Niat Zahid Tak Betul Sebab Itu Strategi Tidak Menjadi Kata Tajuddin


agendadaily.com5/8/2021
Tajuddin Abdul Rahman menempelak Ahmad Zahid Hamidi.
Seorang Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman berkata terdapat beberapa Ahli MT memberitahu mereka ditarik untuk berdiri bersama presiden parti Ahmad Zahid Hamidi ketika sidang media pada Selasa lalu.

“Apa permainan mereka ini? Nak jatuhkan kerajaan, kemudian nak tubuh kerajaan dengan Bersatu juga? Tidakkah ia dilihat main-main?

“Bila Perdana Menteri dah buat keputusan, masing-masing rasa macam terperangkap, kan?

“Ada seorang dua yang dah hubungi balik, cakap mereka ditarik-tarik untuk berdiri bersama pada sidang media yang UMNO buat kelmarin,” kata Ahli Parlimen Pasir Salak itu.

Beliau menempelak dengan teruk Zahid dan sekutunya di dalam MT berhubung pengumuman kali ketiga menarik sokongan kepada kerajaan Perikatan Nasional (PN) dan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Walaupun sudah tiga kali membuat pengumuman terbuka untuk memberitahu rakyat berhubung langkahnya dan beberapa ahli MT UMNO, Zahid masih gagal, sebaliknya dilihat telah membuat banyak kesilapan hingga merugikan UMNO.

Memetik kenyataannya kepada Utusan, Tajuddin menggesa UMNO kembali kepada keputusan asal meneruskan sokongan terhadap kerajaan PN pimpinan Muhyiddin.

“Ia selaras dengan keputusan Perhimpunan Agung UMNO 2020 sebelum ini untuk terus menyokong kerajaan sehingga Pilihan Raya Umum (PRU).

“Kekal sahaja dengan keputusan asal, jangan dipinda. Sebab keputusan semalam yang dibuat, kerajaan tetap tidak tumbang?,” katanys sambil menjelaskan banyak kesilapan yang UMNO lakukan, malah strategi yang cuba dibuat akhirnya merugikan parti itu sendiri.

“Perlu diingat, jalan nak pergi ke Ipoh ni ada banyak, ada jalan kampung, ada lebuh raya. Strategi tidak mengena. Berapa kali Zahid dah buat kesilapan? Sebab kalau niat dah lain, memang takkan jadi,” katanya.

Terdahulu, veteran UMNO Datuk Seri Nazri Aziz memberitahu beliau sudah melihat langkah terburu-buru Zahid mendesak Ahli-Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) keluar daripada kerajaan PN ada kaitan dengan kes mahkamahnya.

Nazri yang juga seorang peguam berterima kasih kepada Perdana Menteri kerana ketegasan dan semangat untuk tidak membenarkan kerajaan mencampuri urusan pendakwaan kes mahkamah yang sedang dihadapi beberapa pemimpin UMNO sekarang.

Beliau mengulas pendedahan Perdana Menteri bahawa beliau didesak campur tangan untuk membebaskan beberapa individu politik daripada tuduhan mahkamah hari ini. Keengganan dan ketegasan Muhyiddin menjadi punca Zahid dan beberapa pemimpin UMNO menarik sokongan kepada kerajaan PN dan Perdana Menteri.

“Sebab itu kita sudah menjangkakan apabila Zahid mengambil langkah terburu-buru mendesak Ahli Parlimen BN keluar daripada kerajaan PN kerana ini ada kaitan dengan kes pendakwaan mahkamah dihadapi beliau yang akan berlangsung bulan ini.

“Justeru, kalau dihukum pada saat UMNO membuat keputusan menarik sokongan kepada kerajaan PN, maka beliau boleh menggunakan alasan dianiaya kerajaan susulan tindakan politik yang dibuatnya,” kata Nazri lagi..

Zahid dan rakan karibnya yang juga bekas Perdana Menteri Najib Razak diheret ke mahkamah pada 2019 selepas Barisan Nasional (BN) kalah teruk dalam Pilihan Raya Umum Ke-14, kepada Pakatan Harapan yang diketuai Tun Dr Mahathir Mohamad.

Zahid yang menghadapi 47 pertuduhan dengan 12 daripadanya membabitkan pecah amanah, lapan rasuah dan 27 pengubahan wang haram, melibatkan puluhan juta ringgit dana milik Yayasan Akalbudi.

Perbicaraan kesnya telah bermula sejak 2019 lagi ketika pentadbiran PH. Selepas 22 bulan memerintah PH tumbang dan kerajaan PN dibentuk setelah Zahid dan UMNO memberi sokongan kepada Muhyiddin sebagai Perdana Menteri.

Di sebalik sokongan itu, Zahid berharap Muhyiddin akan menghulurkan ‘bantuan’ terhadap 47 tuduhan yang dihadapinya itu. Tetapi ianya tidak berlaku, sebaliknya Zahid dihadapkan pula ke Mahkamah Tinggi Shah Alam atas 33 pertuduhan menerima rasuah bernilai jutaan ringgit berkaitan kontrak mengendalikan Perkhidmatan One Stop Centre (OSC) di China dan Sistem VLN.

Sementara Najib pula sudah dijatuhi hukuman penjara dan denda atas tuduhan berkaitan dana SRC International. Kesnya kini berada di Mahkamah Rayuan untuk diputuskan


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2021/08/niat-zahid-tak-betul-sebab-itu-strategi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pas Dukacita Dengan Zahid Ingatkan Presiden Umno Itu Tentang Piagam Muafakat Nasional

Pas Dukacita Dengan Zahid Ingatkan Presiden Umno Itu Tentang Piagam Muafakat Nasional

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 222 hits
SHAH ALAM Tindakan Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengarahkan ahli Parlimen parti itu menarik diri daripada kerajaan Perikatan Nasional adalah tidak selari dengan semangat penyatuan ummah seperti yang termaktub dalam Piagam ...
Umno Pahang Sokong Penuh Keputusan Zahid Parti Itu Berpihak Kepada Agong Tolak Pm Pn

Umno Pahang Sokong Penuh Keputusan Zahid Parti Itu Berpihak Kepada Agong Tolak Pm Pn

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 232 hits
KUANTAN UMNO Pahang menyokong penuh kenyataan Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi atas pendirian parti itu untuk berpihak kepada Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah UMNO Pahang juga berset...
Nazri Tegsskan Sokongan 40 Ahli Parlimen Bn Kepada Pn Itu Benar Kecuali Zahid Dan Kuli

Nazri Tegsskan Sokongan 40 Ahli Parlimen Bn Kepada Pn Itu Benar Kecuali Zahid Dan Kuli

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 334 hits
Nasri Aziz menjawab isu sokong MP UMNO terhadap kerajaan PNKUALA LUMPUR Pertemuan melibatkan 40 Ahli Parlimen Barisan Nasional di bangunan Parlimen pada Khamis lepas memang berlaku dan semuanya memberikan sokongan terhadap kerajaan Perikata...
Ahli Parlimen Umno Harus Undi Batal Kuasa Darurat Kata Zahid

Ahli Parlimen Umno Harus Undi Batal Kuasa Darurat Kata Zahid

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 300 hits
July 25 2021 8 08 PMAhmad Zahid Hamidi berkata Ahli Parlimen Umno mesti menzahirkan sokongan melalui undi untuk membatalkan Proklamasi Darurat dan ordinannya PETALING JAYA Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi berkata semua Ahli Parlimen parti i...
No Anwar No Dap Hanya Sentimen Umno Zahid Boleh Ubah Kata Ph

No Anwar No Dap Hanya Sentimen Umno Zahid Boleh Ubah Kata Ph

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 268 hits
agendadaily com8 8 2021Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi kawan rapat politik sejak 1980 an Laungan No Anwar No DAP dibawa UMNO hanya berbentuk sentimen dan boleh berubah sekali gus menjayakan kerjasama parti itu den...
Pas Ni Bunyi Macam Guruh Tapi Tak Hujan Kata Ibrahim Ali Betul Tu Ada Isu Dia Diam Menikus Cilaka

Pas Ni Bunyi Macam Guruh Tapi Tak Hujan Kata Ibrahim Ali Betul Tu Ada Isu Dia Diam Menikus Cilaka

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 199 hits
BOB KELANANG Pas ni ibarat bunyi macam guruh tapi tak hujan kata Ibrahim Ali Pemimpin Pas diumpamakan ayam yang pandai berkokok tetapi tidak pernah bertelor kata Datuk Ibrahim Ali Presiden Putra Ia merujuk kepada pemimpin Pas yang pandai be...
Pengkhianat Itu Zahid Bukan Ismail Sabri Penganalisis

Pengkhianat Itu Zahid Bukan Ismail Sabri Penganalisis

papar berkaitan - pada 7/8/2021 - jumlah : 276 hits
KUALA LUMPUR Tidak wajar untuk Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mahu mengenakan tindakan ke atas Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob di atas tuduhan melanggar mana mana peraturan yang terdapat dalam UMNO Penganalisis politik dari Universiti Kebangs...
Selepas Pm Tak Layan Kes Mahkamah Zahid Tarik Sokongan Kata Nazri

Selepas Pm Tak Layan Kes Mahkamah Zahid Tarik Sokongan Kata Nazri

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 186 hits
agendadaily com4 8 2021Veteran UMNO Datuk Seri Nazri Aziz sudah melihat langkah terburu buru Presiden UMNO Zahid Hamidi ada kaitan dengan kes mahkamah dihadapinya Veteran UMNO Datuk Seri Nazri Aziz sudah melihat langkah terburu buru Preside...
Batal Ordinan Darurat Senyap Senyap Perundangan Negara Dalam Kedudukan Cacamarba Kata Zahid

Batal Ordinan Darurat Senyap Senyap Perundangan Negara Dalam Kedudukan Cacamarba Kata Zahid

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 199 hits
Batal ordinan darurat senyap senyap perundangan negara dalam kedudukan cacamarba kata Zahid Tindakan kerajaan pimpinan Muhyiddin Yassin membatalkan ordinan darurat secara senyap senyap menyebabkan perundangan negara dalam kedudukan cacamarb...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ptptn Invites Stakeholders To Collaborate In New Scheme

Ringgit Opens Lower Ahead Of Bnm S Opr Release

Ge14 S Impact On State Federal Relations

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Kaya Raya Bayar Rm17 Juta Secara Tunai Rumah Mewah Jennie Bp Didedahkan

Jangan Pandang Belakang 2



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Bolehkah Nak Henti Ambil Ubat Tidur Lor Azepam

Kenapa Muhyiddin Kluster Mahkamah Mudah Dapat Passport

Unleashing The Miracle Of Retinol For Your Skin

Elak Menyerabutkan Fikiran Sendiri Dengan Mengamalkan 7 Perkara Ini

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

The Houston Hemp Flower Community Connecting With Like Minded Users