Diari Seorang Pekerja 2 Hari Di Pulau Langkawi

assalamualaikum 😊
hari ni sungguh indah dan tenang
cuaca cerah dari pagi membawa ke ptg..
saya dlm tempoh menyihatkan badan
telan ubat, terus mata ni mengantuk yg amat mengantuk. aduhai..
separuh hari diri ni tak dpt nak berfungsi
tapi sempat la gorengkan 2 bungkus mee - mee goreng, utk seisi rumah lunch
sib baik la mr.asben dan anak-anak jenis tak memilih makan. pe pun yg terhidang, makan
alhamdulillah..

dlm jam 5 ptg td baru la dpt bangun, mula la buat keje rumah yg tertangguh sejak pagi
usik sana sikit. usik sini sikit
dlm jam 6 ptg tadi hingga lebih kurang menghampiri jam 7 ptg, saya, kak Nurin dan Syuhada mencabut rumput di laman
kemas-kemas pokok. siram. buh baja..
belai-belai mana-mana yg patut kan
dari Isnin hingga Jumaat tak berbela pokok-pokok. tuan nyer ke Langkawi 😅

😍😍😍 nak imbau skit kenangan perjalanan naik bas gi balik Langkawi
penat nyer menang lah tak terkata
Isnin tu ke Langkawi, jam 5.15 pagi tayar bas da bergolek dari Melaka
kami tiba di jeti Kuala Perlis, naik feri jam 5.30 ptg
menghampiri jam 7.00 ptg baru la selamat tiba di bumi Langkawi. aduhai..
mlm tu berehat jer. tak ke mana-mana

saya share di sini skit pemandangan negeri Kedah yg sempat saya snap sepanjang perjalanan pergi ke Langkawi 😊  😍.
ni saya percaya adalah track laluan ets.

last melalui jalan ni ialah time nak ke Hatyai ari tu.
tak pernah jemu lihat pemandangan sawah padi yg terbentang luas ni.
kalau di selatan tanahair, tak brape byk pemandangan sebegini di laluan biasa saya.
maka bila di sini, tak lupa la nak merakamkan gambar sekeping dua.

di Langkawi, kami dah disiapkan asrama. tak bermlm di hotel lah kan...
kalau nak berjalan, ada bas yg sememangnya pihak pengurusan sediakan setiap kali peserta kursus hadir ke sini.

Selasa.
pagi nyer kami berkursus. tepat jam 5 ptg, tayar bas dah pun bergolek keluar dari asrama, kami berjalan di bandar Kuah.
mana lagi, kami terus mejunu ke kompleks HIG yg terkenal seluruh Langkawi.
shopping skit skit jer lah saya 😃. yg pasti, coklat.
ada jugak ofismet yg mengirim belikan coklat. boleh la... yg lain-lain (mangkuk periuk pinggan) saya tak amik order lah.
malas nak angkut bwk balik nanti.
sebelah mlm nyer, lepas dinner di asrama, kami sambung berjalan ke Pantai Chenang.
nasib baiklah ada yg sudi melayan kami-kami ni nak berjalan, kan 😅.

sgt membangunlah Pantai Chenang sekarang.
semakin byk hotel didirikan. semakin byk mall yg dah ada utk shopping.
tak kurang jugak kedai-kedai menjual souvenir.
kedai makan? hmmmmm... kedai makanan thailand, arab, western food,... pilih aje ikut selera tekak lah.
mlm tu kami tak makan-makan pun. just jalan-jalan beli souvenir utk anak-anak.

Rabu.
sekali lagi, jam 5 ptg selepas selesai berkursus seharian, kami gerak ke bandar Kuah lagi.
hari ni kami singgah sekejap di Idaman Suri.
then terus jalan-jalan di pasar mlm bandar Kuah. makan-makan lagi 😆.

Khamis.
jam 8 pagi tayar bas dah bergolek, menghantar kami ke jeti Kuala Perlis.
kami naik feri jam 9 pagi. kali ni ok skit, tak ramai org dlm feri. santai sikit lah... sempat la saya 😴 ha ha ha ha...

selfie di lobby jeti Kuala Perlis nan indah...
sebelum gerak ke Melaka, kami tak lupa merasa laksa Kuala Perlis di tepi bendang nan indah.
😋
gitu gini... jam 11 mlm baru tiba Melaka
hu hu hu letih badan. saya dah pun demam. tekak perit. hidung da tak boleh bernafas dgn betul 😓😓😓
penangan perjalanan dlm bas yg sgt lama!!

singkat sgt kali ni kami di Langkawi
biasalah, urusan kerja. bukan nyer holiday, kan..
balik nanti, kerja berkaitan kursus ni dah menunggu... tak boleh ler memain
namun, nice jugak bila berkursus sambil shopping 😆😆😆. di tgh bulan plak tu ha ha ha ha ha..
sape pun, yg dtg berkursus di Langkawi, pasti diari bekerja nyer diselangi dgn shopping
wajib
tak sah kalau tak jejak bandar Kuah tu, kompleks HIG, Ram's, Idaman Suri, beli minyak gamat,..
kan? 😅😅😅
tapi tu lah, tak nak la kursus jejauh lagi. kalau boleh laaa..
sian kan anak bujang saya tu, video call dia Rabu, mlm nyer tu, meleleh-leleh air mata
hu hu hu hu hu ibu tak kuat Ijat oii
rela bekerja mereput di Melaka berbanding nak bekerja sambil holiday di mana-mana..

😉😉 😊

Syarikat Jepun Bagi Cuti Enam Hari Pekerja Tak Merokok

papar berkaitan - pada 7/7/2019 - jumlah : 268 hits
Merokok merupakan tabiat segelintir daripada kita yang boleh menyebabkan kesihatan terjejas Pelbagai usaha dan langkah telah diambil oleh pihak bertanggungjawab untuk menangani masalah ini Namun sehingga sekarang perkara tersebut seperti su...
Pengalaman Percutian 3 Hari 2 Malam Di Pulau Perhentian

papar berkaitan - pada 14/7/2019 - jumlah : 942 hits
Assalamualaikum Baru baru ni kawan saya ajak bercuti di Pulau Perhentian Jika ikut plan asal macam dah tak nak ikut Tapi bagi memenuhi hajat kenkawan saya join ja la Ada banyak lagi kerja kerja lain yang perlu diselesaikan Tapi disebabkan s...
Selamat Hari Jadi Isteriku Hasmah Coretan Sweet Pm Buat Isterinya Cuit Hati Netizen

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 371 hits
Umum sudahpun sedia maklum bahawa Perdana Menteri Malaysia Tun Mahathir Mohamad menyambut hari jadi ke 94 pada 10 Julai lepas Seluruh rakyat Malaysia khususnya rata rata mendoakan kesejahteraan terhadap pemimpin utama negara itu dan berhara...
Ucapan Birthday Hari Lahir Bos Majikan

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 1944 hits
Video ucapan birthday untuk bos besar Kata ucapan selamat ulang tahun untuk bos atasan Kata ucapan selamat hari lahir bos syarikat Happy birthday big boss Ucapan selamat hari jadi bos majikan juga video ucapan ulang tahun bos company Ucapan...
Sekda Dki Imbau Pns Diberi Izin Antar Anak Di Hari Pertama Sekolah

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 235 hits
Saefullah menambahkan para pejabat pengelola kepegawaian juga harus melakukan pengawasan dalam pelaksanaan pemberian izin tersebut Pelaksanaan izin ini juga harus dilaporkan ke dirinya
Nobar Film Dua Garis Biru Bersama Forum Genre Indonesia Dan Bkkbn Dalam Peringatan Hari Kependudukan Dunia 2019

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 209 hits
Karena setiap remaja wajib mengerti bagaimana hubungan pasangan yang sehat dan pendidikan tentang seks sejak dini
Tema Maron Di Majlis Hari Raya 2019

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 352 hits
Tema Maron Di Majlis Hari Raya 2019Asalamualaikum Salam Sejahtera Agak lama admin blog Etuza ini menyepi diri dalam dunia penulisan blog ini Agak kekok dan malu rasanya apabila baru malam ini timbul di udara maya Terfikir sejenak apa cerita...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

Negara Paling Banyak Menang Tilawah Al Quran Peringkat Antarabangsa

Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Pulut Sambal

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur