Pelbagai Masalah Yang Relatable 10 K Drama Buat Penonton Rasa Empati Tersentuh


Kehidupan ini sememangnya penuh dengan onak dan duri. Kadang-kadang, menonton drama di mana wataknya melalui proses merawat luka sendiri membuatkan ramai berasa empati dan terkenang mengenai masalah sendiri. Daripada isu keluarga, karier, impian sendiri dan situasi menyebabkan trauma, semuanya anda boleh temui dalam pelbagai K-Drama.
Walaupun mungkin sesetengah drama tidak menonjolkan masalah yang sama dihadapi oleh penonton, namun apabila melihat watak di dalamnya cuba bangkit dan menempuh segala halangan mampu membuatkan semua orang berasa bersemangat.
It’s Okay To Not Be Okay
Mengisahkan Ko Mun-yeong (Seo Ye-ji) dan Moon Gang-tae (Kim Soo-hyun) yang bergantung antara satu sama lain bagi melawan kisah silam masing-masing yang kekal sebagai trauma. Gang-tae merupakan ‘pin keselamatan’ yang mengawal Mun-yeong untuk kekal rasional manakala Mun-yeong pula membantu Gang-tae meluahkan perasaannya yang paling dalam. Sedar bahawa masalah itu tidak akan selesai jikalau terus melarikan diri, mereka sama-sama menyelami luka yang ada untuk terus maju ke hadapan.
Healer
Dengan perkataan ‘heal’ dalam tajuknya yang menbawa maksud ‘penyembuhan, tak terkejutlah bahawa drama ini menayangkan plot yang sesuai dengannya. Seo Jung-hoo (Ji Chang-wook) adalah seorang lelaki misteri dan menggunakan kod nama ‘Healer’ sebagai penghantar yang berkemahiran tinggi pada waktu malam. Chae Young-shin (Park Min-young) pula merupakan seorang wartawan yang berdedikasi dan tanpa sengaja telah terserempak dengan ‘Healer’ semasa menjalankan intipan terhadap seorang selebriti. Dengan pertemuan itu, mereka bersama-sama membongkar kebenaran di sebalik kematian ayah masing-masing.
Mystic Pop-Up Bar
Drama ini dipenuhi dengan pelbagai sesi ‘penyembuhan’ pada saban episodnya. Tiga watak utama yang dilakonkan oleh Hwang Jung-eum, Yook Sung-jae dan Choi Won-young cuba menyelesaikan masalah mereka sendiri dengan membantu orang lain dengan masalah mereka. Peonton berasa simpati apabila melihat konflik yang dialami oleh mereka seperti gangguan seksual, pengangguran, kesedihan dan banyak lagi.
It’s Okay, That’s Love
Sebuah drama unik di antara penulis Jang Jae-yeol (Jo In-sung) dan pakar psikiatri Ji Hae-soo (Gong Hyo-jin) yang mempunyai masalah kesihatan mental tersendiri. Dalam pada mereka cuba menerima trauma lama, kedua-dua watak itu turut menyokong dan menerima kekurangan masing-masing dan seterusnya membina hubungan yang menyentuh hati.
Hello! My Twenties
Membawa kisah lima pelajar kolej perempuan dengan personaliti berbeza yang kini tinggal dalam rumah yang sama. Setiap daripada mereka memendam masalah sendirian sama ada kerana cinta atau pun hala tuju hidup pada masa akan datang. Penonton pasti akan mempunyai perasaan yang sama apabila melihat setiap watak cuba sembuh daripada pelbagai situasi. Tapi ia sebenarnya adalah sebuah drama remaja yang menghiburkan!
Be Melodramatic
Drama ini adalah “Hello, My Twenties!” versi matang. Ia membawa kisah tiga orang rakan perempuan dalam usia awal 30-an yang terbeban dengan masalah cinta, karier dan impian. Meskipun banyak plot menggembirakan namun ianya adalah realistik. Terdapat momen di mana mereka melaui proses penceraian yang menyedihkan dan ada juga saat menyentuh perasaan melihat hubungan kukuh di antara sahabat tersebut.
Because This Is My First Life
Drama ini menyelongkar hubungan dan perkahwinan menerusi perspektif moden. Nam Se-hee (Lee Min-ki) dan Yoon Ji-ho (Jung So-min) mula menjadi rakan serumah dek perjanjian perkahwinan kontrak dan jangkaan sosial. Semakin mereka mengenali masing-masing, perasaan cinta mula berputik. Bukan itu sahaja, hubungan cinta yang berlainan di antara rakan-rakan Ji-ho juga menyebabkan penonton mula mempelajari mengenai pelbagai hal percintaan yang baru.
Beauty Inside
Seo Do-jae (Lee Min-ki) mengalami masalah untuk mengecam muka individu lain manakala Han Se-gye (Seo Hyun-jin) pula ialah seorang pelakon popular yang wajahnya akan berubah secara rawak pada seketika waktu setiap bulan. Walaubagaimanapun, Do-jae pasti akan mengenali Se-gye setiap kali penampilannya berubah. Dengan kekurangan ini, mereka belajar mengenai satu sama lain dan belajar bagaimana untuk mencintai.
When The Camellia Blooms
Menerusi drama ini, penonton akan menelusuri kehidupan ibu tunggal Dong-baek (Gong Hyo-jin) yang terpaksa berhadapan dengan stigma masyarakat dan juga seorang pembunuh bersiri. Wanita itu bukan sahaja hidup sukar sekrang namun sudah ditimpa pelbagai kesusahan sejak menjadi anak yatim lagi. Ramai pasti akan berasa gembira apabila melihat Dong-baek berhenti dipijak oleh orang lain dan mula melalui perubahan karakter yang positif.
My Mister
Ji-an (IU) dan Dong-hoon (Lee Sun-kyun) tanpa disangka telah membina perhubungan yang rapat. Kedua mereka yang dipenuhi dengan luka mula berasa simpati atas satu sama lain. Drama ini sangat menyentuh hati dan menonjolkan manusia yang gagah mengharungi dugaan hidup selain menekankan kepentingan kuasa empati.
Jom ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter dan Instagram KimchiDaily untuk mendapatkan berita Korea paling latest yang sensasi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/pelbagai-masalah-yang-relatable-10-k-drama-buat-penonton-rasa-empati-tersentuh/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tonjol Masalah Kehidupan Harian Secara Nyata Atau Kelakar Ini 10 K Drama Realistik Buat Tatapan Penonton

Tonjol Masalah Kehidupan Harian Secara Nyata Atau Kelakar Ini 10 K Drama Realistik Buat Tatapan Penonton

papar berkaitan - pada 28/7/2020 - jumlah : 253 hits
Pernah tak dengar frasa slice of life Kalau anda nak tahu banyak juga drama Korea yang mengangkat tema ini dalam naskhah mereka Maksudnya ialah perlambangan realistik mengenai kehidupan seharian sama ada dalam bentuk filem buku ataupun peme...
Antologi Sci Fi Sf8 Bawa 8 Drama Gabung Realiti Maya Dengan Pelbagai Genre Seperti Romantik Jenayah

Antologi Sci Fi Sf8 Bawa 8 Drama Gabung Realiti Maya Dengan Pelbagai Genre Seperti Romantik Jenayah

papar berkaitan - pada 27/7/2020 - jumlah : 245 hits
Semakin hari semakin hebat drama yang dihasilkan oleh industri drama Korea Terbaru saluran MBC telah memperkenalkan satu projek bertajuk SF8 di mana ia membawa 8 drama dengan pelbagai latar belakang namun di bawah satu tema iaitu fiksyen sa...
Meriah 8 Seleksi K Drama Baru Daripada Berbagai Genre Bakal Sapa Penonton Ogos Ini

Meriah 8 Seleksi K Drama Baru Daripada Berbagai Genre Bakal Sapa Penonton Ogos Ini

papar berkaitan - pada 31/7/2020 - jumlah : 284 hits
Masuk bulan baru bermaksud sudah banyak naskhah K Drama baru yang bakal menemui anda pada Ogos ini Tak sabarnya 1 Lonely Enough To Love MBC 11 Ogos Drama romantik ini menggandingkan Ji Hyun woo dan Kim So eun dan membawa kisah rakan serumah...
Ambil Kira Respons Penonton Secara Online Senarai K Drama Top Bagi Pertengahan Pertama 2020

Ambil Kira Respons Penonton Secara Online Senarai K Drama Top Bagi Pertengahan Pertama 2020

papar berkaitan - pada 29/7/2020 - jumlah : 360 hits
Bagi meraikan kepelbagaian program TV untuk tahun ini Suruhanjaya Komunikasi Korea telah mengumumkan keputusan survey secara atas talian mengenai respons pada kandungan televisyen yang ditayangkan pada pertengahan awal tahun 2020 Bahkan has...
Unik Llama Ini Tawarkan Ketenangan Untuk Pengunjuk Rasa Blm Di Portland

Unik Llama Ini Tawarkan Ketenangan Untuk Pengunjuk Rasa Blm Di Portland

papar berkaitan - pada 9/8/2020 - jumlah : 196 hits
Unik Llama Ini Tawarkan Ketenangan untuk Pengunjuk Rasa BLM di Portland Aksi protes Black Lives Matter untuk untuk menentang ketidaksetaraan rasial tak jarang berujung bentrok Caesar seekor llama terapi yang dijuluki No Drama Llama mendatan...
Makanan Jejari Berasaskan Ikan Kaya Dha Untuk Anak Mudah Nak Buat Rasa Pun Sedap

Makanan Jejari Berasaskan Ikan Kaya Dha Untuk Anak Mudah Nak Buat Rasa Pun Sedap

papar berkaitan - pada 9/8/2020 - jumlah : 475 hits
Makanan jejari sering dihidangkan sebagai snek untuk si manja Kalau selalu menggunakan ayam sebagai sumber protein kali ini ibu ini menggunakan isi ikan pula Amat baik kerana kaya DHA DHA atau docosahexaenoic acid yang banyak terkandung di ...
Hiburan Tak Rasa Sia Sia Ke Khatam Al Quran Ramadan Haritu Berpakaian Mencolok Mata Nora Danish Ditegur Netizen

Hiburan Tak Rasa Sia Sia Ke Khatam Al Quran Ramadan Haritu Berpakaian Mencolok Mata Nora Danish Ditegur Netizen

papar berkaitan - pada 10/8/2020 - jumlah : 464 hits
Sedang menikmati percutian bersama keluarganya di Pulau Langkawi pelakon jelita Nora Danish dilihat tidak lokek berkongsikan beberapa gambar cantik percutian di akaun Instagram miliknya Bagaimanapun apa yang menjadi perhatian netizen bukanl...
Petua Jika Kebas Kebas Kejang Otot Rasa Nak Pitam Sakit Ulu Hati Sesak Nafas

Petua Jika Kebas Kebas Kejang Otot Rasa Nak Pitam Sakit Ulu Hati Sesak Nafas

papar berkaitan - pada 10/8/2020 - jumlah : 678 hits
Berikut beberapa petua mudah dan berkesan yang disalin dari Semoga perkongsian ini memberi manfaat kepada kita semua Kredit buat Bunga Milah Mohon izin kongsi petua ini 1 Badan kebasJika Badan kebas dan kejang urat Itu tanda awal nak kena a...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Tips For Achieving Your Saving Goals

Gunung Ruang Meletus Ini Senarai Penerbangan Mas Airasia Yang Dibatalkan

The Spark Of Innovation

Lirik Lagu Hidupku Sebelum Mati Kunto Aji

Doa 12 Pintu Pembuka Pintu Rezeki Segala Kebaikan

Daun Kelor Mujarab Untuk Diebetes Fahami 15 Khasiatnya