Pelaburan Emas Berapa Banyak Nak Melabur Emas


Mulakan pelaburan emas? Sudah tentu. Tetapi … Berapa banyak nak melabur emas?
Terdapat jawapan ringkas untuk soalan ini iaitu sekurang-kurangnya 10% daripada portfolio pelaburan anda.

Itulah yang dicadangkan oleh pakar kewangan dunia. Pemilikan emas pelaburan dan logam berharga lain dalam bentuk fizikal dan menyimpan secara peribadi di luar sistem perbankan, yang membentuk sekurang-kurangnya 10% daripada nilai kewangan anda.
Pelaburan emas ini akan sentiasa mempunyai kecairan segera sekalipun krisis ekonomi melanda negara yang menghalang anda daripada mengakses aset lain. Tidak ada cara pemeliharaan kekayaan yang lebih baik.
Terdapat, sudah tentu, pendapat dan pertimbangan lain untuk situasi tertentu anda.
Salah satu pendapat lain mengenai berapa banyak jumlah emas pelaburan adalah dengan menggunakan pendekatan empat bahagian iaitu emas, bon, ekuiti dan tunai pada tahap 25% setiap satu.
Walau bagaimanapun, apabila tinjauan peribadi pelabur emas di beberapa negara besar seperti Amerika menunjukkan bahawa 30% daripada mereka mengagihkan 80% portfolio pengurusan kekayaan mereka kepada emas.
Keputusan sedemikian tidak dibuat tanpa sebab. Apa yang berlaku di dunia di sekeliling anda boleh sama pentingnya dengan apa yang berlaku dalam hidup dan kewangan anda.
Sebagai contoh, pada tahun 2002, dunia berada dalam krisis defisit kredit-bank. Pada masa itu, terdapat pakar kewangan yang menasihatkan pelanggan pelaburannya untuk meletakkan sehingga 50% aset mereka menjadi emas fizikal. Ini adalah bukti betapa dahsyatnya keadaan kewangan pada masa itu.
Namun pada hari ini, ramai pakar pelaburan emas dunia, melihat situasi kewangan di seluruh dunia adalah lebih buruk berbanding pada tahun 2002. Perlindungan kekayaan lebih kritikal berbanding sebelum ini.
Ramai pelabur bertanya berapa peratus aset kewangan mereka perlu disimpan dalam bentuk emas fizikal? Sesetengah pelabur yang benar-benar prihatin dengan sistem kewangan mempunyai pegangan emas mulai 60 hingga 80%, termasuklah pelaburan  perak.
Namun, anda tak perlu tamak, memiliki sekurang-kurangnya 10% aset anda dalam emas akan memastikan keselamatan portfolio kewangan anda. Para pelabur emas harus menentukan sendiri peratusan yang mereka rasa selesa.
Pada pandangan pakar kewangan dunia, pelaburan emas atau logam berharga yang lain seperti perak sepatutnya mencukupi untuk ditunaikan sekiranya terdapat krisis dalam sistem kewangan yang menghalang akses kepada pelaburan lain atau menjadikannya tidak mungkin untuk mendapatkan tunai dari aset lain.
Yang penting untuk diingat ialah emas dan perak adalah wang dan mudah dicairkan menjadi tunai segera. Sepanjang sejarah, di setiap negara di mana terdapat krisis kewangan yang serius, emas dan perak selalu berfungsi sebagai wang atau barang tukaran.
Emas boleh memainkan empat peranan asas dalam portfolio kekayaan anda:
sumber pulangan jangka panjang, sumber kepelbagaian yang dapat mengurangkan kerugian semasa tekanan pasaran, aset mudah cair tanpa risiko hutang yang telah mengatasi mata wang fiat dan cara untuk meningkatkan prestasi keseluruhan portfolio kewangan anda. Oleh itu, kepada anda yang belum bermula… masih belum terlambat kerana masa masih sesuai untuk mulakan pelaburan emas.
Jika dilihat carta harga emas dunia berbanding USD masih berlegar sekitar USD1,300. Mengikut analisis teknikal pergerakan harga emas dunia dijangka akan mula melepasi paras USD1,350 selepas Oktober 2019.
Carta harga emas vs USD
 
Anda tak perlu susah payah mendapatkan emas pelaburan goldbar, dinar atau dirham fizikal daripada negara-negara Barat. Malah, anda juga tak perlu bersusah payah membawa masuk logam berharga daripada Thailand, Jepun atau China.
Pada masa ini terdapat kemudahan pemilikan emas dan perak secara fizikal di Malaysia, Singapura dan Indonesia. Saya telah menyediakan panduan mudah untuk anda memulakan pelaburan emas dengan memiliki emas fizikal secara mudah, murah, sah dan patuh syariah di Malaysia, Singapura dan Indonesia.
Jika anda masih belum mendapatkan panduan memulakan pelaburan emas fizikal tersebut, sila isi nama dan emel anda di sini.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.pelaburanemas.org/pelaburan-emas-berapa-banyak-nak-melabur-emas/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hidup Sebagai Ibu Bapa Banyak Yang Harus Diuruskan Nak Beli Barang Untuk Diri Sendiri Pun Tak Sempat

Hidup Sebagai Ibu Bapa Banyak Yang Harus Diuruskan Nak Beli Barang Untuk Diri Sendiri Pun Tak Sempat

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 429 hits
Pelakon Rita Rudaini melalui instagramnya telah meluahkan bukan mudah untuk menjadi ibu bapa kerana banyak yang harus diuruskan tambahan pula beliau sekarang memegang status sebagai ibu tunggal Beliau memuatnaik gambar kedua dua anaknya den...
Pentingnya Pelaburan Emas Perak Dinar Dan Dirham

Pentingnya Pelaburan Emas Perak Dinar Dan Dirham

papar berkaitan - pada 23/3/2019 - jumlah : 342 hits
Mengapa pentingnya pelaburan emas perak dinar dan dirham Sejak akhir akhir ini semua negara besar di dunia menambah simpanan emas masing masing Sebagai contoh China telah melipatgandakan pembelian stok emas mereka kepada 60 26 juta ounces a...
Tak Nak Kawan Kisahnya Layan Abc Lah

Tak Nak Kawan Kisahnya Layan Abc Lah

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 275 hits
Sekali pandang macam girlfriend dating sakan dengan boyfriend versi muda haha SharingIsCaring Asal weekend je ABC Musim panas layan ABC sejuk anak tekak seminggu sekali sambil gelak ketawa Sembang dengan Abg Qi perihal aktiviti dia di sekol...
Inilah Cara Kurangkan Ketagihan Terhadap Makanan Ringan Yang Nak Diet Take Note

Inilah Cara Kurangkan Ketagihan Terhadap Makanan Ringan Yang Nak Diet Take Note

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 239 hits
Makanan ringan adalah makanan yang kurang khasiatnya Pengambilan makanan ringan harus dikurangkan kerana ianya boleh mendatang keburukan kepada seseorang Kurangkan pengambilan makanan ringan dengan mencuba makanan yang membantu ketagihan an...
Kita Berubat Saja Tak Nak Tuduh Siapa Siapa Ibu Sajat

Kita Berubat Saja Tak Nak Tuduh Siapa Siapa Ibu Sajat

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 309 hits
Baru baru ini usahawan kosmetik Sajat dilapor dikejarkan ke hospital Menurut pembantu peribadinya Sajat dikatakan terkena penyakit misteri meskipun sudah menggunakan pelbagai kaedah The post appeared first on
Mabuk Apa Kj Nak Suruh Umno Kecam Ahli Berperangai Samseng

Mabuk Apa Kj Nak Suruh Umno Kecam Ahli Berperangai Samseng

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 355 hits
Pada pendapat aku UMNO tak perlu ambil tindakan kepada ahli yang bertindak terhadap provokasi puak puak DAP Tak perlu nak jaga imej yang dah lama tercalar Kita bertindak atau tidak tetap mendapat imej yang negatif daripada raykat Ini perkar...
Kalau Nak Kurus Elakkan Buah Berisi Kuning

Kalau Nak Kurus Elakkan Buah Berisi Kuning

papar berkaitan - pada 24/3/2019 - jumlah : 1451 hits
Kalau nak kurus elakkan makan buah berisi kuning Buah apa tu Takkan tak tahu Raja buah isinya warna apa Mangga warna apa itu semua antara buah kegemaran kita kan So jika berazam nak kurus dan sihat elakkan ambil buah berisi kuning Yang bagu...
Gila Nak Tangkap Pesalah Rasuah Sprm Wujudkan Pusat Urut Sendiri

Gila Nak Tangkap Pesalah Rasuah Sprm Wujudkan Pusat Urut Sendiri

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 785 hits
Ada seorang kawan saya kata dunia kita ni semakin pelik Nak tangkap penjenayah tapi pelik sungguh sengaja wujudkan peluang untuk orang melakukan jenayah Nak senang faham macam ni jelah Ini kes pelik tapi benar dan sedikit terserlah bodohnya...
Kenapa Anda Wajib Tengok Filem Bikers Kental 2 Mesti Ramai Yang Tak Sabar Nak Tengok

Kenapa Anda Wajib Tengok Filem Bikers Kental 2 Mesti Ramai Yang Tak Sabar Nak Tengok

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 554 hits
Selepas mendapat sambutan hangat menerusi filem pertama pada tahun 2013 Bikers Kental Sekali lagi filem kisah dunia permotoran ditayangkan dalam filem Bikers Kental 2 Filem ini bakal menggegarkan pawagam pada 14 Mac dengan arahan Helmi Yuso...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik