Isteri Luah Rasa Terguris Suami Tak Layan Minta Beli Nasi Ayam Untuk Hadiah Hari Jadi Siap Kena Marah Lagi


Kehidupan berumah tangga ini banyak rencah dan asam garamnya.
Orang tua-tua kata, semakin lama usia perkahwinan, semakin banyak kekurangan pasangan yang terbongkar.
Semuanya atas pilihan sendiri bagaimana mahu ‘merawat’ kekurangan tersebut agar hubungan bahtera kehidupan yang dibawa belayar bersama kekal utuh dan tidak tenggelam dibongkah arus ujian.
Memetik satu kisah di halaman Facebook Kisah Rumah Tangga baru-baru ini, muncul satu cerita tentang seorang isteri yang sedang mengandung berasa kecewa dengan sikap suaminya.
Wanita kan, sudah pasti fitrahnya sentiasa mahu dimanjai dan dibelai suami.
Namun keinginannya (baca: mengidam) untuk menyambut sambutan hari kelahiran tidak kesampaian, gara-gara suaminya yang jenis mungkin berhati ‘kering’ serta tidak memahami kehendaknya.
Mari baca perkongsian di bawah ini.

Teringin betul nasi ayam Hainan
Assalamualaikum admin dan followers KRT. Hye. Harini birthday saya, dah tua dah.. Betul laa, dari hari ke hari bila umur makin meningkat ni, mesti kita berharap akan ada sesuatu yang baik, hidup lebih diberkati, dirahmati, dan segalanya baik-baik buat diri sendiri, pasangan , keluarga dan orang sekeliling.
Kisah saya, saya mengandung. Anak kedua. Harini baru bukak buku. 12 minggu. Sengaja saya buka buku harini sebab senang saya nak ingat date 6/7 buka buku dan due date anak yang bakal lahir ni inshaAllah sama tarikh lahir suami. Doakan. Moga Allah makbul, saya dah boleh tenang dan senyum at least birthday suami nanti saya dah bagi zuriat buat dia.
Takde ape pon yang saya nak kisahkan kat sini. Cuma rasa nak pinjam bahu, telinga, tumpang rasa hati dan perasaan semua followers, yang saya sebenarnya mengidam sangat nak makan nasi ayam Hainan Chicken Rice Shop. Bukan saya tak boleh pergi beli dan makan sendiri. Ntah laa kenapa rasa mengada nak ajak suami.
Kononnya nak rasa seronok laa celebrate birthday. Tak dapat potong kek, dapat makan nasi ayam pon ya Allah syukur rahmat sangat. Tapi yelaa, bukan rezeki saya dapat suami macam drama Akasia, tak pernah dapat wish rasanya last pon masa bercinta dulu.
Apatah lagi hadiah, biar dari sekecil nilai gula-gula sampai laa semahal sejambak bunga. Bagi saya mahal laa bunga fresh jambak tu, sebab tak pernah dapat kan. Mesti mahal harga ni. Apatah lagi barang kemas. Saya cuma teringin nasi ayam tu je.. ituuuu jeee. Sumpah takde yang lain.
Sedih, kecewa, hampa sangat rasa. Bila saya WhatsApp suami dia cuma belanja ‘blue tick’, bila kat rumah saya tanya dia.. jadi tak belanja ayang nasi ayam. Dia cuma marah dan cakap saya tak faham bahasa. Kalau pasal duit, dia tak mampu nak belikan nasi ayam tu mustahil sangat.
Dia bukan tak berduit, makan dan lauk di rumah ni ada je. Semampunya ada. Tapi ntah laa kenapa, bila dengan anak isteri sendiri suami lokek sangat nak belanja makan di luar. Tapi kalau dengan kawan-kawan, open table hari-hari pon takpe.
Ok tu je nak luahkan. Mengada kan? Alaaa mengidam nasi ayam je pon, esok lusa pon ada lagi Chicken Rice Shop tu tak bankrup lagi. Perempuan ni kan complicated
Sumber: Kisah Rumah Tangga

