Misi Mencari Acap Tok Anjang Dedah Kejadian Misteri


Misi Mencari Acap Tok Anjang Dedah Kejadian Misteri. Seperti yang semua tahu bahawa Acap atau nama sebenarnya Mohamad Ashraf Hasan sudah lebih 12 hari hilang semasa menjadi peserta kejohanan larian Gopeng Ultra Trail di Gua Tempurung, Perak.
Kehilangan Acap sejak 23 Mac lalu juga telah menimbulkan pelbagai versi dalam kalangan netizen yang membincangkan punca dia ‘ghaib’ tanpa sebarang petunjuk termasuk dikatakan disembunyikan oleh bunian.
Misi Mencari Acap Tok Anjang Dedah Kejadian Misteri Malah turut diceritakan pelbagai kejadian misteri berlaku kepada sukarelawan yang menyertai misi pencarian Acap di lokasi kejadian seperti diganggu makhluk halus serta penampakan kelibat serta pelbagai lagi.
Sukarelawan giat mencari Acap sehingga ke Bukit Batu Putih Gopeng.
Salah seorang sukarelawan itu, Amiruddin Daud, 58 ketika dihubungi mStar Online turut berkongsi pengalaman menyeramkan sepanjang beberapa hari misi pencarian itu.
Amiruddin atau lebih dikenali sebagai Tok Anjang berkata, gangguan di dalam hutan sebenarnya adalah perkara biasa, tambahan pula ia menjadi tempat tinggal makhluk yang tidak dapat dilihat mata kasar manusia.
Enjin motosikal, lagu berentak Inang peneman pencarian Acap
Pun begitu kata Tok Anjang, ketika misi pencarian Acap, beberapa kenalannya yang turut mengikuti misi itu telah berhadapan dengan situasi cemas termasuk didatangi oleh seorang lelaki tua yang cuba memberi alamat tentang keberadaan Acap.
“Ada rakan Tok Anjang ni tidak percaya kepada perkara mistik tetapi akhirnya dia sendiri yang kena apabila didatangi seorang lelaki tua ketika kami sedang khusyuk membaca al-Quran dan berdoa agar diberi petunjuk oleh Allah.
“Tidak mengesyaki apa-apa, lelaki itu mendekatinya dan cuba memberi petunjuk tentang keadaan dan tempat Acap disembunyikan sebelum menghilangkan diri.
“Lebih pelik tiada siapa di antara kami yang perasan akan kehadiran lelaki tua itu sebelum dia hilang dari pandangan rakannya itu,” ceritanya lagi.
Tidak cukup dengan itu, kata Tok Anjang, sepanjang berada dalam hutan terdapat kejadian mereka tiba-tiba disentuh pada bahagian kepala atau bahu.
“Terlihat kelibat makhluk mungkin biasa tetapi ketika mencari Acap kami pernah terdengar bunyi enjin motosikal serta lagu tradisional berentak Inang yang membuatkan kami saling berpandangan antara satu sama lain.
Tok Anjang masih belum berputus asa mencari Acap dan yakin dia akan ditemui.
Kumpulan 30 ustaz masuk hutan bantu cari Acap
“Pada akhirnya kita berpegang pada satu bahawa misi kami adalah untuk membawa Acap pulang dengan selamat dan semua gangguan itu anggap sahaja ujian daripada Allah,” katanya yang mempunyai pengalaman luas dalam aktiviti mendaki gunung dan merentas hutan.
Bercakap mengenai misteri kehilangan Acap kerana disorok bunian, Tok Anjang tidak menolak kemungkinan itu kerana ia pernah berlaku sebelum ini.
Malah katanya, seramai 30 ustaz dan pakar dalam perubatan Islam telah dibawa masuk ke hutan tersebut dalam usaha membawa pulang Acap dengan selamat tetapi setakat ini masih gagal.
Bacaan Surah Al-Baqarah dan ayat Ruqyah sentiasa diamalkan ketika memulakan misi pencarian.
“Mungkin ada yang kata ia mengarut tetapi bunian ini memang wujud dan ia juga makhluk ciptaan Allah… Sebelum ini juga pernah ada kejadian dua minggu seorang lelaki hilang tanpa dikesan namun akhirnya dijumpai walaupun usaha mencari ditempat dia dijumpai dilakukan lebih awal lagi.
“Usaha adalah penting buat masa ini dan Alhamdulillah setakat ini sahaja 30 ustaz tampil membantu sama-sama masuk ke hutan, panjat bukit dalam misi mencari Acap.
“Beberapa siri perbincangan dengan bunian juga telah dilakukan, namun sehingga kini nampaknya usaha itu gagal kerana enggan melepaskan Acap,” katanya.
Acap dari Muar, Johor bersama 485 peserta lelaki dan perempuan yang lain memulakan larian dari Gua Tempurung bagi kategori 25 kilometer sebelum kehilangannya disedari oleh rakannya meskipun berada pada kedudukan 10 peserta teratas dalam pertandingan itu. -MStar Online-
The post Misi Mencari Acap Tok Anjang Dedah Kejadian Misteri appeared first on Berita Viral Terkini.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://beritaviralterkini.com/misi-mencari-acap-tok-anjang-dedah-kejadian-misteri/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Disini Disini Panggilan Nama Disahut Lemah Sukarelawan Terakam Suara Misteri Dalam Operasi Mencari Acap

Disini Disini Panggilan Nama Disahut Lemah Sukarelawan Terakam Suara Misteri Dalam Operasi Mencari Acap

papar berkaitan - pada 6/4/2019 - jumlah : 963 hits
Disini disini Panggilan nama disahut lemah sukarelawan terakam suara misteri dalam operasi mencari Acap Setelah dua minggu kehilangan Mohammad Ashraf Hassan 29 di Bukit Batu Putih Gopeng Perak operasi mencari daripada pihak berkuasa dan jug...
Malaysia Terus Berdoa Tok Anjang Kongsi Kisah Kisah Aneh Dan Perkembangan Proses Pencarian Acap

Malaysia Terus Berdoa Tok Anjang Kongsi Kisah Kisah Aneh Dan Perkembangan Proses Pencarian Acap

papar berkaitan - pada 31/3/2019 - jumlah : 326 hits
Sudah masuk hari kesembilan kehilangan seorang peserta acara larian denai Gopeng Ultra yang bermula di Gua Tempurung Gopeng Perak Pencarian Mohamad Ashraf atau dikenali sebagai Acap seakan menemui jalan buntu kerana pasukan menyelamat dan s...
2 Minggu Daddy Tidak Ditemui Ecah Rindu Anak Sulung Mencari Acap Setiap Malam Sebelum Tidur

2 Minggu Daddy Tidak Ditemui Ecah Rindu Anak Sulung Mencari Acap Setiap Malam Sebelum Tidur

papar berkaitan - pada 6/4/2019 - jumlah : 572 hits
Sudah 2 minggu pencarian peserta larian Gopeng Ultra Trail Mohd Ashraff Hasan atau Acap tidak ditemui Anak sulungnya menanggung rindu merengek tercari cari si ayah Acap yang tiba tiba hilang semasa menyertai pertandingan larian bertempat di...
Jadi Sukarelawan Mencari Acap Lelaki Bukan Muslim Ini Sama Sama Tadah Tangan Ketika Doa Dibaca

Jadi Sukarelawan Mencari Acap Lelaki Bukan Muslim Ini Sama Sama Tadah Tangan Ketika Doa Dibaca

papar berkaitan - pada 6/4/2019 - jumlah : 526 hits
Operasi mencari dan mengesan Mohammad Ashraf Hassan 29 masih dijalankan sehingga hari ini Jejak Acap masih lagi belum dapat dikesan walaupun telah dua minggu operasi dijalankan Pada beberapa hari lepas tular di media sosial mengenai spekula...
Geng Mencari Dengar Suara Acap Semalam Rupanya Nenek Moyang Sudah Larang Jangan Naik Bukit Batu Putih

Geng Mencari Dengar Suara Acap Semalam Rupanya Nenek Moyang Sudah Larang Jangan Naik Bukit Batu Putih

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 1217 hits
Walaupun segenap usaha sudah dilakukan untuk mencarinya Acap masih belum ditemui lagi Walaupun operasi pencarian oleh pihak berkuasa sudah dihentikan sepenuhnya 1 tengahari semalam namun pencarian tetap diteruskan dalam skala kecil oleh pol...
Misteri Kehilangan Acap Selesai Nantikan Penjelasan Penuh Pdrm

Misteri Kehilangan Acap Selesai Nantikan Penjelasan Penuh Pdrm

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 978 hits
Assalamualaikum Hari ke 15 kehilangan misteri Allah takdirkan saya dan pasukan kembali ke Gopeng untuk ketahui mengapa terlalu ramai perawat dan ustaz serta bomoh pawang datang ke sini menjejak mangsa tapi masih tidak di jumpai sebarang pet...
Selain Acap Ini Adalah Kisah Mereka Yang Pernah Hilang Ada Yang Berkait Dengan Kisah Misteri

Selain Acap Ini Adalah Kisah Mereka Yang Pernah Hilang Ada Yang Berkait Dengan Kisah Misteri

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 667 hits
Selain Acap Ini Adalah Kisah Mereka Yang Pernah Hilang Ada Yang Berkait Dengan Kisah Misteri Malaysia digemparkan dengan kehilangan Acap atau nama sebenarnya Mohammad Ashraf Hassan yang disahkan hilang ketika mengikuti acara larian Gopeng U...
Bawah Terowong Dekat Telco Sukarelawan Dedah Isyarat Handphone Acap Dikesan Kali Terakhir

Bawah Terowong Dekat Telco Sukarelawan Dedah Isyarat Handphone Acap Dikesan Kali Terakhir

papar berkaitan - pada 5/4/2019 - jumlah : 904 hits
Berpengalaman luas dalam misi SAR Anuar berkata dia dan beberapa rakannya pernah berdepansituasi pelik semasa pencarian di Gua Kandu Bunyi pelik macam suara orang memanggil susah nak cakap tapi itu bukan suara Acap Ia bunyi macam suara oran...
Kehilangan Tiada Petunjuk Orang Ramai Diminta Hulur Bantuan Teruskan Misi Pencarian Acap

Kehilangan Tiada Petunjuk Orang Ramai Diminta Hulur Bantuan Teruskan Misi Pencarian Acap

papar berkaitan - pada 31/3/2019 - jumlah : 522 hits
Misi pencarian Mohd Ashraf yang hilang sejak 23 Mac lalu masih diteruskan sehingga ke hari ini Dia yang merupakan salah seorang peserta Gopeng Ultra Trail telah didakwa hilang selepas menyedari tidak tiba di garisan penamat pada masa yang d...
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Fam What Happened To The World Cup Tickets

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Filem Reversi



Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix


Kad Hari Raya Koleksi Idea Dan Rekabentuk Menarik

Masum 2024 Senarai Sukan Dan Tarikh Pertandingan

Tanda Tanda Kolesterol Tinggi Dan Cara Cara Mengurangkan Kolesterol Ke Paras Normal

Paling Kejam Bawa Mayat Ke Bank Untuk Apply Loan 3400 Walaweeiii

Pak Ngah Balik

Selamat Jalan Ke Negeri Abadi Kak Zah