Pentingnya Pelaburan Emas Perak Dinar Dan Dirham


Mengapa pentingnya pelaburan emas, perak, dinar dan dirham? Sejak akhir-akhir ini, semua negara besar di dunia menambah simpanan emas masing-masing. Sebagai contoh, China telah melipatgandakan pembelian stok emas mereka kepada 60.26 juta ounces (oz) atau 1,708.34 tan metrik dalam bulan Mac 2019!

Jom kita tonton sedutan ceramah Ustaz Zulkifli M Ali LC mengapa pentingnya pelaburan emas berbanding apa yang selama ini semua manusia di dunia tersilap pandang…

Apabila nilai wang kertas Dolar Amerika (USD) menjadi semakin jatuh, tak mustahil nilai semua matawang di dunia akan terkesan dan turut jatuh juga.
Lihatlah sejarah dan nilai duit kertas yang pernah ada di Malaysia khususnya sebelum merdeka.
Menurut sejarah tanah air, pada tahun 1941, Jepun menjajah Tanah Melayu dan memperkenalkan duit kertas (atau lebih dikenali sebagai duit pokok pisang).
Namun, sejak 1943 British melancarkan perang melawan Jepun, nilai duit pokok pisang semakin susut hingga tiada nilai selepas Jepun menyerah kalah pada tahun 1945.
Akibatnya, semua yang menyimpan duit pokok pisang Jepun terpaksa buang sahaja duit-duit tersebut.
Ambil iktibar atau pengajaran daripada sejarah negara yang telah berlaku. Dalam keadaan suasana ekonomi dan politik yang sukar diduga, tak mustahil perkara yang sama akan berulang dan berlaku ke atas matawang kita.
Jangan bimbang dan kalut… Masa masih belum terlambat. Ramalan ramai pakar kewangan dunia mengatakan nilai semua matawang dunia akan mula menyusut secara cepat mulai tahun 2020! Wallahu ‘alam.
Jika anda masih belum baca e-book percuma saya mengenai nilai Ringgit Malaysia boleh dapatkannya di sini.
Saya enggan percaya kepada apa jua ramalan. Namun, sejarah dunia telah menunjukkan banyak kejadian matawang kertas milik beberapa negara menjadi tiada nilai! (Klik sini untuk Info lanjut mengenai kejadian pengharaman duit 500 rupee dan 1000 rupee di India).
Anda boleh juga tonton ilmuwan tersohor eskatologi seperti Syeikh Imran Hosein juga kerap memberi peringatan mengenai kelemahan duit kertas yang sedang digunakan di seluruh dunia di sini.
Sejarah akan berulang. Persediaan perlu dilakukan. Tukarkan sebahagian sahaja duit Ringgit yang dibayar kepada kita sebagai gaji kepada bentuk logam berharga yang paling selamat di dunia iaitu EMAS.
Namun, persoalannya adakah cara yang paling mudah untuk pelaburan emas dengan menukarkan pendapatan tunai bulanan kepada emas?
Jawapannya ada…
Alhamdulillah.. kini semua lapisan masyarakat di Malaysia, Singapura dan Indonesia boleh dapatkan emas pelaburan seperti goldbar, dinar dan dirham dengan murah dan mudah.
Hanya isikan nama dan emel anda untuk dapatkan Panduan Miliki Pelaburan Emas Fizikal Secara Terus, Patuh Syariah dan Sah di Malaysia, Singapura dan Indonesia.
Bagi rakyat Malaysia dan Singapura, pada masa ini terdapat kemudahan potongan bulanan serendah RM100 atau SGD100 melalui Standing Instruction menggunakan Internet Banking Maybank2u dengan buka akaun dewasa / kanak-kanak / bayi.
Anda juga boleh membuat potongan bulanan melalui Public Bank, Bank Islam, Bank CIMB atau mana-mana bank. Namun berkemungkinan terdapat caj tambahan. Saya cadangkan guna Maybank sebab tiada caj tambahan berbanding bank lain.
Sila dapatkan panduan tukarkan minima RM100 atau SGD100 kepada emas pelaburan 999.9 dengan cara yang sangat mudah di sini.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.pelaburanemas.org/pentingnya-pelaburan-emas-perak-dinar-dan-dirham/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pelaburan Emas Berapa Banyak Nak Melabur Emas

Pelaburan Emas Berapa Banyak Nak Melabur Emas

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 295 hits
Mulakan pelaburan emas Sudah tentu Tetapi Berapa banyak nak melabur emas Terdapat jawapan ringkas untuk soalan ini iaitu sekurang kurangnya 10 daripada portfolio pelaburan anda Itulah yang dicadangkan oleh pakar kewangan dunia Pemilikan ema...
Perak Kedah Perlis Dijangka Negeri Paling Panas Pada Paras 37 38 Darjah Celsius

Perak Kedah Perlis Dijangka Negeri Paling Panas Pada Paras 37 38 Darjah Celsius

papar berkaitan - pada 20/3/2019 - jumlah : 373 hits
Malaysia tidak akan berdepan dengan cuaca panas melampau seperti yang pernah berlaku pada tahun 1998 dengan suhu yang tertinggi berada pada paras 40 Darjah Celsius Pengarah Pusat Operasi Cuaca dan Geo Fizik Nasional Jabatan Meteorologi Mala...
Ahmad Faizal Azumu Tidak Lepas Jawatan Menteri Besar Perak

Ahmad Faizal Azumu Tidak Lepas Jawatan Menteri Besar Perak

papar berkaitan - pada 21/3/2019 - jumlah : 541 hits
IPOH Menteri Besar Perak Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu tidak akan melepaskan jawatan beliau walaupun berdepan dengan pelbagai kritikan dan tekanan Anggota Dewan Undangan Negeri Chenderiang itu yang juga dikenali dengan panggilan Peja berkat...
Perak Pkr Snubs Mb Over Replacement Exco

Perak Pkr Snubs Mb Over Replacement Exco

papar berkaitan - pada 22/3/2019 - jumlah : 287 hits
Perak PKR has snubbed Mentri Besar Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu s call to the party to go through proper channels to change state executive councillors from their party Its state chairman Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak said the matter...
Johor And Perak Mbs Under Siege

Johor And Perak Mbs Under Siege

papar berkaitan - pada 19/3/2019 - jumlah : 180 hits
It was the third time in the last one month that rumours of the state government falling on such a day had circulated Joceline Tan The Star TUN Dr Mahathir Mohamad is fighting too many fires The Prime Minister recently had to throw cold wat...
Bn Pas Gabung Kerajaan Baru Akan Terbentuk Di Perak Adakah Benar

Bn Pas Gabung Kerajaan Baru Akan Terbentuk Di Perak Adakah Benar

papar berkaitan - pada 17/3/2019 - jumlah : 714 hits
Barisan Nasional Perak membuat pengumuman dengan mendakwa telah memiliki bilangan kerusi Dewan Undangan Negeri yang mencukupi untuk membentuk kerajaan negeri Adakah mungkin Pengerusi BN negeri Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir berkata sehubung...
Kerabat Diraja Perak Lemas Di Pulau Perhentian

Kerabat Diraja Perak Lemas Di Pulau Perhentian

papar berkaitan - pada 24/3/2019 - jumlah : 471 hits
WANITA dilaporkan lemas ketika melakukan aktiviti menyelam di Teluk Dalam Pasir Hantu Pulau Perhentian jam 4 15 petang semalam Difahamkan mangsa adalah kerabat diraja Perak dan dipercayai lemas apabila tangki udara dipakainya mengalami masa...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Wan Ji Najib Dapat Layanan Sangat Istimewa Di Penjara

Hospital Kuala Pilah

Potong Ikan Keluar Api

Asan Lembu The Movie

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Maaflah Biarlah Benak Ubi Tapi Betul Hafidz Roshdi Pertahan Tindakan Tak Hadir Mahkamah Bidas Balik Teguran Shuhada

Packing Barang Kucing Kesayangan

Subconscious Mind

Doa Doa Dalam Bulan Ramadan Yang Boleh Kita Amalkan

Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler