Apakah Aktiviti Kempen Kembali Ke Sekolah Cerahi Kehidupan Bersama Top Tahun 2023




Apakah Aktiviti Kempen Kembali ke Sekolah ‘Cerahi Kehidupan Bersama TOP’ Tahun 2023? |Kempen Kembali ke Sekolah ‘Cerahi Kehidupan Bersama TOP’ Menyokong Kehidupan 200 Kanak-Kanak Komuniti Program Perumahan Rakyat (PPR) 
Sebahagian besar keluarga di Malaysia tidak sabar menantikan bermulanya tahun baru persekolahan dengan melengkapkan anak-anak mereka dengan barangan keperluan sekolah serba baru sebagai motivasi untuk mencapai kecemerlangan, khususnya di peringkat pendidikan rendah. Namun, bagi keluarga miskin bandar, sesi baru persekolahan juga bermakna perbelanjaan yang amat tinggi. 


Walaupun peratusan masyarakat miskin bandar adalah rendah, iaitu 3.8%, Malaysia mempunyai kadar urbanisasi terpantas di Asia Tenggara dengan 77.9% daripada 32.4 juta penduduknya menetap di kawasan bandar. Ini bermaksud hampir 960,000 penghuni bandar hidup dalam kemiskinan.


Kebanyakan daripada golongan miskin bandar menetap di flat-flat kos rendah Projek Perumahan Rakyat (PPR) yang padat dengan kemudahan asas yang terhad. Perumahan PPR juga sering dikaitkan dengan masalah penyalahgunaan dadah dan alkohol, jenayah dan kecurian serta keganasan rumahtangga dan penderaan, seterusnya mendedahkan penghuni dalam keadaan yang berisiko. 


Mereka yang berkelulusan pendidikan peringkat rendah kebiasaannya datang daripada isi rumah berpendapatan rendah, seterusnya menyumbang kepada peningkatan jurang pendapatan. Kunci dalam mengurangkan ketidaksamaan pendapatan masyarakat dapat dicapai menerusi galakan dan meningkatkan peluang pendidikan kepada golongan rentan (vulnerable) ini.

 
Prihatin dengan isu yang membelenggu keluarga-keluarga miskin bandar dan menyedari akan kepentingan pendidikan untuk semua, kempen dana amal Cerahi Kehidupan Bersama TOP, yang melibatkan kerjasama MYDIN, melengkapkan seramai 200 murid Tahun Satu daripada keluarga miskin dan daif yang menetap di flat-flat PPR di Kuala Lumpur, Selangor, Johor dan Pulau Pinang dengan barangan kembali ke sekolah bagi sesi persekolahan 2023/2024. 
 

Sebahagian jualan daripada produk-produk detergen TOP terpilih di pasar raya MYDIN di seluruh negara dari 15 Disember 2022 sehingga 15 Januari 2023 akan disalurkan untuk menyediakan keperluan 200 murid Tahun Satu ini.
 
Kelengkapan yang disediakan untuk setiap murid termasuk pakaian seragam, kasut dan stokin sekolah, set alat tulis, kotak pensil dan pensil warna. TOP akan menghantar pek-pek kembali ke sekolah khusus kepada keluarga terlibat sebelum bermulanya sesi baru persekolahan, memberikan ibu bapa dan kanak-kanak terlibat ketenangan minda bahawa mereka juga mempunyai kelengkapan baru yang sama dengan rakan-rakan kelas yang lain. 
 
Sejak diwujudkan pada tahun 2015, kempen Cerahi Kehidupan Bersama TOP telah memberi manfaat kelengkapan kembali ke sekolah kepada 3,206 pelajar daripada 97 komuniti di seluruh negara, pada masa sama menyumbang produk-produk detergen TOP kepada keluarga dan penjaga mereka.
 
TOP baru-baru ini memperkenalkan rangkaian TOP Colour Signature yang terdiri daripada serbuk detergen premium Super Colour dan cecair detergen premium Colour Protect dengan teknologi terkini 5D Colour ProTech yang membenarkan pengguna mencuci kesemua pakaian mereka sekali gus dengan penuh yakin kerana warna pakaian tidak akan turun dan menjejaskan pakaian lain. Ia juga memastikan warna pakaian terus cerah berseri dan pakaian berwarna gelap kekal gelap.
Rangkaian terbaharu ini turut mencegah fabrik daripada kelihatan lusuh lebih awal dan memastikan ia sentiasa kelihatan baru. Ini seterusnya membantu memanjangkan hayat pakaian dan menggalakkan kehidupan yang lestari. Setiap keluarga yang terlibat dalam program Cerahi Kehidupan Bersama TOPakan menerima pek 2.1kg serbuk detergen TOP Super Colour dan sebuah dispenser detergen boleh diguna semula.

Kesemua detergen TOP, termasuk rangkaian Colour Signature, dikuasai oleh Advanced Micro-Clean Tech dengan Anti-Mikrobial Tech oleh Lion Japan yang menggunakan teknologi detergen generasi baharu dengan kemampuan menyingkirkan 99.9% virus berbahaya termasuk (COVID-19, Influenza A dan Coxsackie) serta bakteria secara berkesan. Formulasi pelbagai teknologi yang khusus ini merangkumi fungsi Anti-Hapak, Anti-Hama dan Anti-Sebum, dipertingkatkan dengan Teknologi Haruman Menyerlah (Bolder Scent), iaitu wangian khusus dengan keberkesanan terbukti menyingkirkan bau hapak dan meningkatkan mood si pemakai.
 
TOP bekerjasama dengan Kloth Cares dan INTI untuk memperkenalkan rangkaian detergen Colour Signature dan pada masa sama, mengumpul lebih 700 kilogram pakaian terpakai elok yang disumbangkan oleh masyarakat umum yang prihatin. Pakaian-pakaian ini akan dibersihkan dan disediakan kepada keluarga mengambil bahagian yang berminat dalam projek-projek kitar semula.
 
“Peningkatan kos kehidupan adalah satu isu global dan golongan miskin bandar adalah kumpulan masyarakat yang paling berisiko. Persediaan kembali ke sekolah bagi untuk seorang pelajar sahajapun mampu memberi kesan kepada perbelanjaan keluarga ini. Namun demikian, pendidikan juga aspek penting dalam memastikan kanak-kanak terlibat keluar daripada kitaran kemiskinan. Mempunyai kelengkapan kembali ke sekolah yang serupa dengan pelajar lain mampu memotivasikan mereka untuk mencapai kecemerlangan. Inilah sebab kempen Cerahi Kehidupan Bersama TOP menarik perhatian dan menerima sokongan rakyat Malaysia yang ingin membantu rakyat Malaysia lain mencapai potensi penuh mereka. Kami amat menghargai kerjasama MYDIN dalam menjayakan kempen ini,” kata Cik Carmen Foo, Pengurus Besar Kanan Southern Lion Sdn Bhd.
 
Untuk menyokong kempen Cerahi Kehidupan Bersama TOP dalam menyediakan kelengkapan kembali ke sekolah kepada 200 pelajar Tahun Satu daripada keluarga miskin bandar, orang ramai boleh membeli produk detergen TOP dari mana-mana pasar raya MYDIN yang mengambil bahagian dari 15 Disember 2022 sehingga 15 Januari 2023. Untuk maklumat lanjut, sila layari https://www.facebook.com/TOPdetergentMY.
 

“Kami komited dalam menyokong kehidupan 200 kanak-kanak menerusi kempen ini. Kami juga berharap untuk menghimpunkan dana yang lebih tinggi agar dapat membantu lebih ramai kanak-kanak. Sertai TOP untuk mengubah kehidupan keluarga miskin bandar agar mereka mampu mencapai masa depan yang lebih cerah,” tambah Cik Carmen Foo.
 
Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai rangkaian produk TOP dan kempennya, sila layari laman http://www.southernlion.com.my atau menghubungi talian khidmat pelanggan di 1800-880-133. 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.shalimaryusof.com/2023/01/apakah-aktiviti-kempen-kembali-ke.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Spi Kpm Bil 2 Tahun 2023 Garis Panduan Pengurusan Panitia Mata Pelajaran Di Sekolah Kementerian Pendidikan Malaysia

Spi Kpm Bil 2 Tahun 2023 Garis Panduan Pengurusan Panitia Mata Pelajaran Di Sekolah Kementerian Pendidikan Malaysia

papar berkaitan - pada 11/1/2023 - jumlah : 484 hits
SPI KPM Bil 2 Tahun 2023 Garis Panduan Pengurusan Panitia Mata Pelajaran Di Sekolah Kementerian Pendidikan Malaysia Muat turun surat pekeliling ikhtisas ini melalui pautan mknaceunlimited mknace thecoloursoflife terbaeekkk kipidap blogger p...
Senarai Cuti Sekolah Sepanjang Tahun 2023

Senarai Cuti Sekolah Sepanjang Tahun 2023

papar berkaitan - pada 28/12/2022 - jumlah : 232 hits
Senarai Cuti Sekolah Sepanjang Tahun 2023 Sedar tak sedar tahun 2022 sudah pun hampir melabuhkan tirai meninggalkan kita 2023 adalah tahun yang tidak lama lagi kita bakal menemuinya Ada yang merasa bahagia apabila tiba tahun baru kerna dia ...
Cerahi Kehidupan Bersama Top Supports Children From Program Perumahan Rakyat Communities For The New School Year

Cerahi Kehidupan Bersama Top Supports Children From Program Perumahan Rakyat Communities For The New School Year

papar berkaitan - pada 9/1/2023 - jumlah : 169 hits
Cerahi Kehidupan Bersama TOP Supports Children from Program Perumahan Rakyat Communities For The New School Year I just recently came back from my hometown for Christmas and New Year It was such a joyful gathering with my siblings and their...
Rantai Tangan Terbaru Di Tahun 2023

Rantai Tangan Terbaru Di Tahun 2023

papar berkaitan - pada 4/1/2023 - jumlah : 254 hits
Baca GAMBAR LOKASI Rantai Tangan Terbaru Di Tahun 2023 Alhamdulillah Masih bernafas dan Allah bagi pinjam lagi usia hari ni untuk melihat dunia yang penuh tipu tipu Walau segalanya adalah pinjaman je kita tak boleh berserah bulat bulat pada...
Wilayah Wilayah Ini Jadi Tujuan Pengguna Telkomsel Liburan Natal Dan Tahun Baru 2023

Wilayah Wilayah Ini Jadi Tujuan Pengguna Telkomsel Liburan Natal Dan Tahun Baru 2023

papar berkaitan - pada 4/1/2023 - jumlah : 141 hits
Trafik akses broadband Telkomsel tercatat tumbuh 11 6 persen dibanding rerata hari biasa 2022 atau melonjak hingga 13 persen dibandingkan dengan periode yang sama tahun sebelumnya saat libur Natal dan Tahun Baru 2023 Berikut wilayah yang ja...
Rpt Tahun 1 Hingga Tahun 5 Semakan Terkini Sesi Persekolahan 2022 2023

Rpt Tahun 1 Hingga Tahun 5 Semakan Terkini Sesi Persekolahan 2022 2023

papar berkaitan - pada 5/1/2023 - jumlah : 147 hits
Assalamualaikum dan Salam SejahteraSeperti yang dijanjikan Cikgu Jumrah akan kongsikan Rancangan Pengajaran Tahunan bagi sesi persekolahan 2022 2023 untuk Tahun 1 hingga Tahun 5 Awat Tahun 6 takda Ada ceq Jangan risau hari tu Cikgu Jumrah d...
Hari Ke 4 Tahun 2023 Setahun Lebih Ayah Tinggalkan Aku

Hari Ke 4 Tahun 2023 Setahun Lebih Ayah Tinggalkan Aku

papar berkaitan - pada 5/1/2023 - jumlah : 181 hits
Hari ke 4 tahun 2023 Setahun lebih ayah tinggalkan aku Assalamualaikum korang Aku belum tulis entri yang proper untuk tahun ni Khususnya buat ayahanda tersayang Tiada yang indah didunia ni selain ayah dan mak Dari 2 tinggal lah 1 Bagaikan k...
Selamat Tahun Baru 2023 Semoga Lebih Baik Dari Tahun Sebelumnya

Selamat Tahun Baru 2023 Semoga Lebih Baik Dari Tahun Sebelumnya

papar berkaitan - pada 6/1/2023 - jumlah : 218 hits
Assalamualaikum gais Haih Dah title mak mak orang masih lagi nak bergais gais kan haha Bertabahlah korang Makcik ni jiwa muda Untunglah boleh menaip dan mengeja betul lagi kan Alhamdulillah rezeki tubuh badan sihat perasaan tenang dan lapan...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Kkb Polls Respect Mca S Decision To Boycott Campaign



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Update Daftar Link 50 Anggota Aktif Komunitas Blogger Pontianak

Time Crunched Car Care How Mobile Washes Save The Day

Semakin Ramai Kanak Kanak Masuk Hospital Akibat Vape E Rokok

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Mainkan Peranan Anda Dan Gunakan Semangat Pasukan Untuk Menaikkan Piala Thomas