Nadir Al Nuri Ded4h Apa Yang Arw4h Siti Sarah Lakukan Semasa Raya Haji Lepas Hingga Dia Pun Tak Sangka


Penyanyi Siti Sarah Raissuddin men1nggal dunia di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM), menjelang subuh hari ini.
Berita sedih itu dimaklumkan suaminya Shuib Sepahtu melalui Instagram sebentar tadi.
Katanya Siti Sarah menghembuskan nafas terakhir jam 5.13 pagi.
“Pada 5.13 minit pagi, bidadari syurga saya pergi buat selamanya. Mohon sedahkan al-Fatihah,” katanya.

Terdahulu, penyanyi Sandarkan Pada Kenangan itu terpaksa ditidurkan pada 6 Ogos lalu selepas keadaan kesihatannya menurun ak1bat jangk1tan C0v1d 19.
Doktor juga terpaksa melakukan pembed4han ke atas Siti Sarah bagi menyelamatkan kandungannya. Anak pasangan terbabit, Ayash Affan, selamat dilahirkan tidak lama kemudian.
Sebelum majlis bacaan Yassin dan doa selamat yang diadakan malam tadi, Shuib memaklumkan Siti Sarah, 36, tidak berada dalam keadaan baik.
Menurut Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad itu, paras bacaan oksigen Siti Sarah menurun 40 peratus, malah isterinya itu juga sudah ditiarapkan.
Pada 27 Julai lalu, Siti Sarah mengesahkan dia dan keluarganya pos1tif C0v1d 19 selepas seorang pembantunya terkena jangk1tan C0v1d 19.
Kata Allahy4rham ketika itu, dia risaukan kandungan dalam perut yang itu sudah berusia tujuh bulan.
Sementara itu, pihak pengurusan Siti Sarah, Indigital Music dalam satu kenyataan mengucapkan terima kasih kepada orang ramai yang tidak putus-putus mendoakan Allayh4rham.
“Terima kasih kepada semua yang tidak putus-putus memberikan doa serta sokongan kepadanya sejak dimasukkan ke hospital beberapa hari yang lalu.
“Sebarang maklumat lanjut akan disalurkan dari semasa ke semasa. Al-Fatihah,” kata kenyataan itu.
Siti Sarah berkahwin dengan Shuib pada 27 Februari 2011. Hasil perkahwinan, pasangan itu dikurniakan tiga cahaya mata, Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, dan Ariq Matin, 6 tahun.

Sedikit trivia arw4h Siti Sarah,
Siti Sarah memulakan kerjayanya dalam bidang nyanyian apabila beliau berjaya menjadi peserta akhir untuk Bintang RTM 2001. Beliau juga berjaya menggondol anugerah “Artis Baru Terbaik”, “Album Pop Terbaik” dan “Album Terbaik di Anugerah Industri Muzik (AIM 2003)”.
Selain dari itu, beliau juga berjaya mendapatkan satu lagi pengiktirafan untuk “Anugerah Planet Muzik 2003 (APM2003)”, iaitu dalam kategori “Artis Baru Wanita Terbaik”. Beliau juga merupakan satu-satunya artis baru yang turut tercalon dalam kategori Artis Wanita Terbaik yang dimenangi oleh Datuk Siti Nurhaliza pada tahun tersebut.
Bapanya, Raisuddin Hamzah juga telah memulakan kerjayanya sebagai seorang penyanyi apabila beliau memasuki pertandingan yang sama pada tahun 1980-an dahulu.
Siti Sarah menyertai pertandingan realiti musim kedua One in a Million yang menyaksikan artis rakaman termasuk beliau bersaing dengan muka-muka baru untuk meraih RM1,000,000 sebagai pembiayaan kerjaya muzik. Beliau mendapat tempat ketiga. Persembahan beliau setiap minggu cukup bertenaga dan membanggakan.
Pada tahun 2009 Siti Sarah pernah menyertai pertandingan antarabangsa iaitu World Championship of Performance Arts ( WCOPA ) degan mnyumbang 3 emas kepada Malaysia .. Selain artist ketika itu Bob AF jugamenyumbang 5 emas buat negara.
Siti Sarah telah mendirikan rumah tangga pada 26 Februari 2011 bersama Shahmira Muhamad (Shuib) dan dikurniakan tiga orang cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, Dzahira Talita Zahra dan Ariq Matin.
Pada tahun 2016, nama Siti Sarah Raissuddin mula meniti kembali di bibir peminat apabila menyertai program realiti TV popular Gegar Vaganza 3. Siti Sarah menjadi juara pada minggu Pertama menerusi lagu hitnya, Jangan kau Mimpi dengan persembahan vokal dan tarian yang cukup bertenaga. Siti Sarah Raissuddin juga kekal sebagai TOP 2 pada 2 minggu selepasnya menerusi lagu Teratai layu di tasik Madu (Fauziah Latif) dan Joget Sayang-menyayang (Anita Sarawak). Diakhir pertandingan tersebut, Sarah dinobatkan sebagai naib juara Gegar Vaganza musim ketiga.
Pada Mei 2018 Beliau bertudung sepenuhnya.

Nadir Al Nuri menerusi perkongisan di laman Facebook beliau,
Allah.
Tersentap kejap bila baca berita daripada @shuibsepahtu tentang pemergian @sitisarahraissuddin
Saya baru dihubungi Siti Sarah sebelum raya haji lepas untuk beliau ikuti program korban di Gaza kami.
Masa tu saya terkejut bila beliau maklumkan nak korbankan seekor lembu dengan harga belasan ribu ringgit, bukan satu bahagian saja, seolah beliau sedang mengejar memberatkan timbangan amal kebaikannya yang terakhir.
Selepas itu beliau kerap berhubung dan bertanya tentang keadaan saudara-saudara kita di Palestin.
Rupanya Allah takdirkan, nyawa beliau diambil dalam keadaan beliau memikirkan umat, peduli dengan nasib mereka malah telah didoakan ratusan penduduk di sini yang merasa daging pada tahun ini.
Beruntunglah dikau, diberi syahid sambil didoakan ratusan keluarga syuhada’ akhirat di bumi berkat. Semoga engkau tenang di sana, al-fatihah.






Sumber FB Nadir Al Nuri
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral
Sumber : keramatviral


Sumber: Sinar Viral

Booking Bilik Hotel Dengan Harga Yang 23% Lebih Rendah



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://thetrendingnow.blogspot.com/2021/08/nadir-al-nuri-ded4h-apa-yang-arw4h-siti.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Seperti Mengejar Amalan Baik Saat Terakhir Nadir Al Nuri Kongsi Mesej Terakhir Siti Sarah

Hiburan Seperti Mengejar Amalan Baik Saat Terakhir Nadir Al Nuri Kongsi Mesej Terakhir Siti Sarah

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 179 hits
Dunia hiburan tempatan hari ini dikejutkan dengan pemergian penyanyi dan usahawan terkenal Siti Sarah Raisuddin setelah lima hari bertarung di Unit Rawatan Rapi ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementTurut terkejut dengan berita pemergian itu adala...
Dia Minta Saya Sedekahkan Rm30 000 Ibu Tiri Ded4h Hasrat Terakhir Siti Sarah

Dia Minta Saya Sedekahkan Rm30 000 Ibu Tiri Ded4h Hasrat Terakhir Siti Sarah

papar berkaitan - pada 13/8/2021 - jumlah : 756 hits
Pemerg1an Allahy4rhamah Siti Sarah Raisuddin pada hari Isnin lalu sangat men1nggalkan kesan buat kita semua
300 0rang Di Mekah Turut Solat Jen4zah Gh4ib Untuk Arw4h Siti Sarah Kem4tian Yang Di Cemburui Ramai

300 0rang Di Mekah Turut Solat Jen4zah Gh4ib Untuk Arw4h Siti Sarah Kem4tian Yang Di Cemburui Ramai

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 374 hits
Umum mengetahui tentang pemerg1an penyanyi terkenal Allahy4rhamah Siti Sarah Raisuddin kelmarin pada 5 13 pagi bersamaan hari isnin Seluruh negara manangisi pemerg1an beliau yang disifatkan sebagai m4ti sy4hid kerana men1nggal disebabkan me...
Secara Langsung Jenazah Allahyarhamah Siti Sarah Sedang Diuruskan Sebelum Pengebumian Di Gombak

Secara Langsung Jenazah Allahyarhamah Siti Sarah Sedang Diuruskan Sebelum Pengebumian Di Gombak

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 189 hits
Malaysia Gazette membawakan secara langsung kepada kita semua situasi di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia yang sedang menantikan jenazah Allahyarhamah Siti Sarah diuruskan sebelum dibawa ke tanah perkuburan di Gombak Hari ini negara ...
Tular Video Post Terakhir Di Instagram Siti Sarah Peluk Dan Cium Anak Anak Buat Kali Terakhir

Tular Video Post Terakhir Di Instagram Siti Sarah Peluk Dan Cium Anak Anak Buat Kali Terakhir

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 328 hits
Rakyat Malaysia menerima berita duka dengan pemergian penyanyi tanah air Siti Sarah Rassuddin pagi tadi Siti Sarah menghembuskan nafas terakhir di Hospital Canselor Tuanku Muhriz pada jam 5 13 pagi setelah hampir seminggu bertarung nyawa me...
Siti Sarah Banyak Kali Tawar Membantu Ebit

Siti Sarah Banyak Kali Tawar Membantu Ebit

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 144 hits
Siti Sarah banyak kali tawar membantu Ebit Siti Sarah banyak kali tanya ingin bayar sewa rumah orang miskin Ebit Lew Pemergian penyanyi terkenal Siti Sarah Raissuddin bertemu Pencipta pagi tadi turut mendapat reaksi daripada pendakwah bebas...
Bidadari Syurga Saya Pergi Buat Selamanya Shuib Maklum Siti Sarah Sudah Tiada

Bidadari Syurga Saya Pergi Buat Selamanya Shuib Maklum Siti Sarah Sudah Tiada

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 264 hits
Pelakon dan pelawak terkenal Shuib Sepahtu memaklumkan bahawa isterinya Siti Sarah Raissuddin telah pergi buat selamanya pada Isnin jam 5 13 minit pagi Shuib mengumumkan berita sedih itu menerusi entri yang dimuat naik di Instagram rasminya...
Siti Sarah Layak Beroleh Syahid Akhirat

Siti Sarah Layak Beroleh Syahid Akhirat

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 168 hits
Oleh Dr Mohd Fadzilah yang mengenali Allahyarham Siti Sarah sejak penyanyi itu belum mendirikan rumah tangga melihat banyak perubahan arwah terutama sikap suka menolong orang lain Foto IG Dr Mohd Fadzilah Kamsah KUALA LUMPUR Pendakwah bebas...
Hiburan Hajat Tak Kesampaian Uqasha Senrose Dedah Siti Sarah Nak Menyanyi Percuma Di Majlis Resepsi Kahwin Nanti

Hiburan Hajat Tak Kesampaian Uqasha Senrose Dedah Siti Sarah Nak Menyanyi Percuma Di Majlis Resepsi Kahwin Nanti

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 294 hits
Bakal mendirikan mahligai bahagia tidak lama lagi bersama jejaka pilihan pelakon Uqasha Senrose ada meluahkan rasa terkilan apabila hajat Allahyarhamah Siti Sarah untuk membuat persembahan nyanyian di majlis resepsinya nanti tidak kesampaia...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Patut Tak Boleh Daftar



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord