Pengambilan Konstabel Polis Gred Yt1 Pdrm Tahun 2023



Pengambilan Konstabel Polis Gred YT1 PDRM Tahun 2023. Mohon ambil perhatian! Pengumuman terkini daripada Polis Diraja Malaysia (PDRM)  telah membuka peluang pengambilan anggota polis dari kalangan rakyat Malaysia. Permohonan boleh dibuat kepada semua tidak lelaki atau wanita sekiranya anda melepasi syarat-syarat yang telah ditetapkan oleh pihak PDRM.
Segera buat permohonan jika anda mempunyai minat yang mendalam untuk menjadi seorang anggota polis.  Ini adalah merupakan, Peluang keemasan kepada mereka yang benar-benar berminat untuk menjadi anggota polis bakal berkhidmat kepada rakyat dan negara.
Membina kerjaya di PDRM adalah merupakan satu peluang keemasan yang wajib direbut oleh setiap rakyat Malaysia. PDRM merupakan jabatan yang sememangnya masyhur dengan tugas menjaga keselamatan rakyat dan pekerjaan sebagai seorang anggota polis merupakan idaman untuk kebanyakan rakyat Malaysia kerana ia merupakan pekerjaan yang mulia iaitu berkhidmat untuk Negara. Selain itu, PDRM juga peka akan masalah keselamatan masyarakat yang bertanggungjawab di Malaysia dalam memberi perhatian dari segi aktiviti dan membanteras jenayah serta memastikan kehidupan rakyat aman damai seiring dengan slogan mereka iaitu “Polis Dan Masyarakat Berpisah Tiada“.
PDRM juga yang adalah sebuah Jabatan yang dihormati dan disegani masyarakat Malaysia kerana berfungsi sebagai pusat khidmat masyarakat dalam segi keselamatan.Oleh itu, Inilah masanya untuk anda selaku rakyat Malaysia untuk bekerja dibawah kerajaan Malaysia. Jangan lepaskan peluang anda,mohon jadi anggota Polis!
Bagi anda yang berminat untuk ikuti perkembangan semasa jawatan kosong di Malaysia, anda boleh ikuti telegram “Permohonan Kerja” yang merupakan saluran terpantas info kerja dan akan kami sentiasa update dari semasa ke semasa:

Pengambilan Konstabel Polis Gred YT1 PDRM Tahun 2023 Apakah Jawatan Yang Ditawarkan? Untuk makluman, bagi para calon yang minat mohon jawatan yang ditawarkan di PDRM yang kini mempunyai tawaran mengisi kekosongan jawatan yang ditawarkan. Untuk permohonan, Jawatan kosong yang boleh dibuat permohonan dengan mengikuti kelayakan yang diminta. Kekosongan jawatan boleh dimohon dengan mengikuti syarat yang telah ditetapkan oleh pihak PDRM.
Maklumat Jawatan Jawatan :
KONSTABEL POLIS GRED YT1 (LELAKI/ WANITA) Sektor: Kerajaan
Taraf : Tetap
Lokasi : Seluruh Negara
Makluman untuk calon, jawatan kosong ini yang dibuka oleh PDRM ialah mengikuti kapasiti dan keperluan dari pihak PDRM sumber manusia. Bagi segala kekosongan dan sebarang perubahan adalah berdasarkan perubahan rasmi daripada pihak PDRM sendiri .
Bila Permohonan Jawatan Dibuka Dan Ditutup? Permohonan dibuka mengikut makluman rasmi, Permohonan dibuka bermula  dan permohonan akan ditutup mengikut iklan yang dibuka dibawah.
Untuk para calon,permohonan kini boleh dibuat secara secara manual mengikuti iklan (rujuk iklan dibawah) dan bagi permohonan boleh dibuat dengan merujuk dengan kaedah yang ditetapkan.
CARA MEMBUAT PERMOHONAN PENGAMBILAN KONSTABEL POLIS GRED YT1 PDRM TAHUN 2023 Maklumat Lengkap Jawatan : 1. GAJI DAN FAEDAH Gaji RM 1,220.00 – RM 2,748.00 Elaun Khidmat Elaun Sara Hidup Bayaran Insentif Wilayah Bayaran Insentif Khas PDRM Elaun Perumahan Lain-lain elaun mengikut jabatan 2. SYARAT KELAYAKAN Warganegara Malaysia, Berumur tidak kurang 18 tahun dan tidak lebih 28 tahun pada tarikh tutup permohonan. Akademik
• Lulus PMR/PT3 dengan kepujian dalam Bahasa Melayu sekurang-kurangnya mendapat Gred C dan lulus 4 mata pelajaran lain termasuk Matematik.
Fizikal
 Tinggi sekurang-kurangnya 163sm (lelaki) dan 157sm (wanita) Berat badan sekurang-kurangnya 50kg (lelaki) dan 48kg (wanita), 수 Mempunyai ukuran indeks jisim badan (BMI) di antara julat 19 hingga 26,  Ukuran lilit dada sekurang-kurangnya 81sm (biasa) dan 86sm semasa menarik nafas (lelaki sahaja), Lulus ujian penglihatan bagi mata kanan dan kin yang dup berasingan dengan ketetapan V6/9 tanpa menggunakan alat bantuan penglihatan, Pengecaman wama dan pendengaran yang tidak cacat, dan Diperakui sihat untuk berkhidmat oleh pegamal perubatan berdaftar 3. DISKRIPSI TUGAS Menjalankan tugas-tugas kepolisan selaras dengan fungsi di:
Jabatan Pengurusan Cawangan Khas Jabatan Siasatan Jenayah  Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam 。 Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Jabatan Logistik dan Teknologi Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard Jabatan Pencegahan Jenayah dan Keselamatan Komuniti Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik TARIKH PERMOHONAN
12/01/2023-25/01/2023
CARA PERMOHONAN Permohonan secara atas talian melalui portal rasmi PDRM
PERMOHONAN JAWATAN KONSTABEL POLIS GRED YT1 (LELAKI / WANITA) POLIS DIRAJA MALAYSIA
TARAF JAWATAN: TETAP
KUMPULAN PERKHIDMATAN : PERLAKSANA
Iklan Pengambilan :
Bagaimana untuk menyemak status permohonan? Selepas calon-calon membuat permohonan melalui laman web SPA di www.spa.gov.my sebarang permohonan permohonan hanya boleh dibuat di laman web tersebut sahaja. Manakala Sistem Semakan Online (SSO) PDRM pula ialah sistem semakan bagi calon yang telah menyenarai pendek bagi panggilan Ujian Fizikal dan Temu Duga.
Sekiranya permohonan telah dibuat, berapa lamakah tempoh masa untuk mengetahui keputusan untuk proses selanjutnya? Sebaik sahaja permohonan dihantar ke laman web SPA, calon-calon perlu menunggu selama satu tahun dari tarikh permohonan dibuat. Sekiranya dalam tempoh tersebut calon tidak menerima apa-apa surat atau panggilan telefon daripada mana-mana pihak terutamanya PDRM maka calon perlu membuat permohonan semula (renew) sebaik sahaja tempoh permohonan tamat (expired)
Di manakah ujian fizikal diadakan dan berapa lama? Calon yang berjaya pada peringkat awal akan dipanggil untuk menjalani ujian fizikal dalam tempoh satu hari di institusi-institusi latihan PDRM yang telah ditetapkan. Antara ujian yang dilakukan adalah mengukur ketinggian dan berat badan, memeriksa keseluruhan badan, kecergasan calon, perintah kawad.
Adakah persediaan yang perlu saya lakukan sebelum menghadiri ujian fizikal? Calon yang dipanggil perlulah membuat beberapa persediaan penting seperti berpakaian kemas (bukan jeans atau kemeja-T), berkasut, berambut pendek dan kemas, membawa alat tulis secukupnya dan pakaian sukan semasa menjalani ujian fizikal.
Adakah persediaan yang perlu dibuat bagi calon yang berjaya untuk temuduga? Calon-calon perlu membuat persiapan seperti mengetahui isu-isu semasa dan terkini, perkembangan dan carta organisasi PDRM, membuat persiapan fizikal dan mental, menunjukkan kesungguhan dan keinginan yang tinggi untuk menyertai pasukan PDRM.
Sekiranya telah menghadiri temuduga, berapa lamakah tempoh masa untuk mengetahui keputusan untuk proses selanjutnya? Sebaik sahaja calon selesai menghadiri sebarang temu duga bagi mana-mana jawatan di dalam PDRM, calon akan diberikan slip di mana slip tersebut telah menerangkan calon perlu menunggu selama 6 bulan selepas tarikh temu duga. Sekiranya dalam tempoh tersebut calon tidak mendapat apa-apa maklumbalas daripada PDRM mereka gagal dalam permohonan tersebut dan calon boleh membuat permohonan semula di laman web SPA.
Berapa lamakah tempoh latihan yang diberikan kepada calon yang layak? Calon-calon yang dilantik untuk menjalani latihan adalah dikehendaki melaporkan diri di Pusat-pusat Latihan Polis pada tarikh dan masa yang dinyatakan dalam Surat Tawaran Perlantikan.
a. Jawatan Inspektor/Sarjan
Calon-calon yang dilantik akan mengikuti latihan asas di PULAPOL Kuala Lumpur selama satu tahun. b. Jawatan Konstabel / Konstabel Orang Asli Dan Konstabel Sokongan
Calon-calon yang dilantik akan menjalani latihan asas konstabel/ sokongan konstabel di PULAPOL Muar, Ayer Hitam, Kota Kinabalu, Kuching dan Langkawi selama 6 bulan. Bagi Konstabel Orang Asli mereka yang dilantik akan menjalani latihan asas di Pusat Latihan Pasukan Gerakan Am Ulu Kinta, Perak selama 6 bulan. penempatan/pertukaran dibuat selepas saya tamat menjalani latihan? Seseorang calon yang tamat latihan asas akan ditempatkan atau ditukar mengikut keperluan penugasan dan kekosongan semasa di kontinjen / formasi di seluruh negara.
Jika saya mempunyai sebarang kemusykilan lain mengenai pengambilan di dalam PDRM, saluran manakah yang boleh saya hubungi? Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan berkaitan pengambilan, boleh hubungi Unit Pengambilan, Bukit Aman di talian 03-22668350/8351
Semoga Berjaya Kepada para calon yang membuat permohonan Pengambilan Konstabel Polis Gred YT1 PDRM Tahun 2023 semoga berjaya diucapkan kepada anda!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/01/pengambilan-konstabel-polis-2023.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rantai Tangan Terbaru Di Tahun 2023

Rantai Tangan Terbaru Di Tahun 2023

papar berkaitan - pada 4/1/2023 - jumlah : 255 hits
Baca GAMBAR LOKASI Rantai Tangan Terbaru Di Tahun 2023 Alhamdulillah Masih bernafas dan Allah bagi pinjam lagi usia hari ni untuk melihat dunia yang penuh tipu tipu Walau segalanya adalah pinjaman je kita tak boleh berserah bulat bulat pada...
Wilayah Wilayah Ini Jadi Tujuan Pengguna Telkomsel Liburan Natal Dan Tahun Baru 2023

Wilayah Wilayah Ini Jadi Tujuan Pengguna Telkomsel Liburan Natal Dan Tahun Baru 2023

papar berkaitan - pada 4/1/2023 - jumlah : 143 hits
Trafik akses broadband Telkomsel tercatat tumbuh 11 6 persen dibanding rerata hari biasa 2022 atau melonjak hingga 13 persen dibandingkan dengan periode yang sama tahun sebelumnya saat libur Natal dan Tahun Baru 2023 Berikut wilayah yang ja...
Rpt Tahun 1 Hingga Tahun 5 Semakan Terkini Sesi Persekolahan 2022 2023

Rpt Tahun 1 Hingga Tahun 5 Semakan Terkini Sesi Persekolahan 2022 2023

papar berkaitan - pada 5/1/2023 - jumlah : 148 hits
Assalamualaikum dan Salam SejahteraSeperti yang dijanjikan Cikgu Jumrah akan kongsikan Rancangan Pengajaran Tahunan bagi sesi persekolahan 2022 2023 untuk Tahun 1 hingga Tahun 5 Awat Tahun 6 takda Ada ceq Jangan risau hari tu Cikgu Jumrah d...
Rancangan Pengajaran Tahunan Tahun 6 Semakan Terkini Sesi 2022 2023

Rancangan Pengajaran Tahunan Tahun 6 Semakan Terkini Sesi 2022 2023

papar berkaitan - pada 5/1/2023 - jumlah : 156 hits
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Apa khabar semua Harap semuanya dalam keadaan yang sihat hendaknya Semoga Covid 19 ini pergi menjauh Baiklah seperti setiap tahun CJ akan kongsikan Rancangan Pengajaran Tahunan untuk semua khususnya untuk...
Selamat Tahun Baru 2023 Semoga Lebih Baik Dari Tahun Sebelumnya

Selamat Tahun Baru 2023 Semoga Lebih Baik Dari Tahun Sebelumnya

papar berkaitan - pada 6/1/2023 - jumlah : 218 hits
Assalamualaikum gais Haih Dah title mak mak orang masih lagi nak bergais gais kan haha Bertabahlah korang Makcik ni jiwa muda Untunglah boleh menaip dan mengeja betul lagi kan Alhamdulillah rezeki tubuh badan sihat perasaan tenang dan lapan...
Apakah Aktiviti Kempen Kembali Ke Sekolah Cerahi Kehidupan Bersama Top Tahun 2023

Apakah Aktiviti Kempen Kembali Ke Sekolah Cerahi Kehidupan Bersama Top Tahun 2023

papar berkaitan - pada 5/1/2023 - jumlah : 219 hits
Apakah Aktiviti Kempen Kembali ke Sekolah Cerahi Kehidupan Bersama TOP Tahun 2023 Kempen Kembali ke Sekolah Cerahi Kehidupan Bersama TOP Menyokong Kehidupan 200 Kanak Kanak Komuniti Program Perumahan Rakyat Sebahagian besar keluarga di Mala...
Intan Najuwa Tak Sabar Nak Tunai Umrah Permulaan Yang Baik Untuk Tahun 2023

Intan Najuwa Tak Sabar Nak Tunai Umrah Permulaan Yang Baik Untuk Tahun 2023

papar berkaitan - pada 4/1/2023 - jumlah : 99 hits
Baru baru ini pelakon popular Intan Najuwa meluahkan rasa syukur apabila dia dan sekeluarga telah berangkat ke tanah suci Mekah bagi menunaikan ibadah umrah sebagai permulaan yang baik bagi memulakan tahun 2023 Menerusi hantaran yang dimuat...
Permohonan Rumah Ppr Tahun 2023

Permohonan Rumah Ppr Tahun 2023

papar berkaitan - pada 4/1/2023 - jumlah : 262 hits
Ikuti Cara Mudah Permohonan Rumah PPR Tahun 2023 Adalah dimaklumkan bahawa semua permohonan pelan Projek Perumahan Rakyat Dimiliki akan diberitahu dari masa ke semasa Program Perumahan Rakyat atau Projek Perumahan Rakyat merupakan tindakan ...
Tarikh Pembayaran Pencen Tahun 2023

Tarikh Pembayaran Pencen Tahun 2023

papar berkaitan - pada 3/1/2023 - jumlah : 530 hits
TARIKH PEMBAYARAN PENCEN TAHUN 2023 Assalamualaikum Dalam entry yang lepas Cik Rose ada kongsikan tarikh pembayaran gaji bagi penjawat awam Boleh baca di sini Tak adil raanya jika Cik Rose tak kongsikan juga tarikh pembayaran pencen bagi ta...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega