Pentadbiran Ph Banyak Nakhoda Pm Tak Lagi Dapat Kawal Kerajaan


Oleh Athirah Huda Zalhe Tiada istilah 'kerajaan pintu belakang', rakyat mahu perubahan segera

BANGI – Tiada istilah ‘kerajaan pintu belakang’ kerana menjadi tanggungjawab Ahli Parlimen berwibawa menawarkan solusi baharu kepada rakyat, untuk memperbaiki kepincangan pentadbiran negara – yang ditadbir Pakatan Harapan (PH).
Amir Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Ustaz Abdullah Zaik Abd Rahman berkata, rakyat nyata menyesal memilih PH sebagai kerajaan dan mahukan perubahan segera, memandangkan kegagalan parti itu melaksanakan tanggungjawab sepanjang dua tahun memegang tampuk pemerintahan.
Beliau berkata, sejak awal pembentukan kerajaan PH, ISMA sebagai gerakan Islam melihat Kabinet yang dibentuk itu tidak menepati kehendak syarak, bahkan patut ditukar segera.
“Kini dua tahun berlalu, ternyata kerajaan ini gagal melaksanakan tanggungjawab pentadbiran berasaskan Perlembagaan dan undang-undang yang ada.
“Pentadbiran yang banyak nakhoda di mana Perdana Menteri tidak lagi dapat mengawal kerajaannya, malah parti-parti yang menang dan menjawat jawatan Kabinet menjadi rasis serta mengambil kesempatan untuk kepentingan kaum masing-masing sahaja,” katanya kepada Ismaweb.net, hari ini.
Polemik mengenai ‘kerajaan pintu belakang’ kecoh diperbahaskan kebelakangan ini susulan wujud desas-desus kerajaan baharu, dikaitkan dengan dakwaan mengatakan Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mempertimbangkan kemungkinan bekerjasama dengan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, sekali gus membentuk kerajaan campuran baru bersama-sama PAS.
Perkara itu didedahkan Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Lokman Noor Adam sebelum ini, kononnya kerjasama politik baru akan dilancarkan masa terdekat sama ada pada 10, 11, atau 12 Februari ini dengan nama Pakatan Nasional.
Lokman mendedahkan rakaman suara presidennya – yang muncul tiba-tiba – dalam mesyuarat Jawatankuasa Perhimpunan Muafakat Nasional UMNO yang dipengerusikan oleh Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman.
Enggan mengulas mengenai pendedahan Lokman itu, Ustaz Abdullah berkata, menjadi tanggungjawab nasional bagi mana-mana Ahli Parlimen yang berwibawa untuk menawarkan solusi baharu kepada rakyat.
Beliau menegaskan, apa yang lebih utama adalah maslahat syarak dan kepentingan nasional, bukan kepentingan sempit golongan tertentu yang ketagih jawatan dan harta.
“Tiada siapa di kalangan pemimpin kerajaan PH peduli ke mana hala tuju negara, semua mereka gagal dalam pentadbiran masing-masing. Undang-undang dan Perlembagaan juga terabai, sekali gus membawa negara kepada krisis perkauman yang semakin teruk.
“Kehidupan rakyat pula tidak berubah, bahkan lebih teruk berbanding sebelum PRU14. Yang jelas bahawa kerajaan PH gagal berfungsi sebagai sebuah kerajaan yang berwibawa, bahkan menteri-menterinya kelihatan bodoh dan diperleceh oleh rakyat.
“Ternyata rakyat menyesal memilih kerajaan PH dan inginkan perubahan segera. Mereka tidak mahu suasana ‘havoc’ ini berterusan hingga ke PRU15, kerana terlalu lama dan kerosakan akan menjadi lebih teruk,” katanya.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2020/02/pentadbiran-ph-banyak-nakhoda-pm-tak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Who Puji Kerajaan China Bertindak Pantas Kawal Wabak Koronavirus

Who Puji Kerajaan China Bertindak Pantas Kawal Wabak Koronavirus

papar berkaitan - pada 31/1/2020 - jumlah : 325 hits
Selasa yang lalu WHO telah melakukan mesyuarat tergempar yang akhirnya menisytiharkan darurat global untul wabak koronavirus Keputusan ini mendapat persetujuan dari semua kepimpinan WHO setelah ia diusulkan Bagaimanapun Ghebreyesus tetap me...
Tren Kerajaan Abal Abal Kenapa Banyak Orang Ketipu Sama Janji Janji Palsu Mau Aja Diajak Halu

Tren Kerajaan Abal Abal Kenapa Banyak Orang Ketipu Sama Janji Janji Palsu Mau Aja Diajak Halu

papar berkaitan - pada 29/1/2020 - jumlah : 340 hits
Baru baru ini muncul lagi raja King of the King yang klaim punya 60 000 triliun di Bank Swiss dan bakal lantik presiden presiden dunia Hadeeeh please just stop
Balun Membalun Kerajaan Baru Mahathirzahid

Balun Membalun Kerajaan Baru Mahathirzahid

papar berkaitan - pada 5/2/2020 - jumlah : 222 hits
Saya amat malu hari ini kerana mempunyai seorang Presiden yang lemah dan tiada jati diri Dato Sri Ahmad Zahid Hamidi hari ini tiba tiba muncul dalam mesyuarat JK Perhimpunan Muafakat Nasional UMNO yang dipengerusikan oleh Dato Sri Tajuddin ...
Pembentukan Kerajaan Baru Apa Pendirian Majlis Presiden Ph

Pembentukan Kerajaan Baru Apa Pendirian Majlis Presiden Ph

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 299 hits
Berikutan pendedahan Ahli MT UMNO Lokman Noor Adam semalam berhubung keinginan Ahmad Zahid Hamidi untuk membawa UMNO bekerjasama dengan Tun Mahathir Mohamad bagi membentuk sebuah kerajaan baru yang dinamakan Pakatan Nasional beberapa persoa...
Coronavirus Kerajaan Buat Rakyat Rasa Tak Selamat

Coronavirus Kerajaan Buat Rakyat Rasa Tak Selamat

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 193 hits
Oleh Siti Hafidah Abd Ghaffar Bertindak lambat walau tahu kematian boleh berlaku Ustazah Dr Suriani Sudi BANGI Rakyat berasa tidak selamat dengan sikap kerajaan mengundang masuk pelancong asing semata mata mahu mendapatkan wang ringgit mesk...
Kerajaan Gabungan Tanpa Dap

Kerajaan Gabungan Tanpa Dap

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 120 hits
Tun Faisal Ismail Aziz Tun Faisal Ismail AzizSECARA prinsipnya bagi majoriti ahli dalam UMNO kita sama sekali tidak mengampunkan segala dosa Tun Dr Mahathir Mohamad dan pengkhianatannya serta Melayu Parti Pribumi Bersatu Malaysia Perdana Me...
Wajarkah Kerajaan Pintu Belakang

Wajarkah Kerajaan Pintu Belakang

papar berkaitan - pada 5/2/2020 - jumlah : 231 hits
ADA yang bertanya saya adakah wajar ditubuhkan kerajaan pintu belakang Sebelum menjawab persoalan itu perlu dijelaskan dahulu apa yang dimaksudkan dengan kerajaan pintu belakang Istilah kerajaan pintu belakang digunakan bagi menggambarkan p...
Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nostalgia Bedak Sejuk

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional