Muka J4mbu Diskriminasi Punc4 Alvin Hilang Sengat


© Provided by Berita Harian Alvin Chong bergandingan dengan Elvina Mohamad dalam drama Takdir Yang Tertulis. – Foto IG Elvina Mohamadbhhip KUALA LUMPUR: Memiliki wajah jambu dan ‘awet muda’ dilihat satu kelebihan buat jejaka berbangsa Cina, Alvin Chong biarpun usianya kini mencecah 30 tahun.
Namun, di sebalik itu, pelakon dan penyanyi berdepan kesukaran mendapat karakter matang hingga Alvin atau nama sebenarnya, Alvin Chong Chean Wah kelihatan ‘hilang sengat’ beberapa ketika.
Hampir lima tahun selepas kemunculannya menerusi drama Suri Hati Mr Pilot, nama alvin kembali diperkatakan selepas membawakan watak Ean dalam drama yang mencetuskan fenomena, Takdir Yang Tertulis, baru-baru ini.
Nyata karakter peguam muda itu berjaya menambat hati penonton, malah lakonan Alvin juga dikatakan semakin matang dan mantap.
Namun, sejauh manakah kebenaran wajah jambu antara punca pelakon yang diperkenalkan menerusi drama Dia Semanis Honey pada 2016 itu gagal mendapat karakter bagus dan mencabar, selain agak kurang muncul di kaca televisyen (TV) seperti pelakon kacak lain. Ia juga menyebabkan nama Alvin kurang menjadi sebutan sejak beberapa tahun kebelakangan ini?
Penyanyi lagu Sayangku Salmah dan Tak Terganti itu berkata, dia tidak nafikan, wajah jambu dan awet muda menyebabkan ada sesetengah penerbit kurang yakin terhadapnya.
“Ada yang beranggapan saya tidak mampu membawa karakter matang dan serius. Bagaimanapun, ia bukanlah menjadi penyebab utama saya jarang muncul di kaca TV. Selain berlakon, saya juga seorang penyanyi. Ada ketikanya, saya terlalu sibuk memberikan tumpuan kerjaya nyanyian di luar negara.
“Sebelum ini, saya banyak menerima undangan menyanyi untuk festival muzik di Thailand, Vietnam dan Filipina. Kesibukan dunia nyanyian menyebabkan saya terpaksa memperlahankan aktiviti lakonan.
“Namun, kini, tidak lagi disebabkan pandemik COVID-19. Saya tidak boleh ke luar negara dan pada masa sama, tiada undangan nyanyian. Jadi, saya kembali memberikan fokus kepada dunia lakonan, sejak tahun lalu,” katanya kepada BH Online.
Alvin berkata, dia berterima kasih kepada pengarah, Shahrulezad Mohameddin. Watak Ean dalam drama Takdir Yang Tertulis umpama memecahkan tembok kerjaya lakonannya.
“Pengarah handalan ini berjaya membuka mata orang lain dengan membuktikan saya boleh membawakan watak lebih serius. Jujurnya, saya hampir menolak tawaran membintangi drama Takdir Yang Tertulis.
“Ini kerana, saya dengar Shahrulezad seorang yang tegas ketika di lokasi penggambaran. Saya takut tidak tahan dengan ketegasannya.
“Selain itu, saya jadi kurang yakin dengan kemampuan sendiri. Saya bimbang menyusahkan pengarah dan pasukan produksi sekiranya gagal memberikan lakonan yang terbaik,” katanya.
Namun, katanya, apa yang berlaku pula sebaliknya. Shahrulezad tidak seperti apa yang didakwa sesetengah pihak.
“Saya beruntung kerana Shahrulezad dan pelakon lain seperti Nad Zainal dan Nazim Othman banyak membantu dan tidak lokek berkongsi ilmu lakonan. Shahruelzad sangat penyabar dan banyak membimbing saya untuk menjadikan watak Ean menonjol.
“Dakwaan sesetengah orang mengenai Shahruelzad nyata tidak benar sama sekali. Benarlah kata pepatah, tak kenal maka tak cinta. Kita tidak boleh menghukumi seseorang tanpa mengenal secara mendalam mengenai dirinya. Saya memang terhutang budi dengan pengarah hebat ini,” katanya.
Mengulas adakah berpuas hati dengan pencapaian anda sepanjang lima tahun bergelar pelakon, Alvin berkata, setakat ini, dia berpuas hati dengan penerimaan walaupun tidak dinafikan watak diberikan agak terhad sama ada watak bangsa Cina ataupun mualaaf.
“Namun, saya bernasib baik kerana tawaran lakonan tidak putus sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).
Saya akui, bimbang tiada tawaran lakonan, jadi saya terima apa sahaja tawaran yang datang terlebih dahulu.
“Cuma, ada ketikanya saya terlepas banyak peluang berlakon menerusi slot perdana, tetapi tidak mengapa, saya anggap tiada rezeki,” katanya.
Dijolok persoalan pernahkah berdepan dengan diskriminasi hanya disebabkan berbangsa Cina, pelakon kelahiran George Town, Pulau Pinang itu berkata, dia tidak menafikan, perkara itu pernah timbul.
“Ada syarikat produksi enggan mengambil saya membawakan watak mualaf disebabkan saya bukan beragama Islam. Namun, ada juga pengarah yang lebih terbuka dan tidak kisah melayangkan tawaran kepada saya. Ini kerana bagi mereka ia sekadar lakonan,” katanya.
Alvin berkata, nyanyian tetap menjadi keutamaannya, biarpun kini dilihat lebih menumpukan perhatian pada dunia lakonan. saya.
“Saya memberikan tumpuan pada lakonan disebabkan tiada ‘job’ membuat persembahan, selain tidak boleh merentas keluar negara.
“Dalam situasi pandemik COVID-19 belum berakhir, saya kena versatil dan tidak boleh memilih. Saya bernasib baik memiliki pekerjaan sampingan dalam lakonan.
“Jadi, inilah masanya saya memberikan sepenuh perhatian pada lakonan, selain mengasah bakat dan mendalami karakter lebih serius,” katanya.
© New Straits Times Press (M) Bhd

The post Muka j4mbu, diskriminasi punc4 Alvin hilang sengat? appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/02/24/muka-jambu-diskriminasi-punca-alvin-hilang-sengat/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=muka-jambu-diskriminasi-punca-alvin-hilang-sengat

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Muka Jambu Buat Pengarah Kurang Yakin Alvin Chong Akui Sukar Dapat Watak Matang

Hiburan Muka Jambu Buat Pengarah Kurang Yakin Alvin Chong Akui Sukar Dapat Watak Matang

papar berkaitan - pada 24/2/2021 - jumlah : 407 hits
Pelakon berbangsa Cina yang fasih berbahasa Melayu Alvin Chong nampaknya semakin dikenali setelah membintangi drama fenomena Takdir Yang Tertulis baru baru ini Sumber Instagram Alvin Chong Namun meskipun usianya kini mencecah 30 tahun memil...
Takut Kalah Atau Hilang Jawatan Pas Mahu Tingkatkan Kerjasama Dengan Bersatu

Takut Kalah Atau Hilang Jawatan Pas Mahu Tingkatkan Kerjasama Dengan Bersatu

papar berkaitan - pada 21/2/2021 - jumlah : 287 hits
PAS mahu kerjasama dengan Bersatu di bawah PN dipertingkatkanFebruary 21 2021 Kerjasama Pas dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia dalam Perikatan Nasional adalah baik dan berjalan lancar namun perlu dipertingkatkan lagi Walaupun ada pihak cuba...
Tindakan Umno Boleh Menyebabkan Melayu Hilang Kuasa

Tindakan Umno Boleh Menyebabkan Melayu Hilang Kuasa

papar berkaitan - pada 21/2/2021 - jumlah : 255 hits
TINDAKAN UMNO menolak kerjasama dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia semata mata mahu bertanding di semua kerusi pada Pilihan Raya Umum Ke 15 boleh menyebabkan orang Melayu akan kehilangan kuasa Ketua Penerangan Bersatu Datuk Wan Saiful Wa...
5427 Pkp Rakyat Marhaen Dugaan Hilang Kerja Tv Ppim 20 02 2021

5427 Pkp Rakyat Marhaen Dugaan Hilang Kerja Tv Ppim 20 02 2021

papar berkaitan - pada 20/2/2021 - jumlah : 308 hits
Dugaan Pandemik Yang hilang Pekerjaan Dicaci PKP bermula lagi Macam macam dilema yang dihadapi rakyat kita ketika tempoh PKP Ada yang diberhentikan kerja ada juga terpaksa work from home Yang paling menyedihkan bila terpaksa berjauhan denga...
Masih Sayang Umno Tapi Pernah Suruh Bubar Mahathir Hilang Hala Tuju Politik Zahid

Masih Sayang Umno Tapi Pernah Suruh Bubar Mahathir Hilang Hala Tuju Politik Zahid

papar berkaitan - pada 20/2/2021 - jumlah : 194 hits
Pengerusi Barisan Nasional Dato Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menyifatkan Tun Dr Mahathir Mohamad ketika ini diibarat seperti hilang hala tuju dalam berpolitik Menurut beliau ini kerana ahli Parlimen Langkawi itu memberikan kenyataan bahawa di...
Polri Soal 6 Polisi Aniaya Herman Hingga Mati Di Tahanan Hilang Kendali

Polri Soal 6 Polisi Aniaya Herman Hingga Mati Di Tahanan Hilang Kendali

papar berkaitan - pada 19/2/2021 - jumlah : 248 hits
Polri mengungkapkan hasil pemeriksaan terhadap enam polisi yang menjadi tersangka penganiayaan terhadap tahanan Polresta Balikpapan Kalimantan Timur Herman yang berujung kematian korban Para tersangka mengakui motifnya adalah hilang kontrol...
Amalkan Petua Ini Sebelum Tidur Toksin Dan Racun Dalam Badan Akan Hilang

Amalkan Petua Ini Sebelum Tidur Toksin Dan Racun Dalam Badan Akan Hilang

papar berkaitan - pada 20/2/2021 - jumlah : 307 hits
Kehidupan yang sibuk dan sering mengambil makanan segera akan mempercepatkan pengumpulan toksin dan racun di dalam badan kita tanpa kita sedari Ditambah pula dengan kurangnya aktiviti bersenam atau bersukan serta kerap berada di dalam ruang...
Iklan Adsense Tiba Tiba Hilang

Iklan Adsense Tiba Tiba Hilang

papar berkaitan - pada 22/2/2021 - jumlah : 150 hits
Tengah tengok blog sendiri sambil santai santai semalam hari ni tengok lagi sambil fikir idea nak tulis pasal ape dalam blog ni Bila tengok blog macam ada something yang hilang tapi ape ek Baru perasan tengok iklan adsense dalam blog ni tak...
8 Racikan Masker Kopi Yang Nggak Hanya Bikin Glowing Bau Badan Hingga Rambut Kusam Bisa Hilang

8 Racikan Masker Kopi Yang Nggak Hanya Bikin Glowing Bau Badan Hingga Rambut Kusam Bisa Hilang

papar berkaitan - pada 25/2/2021 - jumlah : 197 hits
Tak harus mahal untuk cantik Bahan yang ada di dapur pun bisa jika diolah dengan cara yang tepat
Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Pramugari Malaysia Airlines Meninggal Dunia Tak Sempat Pulang Ke Tanah Air

Biodata Shalin Zulkifli Ratu Boling Tenpin Negara

Tutorial Cara Daftar Asb Online Dan Cara Semak Asb Guna Ic

Apa Itu Wang What Is Money

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase

Beyond Lettuce Wraps Unleash The Power Of Low Carb Bread



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Duit Dalam Akaun Bank Arwah Hilang Sebelum Tuntutan Pusaka Selesai

Makanan Kucing Terbaik Kenapa Kucing Perlukannya

Al Ikhsan Sports Spend And Win

Cuci Karpet

Lambstongues The Benefits Of Plastic Downspouts Over Metal Alternatives

Beyond The High Exploring The Therapeutic Uses Of Thca Flower In Houston