dapat senduk dan kukus plastik, dan cawan sukat cantik bersinar, baru tahu macam ni periuk nasi terkini. Hmm memacam teknologinya Warna merah sama color dengan kitchen cabinet. Harganya berpatutan RM127.20 masa sales 7.7.2020 Kapasiti 2 liter – cukup untuk kami 7 beranak. (Maksimum untuk 14 orang) Periuknya ada 5 lapisan dalaman emas yang tahan lama dan TIDAK BERKERAK. Tak membazir sebab nasinya tak melekat di periuk. Ada warranty 2 tahun. Periuk tak berkerak nak cuci pun senang Perbezaan periuk nasi Panasonic dan periuk nasi Philips, berkerak VS licin hihi Memang betul periuk nasi Philips ni tak berkerak even nasi tu dimasak semalaman. Senang sangat kerja membasuh periuk nasi baru ni.
Kalau Panasonic dulu memang kene basuh dengan berus dawai. Sampai bercalar dah jadinya. Yelah dah 16 tahun kan. Waktu dia ok, memang mantop prestasinya. Dan lately nasi tu cepat basi mungkin pemanasan tak bertahan lama.
Dah rasmi pun periuk baru Alhamdulillah dah rasmi periuk nasi philips yang baru Masak elok nasi ni, yang seronoknya tak cepat basi, dan masih panas walau dah 4 jam. Ini dia perasmian Rice Cooker Philips. Nasinya cantik dan tiada kerak pun. Yang bekas lubang-lubang tu materialnya plastic.
Kalau baca di kertas manual, ianya adalah untuk steam ikan atau sayur. Tapi setakat ni saya tak pernah cuba untuk kukus apa-apa lagi.
Mood memasak bertambah Alhamdulillah happy sangat dapat periuk nasi baru. Kalau nak baiki periuk Panasonic lama tu memang boleh tapi tak pasti berapa lama plak masa untuk elok. Jadi tak perlu fikir panjang kita beli je periuk baru.
Bagi yang sedang survey periuk nasi, ini antara pilihan yang boleh anda consider. Kalau ada bajet lebih bolehla beli periuk multi cooker. Saya masih lagi pakai cara biasa.
Yang penting kene survey harga ya. Sekarang banyak pilihan yang ada kat pasaran. Janji tengok bajet kita dan warna yang kita suka. Insha Allah berbahagia memasak kat dapur hendaknya 😄.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ajumohit.com/2020/07/periuk-nasi-philips-merah-beli-waktu-sales-7-7-2020.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isteri Luah Rasa Terguris Suami Tak Layan Minta Beli Nasi Ayam Untuk Hadiah Hari Jadi Siap Kena Marah Lagi

Isteri Luah Rasa Terguris Suami Tak Layan Minta Beli Nasi Ayam Untuk Hadiah Hari Jadi Siap Kena Marah Lagi

papar berkaitan - pada 8/7/2020 - jumlah : 637 hits
Kehidupan berumah tangga ini banyak rencah dan asam garamnya Orang tua tua kata semakin lama usia perkahwinan semakin banyak kekurangan pasangan yang terbongkar Semuanya atas pilihan sendiri bagaimana mahu merawat kekurangan tersebut agar h...
6131 Malakat Mall Pusat Beli Belah Muslim Pertama Malaysia Pkpkm 17 7 2020

6131 Malakat Mall Pusat Beli Belah Muslim Pertama Malaysia Pkpkm 17 7 2020

papar berkaitan - pada 17/7/2020 - jumlah : 431 hits
Semalam Barisan Ahli Majlis Tertinggi PKPKM telah berpeluang mengadakan lawatan rasmi ke Malakat Mall yang beroperasi di Cyberjaya Lawatan yang diketuai oleh YBrs Dr Isham Nayan daripada Persatuan Pengguna Islam Malaysia telah dimulakan den...
Patuh Sop Jangan Jejas Periuk Nasi Kami Sathianathan

Patuh Sop Jangan Jejas Periuk Nasi Kami Sathianathan

papar berkaitan - pada 28/7/2020 - jumlah : 184 hits
SHAH ALAM 27 JULAI Semua pihak terutamanya yang terlibat secara langsung dalam industri bola sepak diminta mematuhi tatacara operasi piawai ditetapkan supaya tidak menjejaskan periuk nasi mereka yang terlibat dalam industri sukan nombor sat...
Tangan Anak Melecur Akibat Kena Periuk Nasi Tengah Mendidih Doktor Terpaksa Masukkan Besi

Tangan Anak Melecur Akibat Kena Periuk Nasi Tengah Mendidih Doktor Terpaksa Masukkan Besi

papar berkaitan - pada 20/7/2020 - jumlah : 556 hits
Kita rasa ujian yang Allah bagi kita dah cukup berat Tapi kita tak sedar yang di luar sana masih ada insan yang diuji lebih hebat dari kita Semoga setiap yang diuji Allah kurniakan kesabaran tinggi Perkongsian dari seorang ibu Puan mengenai...
Analisis Dan Ramalan Perdagangan Pasangan Mata Wang Gbp Usd Pada 20 Julai 2020

Analisis Dan Ramalan Perdagangan Pasangan Mata Wang Gbp Usd Pada 20 Julai 2020

papar berkaitan - pada 20/7/2020 - jumlah : 261 hits
Salam sejahtera pedagang yang dikasihi Pada perdagangan minggu lalu pound Britain diniagakan rendah berbanding Dolar AS sebanyak 0 35 Kesan negatif utama terhadap dinamika penurunan mata wang Britain disebabkan oleh ketakutan peserta pasara...
6139 Melayu Pemalas Melayu Mudah Lupa Tv Ppim 20 07 2020

6139 Melayu Pemalas Melayu Mudah Lupa Tv Ppim 20 07 2020

papar berkaitan - pada 20/7/2020 - jumlah : 272 hits
Kita marah bila dipanggil melayu pemalas Kita marah bila di panggil melayu mudah lupa Tapi adakah itu kebenarannya Selagi hayat di kandung badan kami tidak akan biarkan maruah bangsa dipijak kami tidak akan sanggup melihat saudara sesama is...
Suasana Di Kota Kinabalu Sekitar Julai 2020

Suasana Di Kota Kinabalu Sekitar Julai 2020

papar berkaitan - pada 20/7/2020 - jumlah : 555 hits
I Love KK foto siringkaki5Suasana Di Kota Kinabalu Sabah Pada Julai 2020 Kali ni saya nak bercerita pasal suasana persekitaran tempat tempat menarik di Sabah di sekitar Kota Kinabalu selama kita berada dalam tempoh PKP hingga membawa ke PKP...
Team Petronas Yamaha Srt Juara Moto Gp Sepanyol 2020

Team Petronas Yamaha Srt Juara Moto Gp Sepanyol 2020

papar berkaitan - pada 21/7/2020 - jumlah : 337 hits
Fabio Quartararo dari Petronas Yamaha SRT tampil dengan kemenangan bergaya apabila mengungguli tempat pertama dalam Grand Prix Sepanyol Ini sekaligus menaikkan nama Petronas dalam perlumbaan MotoGP SementaraMark Marquez mengalami kemalangan...
6 Laman Web Peralatan Sukan Murah Dan Terbaik Online 2020

6 Laman Web Peralatan Sukan Murah Dan Terbaik Online 2020

papar berkaitan - pada 20/7/2020 - jumlah : 452 hits
6 Laman Web Peralatan Sukan Murah Dan Terbaik Online 2020 ANDA ingin membeli barangan dan peralatan sukan dengan harga murah dan terbaik Dengan teknologi dan kuasa digital yang semakin berkembang maju kini anda boleh mendapatkan pelbagai pe...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris