Nak Susukan Anak Dengan Perut Baru Lepas Operate Tu Susah Momen Kelahiran Anak Detik Termanis Farah Nabilah


Pengalaman melahirkan anak adalah satu pengalaman yang paling terindah dalam hidup seorang wanita. Satu pengalaman yang mendebarkan namun tidak mungkin dilupakan sampai bila-bila.
Bagi pelakon cantik manis, Farah Nabilah, pengalaman melahirkan anaknya, Andre Omar setahun yang laly benar-benar meninggalkan kesan dalam hidupnya.

“Betullah orang kata bersalin ini ada satu keajaiban”
Kata Farah menerusi perkongsiannya di Webinar Simpan SSPN x Pa&Ma, Detik Indah Bersama Si Manja semalam, Farah turut berkongsi cerita detik kelahirannya Andre yang cukup manis untuknya.
“Dulu masa bersalin, Farah bersalin secara pembedahan sebab ada komplikasi, kedudukan bayi yang tak berada di kedudukan normal waktu itu.
“Pengalaman melahirkan anak bagi Farah satu pengalaman yang begitu mendebarkan. Dia punya nervous masa tu tak payah cakaplah, sangat mendebarkan. Kalau bersalin normal mungkin lepas push, sakit dan dan bila anak dah selamat dikeluarkan tapi pengalaman bersalin melalui pembedahan pada Farah sangat menakutkan.

“Dengan lampu-lampu dan segala macam persediaan di bilik bersalin, lepas kita dengar pulak orang sekeliling bercakap itu ini masa nak bedah perut bertambahlah rasa takut.
“Tapi selepas melahirkan anak tu pulak hanya Allah saja yang tahu tapi walaupun sakit, bila dengar anak menangis terus hilang rasa sakit.
“Betullah orang kata bersalin ini ada satu keajaiban, sakit tapi bila kita dengar suara anak terus rasa macam hilang kesakitan dan ketakutan yang kita lalui,” kongsi Farah lagi.
Pengalaman lepas melahirkan anak adalah satu kepayahan bagi pelakon berbakat ini. Bercerita mengenai detik kelahirannya melahirkan Andre Omar, akui Farah di awalnya dia melalui waktu-waktu yang sukar.

“Bayangkan nak menyusukan anak dengan perut baru lepas operate tu memang susah. Nak buang air besar, berjalan, batuk, nak gelak pun susah.
“Pada saya tak adil nak judge ibu yang melahirkan anak secara operate ini. Kebanyakkan ibu yang melahirkan anak secara pembedahan bukan atas kehendak ibu itu sendiri tetapi tak ada pilihan kerana masalah komplikasi dan sebagainya.
“Tak perlu nak fikir apa orang cakap dan banding-bandingkan cara kita bersalin. Bagi saya yang penting anak dan ibu sihat,” kongsinya lagi.

Banyak belajar ilmu parentingBercerita mengenai soal imu keibubapaan kata pelakon drama bersiri Cik Reen Cik Ngok Ngek ini lagi, akuinya, ilmu keibubapaan sangat mencabar dirinya. Namun banyak perkara baru yang diperolehi.
“Andre pula sekarang memang aktif sangat. Tapi Farah jenis tak kisah, bila dekat rumah memang Farah bagi je dia buat apa-apa. Nak pulak sekarang ni tak boleh keluar rumah, jadi Farah biarkan saja dia aktif dalam rumah.
“Bagi saya ilmu parenting satu ilmu baru yang baik tapi begitu mencabar. Misalnya nak buatkan pasir untuk anak dari bijirin pada Andre itu pun Farah buat macam-macam research. Tak adalah Farah simply bagi pada Andre. Ia satu sensori yang bagus untuk Andre sendiri.

“Agak mencabar bila mana kita nak cuba macam-macam cara untuk anak tapi orang lama perbetulkan itu dan ini dan macam itu juga bila zaman moden sekarang ini macam-macam cara orang menegur.
“Tapi bagi Farah ikut apa kesesuaian baby kita, tak perlu dengar apa orang nak kata disamping dapatkan pandangan dari yang berpengalaman,” kongsinya lagi sambil berkongsi mendapatkan pelbagai sumber untuk perkembangan anaknya.

Simpan Duit Anak Sejak Kecil
Bercerita mengenai simpanan anaknya, kata Farah dia dan suami rupanya sudah pun lebih awal mewujudkan simpanan masa depan buat Andre.
“Tak dinafikan Andre dia ada income sendiri dari beberapa posting di IG dan saya serta suami sediakan simpanan sendiri untuk dia supaya di masa hadapan, dia ada simpanan sendiri nanti.
” Sekarang pun susah untuk dapatkan kerja, bila anak ada simpanan, sekurang-kurangnya dia sudah ada simpanan kelak bila besar nanti.
“Macam Farah dari dulu memang parent dah sediakan tabung-tabung simpanan dan kini bila dah ada anak, barulah Farah nampak. Nak belajar pun Farah gunakan simpanan yang mak ayah Farah sediakan dulu. Alhamdulillah, jadi memang kita kena persiapkan tabungan lebih awal,” kongsinya lagi.
Menarik: Panik Bukaan Dah 9 Sentimeter, Ryzal Syukur Dapat Tengok Anak Lahir, Sediakan Sup Seaweed Untuk Maryam!
Nak siap-siapkan lebih awal kelengkapan berpantang nanti, bolehlah kunjungi Feel Pantang.

Mama jom rileks jap, klik link NI!
Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti atau event yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
Kredit: @farahnabilahofficial
The post “Nak Susukan Anak Dengan Perut Baru Lepas Operate Tu Susah” Momen Kelahiran Anak, Detik Termanis Farah Nabilah! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/nak-susukan-anak-dengan-perut-baru-lepas-operate-tu-susah-momen-kelahiran-anak-detik-termanis-farah-nabilah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kali Ni Nekad Nak Sihat Kuat Balik Lepas Bersalin Tasha Manshahar Tak Sabar Tunggu Kelahiran Anak Ke 2

Kali Ni Nekad Nak Sihat Kuat Balik Lepas Bersalin Tasha Manshahar Tak Sabar Tunggu Kelahiran Anak Ke 2

papar berkaitan - pada 25/10/2021 - jumlah : 276 hits
Lain anak lain ragamnya Bagi penyanyi Tasha Manshahar yang kini bakal melahirkan anak keduanya sedikit masa lagi mengakui banyak perbezaaan kehamilannya kali ini Kata Tasha menerusi perkongsiannya di Instagram berbanding kehamilan anak sulu...
Ajar Anak Rasa Semua Makanan Baru Tak Memilih Dr Fatin Liyana Kongsi Tip Anak Susah Makan

Ajar Anak Rasa Semua Makanan Baru Tak Memilih Dr Fatin Liyana Kongsi Tip Anak Susah Makan

papar berkaitan - pada 5/11/2021 - jumlah : 288 hits
Berdepan dengan masalah anak tidak mahu makan memang mencabar Bermacam cara kreatif sudah dicuba mama tapi hasilnya tetap tidak menjadi anak masih tidak mahu makan malah menjadi pemilih makanan Pening dibuatnya Namun bagi personaliti media ...
Anak Tolak Sayur Ayam Cuma Nak Nasi Dengan Kicap Dari Kecil Kena Kenalkan Makanan Sihat Baru Anak Tak Memilih Makan

Anak Tolak Sayur Ayam Cuma Nak Nasi Dengan Kicap Dari Kecil Kena Kenalkan Makanan Sihat Baru Anak Tak Memilih Makan

papar berkaitan - pada 29/10/2021 - jumlah : 469 hits
Ibu saya nak makan nasi dengan kicap je taknak sayur dan ayam Ada pengalaman tak anak anak anda memilih makanan atau pernah terjumpa anak yang memilih makan Berikut adalah tips untuk kita mulakan daripada awal supaya anak kita lebih mudah u...
Lama Sangat Tak Keluar Rumah Anak Tak Pandai Nak Buat Kawan Baru Ajar Mereka 7 Skill Sosial Ini

Lama Sangat Tak Keluar Rumah Anak Tak Pandai Nak Buat Kawan Baru Ajar Mereka 7 Skill Sosial Ini

papar berkaitan - pada 23/10/2021 - jumlah : 238 hits
Seiring dengan peningkatan usia si manja perkembangan sosial kanak kanak juga perlu diperluaskan Terdapat 7 skil perkembangan sosial anak yang perlu anda terapkan dalam diri mereka Perkembangan sosial kanak kanak Kanak kanak yang mempunyai ...
Sedekah Ketika Susah Bukan Dah Senang Baru Nak Sedekah

Sedekah Ketika Susah Bukan Dah Senang Baru Nak Sedekah

papar berkaitan - pada 23/10/2021 - jumlah : 720 hits
Sedekah Ketika Susah Bukan Dah Senang Baru Nak Sedekah Inilah pesanan para ulama dan ustaz ustaz yang kita sayangi Tak pernah jemu mereka mengingatkan untuk bersedekah tak kira dalam apa bentuk pun Bersedekahlah Ada seorang hamba Allah ni s...
Anak Faham Boleh Ikut Arahan Tapi Susah Nak Bercakap Tipnya Mesti Buat Isyarat Ni

Anak Faham Boleh Ikut Arahan Tapi Susah Nak Bercakap Tipnya Mesti Buat Isyarat Ni

papar berkaitan - pada 22/10/2021 - jumlah : 285 hits
Ada ibu bapa yang risau anaknya tidak bercakap tapi dia faham banyak perkara Dia boleh ikut arahan dia boleh tunjuk anggota badan boleh tunjuk gambar poster Tapi susahnya nak bercakap Salah satu kemahiran pra pertuturan ialah kemahiran meni...
Resepi Donut Ball 2 Bahan Anak Anak Tak Perlu Susah Nak Uli Gerenti Lembut

Resepi Donut Ball 2 Bahan Anak Anak Tak Perlu Susah Nak Uli Gerenti Lembut

papar berkaitan - pada 6/11/2021 - jumlah : 335 hits
Menu donut antara yang menjadi kesukaan anak anak Namun tak semua orang boleh buat donut yang gebu dan lembut Bagi yang jarang jarang buat ada ketikanya akan menghadapi masalah doh tak kembang elok Kali ini untuk ibu ibu yang anaknya pengge...
Sedih Tapi Saya Yakin Anak Itu Kepunyaan Allah Hantar Anak Ke Asrama Ds Shahida Yakin Buat Pilihan Bijak

Sedih Tapi Saya Yakin Anak Itu Kepunyaan Allah Hantar Anak Ke Asrama Ds Shahida Yakin Buat Pilihan Bijak

papar berkaitan - pada 30/10/2021 - jumlah : 869 hits
Siapa yang tak mahu memberikan yang terbaik buat anak anak yang sedang membesar Melepaskan anak untuk memasuki ke sekolah asrama penuh memang berat namun inilah yang terbaik untuk masa depan anak anak Inilah yang dikongsikan oleh isteri usa...
Berapa Ramai Bapak2 Tak Sabar Jaga Anak Budak Baru 4 Bulan Disuruhnya Diam Diam Diam Tampar Kang

Berapa Ramai Bapak2 Tak Sabar Jaga Anak Budak Baru 4 Bulan Disuruhnya Diam Diam Diam Tampar Kang

papar berkaitan - pada 29/10/2021 - jumlah : 200 hits
Berapa Ramai Bapak2 Tak Sabar Jaga Anak Budak Baru 4 Bulan Disuruhnya Diam DIAM DIAM TAMPAR KANG Ustaz Kazim Elias Daripada Abdullah bin Amr r a bahawa Nabi Muhammad SAW bersabda Maksudnya SAMPAIKANLAH DARIKU WALAU HANYA SATU AYAT HR Imam
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City