Pengalaman Menginap Di Avani Sepang Gold Coast Resort

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Apa khabar rakan-rakan dan pembaca sekalian? Alhamdulillah, semoga hari anda dalam keadaan baik-baik sahaja. Baiklah, tanpa melengahkan masa kali ini aku nak ceritakan tentang pengalaman aku yang cukup berharga iaitu menginap di salah sebuah resort terkemuka di Malaysia iaitu di Avani Sepang Gold Coast Resort

Sebelum itu, aku nak berterima kasih kepada pihak Tourism Selangor kerana menjemput aku dan rakan-rakan yang lain untuk bermalam di sini, merasai suasana dan juga merehatkan diri di sini. Memang satu pengalaman yang cukup hebat boleh aku katakan sepanjang penginapan di sini

Tiba sahaja di Avani Sepang Gold Coast Resort, kami disambut dengan tarian orang asli Mah Meri, diberikan minuman yang menygarkan serta kalungan bunga. Memang meriah dan terharu apabila disambut sebegitu rupa

Inilah rombongan kami, tak ramai pun sebenarnya tetapi setiap seorang mempunyai telatah tersendiri. Oh ya, kami semua adalah blogger dan pempengaruh juga

SEKITAR PEMANDANGAN DI AVANI SEPANG GOLD COAST RESORTSebelum aku bercerita dan menunjukkan ruangan dalam bilik yang memang betul-betul selesa, aku nak tunjukan kawasan sekitar Avani Sepang Gold Coast Resort terlebih dahulu. Terletak di atas laut, resort ini merupakan antara resort yang aku impikan untuk menginap dan sebagainya dan alhamdulillah, impian telah jadi kenyataan

Memamg cantik dan tenang sahaja apabila berada di sini. Menariknya, untuk ke bilik dan ke lokasi-lokasi dalam resort ini anda boleh menaiki kenderaan buggy dan juga berbasikal. Kalau anda macam mementingkan kecergasan diri bolehlah berbasikal, tapi macam aku, kadang-kadang penat juga, aku naik buggy sahaja

Berikut pula antara tempat-tempat OOTD menarik di sini dengan pemandangan cukup cantik! Waktu matahari terbenam memang sangat cantik pemandangan di sini. Jadi, kalau datang sini jangan lepaskan peluang untuk bergambar sebanyak yang mungkin

RUANGAN BILIK DI AVANI SEPANG GOLD COAST RESORTUntuk penginapan di Avani Sepang Gold Coast Resort ini, kami geng lelaki dimuatkan dalam satu Family Villa. Family Villa sememangnya boleh memuatkan 4 orang

Bilik utama menempatkan sebuah katil yang selesa dan luas, beserta bilik air yang cantik dengan sebuah tab mandi. Memang seronoklah sebab boleh berendam dan healing di tab mandi

Bilik kedua, menempatkan katil sebegini, yang boleh dijarakkan sekiranya perlu. Contoh kalau datang bersama keluarga, adik beradik boleh bermalam di bilik ini, dan boleh menjarakkan katil. Tandas dan bilik mandi disini pula tidak mempunyai tab mandi, tapi apa susah, kalau nak guna pergi sahaja ke bilik air sebelah

Ruang rehat pula terletak di bahagian tengah, menghubungkan kedua-dua bilik. Lengkap dengan perabot, meja kerja dan juga televisyen.

Oh ya, di bahagian luar juga terdapat balkoni dengan meja dan kerusi untuk anda bersantai-santai menghirup udara segar laut. Boleh nampak pemandangan yang cantik! Aku sendiri suka duduk di sini melihat air laut semakin naik menjelang petang

Avani Sepang Gold Coast Resort tidak menawarkan private pool, tetapi untuk anda yang nak berenang boleh ke ruangan kolam renang infinitynya yang memang luas dan besar. Pemandangan cantik pun boleh dilihat di situ

Memang selesa menginap di Avani Sepang Gold Coast Resort. Suasana dalam bilik yang memang tenang, kelengkapan bertaraf 5 bintang pastinya tiada siapa mampu lepaskan.
MAKAN TENGAH HARI DI SEPOI-SEPOI RESTAURANT
Untuk tengahhari, kami semua makan di restoran Sepoi-Sepoi, sebuah restoran yang terletak di Avani Sepang Gold Coast Resort. Lokasinya terletak berhampiran dengan kawasan receptionist dan juga berdekatan dengan pantai

Di sini anda boleh makan di ruangan luar, sambil menikmati angin laut yang menderu dan juga makan diruangan berpendingin hawa. Untuk tengahhari itu, kami makan di kawasan luar, menikmati keindahan laut Selat Melaka

Aku memilih untuk makan sate pada tengahhari tersebut sebab kalau makan nasi dan makanan lebih berat mesti tak akan habis. Alhamdulillah, satenya memang agak besar juga. Selain itu, aku juga mencuba pizza dan beberapa menu lain yang dipesan oleh rakan-rakan

MAKAN MALAM DI HAI SANG LOU RESTAURANT
Di sebelah malamnya, selepas melakukan pelbagai aktiviti, kami makan di restoran Hai Sang Lou iaitu sebuah restoran makanan cina yang popular. Sebuah lokasi yang eksklusif menawarkan pelbagai menu-menu yang sedap

Antara menu yang dicuba pada malam tersebut termasuklah Roasted Chicken Hong Kong Style, Steamed Fish in Premium Soy Sauce, Wok-Fried Pro-Biotic Tiger Prawns with Butter Sauce dan sebagainya

Memang sedap sebenarnya menu-menu yang dihidangkan, terutamanya apabila perut memang betul-betul lapar. In shaa Allah aku akan hasilkan satu entri khas bercerita tentang menu dan pengalaman makan di Hai Sang Lou restaurant.

SARAPAN DI AVANI SEPANG GOLD COAST RESORT
Seterusnya adalah waktu bersarapan. Bersarapan di Avani Sepang Gold Coast Resort pastinya tidak mengecewakan kerana terdapat pelbagai menu yang cukup menarik. Aku sendiri tak tahu nak pilih menu apa untuk bersarapan sebab semuanya nampak cukup menyelerakan

Jom aku tunjuk antara menu yang tersedia untuk bersarapan di Avani Sepang Gold Coast Resort

Banyak betul makanan dan minuman yang tersedia untuk sarapan. Aku sendiri memang kenyang sehingga ke tengahharilah pada hari tersebut.
AKTIVITI MENARIK DI AVANI SEPANG GOLD COAST RESORTOkay seterusnya aku nak ceritakan antara aktiviti menarik yang anda boleh lakukan di Avani Sepang Gold Coast Resort ini. Aku pasti ramai yang selain datang ke sini untuk berehat, mahu juga lakukan aktiviti menarik yang boleh memberikan ketenangan minda dengan melakukan aktiviti bermanfaat

MEMANDU ATV
Suka untuk aku beritahu sebenarnya ini merupakan pertama kali dalam seumur hidup aku memandu kenderaan ATV. Sebelum-sebelum ini aku tak sempat nak mencuba dan alhamdulillah di Avani Sepang Gold Coast Resort ini aku dapat mencuba

Terdapat ruangan khas untuk anda menaiki ATV. Selain itu, terdapat juga track yang lebih mencabar yang anda boleh cuba disebelahnya

MEMANAH
Aktiviti sukan memanah juga terdapat disini. Anda boleh mencubanya, iaitu betul-betul bersebelahan dengan tempat memandu ATV. Memang ramai juga pengunjung yang mencuba aktiviti sukan memanah ini

MEREHATKAN DIRI DENGAN SPA
Untuk anda yang mungkin malas nak beraktiviti sukan, mengeluarkan peluh dan sebagainya, bolehlah ke AvaniSpa dan mencuba urutan-urutan yang tersedia. Staf-stafnya terdiri daripada mereka yang cukup professional, jadi jangan risau anda pastinya akan segar selepas melakukan spa di sini

PERTUNJUKAN API
Pada setiap hujung minggu pula anda boleh meluangkan masa untuk menonton pertunjukan api yang cukup menghiburkan. Pelbagai aksi menarik dilakukan membuatkan penonton rasa kagum. Selain itu, anda juga boleh bergambar dengan mereka sebagai kenang-kenangan

AKTIVITI ZUMBA
Berzumba, untuk anda yang mungkin ingin mengeluarkan peluh tetapi hanya berada di satu kawasan serta melakukan aktiviti bersama rakan-rakan boleh juga berzumba. Tarian-tarian yang menarik selain dapat mencergaskan diri dapat juga berhibur dengan tenaga pengajar yang menghiburkan

LUANGKAN MASA DI AVANIFIT

Untuk mereka yang sering ke gymnasium dan sebagainya, anda boleh juga ke AvaniFit yang terletak berhampiran dengan kolam renang. Kelengkapan yang tersedia memang betul-betul lengkap dan selain dapat mencergaskan diri anda juga boleh melihat pemandangan indah Avani Sepang Gold Coasr Resort

PENGALAMAN MENGINAP DI AVANI SEPANG GOLD COAST RESORT
Sejujurnya menginap di Avani Sepang Gold Coast Resort ini merupakan satu impian aku. Alhamdulillah, impian telah tercapai dan apa yang aku harapkan ada di resort ini sememangnya sangat lengkap. Pelbagai aktiviti dilakukan dengan jayanya, selain itu aku juda dapat menikmati pelbagai juadah yang menyelerakan

Pendek kata, menginap di sini sememangnya akan buatkan anda betul-betul tenang dan lari daripada kesibukan kota. Oh ya, waktu untuk check-in adalah pada jam 3 petang manakala waktu check-out adalah pada jam 12 tengahhari

Oleh itu, aku sarankan untuk anda semua datang ke sini bersama keluarga, rakan-rakan dan sebagainya, menginap di sini dan menikmati keindahan resort 5 bintang ini. Pelbagai aktiviti dapat dilakukan bersama menjadikan hubungan silaturahim semakin rapat dan utuh

AVANI SEPANG GOLCOAST RESORT
📍 No. 67, Jalan Pantai Bagan Lalang, Kg Bagan Lalang, Sungai Pelek, Selangor Darul Ehsan 43950
GPS: 2.6007266, 101.6873318
🔗 https://www.avanihotels.com/en/sepang

Artikel ini dihasilkan dari program Sepang Fam Trip pada 22 Jun sehingga 24 Jun 2023 anjuran Tourism Selangor

Rezzmai Gold Beli Surat Pajak

papar berkaitan - pada 8/7/2023 - jumlah : 255 hits
REZZMAI GOLD BELI SURAT PAJAK Berita yang sangat baik buat pelanggan yang mempunyai surat pajak Terutamanya yang sedang mengalamai kesukaran untuk menebus barangan emas gadaian anda ataupun tidak mahu terbeban dengan cas upah simpan dari su...
Memperkenalkan Infinix Note 30 Sunset Gold Sekarang Di Malaysia

papar berkaitan - pada 8/7/2023 - jumlah : 142 hits
Infinix Malaysia pemain terkemuka dalam industri telefon pintar terkenal dengan teknologi termaju reka bentuk yang elegan dan harga yang kompetitif gembira untuk berkongsi satu lagi berita indah dengan rakyat Malaysia Baru baru ini mereka m...
Hl Dragon Fruit Ecofarm Lokasi Agrotourism Wajib Dilawati Di Sepang

papar berkaitan - pada 5/7/2023 - jumlah : 220 hits
Baru baru ini AlongMurni telah menyertai FamTrip Lawatan ke Sepang Selangor yang dianjurkan oleh Tourism Selangor Antara tempat tempat menarik yang AM lawati adalah HL Dragon Fruit Ecofarm Ini merupakan kali kedua AM singgah ke HL Dragon Fr...
Menginap Di Purest Hotel Sungai Petani

papar berkaitan - pada 27/6/2023 - jumlah : 134 hits
Assalamualaikum WBTSETELAH menempuh 9 jam perjalanan termasuk kami sampai di Sungai Petani jam 2 pagi Dalam pada tu Pak Inche buat tempahan Purest Hotel Sungai Petani melalui Booking com Staf yang mengambil tempahan mengesahkan menyimpan ma...
4 Fasa Dalam Membina Bisnes Public Gold

papar berkaitan - pada 6/7/2023 - jumlah : 129 hits
Fasa 1 Membina Diri Untuk permulaan pekara pertama yang perlu dilakukan adalah dengan mencari ilmu sebanyak mungkin dari membaca buku menghadiri setiap seminar dan kursus yang dianjurkan oleh G100 dan Public Gold tanpa ponteng dalam tempoh ...
Do You Know About Gold Mining In Malaysia

papar berkaitan - pada 3/7/2023 - jumlah : 229 hits
shikinrazalidotcom Malaysianblogger bloggerTerengganu bloggerSepang mypersonaljournal
Setsu Niseko Japan Calon Hotel Ski Resort Baharu Terbaik 2023

papar berkaitan - pada 3/7/2023 - jumlah : 169 hits
Setsu Niseko Japan Di Calonkan Sebagai Hotel Ski Resort Baharu Terbaik 2023 Pemaju mewah terkemuka SC Global Developments sangat teruja untuk mengumumkan pencalonan hotel sulungnya Setsu Niseko untuk Hotel Ski Baharu Terbaik yang berprestij...
Legoland Malaysia Resort Memperkenalkan Miniland Amazing Malaysia

papar berkaitan - pada 3/7/2023 - jumlah : 170 hits
Haritu Juju dan Dak Yash teruja sangat ke LEGOLAND bagi menyaksikan sendiri majlis perasmian pembukaan taman MINILAND yang baru Kalau korang nak tau MINILAND ni ditutup bagi menambah pelbagai jenis bangunan bangunan yang ada di seluruh nega...
Drama Genesis

Sebab Cantiknya Pantai

Breakfast Dengan Soft Cookies

Info Sinopsis Pelakon Drama Berepisod Bawah Payung Awan Viu Malaysia Musim 1 2

Biodata Terkini Datin Che Puan Norjuma Habib Mohamed Bekas Isteri Nazim Razak Yang Selepas Bercerai Katanya Dah Kahwin Dan Bersuami Tapi Dengan Siapa

8 Fakta Biodata Scha Elinnea Pelakon Drama Berepisod Nuh Dan Nayla TV3 Gandingan Jazmy Juma Khan

Info Sinopsis Kutipan Filem Kutukan Ilmu Hitam Waruga Black Magic Curse 2024 Kini Di Netflix Malaysia