Pas Sokong Muhyiddin Bawa Rebah



Tok Aji 24
Sokongan PAS kepada Muhyiddin membawa rebah sebuah kerajaan yang asalnya diharapkan untuk terus berkuasa sehingga habis penggal. Namun PAS telah dilihat mewarna imej buruk kepada kerajaan Muhyiddin yang sedang menunggu saat kejatuhannya kini.
Beberapa peristiwa yang berlaku membuktikan PAS adalah dalang sebenar menjatuhkan imej baik Muhyiddin dan sekaligus menjadi pentadbiran kerajaan PN dalam kucar kacir. 9 bukti dikemukakan menjelaskan fakta yang sahih ini :
1) Isu Menteri Perusahaan Utama, Dato Dr Khairuddin At-Takiri yang tidak kuarantin apabila balik berniaga dan makan angin di Turki dikira asas kejatuhan kerajaan Muhyidin. Sehingga sekarang tidak ada pendakwaan dibuat ke atas kesalahan tidak kuarantin ini. Istilah double standard dipopularkan kerana isu ini akibat wujud golongan elit politik diberi keistimewaan dengan tidak didakwa di mahkamah sedangkan rakyat marhain didenda sehingga RM puluhan ribu dan dipenjara atas dakwaan di mahkamah.
2) Usul tidak percaya di Parlimen sepatutnya dibenarkan oleh Yang Dipertua Parlimen tetapi atas nasihat yang salah oleh Menteri Undang-Undang merangkap SU Agung PAS, Dato Takiyuddin, maka usul undi tidak percaya ini tidak diteruskan dalam sidang Parlimen lepas sehingga menjejaskan imej Muhyiddin sebagai PM yang tidak cukup majoriti.
3) Lantikan Presiden PAS, Haji Hadi sebagai Duta Khas Timur Tengah bertaraf Menteri yang tiada apa-apa peranan untuk menaikkan imej kerajaan PN menjatuhkan lagi imej Malaysia di mata dunia apabila tiada apa-apa usaha dilakukannya untuk menaikkan imej Muhyiddin di mata negara Timur Tengah. Istilah Duta makan gaji buta lebih dikenali oleh rakyat atas lantikan jawatan seperti ini yang menghabiskan wang rakyat puluhan ribu sebulan tanpa menjalankan tugas sebenar seorang duta khas.
4) Imej Muhyiddin bertambah teruk apabila Menteri Alam Sekitar, Dato Tuan Ibrahim Tuan Man yang beri cadangan yang tidak masuk akal dan diperlekeh oleh rakyat seperti tadah air hujan untuk selesai masalah air di Kelantan yang dikatakan terpaksa memakan masa puluhan tahun untuk diselesaikan.
5) PAS menarik balik perjuangan untuk menaikkan taraf Mahkamah Syariah dalam isu RUU 355 menjadikan imej menjaga agama dan Mahkamah Syariah di bawah kerajaan PN bertambah teruk. Rakyat melihat PAS menipu penyokongnya dalam memperjuangkan RUU 355 yang sepatutnya dibentangkan ketika Menteri Undang-undang dipegang oleh SUA PAS Pusat.
6) Sikap Menteri Besar PAS Kedah yang menggunakan kereta mewah Velfire dengan duit syaikat SADA turut mejejaskan imej berjimat cermat yang sepatutnya ditonjolkan ketika musim ekonomi merudum ini sekaligus menjejaskan imej Muhyiddin sebagai PM yang meminta rakyat bersabar dalam suasana mencabar kini. Perangai suka bermewah-mewah dengan wang rakyat dengan pembelian kereta Mercedes untuk kegunaan MB dan exco kerajaan negeri Kelantan kini diikuti oleh MB Kedah.
7) Pelantikan ADUN PAS Sabah telah mendapat reaksi negatif di kalangan pimpinan parti bukan Islam di Sabah menjadikan watak Muhyiddin tercalar di kalangan pimpinan dan rakyat bukan Islam di Sabah dan Sarawak. Imej PAS yang ekstrim dan anti bukan Islam akan menjejaskan imej kerajaan PN dan kemungkinan akan kehilangan undi di kalangan masyarkat bukan Islam pada PRU atau PRN Sarawak akan datang.
8) Sikap PAS yang berubah-ubah dalam isu-isu agama dan Melayu sejak menjadi kerajaan menjadikan rakyat tidak lagi percaya kepada kerajaan PN untuk memperjuangan isu agama dan Melayu. Isu Adib, Buy Muslim First (BMF), judi, arak, LGBT dan sebagainya sudah disenyapkan kerana ia nya hanya dilihat sebagai modal politik untuk menjatuhkan imej kerajaan PH dahulu.
9) Kelemahan pemerintahan kerajaan PAS Kelantan, Terengganu dan Kedah menjadi contoh kerajaan negeri yang tidak baik kepada rakyat berpandukan prestasi ekonomi dan sosial di negeri tersebut. Kerajaan PN peringkat pusat tidak lagi mampu untuk menyuntik dana termasuk Royalti dalam suasana harga minyak dunia turun kini. Namun PAS tetap menggunakan hujah kerajaan pusat menganak tirikan Kelantan dan Terengganu dalam pembangunan demi meraih undi rakyat negeri tersebut. Sikap ini sekaligus membebankan kerajaan Muhyiddin yang sudah terbeban dengan prestasi ekonomi yang merosot teruk.
Berdasarkan 9 bukti ini jelas PAS dilihat hanya berjuang untuk kepentingan peribadi dan habuan keduniaan semata-mata dan bukan berperanan untuk menguatkan agama dan Melayu. Maka amat wajarlah rombakan kabinet yang dijangka akan dibuat oleh Muhyiddin dalam masa terdekat untuk mengurangkan bilangan Menteri di kalangan PAS khususnya yang bukan sahaja tidak berfungsi tetapi menjatuhkan imej Muhyiddin dan kerajaan PN yang dipimpin.
Selagi Menteri-Menteri PAS ini ada dalam kabinet Muhyiddin maka pengaruh PN akan terus merosot. Oleh itu sesuai dengan syarat tuntutan UMNO untuk mengisi jawatan-jawatan Menteri penting untuk memperkuatkan kerajaan PN di bawah Muhyiddin.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/30211

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Desprados Mp Pas Sokong Muhyiddin Pn Takiyuddin

Anwar Desprados Mp Pas Sokong Muhyiddin Pn Takiyuddin

papar berkaitan - pada 11/10/2020 - jumlah : 299 hits
malaysiakini comDikemaskini Hari ini 9 25 amTakiyuddin HassanPAS menegaskan semua 18 ahli parlimen parti itu menyokong penuh Muhyiddin Yassin sebagai perdana menteri yang memimpin kerajaan Perikatan Nasional sekarang Setiausaha Agung PAS Ta...
18 Ahli Parlimen Pas Tetap Sokong Muhyiddin Perikatan Nasional Takiyuddin

18 Ahli Parlimen Pas Tetap Sokong Muhyiddin Perikatan Nasional Takiyuddin

papar berkaitan - pada 12/10/2020 - jumlah : 287 hits
267 total views 267 views today KOTA BHARU PAS hari ini mengulangi penegasan bahawa kesemua 18 ahli Parlimennya tetap menyokong Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri yang memimpin kerajaan Perikatan Nasional Setiausaha Agung PAS ...
Pas Gesa Sokong Kerajaan His Majesty S

Pas Gesa Sokong Kerajaan His Majesty S

papar berkaitan - pada 15/10/2020 - jumlah : 233 hits
INIKAH KABINET KERAJAAN HIS MAJESTY S GOVERMENT MEREKA TERDIRI DARI PARTI PARTI BN PN GPS PAS DAN GRS KETUA MEREKA DILANTIK OLEH YANG DIPERTUAN AGONG SEDANG MEREKA MEMERINTAH TETIBA NUAR BRAHIM MENDAKWA DIA ADA MAJORITY BILA DIA MENGADAP D ...
In Reiterating Support For Pm Muhyiddin Pas Calls Pkr S Anwar A Desperado Opportunist

In Reiterating Support For Pm Muhyiddin Pas Calls Pkr S Anwar A Desperado Opportunist

papar berkaitan - pada 11/10/2020 - jumlah : 253 hits
Takiyuddin stated that PAS is confident that the Yang di Pertuan Agong will not entertain Anwar s attempt to remove the PN administration Picture by Miera ZulyanaKUALA LUMPUR Oct 11 PAS reiterated the support of all 18 of its elected member...
All 18 Mps From Pas Maintain Support For Muhyiddin And Pn

All 18 Mps From Pas Maintain Support For Muhyiddin And Pn

papar berkaitan - pada 11/10/2020 - jumlah : 240 hits
PAS today said all its 18 MPs would maintain their support for Muhyiddin Yassin as the prime minister to lead the Perikatan Nasional government PAS secretary general Takiyuddin Hassan in a statement today said PAS was not impacted by the rh...
Takiyuddin 18 Orang Ahli Parlimen Pas Kekal Menyokong Perdana Menteri Muhyiddin Yassin

Takiyuddin 18 Orang Ahli Parlimen Pas Kekal Menyokong Perdana Menteri Muhyiddin Yassin

papar berkaitan - pada 11/10/2020 - jumlah : 289 hits
KUALA LUMPUR PAS menegaskan bahawa semua 18 Ahli parlimennya menyokong penuh kepimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri yang menerajui kerajaan Perikatan Nasional Setiausaha Agung parti itu Datuk Takiyuddin Hassan berkata P...
Panas Dua Ahli Parlimen Pas Pertimbang Sokong Anwar Tunggu Perkembangan Selasa

Panas Dua Ahli Parlimen Pas Pertimbang Sokong Anwar Tunggu Perkembangan Selasa

papar berkaitan - pada 11/10/2020 - jumlah : 284 hits
Dua ahli parlimen Pas dikatakan akan turut serta memberikan sokongan kepada Anwar bagi memastikan jumlah sokongan Anwar Ibrahim kali ini mencecah dua pertiga di parlimen Bagaimanapun kedua dua ahli parlimen ini masih berdiam diri sehingga k...
Beri Sokongan Padu Pada Kerajaan Muhyiddin Pas Beritahu Sekutu

Beri Sokongan Padu Pada Kerajaan Muhyiddin Pas Beritahu Sekutu

papar berkaitan - pada 15/10/2020 - jumlah : 177 hits
October 15 2020 12 49 PMSetiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan berkata jemaah Kabinet yang dianggotai BN PN GPS PAS dan GRS mesti bertindak secara kolektif dan bertanggungjawab dengan memberi keutamaan kepada kesejahteraan rakyat PETALING J...
Muafakat Pn Mn Bawa Pas Ke Dun Sabah

Muafakat Pn Mn Bawa Pas Ke Dun Sabah

papar berkaitan - pada 10/10/2020 - jumlah : 288 hits
KOTA BHARU Pelantikan pemimpin PAS sebagai Adun dilantik di Dewan Undangan Negeri Sabah mencerminkan muafakat yang harmoni dalam gabungan Perikatan Nasional dan Muafakat Nasional Ketua Penerangan PAS Kelantan Dato Mohd Nassuruddin Daud berk...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Kaswi Gula Melaka

Effective Networking In Business

Doa Masuk Pasar Baca Doa Ini Apabila Pergi Ke Pasar

Lafaz Tasbih Kaffarah Sebagai Doa Pembersih Majlis

Rabbana Atina Fid Dunya Hasanah