Redmi K30 Pro Zoom Edition Turut Dilancarkan Dengan Kemampuan Zum 30X Redmi K30 Pro telah dilancarkan hari ini sebagai telefon mercu 5G dengan Snapdragon 865 paling mampu milik di pasaran dengan harga bawah RM2000 sebuah. Pada waktu yang sama Redmi K30 Pro Zoom Edition turut dilancarkan dengan kemampuan zum sehingga 30X.
Peranti dilengkapi skrin 6.67-inci AMOLED FHD+ yang menyokong paparan kandungan HR10+, pengimbas cap jari dalam skrin dan kadar segar semula 60Hz. Sebagai langkah mengurangkan kos skrin dengan kadar segera semula dan resolusi lebih tinggi tidak digunakan.

Ini dipadankan dengan cip Snapdraon 865, memori 8GB RAM LPDDR5, storan sehingga 256GB UFS 3,1 dan bateri sebesar 4700 mAh. Bateri yang agak besar ini menyokong pengecasan pantas 33W menerusi port USB-C. Tiada sokongan pengecasan nirwayar atau mengecas peranti lain secara nirwayar di sini.
Spesifikasi kamera utama pula ialah 65-MP sudut lebar, 13-MP ultra sudut lebar, 8-MP telefoto dan 2-MP makro. Kuad-kamer ini disusun dalam sebuah bonjol kamera berbentuk bulat. Perbezaan spesifikasi kamera terletak pada sensor telefoto yang meningkat ke 8-MP berbanding 5-MP pada K30 Pro biasa.
Pada bahagian hadapan pula sebuah kamera pop naik sebesar 20-MP. Redmi mengekalkan rekaan kamera pop naik dengan lampu LED terbina sekali lagi enggan mengikut trend lubang kamera pada skrin,

Apa yang kami rasakan menarik ialah peranti masih mempunyai kemampuan kalis air IP53, bicu audio 3.5mm, WiFi 6 dan sokongan rakaman video pada resolusi 8K 30FPS.
Di China Redmi K30 Pro ditawarkan pada harga RMB3799 (~RM2380) sebuah untuk versi 8/128GB dan RMB3999 (~RM2505) untuk versi 8/256GB.
The post Isteri Luah Rasa Terguris Suami Tak Layan Minta Beli Nasi Ayam Untuk Hadiah Hari Jadi, Siap Kena Marah Lagi appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/isteri-luah-rasa-terguris-suami-tak-layan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cukup 47 Hari Melawan Kanser Isteri Dijemput Ilahi Anak Bongsu Tak Sempat Rasa Kasih Ibu

Cukup 47 Hari Melawan Kanser Isteri Dijemput Ilahi Anak Bongsu Tak Sempat Rasa Kasih Ibu

papar berkaitan - pada 10/7/2020 - jumlah : 552 hits
Selepas berjuang 47 hari bertarung nyawa melawan penyakit kanser akhirnya Allah ambil arwah Noor Athirah Mohd Arif ibu kepada dua cahaya mata untuk berehat buat selama lamanya Kesakitan yang ditanggung oleh arwah Noor Athirah ini pernah dik...
Nasi Goreng Terakhir Untuk Suami Isteri Sebak Kongsi Masakan Terakhir Buat Suami Maut Dalam Kemalangan

Nasi Goreng Terakhir Untuk Suami Isteri Sebak Kongsi Masakan Terakhir Buat Suami Maut Dalam Kemalangan

papar berkaitan - pada 30/6/2020 - jumlah : 360 hits
Seorang wanita yang sering berkongsi masakannya di dalam kumpulan Facebook Masak Apa Hari Ni memuat naik foto nasi goreng terakhir buat suaminya Menurut Mira Zulyana masakan tersebut menjadi bekal makan suaminya sebelum terbabit dalam satu ...
Pedih Hati Si Isteri Baru Pulang Beli Motosikal Idaman Isteri Sebak Suami Meninggal Akibat Kemalangan

Pedih Hati Si Isteri Baru Pulang Beli Motosikal Idaman Isteri Sebak Suami Meninggal Akibat Kemalangan

papar berkaitan - pada 14/7/2020 - jumlah : 552 hits
Tiada siapa yang mampu menolak ketentuan takdir jika sudah ditetapkan ia terjadi maka jadilah ia Pemergian orang tersayang dalam sekelip mata sememangnya sangat berat untuk dihadapi sesiapa sahaja Berat mata memandang berat lagi bahu yang m...
Sempat Beli Baju Anak Hadiah Terakhir Suami Untuk Anak Sulung Sebelum Lahir

Sempat Beli Baju Anak Hadiah Terakhir Suami Untuk Anak Sulung Sebelum Lahir

papar berkaitan - pada 12/7/2020 - jumlah : 345 hits
Baju bayi baru dibeli untuk anak sulung bakal dilahirkan menjadi hadiah terakhir ditinggalkan Wan Ahmad Adam Murshidy Wan Rosli 24 yang maut dalam kemalangan di Kilometer 42 Jalan Kuala Jeneris Sungai Gawi Kuala Berang Terengganu Isteri Wan...
Isteri Dah Mula Tinggi Suara Kat Anak Marah Melebih Lebih Suami Faham Fahamlah

Isteri Dah Mula Tinggi Suara Kat Anak Marah Melebih Lebih Suami Faham Fahamlah

papar berkaitan - pada 2/7/2020 - jumlah : 283 hits
Isteri yang patuh sememangnya wanita yang cukup istimewa Sekalipun dia kepenatan kerana mengurus anak dan urusan keluarga saban hari isteri tidak pernah merungut apa lagi sewenang wenangnya meminta pertolongan suami Pun begitu emosinya seor...
Cara Masak Resepi Nasi Briyani Ayam Simple Langkah Demi Langkah Dengan Noxxa

Cara Masak Resepi Nasi Briyani Ayam Simple Langkah Demi Langkah Dengan Noxxa

papar berkaitan - pada 29/6/2020 - jumlah : 563 hits
Cara Masak Resepi Nasi Briyani Ayam Simple Langkah Demi Langkah Dengan Noxxa Resepi nasi beriani memang banyak tapi tak semuanya mudah untuk di masak Kerana itu dalam banyak banyak resepi untuk buat nasi beriani ni daku lebih sukakan resepi...
Suami Bagi Duit Poket Masuk Dalam Tabung Suamiku Kaya Masin Mulut Isteri Jadi Murah Rezeki

Suami Bagi Duit Poket Masuk Dalam Tabung Suamiku Kaya Masin Mulut Isteri Jadi Murah Rezeki

papar berkaitan - pada 28/6/2020 - jumlah : 498 hits
Macam macam cara orang buat simpanan wang Ada yang suka mengadakan pelbagai jenis tabungan khas untuk kegunaan masa hadapan Cara simpanan pun ada banyak Simpan hari hari Simpan pada hujung minggu saja Ikut warna duit pun ada Seperti yang di...
Sempat Kongsi Foto Anak Di Facebook Suami Isteri Maut Kemalangan

Sempat Kongsi Foto Anak Di Facebook Suami Isteri Maut Kemalangan

papar berkaitan - pada 28/6/2020 - jumlah : 543 hits
Ajal dan maut ditangan Tuhan baru baru ini dukacita dimaklumkan sepasang suami isteri maut dalam satu kemalangan di Kilometer 34 4 Lebuhraya Shah Alam dari arah USJ ke Klang dekat Subang Jaya semalam Menerusi Harian Metro motorsikal yang di...
Malam Ni Jom Layan Makan Nasi Goreng Ikan Cili Tumbuk Sedap

Malam Ni Jom Layan Makan Nasi Goreng Ikan Cili Tumbuk Sedap

papar berkaitan - pada 11/7/2020 - jumlah : 527 hits
Nasi goreng cili dengan ramuan ikan goreng sebagai perencah utama Pastikan cili ditumbuk bagi memberi rasa garing dan aroma istimewa NASI GORENG IKAN CILI TUMBUKBAHAN BAHAN TUMBUK 1 2 biji bawang besar6 8 ulas bawang putih1 genggam cili ker...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


Ulangtahun Kelahiran Nagamanja

How To Be Happy

Pre Season Perlawanan Ud Castellonense Vs Jdt

Melaksanakan Perintah Allah Itu Bagaikan Obat Pahit Tetapi

Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm