Nak Percaya Kepada Pas Ph Tidak Lindungi Perasuah Tetapi Pas Sokong Umno Penuh Rasuah


 
‘PH tidak lindungi perasuah tetapi Pas sokong Umno penuh rasuah’Posted By: Redzuan RF8 Mediaon: September 03, 2022
ShareTulisan pemimpin Pas Dr Mohd Zuhdi Marzuki membayangkan Pakatan Harapan di kelilingi perasuah dan mereka sangat tidak selesa dengan tulisan Presiden Pas, Hj Hadi Awang baru baru ini sangat tidak masuk akal berdasarkan realiti politik negara.
Timbalan Ketua Penerangan KEADILAN Pusat, Datuk Ramanan Ramakrishnan berkata, hujah Dr Zuhdi mempertahankan tulisan Hj Hadi bahawa perasuah majoritinya bukan Bumiputera amat kabur dan tidak mempunyai kaitan antara satu sama lain apabila membangkitkan golongan itu bersama Pakatan Harapan (PH)
Hakikatnya menurut Ramanan, Pengerusi PH Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah pemimpin paling lantang mendedahkan aktiviti ‘ekonomi gelap’ atau pengaliran wang haram keluar negara sebagaimana dibangkitkan di Parlimen meminta kerajaan menyiasat fakta yang didedahkan oleh Pandora Papers dan Panama Papers.
“Hanya presiden KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mendedahkan aktiviti haram yang dijalankan secara terbuka.
“Siapakah pula yang AJK Pas Pusat, Dr Zuhdi Marzuki rujuk sebagai pelindung ‘orang berdosa’ dalam ekonomi kita?” tanya Ramanan merujuk perkataan Industri Maksiat (Sin Industry) dan Ekonomi Gelap (Black Economy) yang diungkapkan oleh Dr Zuhdi.
Ramanan mengkritik Zuhdi kerana sebelum ini AJK Pas pusat itu juga membela bekas Perdana Menteri Najib Razak biar pun jelas 3 mahkamah telah memutuskan Ahli Parlimen Pekan tersebut bersalah dalam kes penyelewengan dana SRC International.
“Ini adalah orang yang sama yang meragui profesionalisme pihak pendakwaan dalam sabitan berprofil tinggi negara kita baru-baru ini.
“Izinkan saya mengulangi kenyataan saya sebelum ini mengenai ketidakmampuan Pas untuk mentadbir telah menyebabkan mereka hanya mengeluarkan hujah sampah.
“Tindakan mereka mengelak akauntabiliti dengan menimbulkan perpecahan di kalangan rakyat Malaysia kelihatannya jauh sekali daripada ajaran Allahyarham Tok Guru Nik Abdul Aziz (suatu ketika dahulu),” katanya.
Justeru Ramanan, menasihati pemimpin Pas agar memanfaatkan kedudukan mereka yang bergelar pemuka agama atau pendakwah untuk memimpin masyarakat, bukannya mengeluarkan kenyataan yang kabur, memecah belah atau menimulkan salah faham di tengah tengah masyarakat.
Beliau juga mengingatkan agar pemimpin Pas tidak membuat dakwaan semberono dan bercakap di luar bidang yang mereka kuasai supaya tidak mengelirukan rakyat yang memang telah sedia dikelirukan oleh propaganda Umno.
“Mungkin Pas perlu berwaspada apabila mengulas isu yang di luar bidang mereka. Kita perlu bekerjasama sebagai masyarakat progresif yang menumpukan kepada pembangunan rohani dan sosioekonomi, bukannya menangani isu-isu di permukaan (secara spekulasi) yang berisiko menyebabkan kerosakan awam,” katanya lagi.
Zuhdi dalam tulian terbaharunya disiarkan Harakah bertajuk “PH dikelilingi golongan ‘pemberi rasuah’” mentohmah kononnya para pemain ekonomi gelap yang memusuhi Pas tidak mampu menentang parti itu secara bersemuka.
Mereka berlindung di belakang PH dan merasa kepanasan apabila Hj Hadi baru baru ini menulis ‘pemberi rasuah ini majoritinya bukan-Bumiputera’.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/09/nak-percaya-kepada-pas-ph-tidak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ph Tidak Lindungi Perasuah Pas Tidak Wajar Tuduh Membuta Tuli Ramanan

Ph Tidak Lindungi Perasuah Pas Tidak Wajar Tuduh Membuta Tuli Ramanan

papar berkaitan - pada 3/9/2022 - jumlah : 100 hits
Tulisan pemimpin Pas Dr Mohd Zuhdi Marzuki membayangkan Pakatan Harapan di kelilingi perasuah dan mereka sangat tidak selesa dengan tulisan Presiden Pas Hj Hadi Awang baru baru ini sangat tidak masuk akal berdasarkan realiti politik negara ...
Umno Beritahu Pas Tinggalkan Bersatu Dulu Kalau Nak Kerjasama

Umno Beritahu Pas Tinggalkan Bersatu Dulu Kalau Nak Kerjasama

papar berkaitan - pada 9/9/2022 - jumlah : 162 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Pemimpin Umno memberitahu PAS supaya meninggalkan Muhyiddin Yassin dan Bersatu jika PAS mahu bekerjasama dengan Barisan Nasional Ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno Isham Jalil menegaskan partinya tidak berganjak dar...
Rundingan Gelap Pas Umno Bincang 1 Lawan 1 Dengan Ph Dedah Hashim

Rundingan Gelap Pas Umno Bincang 1 Lawan 1 Dengan Ph Dedah Hashim

papar berkaitan - pada 7/9/2022 - jumlah : 134 hits
freemalaysiatoday com September 7 2022 9 00 AMPAS mahu menyedarkan Umno bahawa musuh sebenar yang perlu dilihat pada PRU15 adalah PH dan bukannya Bersatu kata Mursyidul Am PAS Hashim Jasin PETALING JAYA Mursyidul Am PAS Hashim Jasin mendeda...
Umno Kedah Tunggu Permohonan Maaf Dari Pas

Umno Kedah Tunggu Permohonan Maaf Dari Pas

papar berkaitan - pada 6/9/2022 - jumlah : 146 hits
MalaysiakiniPAS mungkin menganggap tiada lagi isu yang timbul berhubung jemputan yang didakwa mereka dihantar kepada Umno untuk menghadiri muktamar di Kota Sarang Semut Alor Setar pada akhir minggu lalu Namun berbeza keadaannya di pihak Umn...
Pas Umno Leaders Held Secret Ge15 Talks Says Spiritual Leader

Pas Umno Leaders Held Secret Ge15 Talks Says Spiritual Leader

papar berkaitan - pada 7/9/2022 - jumlah : 161 hits
PAS spiritual leader Hashim Jasin confirmed that there have been secret discussions between the Islamic party and certain Umno leaders to ensure straight fights with Pakatan Harapan in the 15th general election He said PAS is trying to driv...
Nur Jazlan Wants Pas To Name Names As It Insists Secret Talks Were Held With Umno

Nur Jazlan Wants Pas To Name Names As It Insists Secret Talks Were Held With Umno

papar berkaitan - pada 7/9/2022 - jumlah : 197 hits
KUALA LUMPUR PAS should provide the names of those involved in negotiations with Umno to keep the Muafakat Nasional pact going says Datuk Nur Jazlan Mohamed The Johor Umno deputy chief said it was surprising to hear PAS president Tan Sri Ab...
Pas Sangat Memerlukan Umno Di Selangor Kerana Bersatu Tiada Kekuatan Dan Dianggap Menumpang Saja

Pas Sangat Memerlukan Umno Di Selangor Kerana Bersatu Tiada Kekuatan Dan Dianggap Menumpang Saja

papar berkaitan - pada 7/9/2022 - jumlah : 167 hits
Bersatu tiada kekuatan hidupkan semula MN untuk rampas Selangor gesa perwakilanNora MahparPerwakilan PAS yang ditemui di Muktamar PAS ke 68 baru baru ini masih menaruh harapan kerjasama Umno dan PAS menjelang PRU15 ALOR SETAR Bersatu perlu ...
Pas Runding Dalam Gelap Muafakat Nasional Dengan Pemimpin Umno Ada Pengaruh

Pas Runding Dalam Gelap Muafakat Nasional Dengan Pemimpin Umno Ada Pengaruh

papar berkaitan - pada 5/9/2022 - jumlah : 123 hits
ALOR SETAR Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan mengesahkan rundingan Muafakat Nasional ada dibincangkan secara rasmi dan tidak rasmi di peringkat tertentu walaupun tanpa pengetahuan Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan T...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Hawthorn Hood House By Bent Architecture In Victoria Australia

Clear Air Over Najib S Supplementary Order Anwar And Ag Told

De Fam S Popular Local Raya Tune Alamak Raya Lagi Finds Its Way To Nippon Via Social Media

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals

Gunung Ruang Meletus Ini Senarai Penerbangan Mas Airasia Yang Dibatalkan