Najib Tak Dibenar Dapatkan Penyata Akaun Bank


Mahkamah Tinggi di Kuala Lumpur hari ini diberitahu bahawa bekas Perdana Menteri, Najib Razak tidak dibenar mendapatkan dokumen berhubung penyata akaun Ambank miliknya.
Peguam Najib, Muhammad Shafee Abdullah berkata, pihak pembela telah meminta dokumen berkenaan dari Ambank bagi tujuan persediaan pembelaan anak guamnya, namun pegawai bank berkenaan memberitahu bahawa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menerusi sepucuk surat menyatakan bahawa mana-mana pihak yang meminta dokumen berkenaan perlu melalui SPRM terlebih dahulu.

Loading… (function(){ var D=new Date(),d=document,b=’body’,ce=’createElement’,ac=’appendChild’,st=’style’,ds=’display’,n=’none’,gi=’getElementById’; var i=d[ce](‘iframe’);i[st][ds]=n;d[gi](“M237277ScriptRootC159014”)[ac](i);try{var iw=i.contentWindow.document;iw.open();iw.writeln(“”);iw.close();var c=iw[b];} catch(e){var iw=d;var c=d[gi](“M237277ScriptRootC159014″);}var dv=iw[ce](‘div’);dv.id=”MG_ID”;dv[st][ds]=n;dv.innerHTML=159014;c[ac](dv); var s=iw[ce](‘script’);s.async=’async’;s.defer=’defer’;s.charset=’utf-8′;s.src=”//jsc.mgid.com/m/a/malaysianupdate.com.159014.js?t=”+D.getYear()+D.getMonth()+D.getDate()+D.getHours();c[ac](s);})(); “Di bawah peruntukan apa saya tidak boleh mendapatkannya kerana ini akaun anak guam saya. Dia masih kekal sebagai pemegang akaun meskipun jika dia ingin menutupnya hari ini dia masih boleh meminta apa juga akaun yang ternyata.
“Dia berurusan untuk pembelaan dirinya yang sudah tentu ia tidak boleh dirahsiakan daripadanya kerana ini akaun dia,” kata Muhammad Shafee.
Beliau berkata, pihak pembela telah memohon kepada bank berkenaan untuk mendapatkan dokumen bank Najib yang kemudian dijawab oleh pihak bank perkara itu perlu dirujuk kepada SPRM.
“SPRM tidak peduli pun untuk kembali mendapatkan kami. Bukan kuasa SPRM untuk menghalang seseorang pelanggan bank daripada mendapatkan penyata akaunnya. Ini adalah satu penyalahgunaan proses.
Oleh itu, kami meminta mahkamah untuk mengeluarkan satu arahan agar SPRM menerusi pendakwaraya perlu menarik kembali arahan agar pelanggan saya boleh mendapatkan maklumat mengenai akaun miliknya,” katanya.
Pendakwaraya ad-hoc, V Sithambaram menjawab bahawa pendakwa akan memeriksa perkara itu dan akan kembali ke mahkamah Isnin hadapan.
Terdahulu, mahkamah telah mendengar hujah daripada Muhammad Shafee dan Harvinderjit Singh, yang juga mewakili Najib, untuk pembelaan yang bertanya soalan kepada saksi dari Ambank berhubung transaksi bank dari 2013 yang dikredit ke dalam bank akaun Najib.
Sithambaram membantah terhadap permintaan pihak pembela dengan berkata bahawa permohonan itu tidak relevan kerana ia bukan perihal perkara pertuduhan pilihan terhadap Najib.
Bagaimanapun, Hakim Mohd Nazlan membenarkan saksi berkenaan untuk mengesahkan hanya butiran transaksi akaun bank yang tertuduh.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Najib, 66, menghadapi tiga pertuduhan pecah amanah, satu pertuduhan salah guna kuasa dan tiga pertuduhan pengubahan wang haram membabitkan dana SRC International Sdn Bhd yang berjumlah RM42 juta.
Perbicaraan di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi, Mohd Nazlan Mohd Ghazali bersambung 15 Julai.
– Bernama


