Pelancaran Onecall Produk Fintech Mudah Alih Usahasama Di Antara Kumpulan Tfp Dan Tune Talk


Hi Korang, 

Kumpulan TFP (TFP Solution Berhad), melalui anak syarikat milik sepenuhnya, MBP Solutions Sdn Bhd, hari ini menandatangani perjanjian penjenamaan bersama Tune Talk untuk melancarkan produk fintech mudah alih OneCALL yang mensasarkan penduduk "Un-banked" di seluruh Malaysia.

Berkesempatan ke siging ceremony ni hari tuh, bertambah sket ilmu di dada kan
Un-banked ni bermaksud kepada mereka-mereka tidak mempunyai bank akaun di Malaysia terutamanya warga asing yang berkerja di Malaysia 
Memeterai perjanjian pada majlis menandatangani perjanjian itu ialah Ketua Pegawai Eksekutif TFP Abdul Latib bin Tokimin dan CEO Tune Talk Ameen Amaendran bersama Pengarah Urusan TFP, Dato 'Hussian @ Rizal bin Abdul Rahman dan ketua pegawai pemasaran Tune Talk, Joseph Lim. 


"Daripada anggaran TFP, kira-kira dua juta rakyat Malaysia, mewakili 8% daripada 24 juta orang dewasa di negara ini, tidak mempunyai akaun bank," kata En. Latib, sambil menambah bahawa kira-kira 66% pekerja asing juga tidak mempunyai kemudahan perbankan. 
"Di samping itu, kami menganggarkan terdapat aliran keluar sejumlah RM20 bilion atau penghantaran melalui saluran bukan perbankan setahun," katanya. 
"Kami menghargai OneCALL kerana memilih kami sebagai rakan kongsi yang di percayai. Sebagai pengendali rangkaian maya mudah alih terbaik Malaysia (MVNO) dengan produk dan perkhidmatan yang menarik, Tune Talk telah berada dalam industri kompetitif selama hampir 10 tahun sekarang dan kami benar-benar berbesar hati untuk menjadi sebahagian daripada perkongsian perniagaan ini " kata Ameen. 
Ameen menambah, "Kami berharap dapat bekerja dan berkembang dengan pesat bersama-sama dalam industri telekomunikasi dengan rakan kongsi OneCALL kami. Saya percaya inovasi adalah cara terbaik ke hadapan, terutamanya dalam era digital yang pantas kami. Selamat OneCALL untuk langkah besar ini. industri lagi dengan misi berwawasan. " 
Di anggarkan bahawa, dari perspektif saiz pasaran terdapat 9 juta orang yang tinggal di kawasan luar bandar dan 40% daripada 32 juta penduduk Malaysia berada dalam kumpulan B40. Mengenai pekerja asing, kajian yang dilakukan oleh Kumpulan menunjukkan kira-kira 2 juta warga Bangladesh, sejuta orang Indonesia dan 800,000 Nepal yang kini tinggal di seluruh Malaysia.


OneCALL bertujuan untuk menangani cabaran pasaran ini termasuk ciri unik seperti pengiriman wang, ATM maya, PIN permainan, Peralatan Gaya Hidup, pembayaran bil bersama B40 program usahawan.


Di samping itu, pelanggan OneCALL juga akan menikmati perkhidmatan mudah alih Tune Talk seperti suara, sms dan / atau data plan yang diluluskan bersama-sama dengan pelbagai faedah seperti Tune Talk Big Points, penebusan penerbangan dan promosi perjalanan dengan AirAsia, program ganjaran dari Rakan Tune Talk serta insurans peribadi (Terma dan syarat boleh digunakan untuk semua manfaat ini).


En. Latib juga menyatakan bahawa untuk syarikat perladangan, pembinaan, perlombongan dan pembuatan dan bahkan restoran bergantung kepada tenaga kerja asing, TFP dapat menggabungkan pengurusan sumber manusia (HRM) dan sistem pembayaran dengan eWallet ke OneCALL.


"Penyelesaian HRM dan pembayaran gaji kami sudah terkenal dengan pelbagai fungsi seperti penjadualan jadual pekerja, sistem cuti dalam talian, pengurusan tuntutan dan mengeluarkan kenyataan gaji," katanya. "Dengan mengintegrasikan OneCALL ke dalam penyelesaian kami yang sedia ada, kami berhasrat untuk membangunkan e-wallet yang akan membolehkan syarikat terus membayar gaji kepada e-wallet pekerja mereka." 
TFP juga bertujuan untuk mengintegrasikan OneCALL ke dalam sistem pengurusan kampus sedia ada. 
"Dengan OneCALL, para pelajar juga akan dapat menggunakan e-wallet kampus untuk melakukan pembayaran tanpa tunai untuk pembelian di kampus," kata En Latib. "Kami mempunyai visi sekolah tanpa tunai dan institusi pembelajaran yang akhirnya muncul di seluruh negara." 


Untuk maklumat lanjut boleh check it out di : 

OneCALL:http://onecall.my/
TFP Group: http://www.tfp.com.my/
Tune Talk: https://www.tunetalk.com/my/en




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ciklilyputih.com/2019/07/pelancaran-onecall-produk-fintech-mudah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
8 Cara Tingkatkan Sales Produk Anda Dengan Mudah

8 Cara Tingkatkan Sales Produk Anda Dengan Mudah

papar berkaitan - pada 30/6/2019 - jumlah : 350 hits
Macam mana perkembangan bisnes anda Makin padu Makin power Atau sebaliknya Hari ni saya nak share sikit ilmu tentang 8 Tips Untuk Tingkatkan Sales Kalau bisnes anda sendu je sales tu haa saya sarankan untuk baca ilmu yang saya nk kongsikan ...
Qualcomm Mengumumkan Cip Pemprosesan Snapdragon 855 Plus Untuk Peranti Mudah Alih

Qualcomm Mengumumkan Cip Pemprosesan Snapdragon 855 Plus Untuk Peranti Mudah Alih

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 216 hits
Reading Time 1 minuteCip pemprosesan termaju dari Qualcomm bagi platform peranti mudah alih setakat ini Qualcomm Technologies Inc hari ini mengumumkan kehadiran cip pemprosesan Snapdragon 855 Plus bagi peranti mudah alih Ia merupakan cip pe...
Broadcom Dilaporkan Sedang Dalam Perbincangan Untuk Mengambil Alih Symantec

Broadcom Dilaporkan Sedang Dalam Perbincangan Untuk Mengambil Alih Symantec

papar berkaitan - pada 4/7/2019 - jumlah : 128 hits
Symantec merupakan salah satu syarikat sekuriti siber yang popular dan digunakan ramai pengguna sebagai penyelesaian sekuriti dan antivirus mereka Kini ia dilaporkan yang mana pengeluar cip popular Broadcom sedang dalam perbincangan untuk m...
Pafa Ambil Alih Agih Tiket Final Piala Fa

Pafa Ambil Alih Agih Tiket Final Piala Fa

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 195 hits
PERSATUAN Bola Sepak Perak akan mengadakan satu mesyuarat khas mengenai penjualan tiket final Piala FA 2019 dalam masa terdekat Presidennya Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu berkata mesyuarat tersebut bertujuan membincangkan mengenai pembahagia...
Ambil Alih Konsesi Tol Gamuda Terima Cadangan Mof Inc

Ambil Alih Konsesi Tol Gamuda Terima Cadangan Mof Inc

papar berkaitan - pada 29/6/2019 - jumlah : 228 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Cap Gesa Putrajaya Tarik Balik Tawaran Ambil Alih Lebuh Raya Bertol

Cap Gesa Putrajaya Tarik Balik Tawaran Ambil Alih Lebuh Raya Bertol

papar berkaitan - pada 6/7/2019 - jumlah : 199 hits
Persatuan Pengguna Pulau Pinang memberi amaran pengambilalihan 4 syarikat konsesi lebuh raya di Lembah Klang akan membebankan kerajaan dengan hutang lebih banyak PETALING JAYA Persatuan Pengguna Pulau Pinang menggesa kerajaan menarik balik ...
Beberapa Pihak Berminat Ambil Alih Malaysia Airlines Kata Laporan

Beberapa Pihak Berminat Ambil Alih Malaysia Airlines Kata Laporan

papar berkaitan - pada 6/7/2019 - jumlah : 275 hits
Beberapa pihak berminat ambil alih Malaysia Airlines kata laporan Dikemas kini 4 minit yang lalu Diterbitkan pada 6 Jul 2019
Dari Ambil Alih Kedai Gunting Bapa Kini Jadi Jutawan

Dari Ambil Alih Kedai Gunting Bapa Kini Jadi Jutawan

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 291 hits
Siapa Dia Itulah Ramesh Babu Seorang tukang gunting rambut pengusaha dan ahli perniagaan kini menjadi jutawan dan memilik 400 kereta mewah Ramesh Babu pernah berkata Dalam dunia perniagaan anda perlu mempunyai pandangan yang maju ke hadapan...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Dendam Rupanya Babak Chacha Maembong Jasmin Hamid Ganyang Ruhainies Buat Netizen Puas

Komen Jelik Mangsa Nahas Helikopter Peniaga Didenda Rm 23 000 Mohon Maaf Atas Kesalahan

Lonjakan Inovasi Dan Transformasi Mindef Lancar Pameran Lima 2025

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis