Ph Tidak Lindungi Perasuah Pas Tidak Wajar Tuduh Membuta Tuli Ramanan






Tulisan pemimpin Pas Dr Mohd Zuhdi Marzuki membayangkan Pakatan Harapan di kelilingi perasuah dan mereka sangat tidak selesa dengan tulisan Presiden Pas, Hj Hadi Awang baru baru ini sangat tidak masuk akal berdasarkan realiti politik negara.

Timbalan Ketua Penerangan KEADILAN Pusat, Datuk Ramanan Ramakrishnan berkata, hujah Dr Zuhdi mempertahankan tulisan Hj Hadi dalam tulisan baru baru ini bahawa perasuah majoritinya bukan Bumiputera amat kabur dan tidak mempunyai kaitan antara satu sama lain apatah lagi dibangkitkan pula golongan itu bersama Pakatan Harapan (PH)

Hakikatnya menurut Ramanan, Pengerusi PH Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah pemimpin paling lantang mendedahkan aktiviti 'ekonomi gelap' atau pengaliran wang haram keluar negara sebagaimana dibangkitkan di Parlimen dan meminta kerajaan menyiasat fakta yang didedahkan oleh Pandora Papers dan Panama Papers.

"Hanya presiden KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mendedahkan aktiviti haram yang dijalankan secara terbuka.

"Siapakah pula yang AJK Pas Pusat, Dr Zuhdi Marzuki rujuk sebagai pelindung 'orang berdosa' dalam ekonomi kita?" tanya Ramanan merujuk perkataan Industri Maksiat (Sin Industry) dan Ekonomi Gelap (Black Economy) yang diungkapkan oleh Dr Zuhdi.

Ramanan mengkritik Zuhdi kerana sebelum ini AJK Pas pusat itu juga membela bekas Perdana Menteri Najib Razak biar pun jelas 3 mahkamah telah memutuskan Ahli Parlimen Pekan tersebut bersalah dalam kes penyelewengan dana SRC International.

"Ini adalah orang yang sama yang meragui profesionalisme pihak pendakwaan dalam sabitan berprofil tinggi negara kita baru-baru ini.

"Izinkan saya mengulangi kenyataan saya sebelum ini mengenai ketidakmampuan Pas untuk mentadbir telah menyebabkan mereka hanya mengeluarkan hujah sampah.

"Tindakan mereka mengelak akauntabiliti dengan menimbulkan perpecahan di kalangan rakyat Malaysia kelihatannya jauh sekali daripada ajaran Allahyarham Tok Guru Nik Abdul Aziz (suatu ketika dahulu)," katanya.

Justeru Ramanan, menasihati pemimpin Pas agar memanfaatkan kedudukan mereka yang bergelar pemuka agama atau pendakwah untuk memimpin masyarakat, bukannya mengeluarkan kenyataan yang kabur, memecah belah atau menimulkan salah faham di tengah tengah masyarakat.

Beliau juga mengingatkan agar pemimpin Pas tidak membuat dakwaan semberono dan bercakap di luar bidang yang mereka kuasai supaya tidak mengelirukan rakyat yang memang telah sedia dikelirukan oleh propaganda Umno.

"Mungkin Pas perlu berwaspada apabila mengulas isu yang di luar bidang mereka. Kita perlu bekerjasama sebagai masyarakat progresif yang menumpukan kepada pembangunan rohani dan sosioekonomi, bukannya menangani isu-isu di permukaan (secara spekulasi) yang berisiko menyebabkan kerosakan awam," katanya lagi.

Zuhdi dalam tulian terbaharunya disiarkan Harakah bertajuk "PH dikelilingi golongan ‘pemberi rasuah’" mentohmah kononnya para pemain ekonomi gelap yang memusuhi Pas tidak mampu menentang parti itu secara bersemuka.

Mereka berlindung di belakang PH dan merasa kepanasan apabila Hj Hadi baru baru ini menulis 'pemberi rasuah ini majoritinya bukan-Bumiputera'.

 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/09/ph-tidak-lindungi-perasuah-pas-tidak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Percaya Kepada Pas Ph Tidak Lindungi Perasuah Tetapi Pas Sokong Umno Penuh Rasuah

Nak Percaya Kepada Pas Ph Tidak Lindungi Perasuah Tetapi Pas Sokong Umno Penuh Rasuah

papar berkaitan - pada 5/9/2022 - jumlah : 150 hits
PH tidak lindungi perasuah tetapi Pas sokong Umno penuh rasuah Posted By on September 03 2022Tulisan pemimpin Pas Dr Mohd Zuhdi Marzuki membayangkan Pakatan Harapan di kelilingi perasuah dan mereka sangat tidak selesa dengan tulisan Preside...
Datuk Menyamar S U Sulit Tengku Mahkota Pahang Di Tuduh Tipu Yayasan Bank Rakyat

Datuk Menyamar S U Sulit Tengku Mahkota Pahang Di Tuduh Tipu Yayasan Bank Rakyat

papar berkaitan - pada 7/9/2022 - jumlah : 178 hits
KUALA LUMPUR Seorang ahli perniagaan berpangkat Datuk dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam atas pertuduhan cuba menipu dengan menyamar sebagai Setiausaha Sulit Tengku Mahkota Pahang dua tahun lepas Tertuduh Datuk Redzuan Zainudd...
Tarik Balik Saman Sarawak Report Pemimpin Pas Didesak Dedah Perkara Sebenar

Tarik Balik Saman Sarawak Report Pemimpin Pas Didesak Dedah Perkara Sebenar

papar berkaitan - pada 31/8/2022 - jumlah : 120 hits
https www astroawani com berita politik tarik balik saman sarawak report pemimpin pas didesak dedah perkara sebenar 198014 Tarik balik saman Sarawak Report pemimpin PAS didesak dedah perkara sebenar Irwan Muhammad ZainFebruari 8 2019 09 00 ...
Khairuddin Senaraikan Jasa Najib Sebagai Ingatan Buat Pas

Khairuddin Senaraikan Jasa Najib Sebagai Ingatan Buat Pas

papar berkaitan - pada 31/8/2022 - jumlah : 95 hits
Yasmin RamlanBekas ahli jawatankuasa PAS Mohd Khairuddin Aman Razali mengingatkan anggota parti itu supaya mengenang jasa bekas perdana menteri Najib Razak Ahli Parlimen Kuala Nerus itu menegur pihak yang berseronok atas musibah yang menimp...
Bersatu Setuju Pas Guna Lambang Sendiri Pada Pru 15

Bersatu Setuju Pas Guna Lambang Sendiri Pada Pru 15

papar berkaitan - pada 1/9/2022 - jumlah : 186 hits
bharian com my Ogos 31 2022 10 54pmKetua Badan Pimpinan BERSATU Terengganu Datuk Razali IdrisKUALA TERENGGANU BERSATU negeri ini bersetuju dengan cadangan PAS untuk menggunakan lambang sendiri pada Pilihan Raya Umum Ke 15 akan datang Ketua ...
Rakyat Sudah Tahu Siapa Umno Bn Kata Timbalan Presiden Pas

Rakyat Sudah Tahu Siapa Umno Bn Kata Timbalan Presiden Pas

papar berkaitan - pada 1/9/2022 - jumlah : 303 hits
agendaily com31 08 2022Antara skandal terbesar pernah direkodkan ialah melibatkan dana 1Malaysia Development Berhad yang disifatkan sebagai skandal kewangan terbesar dalam sejarah dunia membabitkan pemimpin tertinggi BN dan UMNO hingga mema...
Umno Tolak Pas Tolak Amanah Logik

Umno Tolak Pas Tolak Amanah Logik

papar berkaitan - pada 1/9/2022 - jumlah : 117 hits
MAHATHIR Tak ajak parti tapi members Zahid nak masuk pun BERSATU Tak terima MUSTAHIL Hadi lompat masuk BERSATU KJ kata dia selesa DENGAN keadaan sekarang Hisham kata elok fikirkan TAWARAN tersebut jangan ego sombong soal Perpaduan Tak ADA s...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Continuous Learning

Maksud Gaji Bersih Gaji Kasar Gaji Pokok Perbezaannya

Pengumuman Gaji Penjawat Awam Naik 15 Peratus Dan Cara Kira Kenaikan Gaji Baharu Penjawat Awam

Hati Bersih Hidup Bahagia

Ai Team Talent Sementara Batch 3