Pengalaman Percutian 3 Hari 2 Malam Di Pulau Perhentian

Assalamualaikum,
Baru baru ni, kawan saya ajak bercuti di Pulau Perhentian.
Jika ikut plan asal, macam dah tak nak ikut. Tapi bagi memenuhi hajat kenkawan, saya join ja la. Ada banyak lagi kerja kerja lain yang perlu diselesaikan.
Tapi disebabkan saya dah ada di Terengganu, kawan kawan ajak, layan jer la.
Pakej Perhentian
Sebenarnya, ada terlalu banyak pakej. Harga pakej lebih bergantung kepada hotel yang anda pilih.
Jika anda pilih hotel yang have have, harga pun have have.
Kalau anda pilih hotel yang bishe bishe, harga pun jadi bishe bishe

Macam kami ni, kami pilih hotel 2 star yang bishe bishe jer... Harga pun jadi sangat murah

Ini pakej yang kami pilih yer

PROMOSI 3D2N BUDGET PAKEJ KE PULAU PERHENTIAN
Pakej termasuk :
- Speedboat transfer pegi balik dari Kuala Besut jeti- 3H2M stay at aircond room of Sealife Inn- 2x breakfast- 2x lunch- 1x dinner- 1x BBQ dinner- 1x Snorkeling Trip by boat with equipment

5-6 snorkeling points. [email protected]
Contact Agen : 019-945 2751.
Harga Pakej Kami Untuk Semua Di Atas Adalah Di Bawah RM300. Bagi saya, sangat murah.
ITINERARY FOR 3D2N
Day 01
8am - Register name at sealife office9.30am - Departure to Pulau Perhentian10am - Arrival to Sealife Inn
# Check-in time is at 1.00pm. If there is vacancy, then u can check-in straight away to the room
12.30pm - Lunch                - Free & eazy7.30pm   - Dinner
DAY 02
8am - Breakfast 10.30am - Snorkeling trip by the boat
Location:
- Turtle beach- Turtle bay- Shark point- Lunch at Village - The lighthouse- Romantic beach
8.00pm - BBQ dinner
DAY 03
8am - Breakfast         - Free n easy
12pm - Departure by boat to Kuala Besut12.30pm - Arrival at Kuala Besut
Jom layan gambar kami :

Peserta kali ni, Ustaz Syukur, Ustaz Okaz, dan Ustaz Syed. Hehe.. Geng geng Ustaz semua ni. Boat ni ambil masa 30 minit dari Kuala Besut ke Pulau Perhentian. Memang laju gak la driver bawa

Selamat sampai ke Jeti Taman Laut Pulau Perhentian

Pemandangan dari atas jeti. Air tu cantik sebenarnya, tapi dah masuk whatsapp, gambar dah jadi tak berapa cantik lak

Nilah bajet hotel yang kami duduk. Di bawah ni ada banyak kedai runcit menjual barang barang keperluan. Di sebelah depan pula ada berbelas kedai makan. So, jangan takut lapar yer kalau ke sana nanti.

Kami lepak di Pulau Perhentian Kecil

Kalau ikut itenary Day 1, lepas sampai di pulau adalah Free And Easy. So, kami ambil pakej extra iaitu ke Pulau Rawa. Kami akan snorkeling di situ. Bayaran adalah RM50-RM60 bergantung kepada jumlah orang yang naik boat tu

Sampai di check point yang pertama....

Nampak tak gamat... Yang macam batu karang dan bengkok sket tu...

Okaz mula ber snorkeling

Sekali kami semua terjumpa belut laut ni. Agak panjang dan dia menyorok di bawah batu karang di sini

Banyak sungguh ikan bilis di kawasan ni.

Then kami ke Point yang kedua. Air di sini lebih cantik

Masalah utama, hari ni casing go pro saya pula masuk air. Hadoi, so, dalam casing tu macam berwap. Jadi gambar sangat tak clear hari ni. Huhu..

Ambil jer la gambar sendiri.

Okaz tunjuk skil buat bulat dalam laut guna bubble....

Syed pula tunjuk skill free dive... Tak pakai dah life jaket masa ni.

Boleh tahan dalam juga tempat dia dive ni..

Yang tak berani dive, sila pakai life jaket diam diam yer... Hehe

Batu karang... Jika nak dibandingkan, air laut di Pulau Redang lagi jernih berbanding di Pulau Perhentian

Sekitar jam 2 petang, kami semua tiba kembali di jeti. Rasa lapar ya ampun..

Kami makan apa yang disediakan oleh pihak agen. Menu hari ni, sotong masak merah dan ayam masak kicap serta sayur goreng. Sangat sedap, ditambah pula waktu makan tu lapar..... Memang licin habis.

Kami menunaikan solat Zuhur dan Asar secara jamak di Masjid yang berhampiran dengan hotel kami

Sebelah petang, kami jalan jalan ronda pusing pulau.... Actually, ada pilihan untuk ke Long Beach melalui jungle tracking. Akan ambil masa 2 jam untuk ke Long Beach. Kalau yang suka cabaran, leh la ke Long Beach.

Kami pusing pulau, nampak satu bukit. Kami panjat bukit tu pulak... Tinggi sangat aih.... Nampak jer semua tu senyum, tapi semua tengah tercungap cungap tu.

Untuk yang duduk Back Packer, leh naik atas ni

Then kami tunaikan solat Maghrib dan Isyak di Masjid ini

Ustaz Syed...

Nama member ni Syed Firdaus.. Ha.. dua Firdaus dah bergabung..

Hari ke 2, jadual kami penuh dengan snorkeling sahaja. Ada 6 point yang kami akan pergi. 4 point sebelah pagi dan 2 lagi point di sebelah petang.

Layan jer la..

Kena terjun ni.... Gaya mau power.. Biar pun tak pandai berenang...

Next kami ke Turtle Point.. Memang jumpa penyu la kat situ..

Syed turun free dive..

Kira dalam gak dia turun.. Respect la..

Baru saya tau, penyu ni dok makan rumput kat dasar laut ni..

Saya pun dah tak tahu ni point ke berapa

Air kat kawasan ni sangat jernih

Okaz..

Bila dah air jernih, ikan pulak kurang...

Next point tempat ni banyak lak ikan.... So, ambil gambar dulu..

Okaz bagi makan ikan guna roti

Memang sangat banyak ikan lah kawasan ni..

Ini rahsia nak tarik ikan datang kat kita yer.. Bubuh roti dalam botol air. Then lepaskan sikit sikit. Kalau kita pegang roti tu, habis dengan tangan tangan kita dia gigit

Ustaz Syukur

Batu karang ada macam macam bentuk di sini

Menikmati keindahan alam di bawah laut

Saya nak bergambar kene selfie jer la..

Sekali........ Ternampak jerung ni..... Semua terkejut.... Hehe.. Jangan risau yer, saya buat lawak yer. Saya google jer gambar ni. Hehe.

Sekian saja sharing kali ni

Till next time..

Mohd Firdaus Mat SaadMotivating And Inspiring Others

Percutian Di Kandersteg Hari 6 Part 3

papar berkaitan - pada 10/7/2019 - jumlah : 238 hits
Telah lama saya hentikan catatan perjalanan kami ke UK dan Eropah bagi memberi laluan kepada entri resepi sempena bulan Ramadhan Sementara saya sibuk dengan projek terkini yang akan saya umumkan tidak lama lagi ada baiknya saya menyambung s...
Percutian Zermatt Dan Gornergrat Hari 7

papar berkaitan - pada 12/7/2019 - jumlah : 372 hits
Kali ini saya ingin menyambung catatan perjalanan kami di Switzerland Sebetulnya berada di sini selama 4 hari sangat tidak mencukupi untuk menerokai bumi Switzerland yang sangat cantik dan menakjubkan Boleh klik entri sebelum ini di Kami ke...
Weekend Getaway 2 Hari 1 Malam Di Tadom Hill Resort

papar berkaitan - pada 12/7/2019 - jumlah : 867 hits
AssalamualaikumTime bulan puasa hari tu kitorang ada plan nak weekend gateway lepas raya aidil fitri Kalu boleh lokasi dekat jelah since masing masing tu risau tak boleh commit join Then Zharif blog suggest datang Tadom Hill Resort yang tak...
Diari Seorang Pekerja 2 Hari Di Pulau Langkawi

papar berkaitan - pada 20/7/2019 - jumlah : 407 hits
assalamualaikum hari ni sungguh indah dan tenang cuaca cerah dari pagi membawa ke ptg saya dlm tempoh menyihatkan badan telan ubat terus mata ni mengantuk yg amat mengantuk aduhai separuh hari diri ni tak dpt nak berfungsi tapi sempat la go...
4 Hari 3 Malam Trip Bujang Di Hat Yai Dan Songkhla Thailand

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 700 hits
Hat Yai dan Songkhla merupakan destinasi pilihan warga kita buat mereka yang ingin satu percutian yang ringkas namun masih boleh melakukan pelbagai aktiviti sepanjang percutian Paling menarik buat mereka yang mahukan hidangan Thailand yang ...
Waktu Mustajab Doa Pada Malam Hari

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 328 hits
Soalan Bilakah waktu yang mustajab pada waktu malam sebagaimana yang dinyatakan di dalam hadith Jawapan Doa merupakan senjata buat orang orang yang beriman dan ia merupakan salah satu ibadah yang amat istimewa kerana ia menghubungkan secara...
Tiga Hari Dua Malam Di I Garden Hotel Ipoh

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 780 hits
Assalamualaikum DI SINILAH lokasi yang menjadi pilihan kami kali ini sepanjang berkampung di Ipoh untuk kali kedua selepas Iman menginap di PUO Bak kata ramai lepas ni selalulah datang Ipoh ternyata betul Kalau dulu Ipoh ni cuma sekadar lok...
3 Hari 2 Malam Itinerary Kuching Sarawak Untuk Bercuti Holiday

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 1535 hits
3 HARI 2 MALAM ITINERARY PERCUTIAN KE KUCHING SARAWAK Hai Selamat Sejahtera semua Ada yang plan nak bercuti holiday ke Kuching Sarawak ke tu Bila sebut tentang bercuti atau holiday ke Kuching Sarawak ni Mummy macam biasalah akan buat bajet ...
Kesaksian Relawan Pencari Thoriq Lakukan Pencarian Di Malam Hari Tim Dengar Suara Orang Tertawa

papar berkaitan - pada 6/7/2019 - jumlah : 315 hits
Sudah 12 hari hilangnya Thoriq Rizki Maulidan saat mendaki Gunung Ranggeno atau yang dikenal Gunung Piramid di Bondowoso Jawa Timur Hingga Jumat remaja yang baru lulus SMP itu belum juga ditemukan Thoriq hilang saat turun dari Puncak Pirami...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls