Peluang Pengajian Program Tvet Tahfiz Tajaan Mara Kemasukan September Tahun 2022


Sistem Guru Online
Sistem Guru Online - "SGO Web Pendidikan No.1 di Malaysia Rujukan Guru, Murid dan Ibu Bapa"
 

Peluang Pengajian : Program TVET-Tahfiz Tajaan Mara Kemasukan September 2022. Majlis Amanah Rakyat (MARA) telah memperkenalkan program pengajian berteraskan tahfiz di Institus Kemahiran Malaysia (IKM). Program TVET-Tahfiz merupakan program yang bertujuan meningkatkan kebolehpasaran pelajar tahfiz dalam pelbagai bidang TVET di samping menyediakan pekerja berkemahiran bagi menuju ke arah negara industri. Hal ini adalah kerana MARA ingin meningkatkan dan mengangkat golongan hafiz di peringkat industri negara Malaysia.
Melalui Majlis Pembangunan Kemahiran Kebangsaan (MPKK) telah menubuhkan Jawatankuasa Kerja Pembangunan Tahfiz-TVET yang membantu dan menasihati institusi tahfiz dalam memperkasakan kurikulum, bahan pengajaran dan pembelajaran serta pegawai dan persijilan melalui Sistem Persijilan Kemahiran Malaysia (SPKM). Ini adalah usaha untuk memartabatkan dan memupuk pelajar tahfiz menceburi bidang professional.
Program TVET – Tahfiz Tajaan MARA Kemasukan September 2022 Majlis Amanah Rakyat (MARA) mengajak para hafiz untuk menceburi bidang pengajian TVET. Ini adalah usaha untuk memastikan kebolehpasaran pelajar tahfiz di peringkat industri tanah air. Dengan sokongan mara, pelajar yang menyertai program TVET-Tahfiz ini akan dapat merasai pelbagai keistimewaan.
Apakah Program Yang Ditawarkan Oleh Pihak MARA? MARA telah memperkenalkan pelbagai program pengajian dibawah program TVET-Tahfiz di IKM. Usaha mempelbagaikan program khas kepada golongan tahfiz adalah untuk melahirkan kepelbagaian tenaga kerja mengikut kemahiran yang boleh dipasarkan dalam bidang professional.Kriteria tanpa SPM juga layak untuk membuat permohonan pengajian.
Berikut merupakan program- program yang ditawarkan oleh MARA di IKM:
Diploma Teknologi Penyejukan Dan Penyamanan Udara di IKM Besut Diploma Kompetensi Kimpalan di IKM Lumut Diploma Teknologi Automotif Komersial di IKM Jasin Diploma Kejuruteraan Elektronik Bioperubatan (Radiologi Dan Pengimejan) di KKTM Ledang Program yang ditawarkan adalah merupakan program yang dikaji oleh MARA yang mana akan dapat memenuhi permintaan pasaran.
Apakah Syarat Kemasukan Untuk Memohon Program Pengajian MARA? Syarat kemasukan untuk memohon program pengajian di bawah MARA adalah seperti berikut:
Berumur 18 tahun – 40 tahun Berminat dalam bidang teknikal Sihat tubuh badan Menghafal sekurang-kurangnya 10 juzuk. Kemasukan adalah berdasarkan terma dan syarat yang ditetapkan oleh pihak MARA.
Bilakah Tempoh Permohonan Boleh Dilakukan? Permohona prorgam TVET-Tahfiz boleh dibuat sekarang. Permohonan telah dibuka bermula 8 April 2022 hingga 30 April 2022.
Permohonan boleh dibuat secara atas talian seperti yang diiklan dibawah.
Apakah Keistimewaan Yang Bakal Pelajar Peroleh Semasa Pengajian? Keistimewaan yang bakal dinikmati oleh pelajar program TVET-Tahfiz adalah seperti berikut:
Elaun dan asrama disediakan oleh MARA Yuran pegajian dibiayai oleh MARA MARA sentiasa komited untuk memberi yang terbaik kepada anak bangsa. Usaha MARA adalah untuk memberikan peluang dan meningkatkan kemahiran masyarakat ke arah lebih tinggi

Permohonan Program TVET – Tahfiz Tajaan MARA Kemasukan September 2022 Permohonan bagi Program TVET – Tahfiz Tajaan MARA Kemasukan September 2022 boleh dibuat secara atas talian dengan mengisi borang yang disediakan.
Cara Membuat Permohonan Program TVET-Tahfiz MARA Di IKM: Bagi mereka yang berminat, anda boleh mengisi maklumat diri anda di dalam borang permohona  yang telah disediakan oleh pihak IKM.
PERMOHONAN PROGRAM TVET-TAHFIZ KEMASUKAN SEPTEMBER 2022
Untuk sebarang pertanyaan dan persoalan, anda boleh hubungi terus ke:
IKM BESUT
016-4306825
(Ustaz Norhesham) IKM LUMUT
010-3191908
(Ustaz Azmil) IKM JASIN
011-27122982
(Ustaz Zainuddin) KKTM LEDANG
013-6650388
(Ustaz Farizan) Sila layari https://www.tvetmara.edu.my/ untuk mendapat maklumat lanjut.
“Program TVET-Tahfiz Tajaan MARA Untuk Rakyat Malaysia” Kepada mereka yang bergelar hafiz, anda dialu-alukan untuk membuat permohonan program TVET-Tahfiz yang dibawah tajaan MARA. Banyak keistimewaan yang dapat nikmati iaitu elaun dan asrama disediakan dan yurang pengajian dibiaya oleh MARA. Jom Mohon!
PELUANG PENGAJIAN : PROGRAM TVET-TAHFIZ TAJAAN MARA KEMASUKAN SEPTEMBER TAHUN 2022
Mr Mizan


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2022/04/program-tvet-tahfiz-mara-2022.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Peluang Kerjaya Tldm Buka Pengambilan Besar Besaran Tahun 2022 L Gaji Rm1 774 Rm2 341

Peluang Kerjaya Tldm Buka Pengambilan Besar Besaran Tahun 2022 L Gaji Rm1 774 Rm2 341

papar berkaitan - pada 16/4/2022 - jumlah : 397 hits
Peluang Kerjaya TLDM Buka Pengambilan Besar Besaran Bagi Tahun 2022 Gaji Bermula RM1774 RM2 341 Tentera Laut Diraja Malaysia telah membuka peluang kerjaya kepada rakyat Malaysia bagi tahun 2022 TLDM merupakan salah satu cabang Angkatan Tent...
Cara Mohon Jawatan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Dg41 Mara Tahun 2022 L Jom Jadi Guru

Cara Mohon Jawatan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Dg41 Mara Tahun 2022 L Jom Jadi Guru

papar berkaitan - pada 14/4/2022 - jumlah : 336 hits
Cara Mohon Jawatan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan DG41 MARA Guru merupakan suatu kerjaya yang diimpikan oleh ramai graduan Pekerjaan sebagai guru merupakan kerja yang murni dan baik kerana tugasnya adalah bertanggungjawab membina anak bang...
Jawatan Kosong Guru Dg41 Di Bawah Mara Tahun 2022

Jawatan Kosong Guru Dg41 Di Bawah Mara Tahun 2022

papar berkaitan - pada 13/4/2022 - jumlah : 486 hits
Jawatan Kosong Guru DG41 Di Bawah Mara Tahun 2022 Majlis Amanah Rakyat sebuah agensi di bawah Kementerian Pembangunan Luar Bandar memerlukan warga kerja yang berilmu berkeyakinan berintegriti mempunyai nilai nilai murni memiliki kemahiran i...
Senarai Hotel Pahang Yang Memegang Sijil Halal Malaysia Tahun 2022

Senarai Hotel Pahang Yang Memegang Sijil Halal Malaysia Tahun 2022

papar berkaitan - pada 5/4/2022 - jumlah : 259 hits
Mencari halal itu fardu kepada umat Islam lagi lagi kepada makanan yang kita ambil Disebabkan itu bahagian Pengurusan Halal JAIP telah menyenaraikan senarai hotel di Pahang yang masih memegang Sijil Pengesahan Halal Malaysia untuk kemaskini...
Exam Pegawai Imigresen Gred Kp19 Tahun 2022 Spa

Exam Pegawai Imigresen Gred Kp19 Tahun 2022 Spa

papar berkaitan - pada 5/4/2022 - jumlah : 266 hits
Exam Pegawai Imigresen KP19 Tahun 2022 SPA Adakah anda dipanggil menduduki Peperiksaan Online PSEE Pegawai Imigresen Gred KP19 pada 7 April 12 April 14 April 2022 ini Saya ucapkan Tahniah Kamu semua adalah antara calon yang telah berjaya da...
Kemenag Luncurkan Program Sertifikasi Halal Gratis 2022 Untuk 25 Ribu Usaha Mikro Kecil

Kemenag Luncurkan Program Sertifikasi Halal Gratis 2022 Untuk 25 Ribu Usaha Mikro Kecil

papar berkaitan - pada 5/4/2022 - jumlah : 91 hits
Badan Penyelenggara Jaminan Produk Halal Kementerian Agama mulai membuka pengajuan sertifikasi halal gratis bagi usaha mikro dan kecil melalui Program Sehati Program Sertifikasi Halal Gratis Program yang diluncurkan tahun 2021 ini merupakan...
Kawal Thr Kemnaker Sosialisasi Aplikasi Posko Pengaduan Thr Keagamaan Tahun 2022

Kawal Thr Kemnaker Sosialisasi Aplikasi Posko Pengaduan Thr Keagamaan Tahun 2022

papar berkaitan - pada 14/4/2022 - jumlah : 128 hits
Pemerintah melalui Kementerian Ketenagakerjaan melakukan sosialisasi Aplikasi Posko Pengaduan THR Keagamaan Tahun 2022 untuk mengawal pelaksanaan pembayaran THR 2022 dari pengusaha kepada pekerja buruh melalui https poskothr kemnaker go id
Pekeliling Sijil Cuti Sakit Swasta Dinaikkan Sehingga 180 Hari Bagi Tahun 2022 Ni

Pekeliling Sijil Cuti Sakit Swasta Dinaikkan Sehingga 180 Hari Bagi Tahun 2022 Ni

papar berkaitan - pada 24/4/2022 - jumlah : 738 hits
Pekeliling Sijil Cuti Sakit Swasta Dinaikkan Sehingga 180 Hari Bagi Tahun 2022 Mulai 18 April 2022 ini Ketua Jabatan boleh menerima Sijil Sakit Swasta bagi rawatan pesakit luar tanpa memerlukan tandatangan timbal daripada Pegawai Perubatan ...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Pantang Larang Berbincang Buat Tafsiran Sendiri Ayat Ayat Al Quran Yang Dipegang Kuat

Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran