Hiburan Muka Jambu Buat Pengarah Kurang Yakin Alvin Chong Akui Sukar Dapat Watak Matang


Pelakon berbangsa Cina yang fasih berbahasa Melayu, Alvin Chong nampaknya semakin dikenali setelah membintangi drama fenomena, Takdir Yang Tertulis (TYT), baru-baru ini.
Sumber : Instagram Alvin Chong  Namun, meskipun usianya kini mencecah 30 tahun, memiliki wajah yang ‘jambu’ dan awet muda barangkali merupakan sebuah kelebihan dan juga kekurangan dalam satu masa yang sama.
AdvertisementManakan tidaknya, di sebalik wajah muda kurniaan Tuhan yang diberikan, Alvin yang ditemui media memberitahu di seringkali berdepan kesukaran untuk mendapat karakter yang lebih matang sehingga membuatkan dia hilang sengat buat seketika.
Nyata, menerusi drama TYT dia yang memegang watak peguam muda itu telah berjaya menambat hati penonton malah lakonannya kini kelihatan semakin matang dan mantap setelah hampir lima tahun kemunculannya menerusi drama Suri Hati Mr Pilot, tidak lama dahulu.
Menurut penyanyi lagu Sayangku Salmah ini lagi, dia tidak dapat menafikan bahawa faktor rupa paras yang terlalu muda menyebabkan ada sesetengah penerbit kurang yakin terhadap dirinya.
View this post on InstagramA post shared by Alvin Chong (@alvinchong123)

Advertisement“Ada yang beranggapan saya tidak mampu membawa karakter matang dan serious. Bagaimanapun, ia bukanlah menjadi penyebab utama saya jarang muncul di kaca TV. Selain berlakon, saya juga seorang penyanyi. Ada ketikanya saya terlalu sibuk memberikan tumpuan kerjaya nyanyian di luar negara. Sebelum ini, saya banyak menerima undangan menyanyi untuk festival muzik di Thailand, Vietnam dan Filipina. Kesibukan dunia nyanyian menyebabkan saya terpaksa memperlahankan aktiviti lakonan.”
Alvin yang juga pelakon drama Dia Semanis Honey 2016 dalam pada itu menjelaskan bahawa dirinya harus versatil dan tidak boleh terlalu memilih watak untuk dibawa dalam sesebuah drama memandangkan negara sedang dilanda pandemik sekaligus telah menyebabkan perjalanan industri seninya terbantut seketika.
View this post on InstagramA post shared by Alvin Chong (@alvinchong123)
Dia turut mengambil kesempatan untuk mengucapkan terima kasih kepada pengarah, Shahrulezad (Budak Ijat) kerana watak Ean dalam TYT seumpama telah memecahkan tembok kerjaya lakonannya.
Alvin yang pada mulanya hampir menolak tawaran berlakon drama tersebut berikutan desas-desus mengatakan Shahrulezad seorang yang tegas ketika di lokasi penggambaran serta bimbang akan kemampuan diri sendiri membawakan watak itu ternyata omong kosong belaka.
AdvertisementView this post on InstagramA post shared by Alvin Chong (@alvinchong123)

“Dakwaan sesetengah orang mengenai Shahrulezad nyata tidak benar sama sekali. Benarlah kata pepatah, tak kenal maka tak cinta. Kita tidak boleh menghukumi seseorang tanpa mengenal secara mendalam mengenai dirinya. Saya memang terhutang budi dengan pengarah hebat ini. Pelakon lain seperti Nad Zainal dan Nazim Othman juga banyak membantu dan tidak lokek berkongsi ilmu lakonan. Shahrulezad sangat penyabar dan banyak membimbing saya untuk menjadikan watak Ean menonjol.”
Mengakhiri temubual, Alvin berkata sepanjang lima tahun dirinya terlibat dalam dunia lakonan, dia berpuas hati dengan penerimaan orang ramai meskipun watak yang diberi agak terhad. Kini, memandangkan negara sedang berada dalam tempoh PKP, Alvin memberitahu bahawa dia akan akan lebih fokus dalam bidang lakonan di samping mengasah bakat dan mendalami watak dengan lebih serius.
The post Muka ‘Jambu’ Buat Pengarah Kurang Yakin, Alvin Chong Akui Sukar Dapat Watak Matang first appeared on Beautifulnara - Gosip Artis Malaysia Terkini.

sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://superterkini.blogspot.com/2021/02/hiburan-muka-jambu-buat-pengarah-kurang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Tidak Kisah Tiada Media Sosial Janna Nick Akui Buka Kembali Instagram Dek Komitmen Kerja

Hiburan Tidak Kisah Tiada Media Sosial Janna Nick Akui Buka Kembali Instagram Dek Komitmen Kerja

papar berkaitan - pada 24/2/2021 - jumlah : 356 hits
Berikutan insiden Janna Nick yang diserang oleh peminat K Pop dek isu mempersendakan kematian bintang K Pop Jonghyun serta memberi gelaran tidak baik kepada Lisa BLACKPINK pelakon itu bertindak menutup kesemua akaun media sosial miliknya Wa...
Hiburan Kongsi Video Pre Wedding Tak Jadi Lia Natalia Akui Terpaksa Senyum Dalam Duka

Hiburan Kongsi Video Pre Wedding Tak Jadi Lia Natalia Akui Terpaksa Senyum Dalam Duka

papar berkaitan - pada 19/2/2021 - jumlah : 319 hits
Pelakon Lia Natalia baru baru ada berkongsikan video sekitar penggambaran pre wedding di ruangan Instagram miliknya meskipun perkahwinannya sudah pun dibatalkan di atas sebab sebab tertentu Sumber Google Ujar Lia dia berkongsikan video ters...
Hiburan Rasa Sia Sia Saja Solat 5 Waktu Tapi Tak Tutup Aurat Aishah Azman Akui Sudah Berhijab

Hiburan Rasa Sia Sia Saja Solat 5 Waktu Tapi Tak Tutup Aurat Aishah Azman Akui Sudah Berhijab

papar berkaitan - pada 28/2/2021 - jumlah : 271 hits
Dalam diam pelakon Aishah Azman telah memberikan perkhabaran gembira menerusi laman media sosial miliknya Katanya dia meluahkan rasa syukur kerana sudah berhijrah dan mengenakan hijab sepenuhnya Wanita berusia 25 tahun itu menjelaskan bahaw...
Muka J4mbu Diskriminasi Punc4 Alvin Hilang Sengat

Muka J4mbu Diskriminasi Punc4 Alvin Hilang Sengat

papar berkaitan - pada 24/2/2021 - jumlah : 160 hits
Provided by Berita Harian Alvin Chong bergandingan dengan Elvina Mohamad dalam drama Takdir Yang Tertulis Foto IG Elvina Mohamadbhhip KUALA LUMPUR Memiliki wajah jambu dan awet muda dilihat satu kelebihan buat jejaka berbangsa Cina Alvin Ch...
Momen Alvin Chong Bersama Anak Emma Maembong Bikin Peminat Ger4m

Momen Alvin Chong Bersama Anak Emma Maembong Bikin Peminat Ger4m

papar berkaitan - pada 23/2/2021 - jumlah : 324 hits
Rasanya orang ramai masih mengingati drama berjudul Awak Suka Saya Tak yang menampilkan gandingan daripada pelakon kacak Alvin Chong dan selebriti jelita Emma Maembong Malah keserasian mereka bersama nampaknya membuatkan kedua dua pelakon i...
Lirik Lagu We Care Alvin Chong Dolla Jannine Weigel Nicole Lai

Lirik Lagu We Care Alvin Chong Dolla Jannine Weigel Nicole Lai

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 387 hits
JannineIt s been a tough long yearand nothing s ever clearbut somewhere out there in the nightthere s a little bit of light Nicole AlvinLook around the world we seePeople are still strugglingLet s come togetherand walk through side by side ...
Hiburan Video Pehal La Bini Aku Ni Reaksi Muka Alif Aziz Bila Bella Menari Tiktok Cuit Hati Peminat

Hiburan Video Pehal La Bini Aku Ni Reaksi Muka Alif Aziz Bila Bella Menari Tiktok Cuit Hati Peminat

papar berkaitan - pada 11/2/2021 - jumlah : 267 hits
Setelah hampir dua tahun terpisah penyanyi Alif Aziz akhirnya kembali ke pangkuan isteri dan anak anak Disember lalu Difahamkan ketika kontroversi menghimpit dirinya dia tinggal bersama keluarga di Singapura BACA AdvertisementSebagai bapa k...
Hiburan Kini Jadi Penyampai Radio Era Fm Sherry Alhadad Akui Fikir Panjang Sebelum Terima Tawaran

Hiburan Kini Jadi Penyampai Radio Era Fm Sherry Alhadad Akui Fikir Panjang Sebelum Terima Tawaran

papar berkaitan - pada 26/2/2021 - jumlah : 307 hits
Personaliti TV dan juga pelakon Sherry Alhadad kini bergelar penyampai radio Era FM bersama sama rakan penyampai yang lain bagi segmen pagi bersama Johan Hanif dan Ray sejak hari Isnin yang lalu Sumber Instagram Sherry Alhadad Mengakui berf...
Hiburan Disolek Macam Pondan Loca B Akui Lebih Selesa Hias Wajah Sendiri

Hiburan Disolek Macam Pondan Loca B Akui Lebih Selesa Hias Wajah Sendiri

papar berkaitan - pada 2/3/2021 - jumlah : 188 hits
Penyanyi rap Loca B menerusi ruangan Instagramnya mendedahkan bahawa dia lebih suka menyolek wajahnya sendiri berbanding menggunakan perkhidmatan jurusolek View this post on InstagramAdvertisementIni kerana isteri kepada penyanyi K Clique T...
Adapting To Consumer Behavior

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Kfc Malaysia Tutup Lebih 100 Restoran Francais Kesan Boikot

Mcmc S Police Report Against Writer Murray Hunter Is High Handed And Has A Chilling Effect On Freedom Of Speech

Keluarga Berang Terima Kiriman Jenazah Individu Lain

There Is An Awakening

App Inarah

Netizen Mohon Maaf Asyik Mengutuk Ruhainies Beri Respon Saya Dah Tak Fikir Sekarang Nak Fokus On Being Happy



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Cik Piah Nak Suami Raya Chord

Dap Sudah Perangai Sama Sakau Kenapa Tiada Tindakan Terhadap Nga Kor Ming Azmin Ali

Polis Raub Menahan Empat Lelaki Bantu Siasatan Kes Gaduh Di Pakir Sebuah Kuil Pada Ahad Lalu