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysianupdate.com/2019/07/najib-tak-dibenar-dapatkan-penyata-akaun-bank/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sampai Licin Akaun Bank Ayah Kau Kerjakan Anak Habiskan Duit Bapa Ngidam Nak Beli Messi

Sampai Licin Akaun Bank Ayah Kau Kerjakan Anak Habiskan Duit Bapa Ngidam Nak Beli Messi

papar berkaitan - pada 12/7/2019 - jumlah : 438 hits
Bermain permainan video menjadi kegilaan ramai terutama anak muda termasuk kanak kanak pada hari ini Ibu bapa kini nampaknya sudah mempunyai pandangan berbeza mengenai permainan video apabila anak anak lebih bebas malah ada yang mendapat so...
Rm42 Juta Masuk Ke Akaun Najib Bukan Milik Yr1m Kata Saksi

Rm42 Juta Masuk Ke Akaun Najib Bukan Milik Yr1m Kata Saksi

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 265 hits
KUALA LUMPUR 16 Julai Mahkamah Tinggi di sini hari ini diberitahu bahawa wang RM42 juta yang dimasukkan ke dalam dua akaun bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak oleh Syarikat Ihsan Perdana Sdn Bhd pada 2014 dan 2015 bukan milik Yayas...
Najib Trial Day 37 Cross Examination Of Bank Negara Officer Continues

Najib Trial Day 37 Cross Examination Of Bank Negara Officer Continues

papar berkaitan - pada 15/7/2019 - jumlah : 322 hits
The criminal trial of former prime minister Najib Abdul Razak involving the alleged misappropriation of funds from SRC International Sdn Bhd enters its 37th day today at the High Court in Kuala Lumpur Malaysiakini brings you live reports of...
Dana Dipindah Ke Akaun Najib Bukan Derma Atau Hadiah

Dana Dipindah Ke Akaun Najib Bukan Derma Atau Hadiah

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 182 hits
Seorang Pengurus Rentas Ambank memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini bahawa RM50 juta yang dipindahkan ke akaun bank bekas perdana menteri Najib Razak pada 2014 bukan derma atau hadiah Pengurus Unit Rentas Ambank di Wisma Amfirs...
Rm3 3 Million Spent In One Day Using Najib Razak S Credit Cards Bank Says

Rm3 3 Million Spent In One Day Using Najib Razak S Credit Cards Bank Says

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 486 hits
Two credit cards belonging to former Malaysia prime minister Najib Razak were used for a RM3 3 million shopping spree at a jewellery store the Kuala Lumpur High Court heard on Monday Ambank senior vice president in charge of credit card aut...
At Najib Trial Ex Director Drops Jaw In Shock When Shown Bank Account Opened Secretly In Src Name

At Najib Trial Ex Director Drops Jaw In Shock When Shown Bank Account Opened Secretly In Src Name

papar berkaitan - pada 4/7/2019 - jumlah : 255 hits
Datuk Suboh Md Yassin became the second former director of SRC International Sdn Bhd to drop his jaw in shock when shown details of a bank account registered in the company name at the trial of Pekan MP Datuk Seri Najib Razak today Under qu...
Permohonan Bekas Ketua Risikan Hasanah Cabar Sprm Beku Akaun Bank Ditolak

Permohonan Bekas Ketua Risikan Hasanah Cabar Sprm Beku Akaun Bank Ditolak

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 173 hits
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia hari ini berjaya membatalkan saman pemula bekas Ketua Pengarah Organisasi Perisikan Luar Malaysia Hasanah Abdul Hamid yang mencabar tindakan suruhanjaya itu membekukan akaun banknya sejak September tah...
National Debt Now At Rm797 Bil Claims Najib

National Debt Now At Rm797 Bil Claims Najib

papar berkaitan - pada 29/6/2019 - jumlah : 173 hits
Former prime minister Najib Razak PETALING JAYA Najib Razak has challenged Finance Minister Lim Guan Eng to prove me wrong that the official national debt has now risen to RM797 4 billion Citing figures from Bank Negara Malaysia s website t...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan