Muhyiddin Jatuh Sokongan Parti Parti Lain Terhadap Anwar Akan Menyusul


 
Berikut adalah kenyataan yang dibacakan Anwar Ibrahim dalam sidang media khas tengahari tadi mengenai sokongan majoriti yang sudah diperolehinya untuk mengambil alih kerajaan daripada PN yang dipimpin oleh Muhyiddin Yassin.
Susulan itu, turut disertakan kenyataan media Amanah yang turut menyatakan sokongan daripada 11 Ahli Parlimennya kepada pembentukan kerajaan baru oleh Anwar itu.
Dijangka, beberapa parti lain akan turut mengeluarkan kenyataan medianya, sama ada petang ini atau esok pagi, untuk menyatakan sokongan yang sama kepada Anwar sebagai Perdana Menteri dan gabungan kerajaan baru yang bakal dibentuknya.
Apa pun, dengan sokongan majoriti kukuh yang diperolehi Anwar, kerajaan PN Muhyiddin kini telah jatuh dan sinar baru untuk Malaysia telah menjelma. (Shahbudindotcom 23/09/2020)
—————————————————————
KENYATAAN MEDIA ANWAR IBRAHIM
Bismillah Ar-Rahman Al-Rahim
As-salamu alaikum wa rahmatullahi wabarakaatuhu
Dan salam sejahtera
Terima Kasih saya ucapkan kepada semua rakan media tempatan dan antarabangsa yang hadir walaupun jemputan dikeluarkan dalam tempoh yang singkat.
Rakyat Malaysia berhak mendapatkan sebuah kerajaan yang kukuh dengan kepemimpinan yang cekap dan yakin, untuk mengurus krisis ekonomi dengan bijaksana dan tuntas. Adalah menjadi tanggungjawab kita semua untuk menyelamatkan negara ini daripada menghadapi kemelesetan ekonomi yang dibimbangi boleh menimbulkan ketegangan hubungan kaum.
Alhamdulillah kini saya telah mendapat sokongan yang kukuh dan menyakinkan daripada Ahli Ahli Parlimen untuk saya persembahkan kepada Duli Yang Maha Mulia Yang Dipertuan Agong. Ingin saya nyatakan di sini majoriti yang menyokong saya ialah Ahli Parlimen Melayu dan Islam.
Untuk maklumat semua, sebenarnya saya telah diperkenankan untuk mengadap Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong kelmarin, Selasa 22 September jam 11 pagi, tetapi terpaksa ditangguhkan kerana Baginda kini menerima rawatan di Institut Jantung Negara.
Kendati begitu, melalui perbualan telefon malam Selasa lalu saya telah mendoakan aa’fiah buat Kebawah Duli Tuanku.
Dengan sokongan dan majoriti kukuh dan meyakinkan bermakna kerajaan pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin telah jatuh. Maklumat dan langkah selanjutnya akan saya maklumkan selepas mengadap Baginda Yang di-Pertuan Agong dalam masa yang terdekat, Insha’Allah.
Pentadbiran ini pastinya mewakili semua rakyat, dengan majoriti Melayu-Bumiputra dan perwakilan saksama semua kaum di negara ini. Kami tetap menjunjung prinsip-prinsip perlembagaan yang mengiktirafkan kedudukan Islam, kedaulatan Raja-raja Melayu, memartabatkan kedudukan Bahasa Melayu sebagai Bahasa rasmi serta kedudukan istimewa Melayu-Bumiputra disamping jaminan tegas mempertahankan hak warga pelbagai kaum lain.
Akhir sekali, saya memohon seluruh rakyat supaya bersabar dan mendoakan kesembuhan segera Tuanku Yang di-Pertuan Agong. Saya berjanji akan membentuk sebuah kerajaan dengan tatakelola berintegriti dan komited untuk menangani krisis yang melanda negara; menghentikan amalan rasuah dan membela nasib rakyat. InshaaAllah saya akan tunaikan janji saya untuk menjadikan Malaysia sebuah negara yang makmur, aman dan adil untuk seluruh rakyatnya.
Terima Kasih.
ANWAR IBRAHIM
23 September 2020.
—————————————————————
KENYATAAN MEDIA
PARTI AMANAH NEGARA
Kami mengambil maklum pengumuman yang di buat oleh YB Datuk Seri Anwar Ibrahim, Pengerusi Pakatan Harapan, dan Ahli Parlimen P132 Port Dickson yang hari ini telah memperolehi sokongan majoriti Ahli Parlimen untuk membentuk kerajaan baharu.
Seperti yang telah diputuskan oleh Majlis Presiden Pakatan Harapan sebelum ini, Parti AMANAH mengesahkan bahawa semua 11 orang Ahli Parlimen Parti Amanah Negara menyokong sepenuhnya kepimpinan Datuk Seri Anwar sebagai Pengerusi Pakatan Harapan dan memberi kan kepercayaan kepada beliau untuk membentuk kerajaan baharu.
HAJI MOHAMAD SABU
Presiden AMANAH
23 September 2020


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/09/muhyiddin-jatuhsokongan-parti-parti.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kerajaan Muhyiddin Telah Jatuh Anwar Umum Dapat Sokongan Majoriti Untuk Bentuk Kerajaan Baharu

Kerajaan Muhyiddin Telah Jatuh Anwar Umum Dapat Sokongan Majoriti Untuk Bentuk Kerajaan Baharu

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 325 hits
Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mendakwa mendapat sokongan yang kukuh dan meyakinkan untuk membentuk kerajaan baharu menggantikan kerajaan Perikatan Nasional Anwar berkata beliau telah mendapat perkenan untu...
Anwar Ibrahim Dengan Yakin Katakan Kerajaan Muhyiddin Jatuh

Anwar Ibrahim Dengan Yakin Katakan Kerajaan Muhyiddin Jatuh

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 240 hits
Adakah kita akan mendapat 3 Perdana Menteri dalam masa 1 tahun Persoalan ini timbul apabila secara tiba tiba Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sebentar tadi telah melakukan sidang media tergempar dan mendakwa dirinya mendapat majoriti h...
Dakwa Dapat Sokongan Majoriti Yang Kukuh Tapi Persoalannya Siapa Geng Muhyiddin Yang Bersama Anwar

Dakwa Dapat Sokongan Majoriti Yang Kukuh Tapi Persoalannya Siapa Geng Muhyiddin Yang Bersama Anwar

papar berkaitan - pada 25/9/2020 - jumlah : 613 hits
KUALA LUMPUR 24 Sept Dakwaan Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim mempunyai sokongan majoriti bagi menubuhkan kerajaan menimbulkan pelbagai tanda tanya Hal ini berikutan hanya Parti Amanah Negara mengesahkan 11
Sokongan Individu Vs Sokongan Parti Pendapat Geng Anwar

Sokongan Individu Vs Sokongan Parti Pendapat Geng Anwar

papar berkaitan - pada 25/9/2020 - jumlah : 271 hits
1 Ketika PH perintah Kedah PH Kedah dapat majoriti kerana ada sokongan dari Adun UMNO Sokongan ini berbentuk individu bukan berbentuk parti kerana pendirian parti jelas UMNO tetap musuh PH Disebabkan sokongan individu UMNO itu PH dapat peri...
Muhyiddin Meminta Anwar Buktikan Sokongan Dia Sendiri Tidak Pernah Buktikan Di Parlimen

Muhyiddin Meminta Anwar Buktikan Sokongan Dia Sendiri Tidak Pernah Buktikan Di Parlimen

papar berkaitan - pada 24/9/2020 - jumlah : 339 hits
KUALA LUMPUR Setiausaha Agung PKR Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail berkata Presiden Bersatu Tan Sri Muhyiddin Yassin sendiri tidak pernah membuktikan sokongan yang diterimanya untuk menjadi Perdana Menteri pada Mac lalu melalui undi di ...
Muhyiddin Dakwa Cukup Sokongan Majoriti Dakwaan Anwar Itu Hendaklah Di Buktikan

Muhyiddin Dakwa Cukup Sokongan Majoriti Dakwaan Anwar Itu Hendaklah Di Buktikan

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 411 hits
PUTRAJAYA Perdana Menteri Malaysia Muhyiddin Yassin mengambil maklum kenyataan Anwar Ibrahim yang mendakwa mempunyai sokongan majoriti ahli Dewan Rakyat untuk membentuk kerajaan mengatakan presiden PKR itu hendaklah membuktikannya Dakwaan i...
Anwar Umum Majoriti Kukuh Kerajaan Muhyiddin Jatuh

Anwar Umum Majoriti Kukuh Kerajaan Muhyiddin Jatuh

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 316 hits
Presiden PKR Anwar Ibrahim mengumumkan bahawa mempunyai sokongan majoriti ahli parlimen untuk menubuhkan kerajaan persekutuan Ahli Parlimen Port Dickson itu membuat pengumuman itu di Hotel Le Meridien Kuala Lumpur hari ini Menjawap soalam w...
Anwar Ibrahim Umum Ada Majoriti Kerajaan Perikatan Nasional Pimpinan Muhyiddin Jatuh

Anwar Ibrahim Umum Ada Majoriti Kerajaan Perikatan Nasional Pimpinan Muhyiddin Jatuh

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 299 hits
KUALA LUMPUR Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mendakwa mendapat sokongan yang kukuh dan meyakinkan untuk membentuk kerajaan baharu menggantikan kerajaan Perikatan Nasional Anwar berkata beliau telah mendapat ...
Gimik Anwar Pemimpin Umno Jawab Dakwaan Dapat Sokongan Kukuh

Gimik Anwar Pemimpin Umno Jawab Dakwaan Dapat Sokongan Kukuh

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 322 hits
PETALING JAYA Pemimpin Umno meragui pengumuman Presiden PKR Anwar Ibrahim yang mendakwa beliau dapat sokongan cukup untuk membentuk kerajaan menepisnya sebagai gimik Timbalan Presiden Mohamad Hasan berkata Anwar mungkin cuba mengulangi perm...
Hiburan Saya Tak Ganggu Siasatan Datuk Seri Najib Tun Razak Nafi Dakwaan Ganggu Siasatan 1mdb Dan Src

Cabinet Discusses Reactions To Minimum Wage Epf Proposals

Monkeys Canopy Resort

Aeon Digital Bank Pertama Patuh Shariah

Sains Di Hujung Jari Polimer Pembentuk Filem Mencantikkan Kuku

Asean Sejarah Penubuhan Matlamat Negara Anggota

Permohonan Maaf Bukti Bossku Diperdaya Kata Umno

Cantik Bukan Jaminan Bahagia


echo '';
Biodata Tengku Natasha Natasya Puteri Tengku Adnan Isteri Tengku Muhammad Iskandar Ri ayatuddin Shah Perkahwinan Diraja

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Luruhnya Bunga Cinta Musim 2 Versi Malaysia Autumn In My Heart Slot Akasia TV3

5 Kelemahan Utama Pakai Kereta EV Yang Rakyat Malaysia Perlu Tahu

Biodata Tengku Muhammad Iskandar Ri ayatuddin Shah Bakal Suami Tengku Natasha Natasya Puteri Tengku Adnan Perkahwinan Diraja

5 Pekerjaan Yang Akan Membuatkan Kita Kenal Sifat Sebenar Manusia


10 Tips Mengatur Keuangan Untuk Anak Muda Yang Hobi Belanja Tetap Hemat

4 Keterampilan Dasar Yang Harus Dikuasai Gen Z Di Era Digital Saat Ini

Chocojar Homemade

Rakyat Iran Persenda Serangan Israel

Permohonan Maaf Najib Pemimpin Umno Sifatkan Rayer Hipokrit

Harga Dan Ketersediaan Ford Ranger Raptor 3 0l V6 Di Filipina