Ong Kim Swee Ketua Jurulatih Sabah Fc Yang Baharu


Datuk Ong Kim Swee Letak Jawatan Di FAM Untuk Jadi Ketua Jurulatih Sabah FC
Datuk Ong Kim Swee meletakkan jawatan selaku Pengarah Teknikal Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) untuk menjadi Ketua Jurulatih Sabah FC.


Perkara itu diumumkan oleh Setiausaha Agung FAM, Mohd Saifuddin Abu Bakar melalui satu kenyataan media yang dikeluarkan sebentar tadi.

Kim Swee, kini berusia 50 tahun, menyerahkan surat perletakkan jawatan beliau di Wisma FAM pada hari ini. “Surat peletakan jawatan itu diserahkan Kim Swee kepada Setiausaha Agung FAM, hari ini dan pihak pengurusan FAM telah menerima peletakan jawatan tersebut, seterusnya mencapai persetujuan bersama untuk melepaskan beliau ke jawatan baharunya itu berkuat kuasa 1 Oktober 2021,” ujar kenyataan tersebut.

Siaran Media: FAM Terima Peletakan Jawatan Datuk Ong Kim Swee

Baca kenyataan penuh daripada Setiausaha Agung FAM, Mohd Saifuddin Abu Bakar di https://t.co/Y4qORUKjz8#FAM #HarimauMalaya pic.twitter.com/cmvm1G1wUz
— FA Malaysia (@FAM_Malaysia) September 10, 2021
Datuk Ong Kim Swee telah berkhidmat bersama FAM selama 14 tahun bermula dari tahun 2007 dengan pelbagai jawatan iaitu ketua jurulatih skuad B-16 kebangsaan, skuad B-17 kebangsaan, skuad Harimau Muda, skuad B-23 kebangsaan, skuad kebangsaan, Ketua Unit Belia dan terakhir sebagai Pengarah Teknikal bermula Januari 2021.


Sepanjang bersama FAM beliau pernah membimbing pasukannya muncul juara Piala Belia 2007, naib juara Piala Belia 2008, juara Liga Premier 2009, pingat emas Sukan SEA 2011, juara Pestabola Merdeka 2013, pingat perak Sukan SEA 2017, suku akhir Kejuaraan B-23 AFC 2018 dan layak ke peringkat kalah mati pada Sukan Asia 2018.

Ong Kim Swee (Foto oleh How Foo Yeen/Getty Images) Sabah FC pula tidak mempunyai Ketua Jurulatih sejak memecat pengendali Indonesia, Kurniawan Dwi Yulianto pada penghujung Ogos lalu.

Pasukan dari Borneo itu hanya mencipta empat kemenangan dari 21 perlawanan yang telah dilalui pada musim ini, dan menduduki tempat ke-9 Liga Super.


Perlantikan Datuk Ong Kim Swee dilihat sebagai usaha Sabah untuk membangkitkan kembali prestasi pemain-pemainnya di pertandingan Piala Malaysia selepas ini, dan juga untuk saingan musim akan datang. SIARAN MEDIA: FAM TERIMA PELETAKAN JAWATAN DATUK ONG KIM SWEE Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) ingin mengumumkan peletakan jawatan Pengarah Teknikal FAM, Datuk Ong Kim Swee selepas beliau menerima tawaran sebagai ketua jurulatih Sabah FC yang baharu.


Surat peletakan jawatan itu diserahkan Kim Swee kepada Setiausaha Agung FAM, hari ini dan pihak pengurusan FAM telah menerima peletakan jawatan tersebut, seterusnya mencapai persetujuan bersama untuk melepaskan beliau ke jawatan baharunya itu berkuat kuasa 1 Oktober 2021.

Datuk Ong Kim Swee meletak jawatan sebagai Pengarah Teknikal FAM dan akan mengemudi skuad Sabah Football Club nanti bermula awal bulan depan. Tahniah Datuk atas peranan baru ini dan semoga berjaya di Sabah! Kim Swee yang bakal mencecah usia 51 tahun pada 11 Disember depan telah berkhidmat bersama FAM selama 14 tahun bermula dari tahun 2007 dengan pelbagai jawatan iaitu ketua jurulatih skuad B-16 kebangsaan, skuad B-17 kebangsaan, skuad Harimau Muda, skuad B-23 kebangsaan, skuad kebangsaan, Ketua Unit Belia dan terakhir sebagai Pengarah Teknikal bermula Januari 2021.


Antara kejayaan Kim Swee sepanjang bersama FAM ialah membimbing pasukannya muncul juara Piala Belia 2007, naib juara Piala Belia 2008, juara Liga Premier 2009, pingat emas Sukan SEA 2011, juara Pestabola Merdeka 2013, pingat perak Sukan SEA 2017, suku akhir Kejuaraan B-23 AFC 2018 dan layak ke peringkat kalah mati pada Sukan Asia 2018.


FAM mengucapkan setinggi-tinggi ucapan terima kasih kepada Kim Swee atas khidmat dan jasanya sepanjang bersama FAM dan mendoakan agar beliau berjaya dengan karier baharunya bersama Sabah FC.

SOURCE: FAM

Kongsikan artikel ini: ***Jangan lupa like dan follow facebook kami di Kickbola Network dan langgan saluran Telegram Obsesbola untuk kemas kini berita bolasepak terkini.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://obsesbola.blogspot.com/2021/09/ong-kim-swee-ketua-jurulatih-sabah-fc.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Datuk Ong Kim Swee Letak Jawatan Di Fam Untuk Jadi Ketua Jurulatih Sabah Fc

Datuk Ong Kim Swee Letak Jawatan Di Fam Untuk Jadi Ketua Jurulatih Sabah Fc

papar berkaitan - pada 11/9/2021 - jumlah : 353 hits
Datuk Ong Kim Swee letak jawatan Pengarah Teknikal FAM untuk mengendalikan pasukan Sabah FC RASMI FAM Umum Peletakan Jawatan Pengarah Teknikal Datuk Ong Kim Swee Akan Kemudi Pasukan Sabah FC Persatuan Bolasepak Malaysia ingin mengumumkan pe...
Tinggalkan Gaji Mewah Di Fam Untuk Sertai Sabah Yang Bermasalah Tepatkah Keputusan Ong Kim Swee

Tinggalkan Gaji Mewah Di Fam Untuk Sertai Sabah Yang Bermasalah Tepatkah Keputusan Ong Kim Swee

papar berkaitan - pada 11/9/2021 - jumlah : 2109 hits
Ong Kim Swee melepaskan jawatan selaku Pengarah Teknikal FAM Dan bakal memikul tugas selaku Ketua Jurulatih Sabah FC Persatuan Bolasepak Malaysia mengumumkan Dato Ong Kim Swee telah melepaskan jawatan sebagai Pengarah Teknikal dan akan meny...
Ong Kim Swee Mampu Pacu Sabah Fc Setanding Gergasi Liga M Lain

Ong Kim Swee Mampu Pacu Sabah Fc Setanding Gergasi Liga M Lain

papar berkaitan - pada 13/9/2021 - jumlah : 403 hits
DATUK Ong Kim Swee dipertemukan dengan pemain dan barisan Kejurulatihan di Regancy Tower Hotel menjelang pertemuan dengan Perak FC Foto FB Mas Mailin DATUK Ong Kim Swee mampu membentuk Sabah FC menjadi setanding dengan kelab gergasi Liga Ma...
Adakah Rozaimi Akan Buat Comeback Dengan Kehadiran Ong Kim Swee Di Sabah

Adakah Rozaimi Akan Buat Comeback Dengan Kehadiran Ong Kim Swee Di Sabah

papar berkaitan - pada 18/9/2021 - jumlah : 266 hits
Ada kemungkinan tak Rozaimi tengah rehat rehat saja di KK Adakah Rozaimi Abdul Rahman akan kembali ke arena bola sepak dengan kehadiran Datuk Ong Kim Swee ke Sabah FC Ini persoalan terbesar selepas disahkan penyertaan Kim Swee sebagai ketua...
Ong Kim Swee Laju Buat Kerja Sudah Rangka Strategi Buat Sabah Fc Untuk 2022

Ong Kim Swee Laju Buat Kerja Sudah Rangka Strategi Buat Sabah Fc Untuk 2022

papar berkaitan - pada 13/9/2021 - jumlah : 474 hits
Ong Kim Swee bersama dengan coach Jelius Ating dan coach Burhan Ajui Pelantikan pengendali baru Sabah FC Datuk Ong Kim Swee ternyata mengejutkan pelbagai pihak kerana beliau sangat sinonim dengan tugas bersama Persatuan Bola Sepak Malaysia ...
Saad Ichachelene Calon Pengarah Teknikal Fam Ganti Ong Kim Swee

Saad Ichachelene Calon Pengarah Teknikal Fam Ganti Ong Kim Swee

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 335 hits
Pengarah Teknikal NFDP Saad Ichachelene Saad Ichalelene Bakal Pengarah Teknikal FAM Yang Baharu Kuala Lumpur Selepas Datuk Ong Kim Swee meninggalkan Persatuan Bolasepak Malaysia difahamkan beberapa nama dikaitkan untuk mengisi jawatan Penga...
Kes Baharu Di Sabah Menurun Hari Ini Ke 2 578 Tetapi Lapan Daerah Catat Kenaikan Tuaran Tertinggi

Kes Baharu Di Sabah Menurun Hari Ini Ke 2 578 Tetapi Lapan Daerah Catat Kenaikan Tuaran Tertinggi

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 198 hits
Masidi Setakat semalam 56 3 penduduk dewasa negeri Sabah telahpun memperolehi sekurang kurangnya satu dos dan 37 1 telahpun melengkap pengambilan vaksin KOTA KINABALU Sabah mencatatkan penurunan kes harian kepada 2 578 hari ini turun sebany...
Covid 19 Sabah Johor Kekal Angka Lebih 2 000 Kes Baharu

Covid 19 Sabah Johor Kekal Angka Lebih 2 000 Kes Baharu

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 190 hits
AGENDA DAILY Data 3 September 2021 Tujuh negeri dan wilayah di seluruh negara merekodkan peningkatan jangkitan baharu Covid 19 dalam tempoh 24 jam sehingga 12 tengah hari tadi Negeri terbabit ialah Sabah Pulau Pinang Perak Kelantan Johor Ku...
Wanita Perang Dunia Ke 3 Di Sabah Yang Didakwa Ketua Ajaran Sesat Ditahan

Wanita Perang Dunia Ke 3 Di Sabah Yang Didakwa Ketua Ajaran Sesat Ditahan

papar berkaitan - pada 5/9/2021 - jumlah : 342 hits
Malam tadi Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Abd Jalil Hassan mengesahkan pihaknya menjalankan siasatan terhadap pemilik akaun Facebook Masitah Ab Jalar atau dikenali dengan nama Sittah Annur yang dipercayai mempunyai kaitan deng...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Honor Malaysia Bakal Lancar Empat Produk Baharu Pada 22 April

Finding Your Inner Peace Buddha Statues And The Path To Mindfulness

Bayi Meninggal Dunia Selepas Diberi Makan Cahaya Matahari

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur