Pemulihan Th Diiktiraf Terbaik



Ipohmali
Baca laporan akhbar hari ini ..dilaporkan,Model Pemulihan Tabung Haji diiktiraf sebagai penstrukturan terbaik oleh Islamic Finance Awards 2020, Anugerah ini dari segi tadbir urus dan pengstrukturan semula aset Tabung Haji…
Disebut Jelas pujian atas UJSB, manakala Principal Advisers Ban Islam..iaitu mantan CEO Bank Islam dan Tabung Haji dilantik Dr Mujahid..
Bagi kalangan asatizah,Agamawan yang selama ini mengfitnah Dr Mujahid, DAP dan Kerajaan PH di medan Kuliah dan Mimbar Khutbah terutama si Dusuki..segera lah bertaubat..Jangan ingat kita sembang pasal alam kubur.. alam Neraka, korang akan terlepas dari azab ni kalau mengfitnah..mungkin lagi teruk..
Lagi teruk fitnah kamu telah merosakkan pemikiran Ummat Islam..inilah gambaran Khawarij dan Ruwaibidhah..
Aku pernah tulis sbeelum ini tentang Pengstrukturan semula ini pada 5 april 2019..
—————————————
Siapa yang ikuti laporan kewangan untuk tahun ini, banyak syarikat disenarai awam, agensi hatta GLC Kerajaan termasuk Khazanah mencatatkan Prestasi kewangan yang lemah dan mengalami kerugian ..
Dalam Banyak banyak GLC dan Syarikat disenarai awam, hanya satu Syarikat perbankan yang mencatatkan Keuntungan melebihi RM 1 Billlion buat kali pertama bagi tahun kewangan 2018, malah telah mencatatkan keuntungan Paling Tinggi dalam Sejarah penubuhan, Nak tahu Syarikat apa ? iaitu BIMB ( Bank Islam )..
Tahun kewangan yang lepas Bank Islam mencatat keuntungan lebih 700 juta dan pendapatan dividen 37 sen sesaham, manakala, Tahun ini 2019 diumumkan Keuntungan RM 1.07 Billion bersamaan dividen 40 sen sesaham..
Mungkin ramai tidak mengenali siapa arkitek disebalik prestasi kewangan dan pemulihan Bank Islam.. Siapakah dia ? dia adalah Datuk Seri Zukri Samat yang hari ini dilantik sebagai CEO Tabung Haji.. Bayangkan Tabung Haji ada kepentingan dalam Bank Islam, tetapi prestasinya berbeza..
Siapa yang ikuti sejarah Bank Islam.. mungkin ramai yang pasti terkejut dengan prestasi Bank Islam, pada tahun 2005 dan 2006.. Bank Islam telah mencatatkan kerugian terkumpul lebih RM 1.8 Billion.. pada tahun 2005 sebanyak RM 500 Juta manakala pada tahun 2006 Sahaja Bank Islam kerugian RM 1.3 Billion.. Bank Islam boleh dikatakan hampir muflis atau berkubur seperti Bank Bumiputera..
Ketika itu ramai dari pendeposit.. Pelabur yang lari dari Bank Islam.. dan ketika itu lah datangnya Datuk Seri Zukri Samat memperkenalkan pelan pemulihan Bank Islam.. dia dilantik CEO Bank Islam..Ketika Itu Bank Islam dibebani dengan masalah hutang tidak berbayar NPL..
Ds Zukri ini ada pengalaman memulihkan syarikat bermasalah, kerana dia datang dari Syarikat Danaharta yang Hari ini dikenali sebagai Prokhas yang diletakkan dibawah MOF… Kejayaan Danaharta dahulu memulihkan aset dan Syarikat bermasalah mendapat pujian Bank Dunia.. dan wakil Bank Dunia sendiri tidak mempercayai model pemulihan itu diterajui oleh anak Melayu muslim..orang Malaysia..
Jadi tidak hairan lah aset aset, Dan semua instrumen kewangan Tabung Haji yang bermasalah hari ini diletakkan dibawah SPV.. sememangnya itulah Kepakaran dan latar belakang CEO Tabung Haji hari ini..malah Pengarah dan CEO dalam Prokhas itu sendiri mereka pernah bersama dalam Danaharta..
Siapa yang memahami sejarah bagaimana Bank Islam di pulihkan sehingga mencatatkan Keuntungan tertinggi dalam Sejarah Bank Islam.. mereka pasti yakin dengan prestasi kewangan Tabung Haji.. hari ini mereka boleh gelak, ketawa dan sinis bila CEO Tabung yang sama mengumumkan dividen hanya 1.25%, iaitu dividen terendah dalam Sejarah Tabung Haji..
Dan aku yakin.. Masalah Tabung Haji tidak lah sebesar Bank Islam.. Kalau lah Tabung Haji ini sebuah Syarikat disenarai awam.. dah lama aku menambah pelaburan dan Saham Tabung Haji di Bursa Saham..
dengan latar belakang CEO Tabung Haji Hari ini dan sejarahnya memulihkan Bank Islam.. Tidak mustahil suatu hari nanti, Tabung Haji pula akan mencatat keuntungan dan dividen(Hibah) Tertinggi dalam Sejarah..
Hari ini biarlah mereka gelak sepuas puasnya..
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/29093

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Zero To Hero Ebook Dari Dato Sri Aliff Syukri Memang Terbaik

Zero To Hero Ebook Dari Dato Sri Aliff Syukri Memang Terbaik

papar berkaitan - pada 31/7/2020 - jumlah : 164 hits
Zero to Hero Ebook dari Dato Sri Aliff Syukri Memang terbaik Dulu memang ragu ragu dengan Dato ni tengok dalam youtube channel tergedik sana tergedik sini macam macam hal dia buat macam sengaja pun ada Apabila Tuan Khairul Hakimin Muhammad ...
Cara Memilih Essentials Oil Yang Terbaik Dan Selamat

Cara Memilih Essentials Oil Yang Terbaik Dan Selamat

papar berkaitan - pada 31/7/2020 - jumlah : 294 hits
Cara Memilih Essentials Oil Yang Terbaik Dan Selamat MAHALNYA SEBOTOL ESSENTIAL OIL TAKKAN SAPU SAPU JE BOLEH BAIK Here s an amazing essential oil fact for you One drop of essential oil is enough to cover every cell in your body The post ap...
Pilihan Raya Cara Terbaik Selesai Kebuntuan Di Sabah Kata Penganalisis

Pilihan Raya Cara Terbaik Selesai Kebuntuan Di Sabah Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 30/7/2020 - jumlah : 300 hits
PETALING JAYA Tiga penganalisis menyambut baik Yang di Pertua Sabah bersetuju membubarkan Dewan Undangan Negeri langkah yang boleh membuka laluan kepada pilihan raya kilat di negeri itu Awang Azman Awang Pawi Azmi Hassan dan James Chin berk...
Doa Terbaik Pada Hari Arafah

Doa Terbaik Pada Hari Arafah

papar berkaitan - pada 30/7/2020 - jumlah : 334 hits
Doa Terbaik Pada Hari Arafah Amalan terbaik pada hari wukuf di Arafah adalah berdoa kepada Allah SWT Ia merupakan waktu berdoa yang paling mustajab dan yang paling dekat untuk dimakbulkan Ini diriwayatkan dalam beberapa hadis sahih antarany...
Terbaik Beli Lamborghini Guna Dana Covid 19

Terbaik Beli Lamborghini Guna Dana Covid 19

papar berkaitan - pada 30/7/2020 - jumlah : 191 hits
Seorang lelaki di Florida Amerika Syarikat yang menerima pinjaman Persekutuan berjumlah hampir AS 4 juta telah menggunakan wang tersebut untuk membeli kereta sport Lamborghini Huracan dan pembelian palsu lain Susulan daripada perbuatannya D...
Baulu Gulung Terbaik Sedap Lembut Dan Gebu

Baulu Gulung Terbaik Sedap Lembut Dan Gebu

papar berkaitan - pada 2/8/2020 - jumlah : 339 hits
Baulu Gulung Terbaik Sedap Lembut Dan Gebu Haha tengoklah kita puji baulu gulung homemade by mother in law tau siapa lagi nak puji ya dak Saya memang pandai makan dan puji bila makanan itu sedap Bukan sebab ia free tapi memang sedap sangat ...
Cara Terbaik Untuk Wanita Yang Ingin Menutup Aurat Dengan Sempurna

Cara Terbaik Untuk Wanita Yang Ingin Menutup Aurat Dengan Sempurna

papar berkaitan - pada 5/8/2020 - jumlah : 664 hits
Aurat wanita adalah seluruh anggota tubuhnya kecuali hanyalah wajah dan dua telapak tangannya sahaja Leher dan rambutnya juga adalah aurat di hadapan lelaki ajnabi walaupun sehelai Cara Terbaik Untuk Wanita Yang Ingin Menutup Aurat Dengan S...
Hiburan Watak Makcik Fatimah Beri Kemenangan Pelakon Wanita Terbaik Buat Maya Karin Di Peringkat Antarabangsa

Hiburan Watak Makcik Fatimah Beri Kemenangan Pelakon Wanita Terbaik Buat Maya Karin Di Peringkat Antarabangsa

papar berkaitan - pada 5/8/2020 - jumlah : 655 hits
Berjaya mengharumkan nama negara selepas merangkul anugerah Pelakon Wanita Terbaik di Ramsgate International Film TV Festival yang berlangsung di Ramsgate England dari 11 hingga 14 Jun lalu pelakon hebat Maya Karin kini seolah bersyukur mem...
Pastikan Kebersihan Makanan Di Tahap Terbaik Semuanya Bermula Dari Rumah Dan Ini Caranya

Pastikan Kebersihan Makanan Di Tahap Terbaik Semuanya Bermula Dari Rumah Dan Ini Caranya

papar berkaitan - pada 5/8/2020 - jumlah : 203 hits
Makanan yang tidak diolah dengan bersih akan memudahkan anda mendapat sakit akibat makanan yang dimakan Mikro organisma termasuk bakteria virus dan kulat yang terdapat dalam makanan boleh menyebabkan keracunan makanan yang membawa kepada pe...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke



Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi


Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Tak Perlis Lah Kalau Tak Makan Harumanis

Helikopter Terhempas 10 Dilaporkan Terkorban

Resepi Tortilla Wrap

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia