Night Of Fright 6 Pengalaman Yang Mengujakan Alongmurni



NIGHT OF FRIGHT 6: PENGALAMAN YANG MENGUJAKAN ALONGMURNI


Baru-baru ini AlongMurni (AM) berkesempatan menjengah ke Sunway Lagoon Sempena Pesta Bulan Hantu dengan Tema Night of Frights 6 (NOF 6). Ini merupakan pertama kali AM turut serta dalam aktiviti seperti ini. AM rasa teruja untuk menjelajah keunikan dan tarikan yang terdapat sepanjang NOF 6 berlangsung. Kehadiran AM ke NOF turut ditemani bersama Team #travelwithbuddies.

Walaupun tahun ni merupakan tahun ke-6 Nights of Fright (NOF 6) diadakan di Sunway Lagoon namun ini merupakan pertama kali AM ke NOF 6. NOF 6  bermula pada 28 September 2018 sehingga 31 Oktober 2018 (Jumaat – Ahad), dari jam 7.30 malam sehingga 11.30 malam.



Di NOF 6 ini mempunyai 2 konsep tau iaitu ‘Haunted Theatre’dan ‘Haunted House’.  ‘Haunted Theatre’ ini unik sebab lain dari panggung wayang yang AM masuk. Mana taknya tengah khusyuk dok layan tayangan filem Hantu tetiba hantu muncul berlari-lari depan mata. Memang terkejut AM dibuatnya. Ada gak AM tengok patung mumia dekat sebelah. Aduhaii.. terkejut AM dibuatnya bila tetiba Mumia tuee sergah AM!! Sampai ada yang sponton melompat dari kerusi tempat duduk..
Di NOF 6 ini ada 7 ‘Haunted House’. Setiap satu mempunyai tema tersendiri. Antaranya adalah:

GHOSTBUSTERS HALLOWEEN - Kat New York memang terkenal dengan Ghostbusters. Jadi merasa la suasana Halloween di sana. Macam-macam jenis Hantu Halloween ada di sini. Ada yang dok terbaring, ready cam nak serang AM pastu ada yang entah dari mana-mana muncul sergah AM.. Aduhaii.. bukan takut tapi AM jerit sebab terkejut.. Hahahaha.  

ZOMBIE ZOO - Bila tengok je perkataan Zombie tue, AM dah terbayangkan citer Korea yang judulnya ‘Train To Busan’!! AM rasa cam seram sebab dok bayangkan muka-muka zombie dalam citer tue.. Hehehe.. Bila masuk dalam Zombi Zoo, AM rasa cam kesian plak tengok Zombi nie dikurung dalam cermin kata.. Kesian diaorg.. Walaupun diaorg buat aksi-aksi sergah langgar cermin dan bergelut untuk keluar dari kurungan tapi AM tetap rasa takut seolah-olah cam diaorg nie nak makan otak AM!! Aduhai AM!!



HORRORWOOD STUDIOS– Dekat Horrorwood Studios ni konsep lebih kepada rumah lilin dan patung lilin yang tidak semena-mena bergerak untuk menakutkan AM. Jadi cam berhati-hati sebab kat dalam nie banyak patung lilin. Tak tahu yang mana satu hantu lilin ataupun sekadar patung semata-mata. Jadi, mood AM masa tue cam tertanya-tanya yang mana satu Patung lilin dan yang mana satu Hantu Lilin.

SLAUGHTERHOUSE 13- Kat sini, AM rasa cam ngeri sikit. Sebab melibatkan penyembelihan kan?? Main potong-potong badan bagai siap bawa alat cam kapak dan gergaji nak potong AM!! yang nie memang angkat kaki seribu jap!! Banyak benor manusia Psiko yang AM rasa tunggu masa nak potong AM!! Takut woooo..

 WENDIGO – The Legend in The Mist. Wendigo ni kira macam hantu paling legend la kat NOF6 ni. Memang besar benor saiz badan Hantu Wendigo nie!! Kiranya Double Trilpe Saiz tau!! 3 kali saiz badan AM..



Ini AM kongsikan Video dari salah seorang sahabat AM iaitu Zharif Azis yang turut bersama AM menjerit bagai semasa berada di dalam Rumah Badut!! Selamat menonton ya!

PHOBIA – COULROPHOBIA THE FEAR OF CLOWNS. Mulanya AM ingatkan Badut ini macam satu mascot yang akan menghiburkan AM dengan jenaka dan aksi lawak. Ternyata tanggapan AM meleset jauh sekali!! Badut di NOF 6 nie lucu dan ketawa dengan suara yang menakutkan AM.. Bergema dengar suara jeritan Hantu Badut nie.. Takut AM bila dengar Hantu Badut nie jerit-jerit camni!!

GHOST FACE – The Face to Make You Scream! Alive! In UV3D. Tertanya-tanya juga masuk ke dalam Ghost Face House ini sebab AM diberikan cermin mata 3D!! AM dah la bercermin mata, jadi pakai double cermin mata. nahh!! sekali dua Cermin mata pakai!! Cam kelakar giler pun ada.. hahahaha.. Tapi memang tak menghampakan bila memasuki Rumah Ghost Face ini dengan memakai cermin mata 3 D.. rasa kelainan dan keunikan tersendiri. Sepanjang di dalam rumah Ghost Face ini AM siap pusing badan 360 nak tengok view keadaan sekeliling.. Best wooo!!



Memang best dan rasa tak rugi berada di NOF 6 ini. AM letih dengan ketawa dan menjerit bagai!! Hahahaha.. Pas selesai menjelajah 7 Haunted House dan Haunted Theatre ini, perut pun berbunyi irama keroncong.. Apalagi AM dan rakan-rakan segera mencari tempat makan. Banyak pilihan menu makanan di sini. AM pilih untuk mencuba menu MaryBrown. Set yang ada Ayam goreng dan Burger jadi pilihan untuk menu makan malam.

Nak tahu berapa harga tiket??
Harga Tiket: RM 69 (Normal Prize) seorang.
Harga Tiket Express Lane: RM 114 seorang.

Tungguuu.. Sekarang tengah promosi tau!! Harga (Normal Prize) Tiket cuma RM 60 dan kalau pergi ramai-ramai macam AM cuma RM 55 untuk 4 Tiket sekali daftar dan RM 80 untuk Tiket Ekspress Lane.





KATA ALONG MURNI


APA-APA PUN MEMANG TERBAIK LA NOF 6 INI!! TAMBAH MERIAH BILA PERGI BERSAMA RAKAN-RAKAN. TAK KERING GUSI AM KETAWA DENGAN GELAGAT TEMAN-TEMAN YANG LAIN. MACAM-MACAM RAGAM DAN PERANGAI BILA MASUK RUMAH HANTU INI. PADA YANG BELUM LAGI PERGI KE NIGHT OF FRIGHT 6 DI SUNWAY LAGOON INI AM CADANGKAN UNTUK PERGI NOF 6 BERMULA PADA 28 SEPTEMBER 2018 SEHINGGA 31 OKTOBER 2018 (JUMAAT – AHAD), DARI JAM 7.30 MALAM SEHINGGA 11.30 MALAM. JOMM.. RAMAI-RAMAI KE NOF 6!!!



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://alongmurni.blogspot.com/2018/10/night-of-fright-6-pengalaman-yang-mengujakan-alongmurni.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemaparan Visi Misi Dibatalkan Nasdem Senang Karena Prabowo Belum Pengalaman

Pemaparan Visi Misi Dibatalkan Nasdem Senang Karena Prabowo Belum Pengalaman

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 150 hits
Johnny G Plate khawatir dengan kubu pasangan capres cawapres Prabowo Subianto dan Sandiaga Uno yang ia nilai akan sulit untuk memaparkan visi misi secara empiris teknokratis dan realistis Sebab kata dia pasangan capres cawapres nomor urut 0...
Wow Pengalaman Pertama Kali Menaiki Ktm Kempas Kluang

Wow Pengalaman Pertama Kali Menaiki Ktm Kempas Kluang

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 817 hits
Excited Naik Keretaapi Tanah Melayu Hello Ini kisah 2018 tetap nak kuabadikan dalam blog kesayangan hamba Inilah pertama kali aku try naik KTM meskipun dah 25 tahun aku hidup kat bumi Johor hehe 27 12 18 Kami park di Stesen Keretapi kat Kem...
Andi Arief Ungkap Isu Surat Suara Tercoblos Karena Pengalaman E Ktp Dari Kamboja

Andi Arief Ungkap Isu Surat Suara Tercoblos Karena Pengalaman E Ktp Dari Kamboja

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 166 hits
Andi tak mau peristiwa mirip tentang KTP elektronik yang masuk jelang Pilkada 2017 lalu terjadi lagi Menurut dia dulu ada e KTP masuk dari luar negeri disebut hoaks ternyata memang terjadi
Salima Habibi Kongsi Pengalaman Penyusuan Tak Amalkan Milkbooster Tapi Anak 4 Bulan Tetap 11kg

Salima Habibi Kongsi Pengalaman Penyusuan Tak Amalkan Milkbooster Tapi Anak 4 Bulan Tetap 11kg

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 638 hits
Pengalaman menyusukan cahaya mata adalah momen yang terindah buat ibu Salima Habibi berkongsi tentang perjalanan penyusuan susu ibu buat cahaya matanya Tidak mengamalkan milkbooster tetapi anak keduanya tetap comel 4 bulan seberat 11kg Sali...
Kerana Rokok Terlupa Isteri Dalam Kedai Psychiatrist Kongsi Pengalaman Lihat Suami Tinggal Isteri Mengandung Masa Makan

Kerana Rokok Terlupa Isteri Dalam Kedai Psychiatrist Kongsi Pengalaman Lihat Suami Tinggal Isteri Mengandung Masa Makan

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 393 hits
Larangan merokok di restoran premis makanan di negara ini telah dikeluarkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia yang telah berkuatkuasa 1 Januari 2019 Rata rata masyarakat telah sedar akan undang undang tersebut dan ramai yang mula menghisa...
Pengalaman Dayyan Dan Danish Ke Petrosains Klcc

Pengalaman Dayyan Dan Danish Ke Petrosains Klcc

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 519 hits
Cerita tahun 2018 tapi aku baru nak post di tahun The post appeared first on
Mimpi Ngeri Menangis Setiap Hari Nora Danish Kongsi Pengalaman Hamil Bersalin Tanpa Suami

Mimpi Ngeri Menangis Setiap Hari Nora Danish Kongsi Pengalaman Hamil Bersalin Tanpa Suami

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 707 hits
Nora Danish pernah mendirikan rumah tangga bersama Rizal Ashram pada 20 Jun 2006 dan telah berakhir pada tahun 2008 ketika usia kandungannya mencecah tiga bulan dengan talak dua Nora telah melahirkan anak sulungnya pada January 2009 Hari in...
Pengalaman Di Di Dignos Ada Ovarian Cyst Semasa Hamil

Pengalaman Di Di Dignos Ada Ovarian Cyst Semasa Hamil

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 331 hits
Amboi lekatlekit dah nak jadi blog perubatan pulak ke cerita pasal cyst ni Dah grad ke nak cakap pasal perubatan ni Ilmu di dada cukup dah ke Kang ilmu sesat pulak tak pepasal orang kecam Gambar GoogleTu dia hangpa Kalau nak cari salah kami...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad