Penceraian Sultan Muhammad V Kerajaan Kelantan Tidak Terima Sebarang Maklumat


Kota Bharu : Kerajaan Kelantan setakat ini tidak menerima sebarang maklumat rasmi daripada istana Kelantan berhubung perceraian Sultan Muhammad V dengan isterinya Rihana Oksana Gorbatenko, 27, seperti yang dilaporkan beberapa media hari ini.
Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata kerajaan negeri juga tidak berhasrat untuk mendapatkan maklumat lanjut berhubung perkara itu.
“Isu perkahwinan dan perceraian adalah perkara lumrah dalam kehidupan dan tidak perlu dijadikan diperbesarkan atau pun dijadikan sebagai tajuk utama akhbar.
“Saya hairan apabila isu tersebut dijadikan laporan muka hadapan beberapa akhbar utama. Apakah tujuan tindakan itu dilakukan…Kita bimbang jika ada agenda tersembunyi disebalik tindakan itu kerana perkara ini melibatkan seorang Sultan,” katanya.
Beliau berkata demikian kepada sumber selepas Mesyuarat Exco di Kompleks Kota Darulnaim di sini, hari ini.
“Sultan ini ibarat mak ayah, kita kena hormatlah macam kita hormat Perdana Menteri. Kita tidak setuju itu cerita lain tetapi penghormatan perlu ada,” katanya.
Sebuah akhbar berbahasa Inggeris hari ini menyiarkan laporan muka hadapan mengenai Sultan Muhammad V yang didakwa telah menceraikan Rihana Oksana yang berasal dari Rusia.
Dalam pada itu Mohd Amar berkata kerajaan Kelantan belum menerima sebarang arahan untuk mengambil tindakan ke atas pihak atau individu tertentu yang menyalahgunapakai gelaran dari istana.
Semalam Pengelola Istana Datuk Nik Mohd Shafriman Nik Hassan melalui satu kenyataan berkata tiada sesiapa boleh digelar Permaisuri Kelantan, Raja Perempuan Kelantan, Sultanah Kelantan atau ‘Queen of Kelantan’ tanpa sebarang pengumuman rasmi dari Istana Kelantan.
Kenyataan rasmi itu juga turut memaklumkan Dr Tengku Muhammad Fa-iz Petra Sultan Ismail Petra ialah Tengku Mahkota Kelantan manakala Tengku Anis Tengku Abdul Hamid digelar Raja Perempuan Tengku Anis.
Sementara itu dalam perkembangan lain Mohd Amar berkata teguran Laporan Audit Negara berhubung pelaksanaan Rumah Mampu Milik Kelantan (RMMK) tidak mencapai objektif yang ditetapkan adalah kurang tepat dan wujud kekeliruan.
“Konsep RMMK bukan bermakna semuanya dibuat oleh kerajaan Kelantan tetapi juga oleh agensi peneraju kita yang lain termasuk PMBK dan PKINK. Pada pandangan audit semua 5,000 buah rumah itu kerajaan negeri yang buat sebab itu laporan audit negatif.
“Padahal jika dikira secara keseluruhan rumah yang dibina sudah mencapai target termasuk Projek Perumahan Rakyat (PPR) oleh kerajaan Persekutuan. Silap faham itulah yang saya rasa perlu diperbetulkan,” katanya.
Katanya Kelantan telah mencapai sasaran untuk membina 5,000 buah rumah mampu milik dan perkara itu sudah dibentangkan sebelum ini menerusi persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) oleh exco berkaitan.
Sumber : Bernama


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2019/07/17/penceraian-sultan-muhammad-v-kerajaan-kelantan-tidak-terima-sebarang-maklumat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kisah Penceraian Sultan Kelantan Niat Sebenar Ratu Rusia

Kisah Penceraian Sultan Kelantan Niat Sebenar Ratu Rusia

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 1903 hits
Sekilas ikan di air sudah boleh diketahui niat sebenar Ratu Moscow itu Dia bukannya kisah diceraikan dia sebenarnya mahukan pampasan Tindakannya memuat naik post di instagram adalah serampang tiga mata iaitu memancing simpati memberitahu du...
Kelantan Folk Told To Be Patient Over Sultan S Divorce Issue

Kelantan Folk Told To Be Patient Over Sultan S Divorce Issue

papar berkaitan - pada 19/7/2019 - jumlah : 357 hits
Provided by Media Prima Menteri Besar Datuk Ahmad Yakob has urged the people to be patient and stay calm and wait for an official statement from the Kelantan Palace concerning the marital status of Sultan Muhammad V NSTP FATHIL ASRI KOTA BA...
Tidak Perlu Perbesarkan Perceraian Sultan Muhammad V

Tidak Perlu Perbesarkan Perceraian Sultan Muhammad V

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 423 hits
Kerajaan Kelantan setakat ini tidak menerima sebarang maklumat rasmi daripada istana Kelantan berhubung perceraian Sultan Muhammad V dengan isterinya Rihana Oksana Gorbatenko 27 seperti yang dilaporkan beberapa media Menurut laporan akhbar ...
Jelitawan Rusia Dakwa Ikatan Dengan Sultan Kelantan Masih Sah Kata Laporan

Jelitawan Rusia Dakwa Ikatan Dengan Sultan Kelantan Masih Sah Kata Laporan

papar berkaitan - pada 20/7/2019 - jumlah : 469 hits
Jelitawan Rusia dakwa ikatan dengan Sultan Kelantan masih sah kata laporan Dikemas kini 1 jam yang lalu Diterbitkan pada 20
Sah Cerai Talak Tiga Teka Teki Status Perkahwinan Sultan Kelantan Terjawab

Sah Cerai Talak Tiga Teka Teki Status Perkahwinan Sultan Kelantan Terjawab

papar berkaitan - pada 20/7/2019 - jumlah : 829 hits
Sah cerai talak tiga teka teki status perkahwinan Sultan Kelantan terjawabPeguam Sultan Kelantan Sultan Muhammad V Koh Tien Hua mengesahkan pasangan itu sah bercerai talak tiga pada 22 Jun lalu Astro AWANIKUALA LUMPUR Teka teki mengenai sta...
Sultan Muhammad V Cerai Isteri Ini Kenyataan K Tan

Sultan Muhammad V Cerai Isteri Ini Kenyataan K Tan

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 340 hits
Kerajaan negeri tidak berhasrat untuk mendapatkan maklumat lanjut berhubung perkara itu KOTA BHARU Kerajaan Kelantan setakat ini tidak menerima sebarang maklumat rasmi daripada istana Kelantan berhubung perceraian Sultan Muhammad V dengan i...
Kelantan Sultan Divorces Russian Wife

Kelantan Sultan Divorces Russian Wife

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 273 hits
Provided by Media Prima In this photo dated June 5 Sultan of Kelantan Sultan Muhammad V is seen with Tengku Mahkota Kelantan Dr Tengku Muhammad Faiz Petra and his wife Cik Puan Sofie Louise Johansson waiting for the arrival of guests at the...
Akan Sentiasa Diingatan Saya Rihana Petra Kongsi Lamaran Sultan Kelantan

Akan Sentiasa Diingatan Saya Rihana Petra Kongsi Lamaran Sultan Kelantan

papar berkaitan - pada 10/7/2019 - jumlah : 377 hits
Ia Akan Sentiasa Diingatan Saya Rihana Petra Kongsi Lamaran Sultan Kelantan Isteri Sultan Kelantan Sultan Muhammad V Rihana Oksana Petra mengakui keputusan untuk berkahwin merupakan pilihan yang tepat Dedah Rihana dia dilamar ketika pertama...
Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Patut Tak Boleh Daftar

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Welcome 2024

Akhirnya Berjaya Cara Betulkan Kalendar Hijrah Ramadan Di Iphone Untuk Tahun 2024

Pengalaman Masuk Hospital Kpj

Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo