Percutian Singkat Di Pontian Johor Atau Dikenali Sebagai Bandar Buah Nanas


Dapat panggilan untuk berada di sedenak Johor dalam masa 24Jam sebab mempunyai jemputan dan memang tak sempatlah nak survey lokasi penginapan yang ada hanya tawakal berserah jelah bergerak ke destinasi tanpa persiapan.

Bertolak dari Kuala Lumpur pada tengah hari dan tiba di sedenak pada petang selepas waktu Asar mujur jemputan tu mula selepas Isyak maka kami pun utamakan majlis dahulu sebab malas nak pergi balik maklumlah jauh-jauh belaka bazir petrol nanti.

Dari tol sedenak ke Pontian memerlukan masa lebih kurang 34minit ikut jalan lama itu pun jika tidak banyak kereta manakala ke Kulai melalui lebuhraya Plus memerlukan 47minit serta tol lebih kurang RM2.10 jauh pun lebih kurang sebenarnya.


Selepas majlis kami pun mengambil keputusan untuk berehat di kawasan Pontian kerana ia lebih menarik berbanding di Kulai. Itu pun selepas melihat gambar rajah di peta google dimana ia berada di kawasan pantai kononnya bolehlah dapat hirup udara pantai.


Kami tiba di bandar Pontian sekitar jam 11 malam dan kami terus mencari hotel yang boleh walk-in maklumlah sekarang ni kan memang disarankan untuk menempah seawal seminggu untuk mengelak dari tidur dalam kereta.

Sedikit pengalaman ketika mencari hotel yang boleh walk-in di Pontian adalah korang kena sediakan wang deposit sebanyak RM50 ketika check-in dan wang itu akan dikembalikan ketika anda check out. Tapi disebabkan ketika itu kami tidak memiliki tunai yang mencukupi maka terpaksalah mencari penginapan yang tidak memerlukan deposit mengikut budi bicara.


Setelah membuat rondaan pencarian hotel yang tidak memerlukan deposit kami pun menjumpai iaitu ALOHA HOTEL yang terletak berdekatan tambak Pontian goo.gl/maps/AFgM1bhtuxEJKLm89.

Pada mulanya orang di kaunter meminta untuk membayar deposit RM50 tapi dengan hasil budi bicara akhirnya di abaikan juga mengenai deposit itu tapi jangan ingat korang boleh terlepas macam tu sahaja sebabnya nak tidur di hotel pun kena bayar cukai woii.


Disebabkan kami sangat mementingkan sarapan pagi maka penginapan ini sudah memadai kerana ia menyediakan sarapan bermula dari jam 7pagi - 10pagi manakala makan tengah hari pula pandailah korang cari diluar nanti ya.

Gambar diatas adalah sebahagian sudut makanan yang ada di ALOHA Hotel Pontian iaitu mempunyai sup cendawan dan roti manakala di sudut lain pula mempunyai nasi lemak , sosej , mee goreng serta bahagian membancuh kopi.


Gambar diatas pula adalah di kawasan Laman DiRaja Pontian, Johor. Dan dijadikan sebagai kawasan pelancongan serta tempat mengambil gambar pemandangan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sekejung.com/2019/08/percutian-singkat-di-pontian-johor-atau.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anda Backpacker Lasak Atau Merancang Percutian Santai Bersama Keluarga Lokasi Ini Sesuai Untuk Kedua Duanya

Anda Backpacker Lasak Atau Merancang Percutian Santai Bersama Keluarga Lokasi Ini Sesuai Untuk Kedua Duanya

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 239 hits
Bercakap tentang bercuti di Thailand pasti ramai yang terbayangkan Phuket Hat Yai Krabi dan Bangkok Tak ramai yang tahu tentang keindahan satu tempat di selatan negara tersebut yang digelar Gerbang Keindahan Thailand Digelar Wilayah Seribu ...
Buah Buahan Yang Bekhasiat Sebagai Obat Herbal

Buah Buahan Yang Bekhasiat Sebagai Obat Herbal

papar berkaitan - pada 9/8/2019 - jumlah : 280 hits
informasitips com Buah buahan merupakan salah satu jenis makanan yang banyak disukai orang Selain rasanya yang nikmat dan menyegarkan buah buahan juga banyak mengandung nutrisi yang baik dan bermanfaat bagi kesehatan tubuh Karena kandungan ...
Pm Rohingya Perlu Dilayan Sebagai Rakyat Atau Diberi Wilayah Sendiri

Pm Rohingya Perlu Dilayan Sebagai Rakyat Atau Diberi Wilayah Sendiri

papar berkaitan - pada 28/7/2019 - jumlah : 199 hits
KUALA LUMPUR Etnik Rohingya seharusnya dilayan sebagai rakyat Myanmar atau diberikan wilayah sendiri untuk membentuk negeri kata Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad Beliau berkata meskipun Malaysia secara amnya tidak mahu campur tangan ...
Polisi Pastikan Dokter Ani Hasibuan Dipanggil Sebagai Saksi Ratusan Kpps Meninggal

Polisi Pastikan Dokter Ani Hasibuan Dipanggil Sebagai Saksi Ratusan Kpps Meninggal

papar berkaitan - pada 30/7/2019 - jumlah : 165 hits
Dalam kasus ucapan tentang ratusan KPPS meninggal dunia karena diracun dia menegaskan Dokter Ani hanya sebagai saksi saja Keterangan dari Dokter Ani pun sangat diperlukan oleh penyidik Ditreskrimsus Polda Metro Jaya
Guardian Malaysia Raikan 4 Wanita Sebagai The Face Of Healthy Beauty

Guardian Malaysia Raikan 4 Wanita Sebagai The Face Of Healthy Beauty

papar berkaitan - pada 30/7/2019 - jumlah : 458 hits
Hi Korang Guardian Malaysia telah mengumumkan EMPAT wanita Malaysia daripada barisan 16 orang peserta akhir sebagai The Face of Healthy Beauty merangkap duta jenamanya dan Sabtu lepas kak lily berkesempatan ke finale The Face of Healthy Bea...
Nick Castle Kembali Sebagai Michael Myers Dalam Sekuel Halloween Kills Halloween Ends

Nick Castle Kembali Sebagai Michael Myers Dalam Sekuel Halloween Kills Halloween Ends

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 449 hits
Pelakon asal watak pembunuh Michael Myers Nick Castle disahkan akan kembali memainkan peranan ikoniknya itu dalam dua filem sekuel Halloween berjudul Halloween Kills dan Halloween Ends Menurut laporan dari Joblo Com Castle akan berkongsi wa...
Soal Jawap Agama Bolehkah Kita Sebagai Orang Islam Memakan Ketam Batu

Soal Jawap Agama Bolehkah Kita Sebagai Orang Islam Memakan Ketam Batu

papar berkaitan - pada 30/7/2019 - jumlah : 1045 hits
Soalan Saya ingin membuat pertanyaan tentang ketam batu Bolehkah kita sebagai orang Islam memakan ketam batu Jawapan Ketam yang hidup di dalam air dan mencari makan di air dan kemudian apabila berada di darat mencari makan di darat adalah d...
Pdip Kukuhkan Kembali Ady Wijaya Sebagai Ketua Dpd Dki Jakarta

Pdip Kukuhkan Kembali Ady Wijaya Sebagai Ketua Dpd Dki Jakarta

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 205 hits
PDI Perjuangan DKI Jakarta menggelar Konferensi Daerah dan Konferensi Cabang di Kantor DPP PDIP Jalan Diponegoro Jakarta Pusat Minggu Konferda kali ini kembali mengukuhkan Ady Wijaya sebagai ketua DPD DKI Jakarta PDIP
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb

Berjalanlah Di Atas Jalan Kebenaran